4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:58

Nanouk; ik moet af en toe wel iets ‘ongezonds’ eten, ik praat nog wel mee maar heb niet meer het doel om nu nog verder af te vallen. Wil nu op gewicht blijven :)
Maandag mag ik de huisarts bellen voor de uitslag. Wat is de reden dat jij wil checken?

Mara; moet zeggen dat het niet eten vannacht achteraf wel mee viel, gelukkig! Collega’s aten ook brood, dus scheelde lekkere luchtjes _O-
Vervelend van je off-day, maar wel goed dat je je lijf weer even rust geeft! Gefeliciteerd met de trouwdag van je ouders en veel plezier vanavond!

Joanne; welke smaak had je genomen? Ik heb altijd die met brownie, vind die echt lekker <3
Net lijstje hoor!

Sneeuwvlok; Bij jou ook, ziet er netjes uit hoor!
Die eierkoek met chocopasta begint bij mij nu ook wel een beetje quilty pleasure te worden, ik kan daar echt van genieten.

Mijn lijstje van vandaag;
8.30: 2 witte desemboterhammen met een plakje kaas en ham. Pakje optimel drinkyoghurt (500 ml)
14.30: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, müsli en kaneel.
15.30: 50 gr oreo crunchies.
18.30; leev oerkoek
20.30/21.00 (moet om 19.00 lessen, daarvoor eten is nooit zo’n succes :)) ): maaltijd salade met beenham

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:27

@Lisanne, goed dat je bloed hebt laten prikken! Ben benieuwd of er wat uitkomt. Anders is 2000 kcal misschien toch te laag? Volgens mijn fitbit verbrand ik op actieve dagen 2600 kcal. Dus kan me voorstellen dat als jij redelijk actief bent, je misschien meer verbrand dan dat je eet. Fijn dat het mee viel om nuchter te blijven tijdens je nachtdienst!

@Mara, ja gelukkig is duivenkater alleen met de feestdagen te koop. Anders zou ik het elke dag eten en nu blijft het ook speciaal. Goed dat je jezelf toestaat af en toe wat minder clean te eten, lekker van genieten. Jammer dat je paard ergens last van heeft, wanneer kan de zadelmaker komen? Slim om even rust te nemen. Gefeliciteerd met de trouwdag van je ouders en veel plezier vanavond! :D

@Joanne, misschien een goede om dat over fruit dan ook te bespreken inderdaad! Fijn dat je rekening kon houden met de taart en borrelhapjes van je opa en oma.

@Nanouk, wij hebben 8000 stappen gezet in een kleine 1,5 uur. We hebben rustig gewandeld. De andere stappen heb ik bij de fysio en op stal gezet. Leuk paard heb je!

@Sneeuwvlok, mooi lijstje! Je kan nog best veel eten voor 1600 kcal als je het slim plant, fijn! :)

Mijn lijstje van gisteren:
O: 250 gram magere kwark
T: mini eierkoek
L: bruin bolletje met portie kibbeling en ravigotte saus, glas aarbei-sinaasappelsap, salade (50 gram quinoa, komkommer, paprika, munt, tomaat, hüttekase, balsamico)
T: mini eierkoek
A: 1,5 volkoren tortilla met spinazie, paprika, cashewnoten, kaas en crème fraiche, zoete aardappelblokjes, glas versgeperste sinaasappelsap
T: stukje gevuld speculaas
B: 50 min elektrische fiets, 45 min sportschool (cardio), 9000 stappen

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 19:00

Ik ben deze week heel tevreden over zowle mijn eten als mijn opbouw joggen. Ik heb van Bolletje lichte volkoren crackers gekocht en zie bevallen me heel goed. Is ook makkelijk als tussendoortje. En ikheb de kip salades herontdekt. Lekker kip-kerrie of kip-samba van johma of de thaise kip curry of kip karamba van de AH, al vind ik de kip-karamba een beetje de cheap knock-off van de kip-samba. Ik had in mijn hoofd zitten dat die salades echt calorie bommen zijn maar toen ik eens naar de voedingswaarden ging kijken viel dat dus heel erg mee :') Lekker op brood, of op die crackers.

Wel heb ik de afgelopen dagen weer eens gemerkt dat het niet echt uit maakt hoe groot mijn ontbijt en lunch zijn, na 3 uur heb ik weer trek. Ik was van 2 naar 4 boterhammen gegaan met lunch maar nu ik weer thuis werk kan ik ook 2 boterhammen pakken en dan om 15 uur 2 van die crackers met iets lekkers er op. En dan tussen 18 en 19 ergens avondeten.

