Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 05:55

Horsie84 schreef:
Hoe ziet jou patroon er uit dan Dizzy505?

Mijn eet patroon was altijd als volgt:

Sochtends ontbijt met 2 boterhammen

Lunch met 2 boterhammen

Avond eten vaak aardappelen groente en vlees

Tussendoor 1 appel 1 handje amandelen en 1 pakje LU crackertjes

Hierdoor zat ik altijd eigenlijk vrij laag in calorieën.

Nu werk ik als nanny en ben ik daardoor gedurende de dag vaak vrij en thuis en eet ik dus tussendoor veel te veel. Nootjes, crackers en de kinder snacks :')
Maar ook omdat alles hier soort van ‘nieuw’ is en ik in het weekend vaak niet thuis ben eet ik te vaak buitens huis in het weekend.
Mijn plan is nu om de snacks te laten staan en ontbijt/lunch en avondeten te eten. En tussendoor fruit.Eigenlijk heb ik helemaal geen honger dan, en daarnaast ga ik naar de sportschool.

Horsie84

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 07:35

Dizzy: welkom :-)
Dat is inderdaad een variërend schema.Lijkt me een goede insteek.
Mocht tussen toch echt trek hebben is er altijd nog sla?!
Gezonde tussen doortjes: komkommer, tomaatjes, sla etc
..

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 08:37

Welkom Dizzy! Goed bezig Libera en Black Beauty!

Ik was vanmorgen weer onder de 66 kilo :) een paar weken terug ook al even maar daarna een tijdje minder goed opgelet. Op naar de 65.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 08:47

Dizzy, het brood in de US zit bomvol calorieën als je niet oplet!

Dankje Cindy, jij ook goed bezig!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 10:31

Ik ga mezelf ook weer even herpakken na 2 vrije weekenden van sport. Schade valt mee gelukkig, vanochtend gewogen en 64kg (vóór number 2 :+ ).

We gaan er weer voor, op naar het einddoel :Y)

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 10:48

Hier inmiddels 3,5 kg kwijt. Ben nu 82,5 en dat terwijl ik al de een aantal weken niet meer bewust aan het afvallen ben.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:24

Libera schreef:
Dizzy, het brood in de US zit bomvol calorieën als je niet oplet!

Dankje Cindy, jij ook goed bezig!

Daarom is het hier in het begin ook wel fout gegaan, dacht het zelfde als in Nederland te kunnen eten. Nou nee dat gaat niet haha, overal zit suiker in.

Daarom eet ik nu vaak yoghurt met zelfgemaakte granola en veel fruit als ontbijt

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:50

Als ik thuis ben ga ik altijd eerst hardlopen (als iedereen nog slaapt, lekker rustig) en als ik dan thuiskom drink ik een groot glas water en maak ik een groene smoothie van spinazie, banaan en aardbeien.
Als ik moet werken skip ik het hardlopen soms omdat het dan om 5 uur al moet... en vaak ook geen zin om dan een smoothie te maken dus dan neem ik vaak een proteïne shake ipv ontbijt :)

Het is echt moeilijk om gemotiveerd te blijven met hardlopen met het weer dat we hier nu hebben: koud en regen :(

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:05

Knap zeg hardlopen in de ochtend!
Hopelijk word het snel beter weer dan is het veel fijner om weer buiten te gaan sporten.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:08

Libera, het weer is hier niet anders, ook storm en regen. Kan zelf wel aardig flexibel plannen wanneer ik ga. Ik ben gister ook weer gaan hardlopen (afwisselen met wandelen ook), en kon het al beter volhouden.
Voel nu wel m’n schenen, dus moet echt rustig blijven opbouwen.

Maarrr, er is wel eindelijk weer wat af! En dat is een heel fijne beloning. :D

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:16

Hoi meiden, ik wil graag jullie advies vragen. Ik ben drie maanden geleden begonnen met een nieuwe baan. Ik werk fulltime en heb 3 uur reistijd per dag (ov of auto). Sporten vind ik niet zo leuk, en het past ook niet makkelijk meer in mn dagen. Voorheen had ik heel actieve leefstijl, veel buiten en alles lopend of op de fiets.
Nu merk ik dat ik niet alleen zwaarder ben geworden, maar ook mijn lichaam minder mooi vind (flubbers op heupen en kont, niet meer strak en glad). Ik ben 25, dus ik vraag me ook af of ik nu pas vrouwelijke vormen krijg, of dat ik aankom omdat ik hetzelfde eet en minder beweeg.

