Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 20:13

Geur en smaak is nu 4 weken weg. Verder gelukkig geen klachten meer.

Een prednisonkuur om dat weer terug te krijgen? Nog nooit van gehoord..?

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:20

Ik mag tot nu toe afkloppen met aardig milde klachten. Ik zit nu op dag 5, mijn temperatuur zit gemiddeld op de 37,5, geen enkele dag boven de 38 graden gekomen. Voel me wel erg grieperig, alsof ik heel erg verkouden ga worden, maar mijn kuchje is bijna weg en ik nies alleen nog. Soms wat steken in mijn longen en als ik moet praten raak ik wel wat buiten adem.
Maar om een of andere reden lijkt het nu alsof ik om alles mega misselijk wordt. Al is het even naar de wc lopen of een raampje open doen, gelijk een enorme misselijkheid golf. Klinkt dit jullie bekend?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:12

Ik heb dat ook gehad maar dat begon pas laten. Vooral in combinatie met de benauwdheid. Ook pas nadat ik mijn geur weer terug had.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 09:28

Ik moet straks laten testen. Ik heb vanaf maandagavond ineens keelpijn en een beetje hoesten wel al een paar dagen zeurende hoofdpijn. Familieleden hadden dezelfde klachten en hebben laten testen.. negatief. Nu blijkt dus dat een collega van mij positief is en ik daar vorige week wel 2 minuten contact mee heb gehad. Testafspraak gemaakt en de klachten leken weg. Nu vanochtend toch weer wakker geworden met hoofdpijn en een dichte neus.

Ik hoop heel erg dat hij negatief is maar begin nu toch zenuwachtig te worden...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:43

Bij mij ging het vanaf het weekend beter, dus dinsdag voor het eerst uit huis geweest en even overdag naar de paarden (verder niemand op stal aanwezig).
Lekker even een frisse neus gehaald en mijn paarden geknuffeld. Weer thuis werd ik echt overvallen door vermoeidheid, gisteren weer heel benauwd en hoofdpijn en nu slaap ik weer erg veel en doe/kan ik verder niet veel.

Hebben jullie ook zo’n terugval gehad?

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:56

Ik hoor het wel van meerdere mensen, al hebben ze een milde versie gehad, toch nog heel veel van dit soort terugvallen. Zelfs nadat het maanden goed ging...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:48

Ik hoor het ook van meer mensen hoor.
Die vermoeidheid kan echt heel erg lang duren.
2 collega's van mijn man hebben in maart/april corona gehad en zijn nu nog steeds kapot na een paar uur of een hele dag werken en slapen dan ook echt heel veel.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:56

Daphara schreef:
Bij mij ging het vanaf het weekend beter, dus dinsdag voor het eerst uit huis geweest en even overdag naar de paarden (verder niemand op stal aanwezig).
Lekker even een frisse neus gehaald en mijn paarden geknuffeld. Weer thuis werd ik echt overvallen door vermoeidheid, gisteren weer heel benauwd en hoofdpijn en nu slaap ik weer erg veel en doe/kan ik verder niet veel.

Hebben jullie ook zo’n terugval gehad?

Jep heb ik ook heel erg last van gehad. Dacht na ong 2 weken het gaat goed, ben er wel weer uit om daarna keihard terug te vallen. Inmiddels een maand geleden positief getest, het gaat beter maar merk wel dat als ik heel druk bezig geweest ben ik soms nog wel heel moe ben. Herstel wel steeds beter en sneller.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:17

Mijn man heeft zich tig keer helemaal beter gewaand en die lag van de week ook weer om 1800 uur in bed omdat 't knopje om ging.
Was in maart ziek met zogenaamde milde klachten.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:43

Ik mag mij ook sinds woensdag hier aansluiten. Het begon met een flinke verkoudheid, nu nog wat verhoging en gisteren ontzettend pijn in mijn knieën en zit ik helemaal onder de huiduitslag incl. jeuk.

Zijn meer mensen die huiduitslag gehad hebben?

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:50

Esther_ schreef:
Ik mag mij ook sinds woensdag hier aansluiten. Het begon met een flinke verkoudheid, nu nog wat verhoging en gisteren ontzettend pijn in mijn knieën en zit ik helemaal onder de huiduitslag incl. jeuk.

Zijn meer mensen die huiduitslag gehad hebben?