Ik ben sinds 2½ week naast de sportschool joggen aan het opbouwen en het gaat eigenlijk wel lekker. Ik heb een app Couch 2 5K met een opbouwschema en ik kan de trainingen in de app afspelen en dan kan ik gewoon mijn telefoon in mijn zak houden en komen er geluidjes door de muziek heen die aangeven wanneer ik moet gaan joggen en wanneer ik terug kan schakelen naar wandelen. Ideaal. het is de hele 8 weken dezelfde warming up en cooling down, 5 minuten wandelen, en verder in het middenstuk opbouw naar 25 a 30 minuten joggen. 1e week was het 8 keer 1 min joggen 1½ minuut wandelen. 2e week was 6 keer 1½ minuut joggen, 2 minuten wandelen. Deze week is het 2 keer 1½ min joggen, 1½ min wandelen, 3 min joggen, 3 min wandelen. Vandaag de 2e keer deze week gedaan en vandaag bijna 2 minuten sneller dan de 1e keer deze week en op de hele afstand bijna even snel als de laatste training vorige week terwijl ik op 1½ minuut toch dacht een beter tempo te hebben dan dat ik op 3 min zou kunnen volhouden.

m9ara

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:46

Bedankt voor de felicitaties! :D

@Joanne, Haha heel herkenbaar, opa's en oma's die willen dat je zoveel mogelijk eet :') Ik kan me goed voorstellen dat het voor jou af en toe lastig inschatten is, omdat je het avondeten vaak niet bepaald/weet. Wie weet kan je wat vaker schakelen met diegene die wel kookt, zodat je jezelf minder honger hoeft aan te doen over de dag heen? :Y)

@Sneeuwvlok, Oh mega herkenbaar inderdaad! Hoe belangrijk en leuk ik bezig zijn met gezond eten ook vind, als ik inderdaad begin aan iets moet het ook op.. Tenminste, dat was altijd zo, ik ben hard aan de slag dit om te keren :D Zoals jouw zusje zal ik waarschijnlijk helaas nooit worden :') Mooi lijstje had je!

@Lisanne, Ik kan me voorstellen dat het meewerkte dat ze geen lekkere dingen aan het maken waren ja! Die oreo crunchies zijn lekker he?

@Tanja, De zadelmaker heeft nog niet gereageerd, hopelijk krijg ik vandaag contact! Hoe gaat het nu met jou en het loslaten van tellen? Bevalt het goed en hoe is het resultaat tot zover?

@IMAY, Grappig hoe je jezelf kan vergissen in kcal soms, ik zou ook denken dat die salades bommetjes waren. Leuke verrassing dan :D Super om te lezen dat het zo goed gaat en je nu ook makkelijker een tussendoortje inpast en zo voldoende eet overdag. Ook respect dat je het joggen oppakt, met dit herfstige weer. Goed bezig! *\o/*

Hier was het vandaag weer weegdag, 0,5kg lichter dan vorige week... -O- Dat was niet echt de bedoeling bij het ophogen van kcal/mini-bulken. Ik begin nu toch ook te twijfelen de dokter even te bellen om bloed te prikken. Misschien toch nog 1 week kcal ophogen en dat afwachten.

Gisteren wel gezellig gehad bij mijn ouders! Een stukje vlaai gehad en een paar tapas/borrelhapjes. Uiteindelijk op 8kcal na precies op mijn weektotaal uitgekomen *D Totale lijstje van gisteren:
O: Fruitcrumble van 75gr diepvries frambozen/blauwe bessen, 40gr havermout, 15gr botter light, 8gr whey, 50gr magere kwark
T: 200gr magere kwark met 25gr frambozen en 1 verkruimelde cracker, mandarijn
L: 1 bruine boterham kipfilet/komkommer, 1 bruine boterham oude kaas, 1 witte boterham hagelslag
T: Body & fit pro bar
D: Biefstukje, aardappeltjes uit de oven en gegrilde courgette
T: Stukje roomvlaai, een paar borrelhapjes
totaal 2237 kcal

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:54

m9ara schreef:
Hier was het vandaag weer weegdag, 0,5kg lichter dan vorige week... -O- Dat was niet echt de bedoeling bij het ophogen van kcal/mini-bulken. Ik begin nu toch ook te twijfelen de dokter even te bellen om bloed te prikken. Misschien toch nog 1 week kcal ophogen en dat afwachten.

Ik moet weer terug denken aan dat TedTalk filmpje, waarin gezegd wordt dat je in een deel van je menstrual cycle meer calorieën nodig hebt en minder presteert. Gister of eergisteren noemde je iets over mindere training en een rustdag inlassen/hebben en nu dat je afgevallen bent. Misschien ligt het wel daar aan...

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:06

IMAY1990 schreef:
m9ara schreef:

Ik moet weer terug denken aan dat TedTalk filmpje, waarin gezegd wordt dat je in een deel van je menstrual cycle meer calorieën nodig hebt en minder presteert. Gister of eergisteren noemde je iets over mindere training en een rustdag inlassen/hebben en nu dat je afgevallen bent. Misschien ligt het wel daar aan...

Nou inderdaad! Hier moest ik ook aan denken en had ook al wat gegoogeld, maar kom er niet helemaal aan uit. Afgelopen week ben ik dus ongesteld geweest, maar ik kan nergens vinden hoe dat dan weer precies zit. Na jouw filmpje had ik de indruk dat je dus de twee weken ervoor juist meer kcal nodig hebt? Wel super interessant! Het zou inderdaad betekenen dat het komende week wel weer bij moet trekken, omdat ik dan minder nodig heb.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:11

m9ara schreef:
IMAY1990 schreef:

Nou inderdaad! Hier moest ik ook aan denken en had ook al wat gegoogeld, maar kom er niet helemaal aan uit. Afgelopen week ben ik dus ongesteld geweest, maar ik kan nergens vinden hoe dat dan weer precies zit. Na jouw filmpje had ik de indruk dat je dus de twee weken ervoor juist meer kcal nodig hebt? Wel super interessant! Het zou inderdaad betekenen dat het komende week wel weer bij moet trekken, omdat ik dan minder nodig heb.