Ik ben overigens niet te zwaar. In cijfers lijk ikzelfs vrij licht (63kg bij 177cm), maar als ik in de spiegel of naar andere kijk dan lijk ik toch wat steviger. Ik heb een verleden met anorexia, wat maakt dat ik niet zeker weet of ik hier echt objectief naar kijk. Wiens waarheid is dan de waarheid, ik zie toch wat ik zie :(

Wie heeft er een goed advies voor mij? (Mag zowel over sporten als eten als mn lichaamsbeeld)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:31

Dag wipher. Volgens mij heb jij inderdaad een prima gewicht. Ik ben net zo lang als jij, maar weeg zo’n 20 kilo meer..
Je zegt een anorexia verleden te hebben en “ik zie toch wat ik zie”. Volgens mij is die uitspraak juist het lastige punt.

Je zou weer wat meer kunnen gaan bewegen, in je pauzes wat wandelen bijvoorbeeld. Of je auto op de verste parkeerplaats zetten zodat je wat verder naar de ingang moet lopen. Zodat je je weer wat beter gaat voelen over jezelf. Minder eten zal ik echt niet gaan doen, want jij bent simpelweg niet te zwaar.

Hoe voel je je verder? Ben je gelukkig? Wat vind je van de lange dagen?

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:40

Dankjewel voor je reactie Sannie. Het zijn goede adviezen die je geeft, fijn!
Aan de lange dagen moet ik nog wel wennen, maar ik vind mn werk wel erg leuk! Zou niet zeggen dat ik dolgelukkig ben, maar wel stabiel en tevreden :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 09:35

De afgelopen twee weken ben ik 1,4kg aangekomen. Dit door een combinatie van teveel eten en hormoonschommelingen.
Vanaf nu wil ik weer beter gaan opletten en gezondere keuzes maken.
Daarnaast wil ik echt proberen om per dag 2 tot 2,5 liter water/thee per dag te drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:04

Nog mensen die hun startgewicht en huidig gewicht naar mij willen PB-en? Dan zal ik vanavond een lijstje plaatsen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:09

Ik heb ingestuurd, ondanks dat ik nog niet zo'n denderend resultaat heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:16

Zo, komt ie hoor... Mooie resultaten weer!!
Afbeelding

Hopelijk motiveert het ons/elkaar om vol te blijven houden of juist de draad weer op te pakken!
Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:30

Lekker bezig dames! *\o/*

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 06:06

Zo, wat goede resultaten. -8 kg :wow:

Ik moet wel echt even doorpakken nu, het is steeds net wel, net niet qua motivatie

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 07:42

Goed bezig dames!!

Ik vind het ook moeilijk om door te zetten. Vanavond gaan we dus naar een all you can eat sushi restaurant en dan hou je het niet bij 6 gerechtjes. Maar goed, vandaag dus weer een cheat dagje... Het weekend was wel redelijk goed gegaan.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 08:08

Goed bezig dames!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 08:35

Weekend ging juist weer wat minder en vandaag gaan we gebak halen want mijn zoon mag zich inschrijven voor middelbare en vind toch dat we dat wel beetje moeten vieren.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 08:41

Ik probeer juist dingen niet meer met eten te vieren, voor mijn dochter laatst ook iets te vieren en dan gaan we iets leuks doen, of ze mag iets uitkiezen in de winkel (boek oid).
Lees hier in het topic heel vaak dat mensen dingen vieren met lekker eten of snoepen, denk dat je daar juist van af moet willen stappen misschien?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 09:55

Libera schreef:
Ik probeer juist dingen niet meer met eten te vieren, voor mijn dochter laatst ook iets te vieren en dan gaan we iets leuks doen, of ze mag iets uitkiezen in de winkel (boek oid).
Lees hier in het topic heel vaak dat mensen dingen vieren met lekker eten of snoepen, denk dat je daar juist van af moet willen stappen misschien?

Zolang je niet elk klein ding viert, moet dat kunnen toch? Moet ook wel van dingen in het leven die viering waard zijn kunnen blijven genieten, anders houden mensen dat niet vol :)

Ik ga straks tekenen voor huisoverdracht, mag toch ook wel gevierd worden ;)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:20

Gefeliciteerd dide!
Tuurlijk mag je dingen blijven vieren. Ik probeer alleen zelf dan keuzes te maken. Niet meer en en en.

Als ik de andere resultaten zie valt dat van mij wel een beetje tegen. Maargoed, het is in elk geval nog steeds iets..