Ik heb plotseling enorme huiduitslag op m'n kin maar ben negatief getest.. Toch vertrouw ik het niet want m'n moeder is positief en ik heb haar kort geleden nog gezien. Dus ik blijf een paar dagen voor de zekerheid nog thuis. Verder voel ik me ook niet fit, heb hoofdpijn en had keelpijn maar geen koorts geloof ik. Ik vind 't maar lastig..! GGD denkt niet dat m'n moeder mij besmet kan hebben omdat we elkaar niet hebben aangeraakt, maar mijn moeder heeft ook niemand aangeraakt en heeft 't toch opgelopen! Zo dubbel allemaal. GGD spreekt zichzelf eigenlijk tegen vind ik :(
Laatst bijgewerkt door Em_ op 30-11-20 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:08

Ow, bij ons is er ook nergens aangeraakt en toch 3 mensen positief 2 weken terug. Dus dat zegt idd niets!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:15

Ja hier ook. Ik word doodziek van de tig verschillende interpretaties van de afspraken. Tegen mij wordt gezegd dat mijn 2 jarige naar mijn ex moet (de dag dat de klachten begonnen bij mij geweest). Ik krijg nadrukkelijk te horen dat zij 10 dagen bij hem in quarantaine moet en dat ze absoluut niet mee mag haar zussen ophalen op school. Vervolgens hoor ik dat mijn ex toch op school staat met mijn 2 jarige. Als ik hem daarop aanspreek krijg ik te horen dat hij zelf de GGD gebeld heeft en dat ze gewoon mee naar school mag. Echt schiet mij maar lek.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:21

Voor het bron en contact onderzoek heeft de GGD alleen gevraagd naar degene (in dit geval m'n vader) met wie m'n moeder "fysiek" contact heeft gehad. Ik vind 't maar raar hoor... Ben een hele avond bij m'n ouders binnen geweest en m'n moeder had ook m'n eten gemaakt.
Vandaag is m'n vader getest, ben heel benieuwd naar de uitslag.
Wat trouwens ook heel raar is, m'n moeder heeft NUL klachten. Helemaal niks! Ze heeft zich laten testen omdat ze bij iemand (met mondkapje) in de auto zat die later positief getest is. Dus het kwam super onverwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:01

Over een paar dagen nog eens laten testen ;)

Bij mijn collega zaten er 3/4 dagen tussen, 1e test negatief en 2e positief.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:03

Robijntjah schreef:

Bedankt voor de tip, zit ik idd ook aan te denken!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 21:45

Robijntjah schreef:

Dat hoor je inderdaad ook vaker.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:02

Mijn man zit ook al maanden onder de vlekken, heeft al diverse zalfjes van de huisarts gekregen, maar die werken maar zeer beperkt of zelfs averechts.
En jeuken doet 't ook enorm, hij wordt bij vlagen gek van de jeuk.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:10

Marije_jiplover schreef:
Mijn man zit ook al maanden onder de vlekken, heeft al diverse zalfjes van de huisarts gekregen, maar die werken maar zeer beperkt of zelfs averechts.

Heftig zeg! Is 't bij hem vooral op z'n gezicht of ook op andere plekken? Sommige mensen denken dat 't ook door mondkapjes dragen kan komen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:11

Marije_jiplover schreef:

Oei, dat klinkt niet echt bemoedigend. Ik hoop toch echt om er over een paar dagen vanaf te zijn.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:20

Bij mijn man jeukt zijn neus, maar daar is weinig aan te zien.
En hij klaagt ook heel regelmatig over z'n ogen. Die prikken/branden vaak en zitten ook vaak dikke slapers in.
Maar de meeste uitslag bestaande uit vooral veel rode jeukende, soms schilferige plekken op zijn benen.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 23:44

Ik ben sinds vorige week zondag positief... geur en smaak zijn even volledig weg geweest, maar inmiddels af en toe even terug. Echter nog bij lange na niet wat het ooit was. Maar als ik lees dat andere het al voor 4 weken kwijt zijn dan zit ik op de goede weg!
Wij zitten nu de test van vriendlief af te wachten. Hij heeft geen klachten maar voor de zekerheid nu toch getest. De test na mijn test was namelijk negatief maar we kunnen ons niet voorstellen dat dit zo blijft gezien we gezellig op 1,40 hebben geslapen toen er nog geen uitslag van mijn test was.
Sinds de uitslag zitten we wel overigens apart en geisoleert. De woonkamer is waar hij leeft en ik in de slaapkamer.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:51

Gisteren weer een terugval met een dag benauwd en hartkloppingen met hoofdpijn. Bijna drie maanden verder. Vandaag voelt weer goed.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:06

Napie schreef:
Gisteren weer een terugval met een dag benauwd en hartkloppingen met hoofdpijn. Bijna drie maanden verder. Vandaag voelt weer goed.

Bizar he
Ik lees en hoor het van veel
Ik heb al 8 mnd terugvallen. Heel raar ineens brandende pijn of druk op de borst een hele dag en volgende dag helemaal weg
Bizar

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:20

Ik heb die terugvallen ook en ook nog vrij frequent