Ik hou zelf altijd wat vocht vast vanaf een paar dagen voordat ik ongesteld wordt tot ongeveer het einde van mijn ongesteldheid. Misschien ben je eigenlijk voor je ongesteldheid afgevallen maar viel dat niet op doordat je tegelijk meer vocht vast hield.

Ik weet het ook niet precies maar het klinkt ook niet onaannemelijk zo

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:23

En wat betreft die salades, ik heb net nog even gekeken naar de voedingswaarden:

Afbeelding

Afbeelding

Dit is dan de Kip Thaise curry, maar ze ontlopen elkaar allemaal niet heel veel. De helft van de calorieën van pindakaas, en minder vet. Wel ook minder eiwit maar ik vond het een opvallend gegeven

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:29

@Mara,ben benieuwd hoe je gewicht volgende week is! Mooi dat je je kcal doel hebt gehaald.
Het gaat goed met het loslaten, hoe het effect is weet ik nog niet. Heb van het weekend me een beetje laten gaan en ik kan me niet altijd wegen (bv. als ik bij mijn vriend ben). Ik ga me zo wegen. Alleen heb ik wel besloten om komende week te gaan tellen. Een vriendin van mij is positief getest dus ik mag t/m 27-11 in quarantaine... Echt heel erg balen, maar het is niet anders. Dit betekent dat ik amper kan bewegen, dus dan moet ik ook een stuk minder gaan eten. Dus doel voor komende week is denk ik 1700/per dag.

Mijn lijstje van gisteren:
O: spelt boterham met pindakaas en een banaan, cappuccino
T: 150 gram magere kwark
L: kip van de markt met patat
T: plak bananenbrood met jam, glas versgeperste sinaasappelsap
A: 2 kleine worstjes, airfryer friet, salade
T: 2 kleine manderijnen
B: 7500 stappen

Ik at ineens 2x patat op een dag omdat ik dus onverwacht naar mijn huis moest :+ Ah ja, verder is het een prima lijstje.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:47

@Lis: leuk dat je nog meepraat ondanks het feit dat je je doel al hebt behaald. Super fijn voor je! Ik wil graag bloed laten prikken om te checken of er nog vitamines zijn die ik tekort heb. Dan kan ik deze eventueel bijnemen, maar dan ga ik niet onnodig pillen nemen die ik niet nodig heb.
@Taifoen: mooi lijstje en veel beweging! Jij hebt een fitbit las ik? Ik ben al lang opzoek naar een gemakkelijke horloge die een verschil maakt tussen paardrijden en wandelen, want dat doet mij Iphone (en de meeste apps) niet. Ben je er tevreden over?
@Imay: super goed dat je sporten en gezond eten zo goed lukt!

Ik wist al enkele dagen dat ik gisteranvond frieten ging eten, dus ik heb overdag zo goed mogelijk proberen te eten zodat ik toch niet over mijn kcal zou zitten. Ik tel overigens helemaal niet nauwkeurig mijn kcal, maar ik schat het ongeveer in :) Ik merk wel dat ik minder genoten heb van mijn avondeten, puur omdat ik nu bewuster aan het eten ben. Hebben jullie dit ook? Mijn lijstje van gisteren:
O: 20 gr havermout, kokosrasp en een theelepel Agavesiroop, 1 ic coffee met 250 ml half volle melk
L: kom verse tomatensoep met soepballetjes
T: kom verse tomatensoep met soepballetjes
A: 2 verse bouletten met wat Luikse saus en een kleine friet met 1 eetlepel mayonnaise
T: 2 pralines

B: 7500 stappen, 10min 'booty' workout

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 11:03

Sneeuwvlok: Wat een mooi lijstje! Je verdeeld het zo echt netjes over de dag en je hebt zo ook best wat eet momenten!

Lisanne: ik had volgens mij choco chip :D maar brownie en caramel zeezout wil ik ook nog gaan proberen want beviel echt goed!
Lekker lijstje weer!! Heb je fijn kunnen lessen?

Tanja: Mooi lijstje!! Vooral van je lunch en avondeten krijg ik echt honger :9
Ah wat ontzettend balen dat je in quarantaine moet.. succes er mee komende week :(
En lekker twee keer frietjes haha, moet kunnen voor een keertje :D

Imay: Fijn dat je in een goed ritme zit met joggen! Klinkt ook als een mooie opbouw waardoor het me makkelijker volhouden lijkt en erg motiverend!
Wat grappig van die salades! Ik had inderdaad ook verwacht dat deze een stuk slechter zouden zijn.
Ik ben zelf echt dol op kip saté salade maar ik vrees dat deze een stuk slechter is :+
Weet alleen niet of je pindakaas direct kunt vergelijken met de salade. Een broodbeleg pindakaas wordt gemiddeld gerekend op 15 gram, waar een portie salade al op 30 gram zit. Ook valt pindakaas bij mij niet onder broodbeleg wat dagelijks past in een voedingspatroon om gewicht te verliezen (in mijn geval tenminste). Ik eet het af en toe omdat ik het erg lekker vind.

Mara: Wat vreemd dat je wederom bent afgevallen! Misschien is het maar een schommeling maar toch goed om in de gaten te blijven houden!
Fijn dat je een gezellige avond gehad hebt bij je ouders en je bent echt perfect uitgekomen met je weektotaal! Lekker die witte boterham met hagelslag :D

Nanouk: heel herkenbaar, het minder genieten van lekker eten. Ook omdat ik er dan al heel de dag rekening mee zou houden in dit geval en dan achteraf denk van ‘oh was dit nou al die moeite vandaag waard’ := ik ben wel aan het proberen om dit voor een deel los te laten en meer te genieten.
Verder wel een mooi lijstje!

__
Gisteren al mijn fiets met lekke band naar de fietsenmaker gebracht en vanmorgen brandde in mijn auto het lampje voor bandenspanning := dus vanmiddag na werk maar even langs de garage. Hoop dat ik daarna op tijd klaar ben met paardrijden zodat ik nog kan gaan trainen op de bokszak!

Lijstje van gisteren:
O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: Paprika, smart bar
L: 2 volkorenboterhammen, 1 met kipfilet, 1 met cottage cheese
T: pakje melba toastjes
A: 175 vega shoarma, 400 gram roerbakgroente, low calorie teriyaki saus
T: 20 gram protein pop crisps
T: beschuitje met pindakaas

B: halfuur wandelen, 2 paarden rijden waarvan met 1tje privéles.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 11:11

Joanne1997 schreef:
Imay: Fijn dat je in een goed ritme zit met joggen! Klinkt ook als een mooie opbouw waardoor het me makkelijker volhouden lijkt en erg motiverend!
Wat grappig van die salades! Ik had inderdaad ook verwacht dat deze een stuk slechter zouden zijn.
Ik ben zelf echt dol op kip saté salade maar ik vrees dat deze een stuk slechter is :+
Weet alleen niet of je pindakaas direct kunt vergelijken met de salade. Een broodbeleg pindakaas wordt gemiddeld gerekend op 15 gram, waar een portie salade al op 30 gram zit. Ook valt pindakaas bij mij niet onder broodbeleg wat dagelijks past in een voedingspatroon om gewicht te verliezen (in mijn geval tenminste). Ik eet het af en toe omdat ik het erg lekker vind.

Volgens de site van de albert heyn is kipsate salade zelfs nog minder calorieen:

https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... satesalade

En je hebt gelijk hoor dat het geen directe vergelijking is, maar als ik kijk naar hoe veel ik op brood doe dan doe ik op een dubbele boterham pindakaas zo'n 25 gram en op een dubbele boterham kipsalade zo'n 35 gram. Dan is mijn brood met salade minder calorieën dan een boterham pindakaas. Is natuurlijk geen 1 op 1 vervanging ofzo, maar het viel me zo ontzettend mee dat ik het niet meer bewust oversla in de supermarkt. Er zijn ook zo veel smaakjes dat het een fije afwisseling is en blijft.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:47

Tanja; ik snap je punt! Maar voorheen at ik niet heel veel meer en kwam toen wel aan.. dus daarom heb ik laten prikken. Mocht er niks uit komen zal ik wat ophogen.
Ik heb een Smartwatch, denk minder accuraat dan een fitbit, en die geeft ook wel aan hoeveel ik verbruikt zou hebben.
Wat onwijs balen dat je in quarantaine moet! Logisch dat je je aantal calorieën iets naar beneden doet ivm minder bewegen.

Imay: super dat je zo lekker bezit bent en zelf tevreden bent over hoe het nu gaat! Goed bezig!

Mara; balen dat je toch weer wat bent afgevallen! Je bleef een tijdje netjes op gewicht met dit doel toch?
Bloedprikken kan nooit geen kwaad (zegt de gene die steeds uitstelde haha).

Nanouk: ik probeer juist te genieten van de wat minder ongezonde keuzes! Al moet ik zeggen dat mijn smaak de afgelopen periode ook wel is veranderd. En ik soms bij ongezonde dingen denk; waarom vond ik dit eerder zo lekker...

Joanne; Super leuk dat je ze ook zo lekker vind! Die choco chip heb ik ook wel eens gehad. Vind ze ook goed vullen voor zo’n klein koekje :))
Les ging fijn gister! Nog een (voorlopig laatste )proefje opgenomen en nu ff een pauze om door te trainen.
Vervelend dat zowel je fiets als auto aandacht nodig hadden :') alles nog optijd gelukt om te boksen vanavond? Lekker lijstje had je gister

Gisteravond had ik bij thuiskomst echt geen trek meer in mn salade, dus hebben we ff wat snackjes in de airfry gedaan.
Hier liep de dag ook weer is anders als gepland, vriendlief was ineens vrij dus gingen we ff langs een garage om een auto te bekijken. Waren super laat terug dus onderweg ff broodjes gehaald bij de supermarkt want had ook bijna geen boodschappen meer in huis :))
Dus iets ongezondere keuzes, maar opzich niet ontevreden.
O; 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, müsli en kaneel. 200 ml optimel.
L; saucijzenbroodje en een ham kaas croissant.
A: 200 gr aardappel gratin, een varkenslapje met stoofpeertjes (ovenschotel) en salade met komkommer, ui, blokjes parrano kaas, tomaat en honingmosterdsaus.
T: 125 gr triple chocolade ijs
T: appelflap <3

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 22:23

Lisanne: inderdaad! Zat er echt even goed vol van.
Fijn dat je les goed ging en leuk om een proef op te kunnen nemen!!
Heb bij de garage maar meteen een afspraak gemaakt voor een onderhoudsbeurtje voor mn auto dalijk nog meer aandacht nodig heeft :+
Heeerlijk die lekkere dingen tussendoor en zo te zien ben je alsnog mooi uitgekomen!

___

Een drukke dag gehad vandaag maar alles wat ik wilde doen, is gelukt :)
Zit nu net op de bank te bedenken of ik nog wat ga eten haha waarschijnlijk wel iets van een cracker/beschuitje :))

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: paprika, clif bar
L: 2 volkorenboterhammen kipfilet
T: klein koffiekoekje (tijdens t wachten tot mn auto klaar was :D)
A: witlof met ham en kaas uit de oven met paprika en ui, schepje rijst, paar stukjes kroepoek
T: 200 ml yoghurt
T: ??

B: 1 paard rijden, 45 minuten bokszaktraining

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 22:46

@IMAY: Die salades klinken echt heel lekker! Heb er ook wel eens naar zitten kijken, maar ben bang dat ik dan weer te veel brood ga eten. Ik leef nu echt op crackers en rijstwafels ipv brood en daar lijkt me het niet een hele lekkere combinatie mee. Ga het wel onthouden voor tijdens borrelavondjes :) Goed bezig met hardlopen! Ik gebruik die app ook, super fijne methode inderdaad. Soms vind ik hem wat te snel gaan, maar dan herhaal ik gewoon de training die voor één dag bedoeld is de hele week. Ze hebben overigens ook een app voor de 10K, dus als je erg enthousiast bent kan je die ook gaan doen ;)

Taifoen: Balen dat je vriendin positief getest is. Hopelijk heeft ze er niet veel last van, en hopelijk zal jij er ook geen klachten van krijgen. Slim dat je tijdens die tijd een beetje gaat bijhouden wat je eet, met 0,0 beweging tikt het allemaal net wat harder aan idd... Weet je al een beetje wat je kan gaan doen om quarantaine door te komen?

Nanouk: Ik heb idd ook dat ik bij ongezond eten me echt schuldig voel of in mijn hoofd tel hoeveel kcal ik teveel op heb... Beetje jammer en lastig om los te laten, omdat ik idd ook gewoon van een reep chocolade of zak chips wil kunnen genieten zonder steeds te denken "Dat zijn weer 500+ kcal erbij...". Ik ga dit weekend met vriendinnen afspreken en dan zullen er ook wel de nodige snacks op tafel komen, ik hoop dat gevoel kwijt te raken maar ben bang dat het niet gaat lukken. Heb dus helaas geen tips voor je, maar weet wel precies wat je voelt.

Lisanne: Klinkt als een leuke dag! Lekker avondeten heb je ook weer (:

Joanne: Fijn dat je een voldaan gevoel hebt over je dag! Dat is altijd zo fijn, als je 's avonds lekker op de bank kan zitten zonder de gedachte dat je eigenlijk nog zoveel had willen doen. Goed begin van het weekend.

Mijn lijstje van vandaag is wel aan de kcal, maar qua verdeling beetje onregelmatig. Ik werd als hulp in de huishouding, wat inhoudt dat ik bij oudere mensen schoonmaak. En ja, die stoppen mij ongezonde snacks toe :') Ik krijg bij de mevrouw waar ik vrijdag dus altijd werk altijd extra koekjes aangeboden, maar heb die nu beleefd geweigerd haha. Super lief, maar vergt erg veel wilskracht om nee te zeggen :P
O: Sandwich met pikante hummus, kipfilet, komkommer/tomaat/rucola + 2 cracottes met abrikozenjam
T: Mister Choc mini-reep
L: 3 tijgerboterhammen met kipfilet, runderrookvlees en 30+kaas
T: glas appelsientje
T: Appel
T: 2 duo dropjes
A: broccoli met aardappels + schaaltje Griekse yoghurt en muesli
T: rijstwafel + snack a jack paprika
In totaal 1611 kcal

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:07

@Nanouk, ik heb een fitbit charge 2 inderdaad! Hij heeft een aantal sporten die hij herkend, maar paardrijden is daar geen van. Wel kan je achteraf invoeren dat je hebt paard gereden van 14-15 bv. Ik weet alleen niet hoe dat met de nieuwere modellen zit. Maar ik ben zeker tevreden met fitbit! :D
Mooi lijstje!

@Joanne, ja zeker balen. Zit je niet mee met je auto en fiets. Fijn dat je nog lekker hebt kunnen boksen! :)

@Lisanne, ohja dat is dan niet echt logisch. Ben benieuwd of er wat uit komt! Wanneer krijg je de uitslag?

@Sneeuwvlok, zij voelt zich wel echt beroerd, ik heb geen klachten gelukkig. Ik probeer wel thuis te bewegen, af en toe een home workout en wii fit haha. Ik heb online lessen en fysio, kan genoeg aan school doen en heb gisteren mijn kamer opgeruimd en schoon gemaakt. Verder beetje koken en mijn moeder helpen met de was. Ik heb een paint by numbers die ik nog moet af maken, dus vermaak me opzich wel :j
Lastig om de koekjes te weigeren, haha! Mooi lijstje verder.

Gisteren:
O: 250 gram magere kwark, cappuccino
L: 2 cracotte’s met smeerkaas en een gekookt ei, salade (50 gram quinoa, komkommer, tomaat, munt, balsamico, hüttekase)
T: plak bananenbrood met jam, glas versgeperste sinaasappelsap
T: 25 gram ongezouten cashewnoten, mandarijn
A: hartige groentetaart
T: cappuccino, mini framboos tartelette
T: doritos chips
Totaal: 1740 kcal

Vandaag:
O: 250 gram magere kwark
T: plak bananenbrood met jam
L: verse pompoensoep, 1,5 pistolet met smeerkaas
T: 250 gram magere kwark, glas versgeperste sinaasappelsap
A: 3 meergranen pannenkoeken, 2 met fruit en 1 met kaas/stroop
T: cappuccino, stukje appel-peer karamel kruimeltaart
Totaal: 1715 kcal

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 20:42

Joanne; lekker lijstje hoor! Leuk om te lezen dat het boksen je zo goed bevalt!

sneeuwvlok; oh zo herkenbaar met lekkere dingen toe stoppen van mensen op werk. Hier nu ook, heel de tafel staat vol met koekjes, straks chips en patiënten blijven het ook aanbieden :)) wel netjes hoor je lijst!

Tanja; maandag mag ik bellen voor de uitslag, dus ben benieuwd. Kan je je een beetje vermaken in de quarantaine? Wel lekkere lijstjes heb je; zeker nu je ook het aantal wat heb verlaagd.

Hier opzich weer een goed dagje, tot nu toe met al het lekkers op werk :))
O; 175 gr Griekse yoghurt met 30 gr granola, 200 ml optimel.
T; een peer
L; bruin bolletje met gebraden gehakt, kaas uien bol
T; klein stukje appel gebak
T: reep ontbijtkoek
A: een gehaktbal :Y) salade beenham
T; 2 granen biscuits, eat natura reep caramel met noten.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 21:11

@Lis: mooi lijstje!
@Sneeuvlok: Ik heb gewoon 'schrik' dat mijn hele week gezond eten en sporten voor niks is geweest als ik dan eens een keertje frietjes of dergelijke is.
@Taifoen: Dan ga ik denk ik voor een goedkope sporthorloge, ik let toch niet goed genoeg op mij spullen haha. Lekker zoet dagje vandaag, ik zou het mij niet kunnen voorstellen om s'avonds pannenkoeken te eten. Misschien toch eens proberen, haha :o Ziet er allemaal lekker uit!

Mijn lijstje van gisteren kan ik me niet meer 100% herinneren, maar ik heb wel redelijk clean gegeten. Deze avond een melanzane gemaakt met het receptje van Libelle, echt een aanrader. Waarschijnlijk wel redelijk hoo in kcal maar dat compenseert aangezien ik de rest van de dag niet echt veel gegeten heb.
Mijn lijstje vandaag:
L: (hele voormiddag op stal geweest) kleine portie zoete aardappeluree, sojascheuten, kippengehakt en paprika
T: 1 latte met honing, 3 melkbiscuits (350 kcal) en één smoothie (Innocent)
A: portie Melanzane (zelfgemaakt, heerlijk)
T: (eventueel) 1 stuk fruit en eventueel wat nootjes/blok zwarte chocolade en thee O:)

B: 45 min paardgereden, 12500 stappen (8,5km)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:38

Nanouk; ik moest even uitzoeken wat je avond maaltijd van gister was; maar dat ziet er lekker uit! Ga ik is onthouden om een keer te maken :)

Hier gisteravond bij thuis komst vreselijk de mist is gegaan met een halve zak chips en nog een paar chocolade pepernoten. Maar ach, weer een nieuwe dag vandaag :))
O; bruin broodje met magere filet americain, kaas uien broodje. 200 ml optimel.
L: 2 bruine broodjes met runderknakworstjes.
T: maoam snoepjes, 2 van die blokken
T: een peer
A: 75 gr fusilli, hamblokjes, groente, basilicum saus en wat geraspte kaas
T: 150 gr aardbeien yoghurt, eat natural reep met chocolade, macadamianoten en cranberry’s

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:31

@Lis: ja, echt een aanrader. Vandaag de restjes Melanzane opgewarmd en nogsteeds even lekker. Ik heb mezelf vandaag ook ‘getrakteerd’ op een lekker zelfgemaakte chocomousse van mijn oma, omdat ze jarig was. Moet soms ook eens kunnen hé! Mijn lijsjtje voor vandaag:
O: 1 glas Innocent smoothie
L: klein restje Melanzane
T: 1 kleine zelfgemaakte chocomousse, handje frambozen (oma jarig, en de taart kunnen weerstaan!)
A: homemade veggie pizza met véél groenten, courgettebodem en geitenkaas met wat honing (eerste keer dat ik dit maakte, maar niet de laatste!)
T: handje pindanoten, melkbiscuit/blokje chocolade
T:

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 09:52

@IMAY, Dat zou ook een logische verklaring kunnen zijn inderdaad.. De afgelopen dagen ging het sporten beduidend minder lekker. Ik kreeg minder gewicht/minder herhalingen voor elkaar dan de afgelopen tijd. Ik ben zo benieuwd of ik hier voor langere tijd een patroon in ga zien!
Ik kan me voorstellen dat salades op deze manier beter uitkomen voor je dan pindakaas. Ik vind pindakaas ook altijd zo lastig portioneren zodat je er wel een hele boterham mee kan besmeren, maar je niet door het dak gaat met kcal :+

@Tanja, Oei wat vervelend dat je in quarantaine moet! Heb je zelf nog steeds geen klachten? Fijn dat je zo lekker bezig kan blijven en je lijstjes zien er goed uit!

@Nanouk, Oeh heerlijke lijstjes heb je zeg :~ Ik kan inderdaad ook minder genieten van frietjes o.i.d. nu ik zo bewust bezig ben. Heel af en toe heb ik er écht zin in en dan geniet ik er ook wel echt van. Ik probeer het gewoon niet te eten als ik er niet echt zin in heb. Als mijn vriend het dan wil pak ik bijv. alleen een snack met salade.

@Joanne, Oei wat een gedoe, zowel je auto als je fiets met problemen :+ Fijn dat je alsnog alles hebt kunnen doen wat je wilde!

@Lisanne, Ik ben inderdaad een aantal weken op gewicht gebleven, maar wel iedere week 50kcal per dag meer gegeten (omdat ik een beetje uit wil vinden waar mijn onderhoud-grens ligt). Deze week dus weer 50 omhoog en dan kijken wat het doet!
Lekkere dagen heb je gehad! En je hebt me ook nieuwsgierig gemaakt, want ik heb ook de oerkoeken gekocht. :') Geslaagd voor de auto, of moeten jullie er nog even over nadenken? :D

@Sneeuwvlok, Oei dat lijkt me inderdaad extra moeilijk, heel de dag lekkere dingen aangeboden krijgen! Je bent uiteindelijk wel hartstikke goed uitgekomen, dus dan kan je er ook gewoon van genieten :D

Hier een fijn weekend gehad. Met zaterdag een dag wat minder eten en gisteren lekker borrelen gemiddeld op 2600 kcal per dag uitgekomen. Mijn doel is ondertussen al 2500 kcal gemiddeld per dag over de week, dus hoef de komende dagen weinig te compenseren. Ik ben benieuwd wat mijn gewicht gaat doen met dit kcal aantal!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:00

nanoukkie schreef:
@Lis: ja, echt een aanrader. Vandaag de restjes Melanzane opgewarmd en nogsteeds even lekker. Ik heb mezelf vandaag ook ‘getrakteerd’ op een lekker zelfgemaakte chocomousse van mijn oma, omdat ze jarig was. Moet soms ook eens kunnen hé! Mijn lijsjtje voor vandaag:
O: 1 glas Innocent smoothie
L: klein restje Melanzane
T: 1 kleine zelfgemaakte chocomousse, handje frambozen (oma jarig, en de taart kunnen weerstaan!)
A: homemade veggie pizza met véél groenten, courgettebodem en geitenkaas met wat honing (eerste keer dat ik dit maakte, maar niet de laatste!)
T: handje pindanoten, melkbiscuit/blokje chocolade

Uiteindelijk s'avonds 5 pinda's gegeten, 1 melbiscuit en een beetje warme mel met honing, vergeten hoe lekker dat was! Overigens vergeten mijn beweging er bij te zetten: 1 paard rijden (30min), 12500 stappen, korte buik workout

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 11:14

Sneeuwvlok: oude mensen leven echt voor het voeren van snacks aan mensen :') Knap dat je het kunt weigeren! Is erg lastig als het zo lief bedoelt is! Geeft wel aan hoe gemotiveerd je bezig bent :D
Mooi lijstje had je weer zeg!

Tanja: mooie lijstjes! Zeker als je heel de dag thuis zit te kijken.
Hopelijk ben je nog steeds klachtenvrij.

Lisanne: Heb je de uitslag van je bloedonderzoek al? :) en weer een heel mooi lijstje!
Knap hoe je een keertje slecht eten van je af kunt zetten, inderdaad vandaag weer een nieuwe dag :D

Nanouk: lekker die Melanzane! :9 verder een mooi lijstje!
Gefeliciteerd met de verjaardag van je oma! Af en toe wat lekkers moet zeker kunnen en helpt bij mij juist om eetbuien tegen te gaan :D
En je avondeten klinkt wederom heerlijk!

Mara: iedereen hier gaat dankzij Lisanne aan de oerkoeken _O- hoop dat jij ze ook zo lekker vindt :D
Fijn dat je een goed weekend had! Ik ben ook benieuwd wat het ophogen dit keer met je lijf gaat doen!

__

Hier ook tevreden over mijn weekend! Voor Zaterdag had ik besloten de tip van Mara eens op de volgen en eens een keer ver boven mijn calorieën grens te gaan zitten om mijn lijf eens wakker te schudden. Dit was voor het eerst sinds maanden dat ik boven mijn doel zou gaan eindigen dus vond het ergens wel heel eng :=
Tot het avondeten zat ik nog ‘veilig’ binnen mijn kcal maar daarna nog een crème brulee op en daarna in de bioscoop een halve bus pringles :+
Heb de laatste calorieën bewust niet geteld zodat ik op Zondag niet zou gaan compenseren. Zondag wel iets onder mijn doel geëindigd maar dat kwam meer door de flinke fietstocht die ik in de middag gemaakt heb, wat overigens heerlijk was!

Lijstje van gisteren:

O: havermouttaartje (30 gram havermout, 10 gram whey, 1 ei, beetje kaneel) met 200 ml magere yoghurt
L: flinke kop (500 ml :+) uiensoep, pistoletje
T: protein pancake (15 gram meel, 50 ml melk, 1 ei) met een beetje stroop
T: 2 blokjes kaas
A: ovenfrietjes, wiener schnitzel, worteltjes en doperwtjes, salade
T: 100 ml vanille vla + 100 ml magere yoghurt
T: zandkoekje

B: 90 minuten racefiets

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:02

@Lisanne, ik vermaak me gelukkig wel! Soms even wat saaie momenten, maar opzich genoeg te doen aan school. Mooie lijstjes! Ik ben ook benieuwd of je al een uitslag hebt en of je een auto hebt gevonden :D

@Nanouk, ik heb een mooi hoesje om mijn fitbit! Die beschermd hem echt fantastisch. Het nadeel van een goedkoop sporthorloge is dat het vaak toch niet fantastisch werkt. Het systeem van fitbit is heel fijn. Misschien eens met black friday kijken! Haha grappig, ik eet eigenlijk nooit pannenkoeken als ontbijt of voor de lunch. Alleen zoals vandaag, als restje. Ik vind pannenkoek ’s avonds lekker! Maar wij eten het ook wel uitgebreider dan normale mensen doen, denk ik. We hebben altijd een grote bak verse fruitsalade, mijn vader eet het met wokgroente en spek etc.
Mooie lijstjes, en een traktatie moet zeker kunnen op zijn tijd! :j

@Mara, ik heb nog geen klachten gelukkig Ben benieuwd wat 2500 kcal voor je doet! Wel fijn als je met lekker borrelen op 2600 kcal uitkomt, dan hoef je ook weinig te compenseren inderdaad.

@Joanne, ja ik ben nog klachtenvrij gelukkig! Dankjewel, ik ben ook wel tevreden over mijn lijstjes. Ik probeer wel vullende dingen te eten zodat ik daarna niet ga snaaien. Maar zoals ik het dan vandaag plan, met tussendoortjes, moet dat wel goedkomen. Goed dat je de laatste kcal niet hebt geteld zaterdag! Heb je ervan kunnen genieten, ondanks je het eng vond? Lekker dat je een fietstocht hebt kunnen maken, het was lekker weer gisteren {:}

Gisteren heb ik niet alles kunnen invoeren, sommige gerechten waren een beetje lastig. Maar ik gok dat ik op de 1800 kcal uitkwam. Heb gisteren wel thuis veel bewogen en ga vandaag ook weer een home workout doen.

Mijn geplande lijstje voor vandaag:
O: 250 gram magere kwark, verse smoothie aardbei-banaan-sinaasappel
T: bolletje brosse eierkoek
L: 2 meergranen pannenkoeken, 1 met kaas/stroop en 1 met hagelslag
T: mini eierkoek, 2 mandarijnen
A: Thaise kip curry met 25 gram cashewnoten
T: 200 gram magere kwark
Totaal: 1715 kcal

Ik wilde mij vanochtend weer wegen, maar ik had me verslapen voor mijn online les. Dus dat was een beetje stress :+ Morgen een nieuwe kans! Inmiddels al ontbeten namelijk :P

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:38

@Joanne, Oh wat goed dat je een dagje hebt durven loslaten en flink boven kcal bent gegaan! Naast mijn ervaring dat het goed is om je lichaam wakker te houden, denk ik dat het voor jou mentaal ook een hele goede stap is. Zowel het meer eten als het niet compenseren. Super goed bezig! :D

@Tanja, Je bent lekker bezig zo, ondanks het thuis zitten! Ik ben benieuwd wat de weegschaal zegt vandaag :)

Hier gisteren een fijne dag gehad. Lekker gesport (al merk ik toch nog steeds minder sterk te zijn dan eerder, in lijn met de theorie die IMAY deelde :j ) en zonder al te veel moeite aan mijn kcal gekomen!
Vanochtend toch ook een keer een tussenweging gedaan, om te kijken of die 0,5kg lichter misschien een momentopname was en ik zat vanochtend gelukkig weer op hetzelfde gewicht als eerder! Ik ben benieuwd wat de weegschaal vrijdagochtend op mijn 'officiële' weegmoment zegt.

Lijstje van gisteren:
O: Havermouttaartje van 50gr havermout, 1 banaan, 10gr whey, 100gr magere kwark, 1/2 ei, cacao
T: Barebells reep, 1,5e mandarijn, wat blauwe bessen, 1 volkoren cracker met hummus
L: 1 sandwich van 2 bruine boterhammen, 1/2 avocado, 50gr kipfilet en 1 tomaat. 1 volkoren cracker met 20gr brie en een klein beetje walnoot en honing. 1 zelfgebakken suikervrije eierkoek met 10gr chocoladepasta puur.
T: Zelfgebakken suikervrije eierkoek met een dun laagje boter light
D: Bloemkoolpuree en een halve zalmfilet met krokante korst van o.a. parmezaan, walnoot en peterselie
T: 300gr magere kwark met 10gr noten, 15gr muesli minder suiker, 12gr pure chocolade
Totaal 2501 kcal