Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 19:00

Ik gebruik deze

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 19:11

Die hebben wij ook :j

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 13:46

Jester_ schreef:
Ik gebruik deze

[ Afbeelding ]

Dankjewel, ik fiets gelijk even langs. Morgen is het wasdag, kan ik het meteen gebruiken.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 23:13

Mama3 schreef:
Jester_ schreef:
Ik gebruik deze

[ Afbeelding ]

Dankjewel, ik fiets gelijk even langs. Morgen is het wasdag, kan ik het meteen gebruiken.

Ik kreeg hier meteen heel vet haar van na het wassen. Ik was morgen nog een keertje met de shampoo die ik al gebruikte.

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 23:54

SusanH schreef:
Ik vind gel ook niet fijn, kan het niet goed verdelen door mijn haar. Met mousse lukt dat wel.

Ik herken het probleem wel. Wil niet teveel product gebruiken, maar dan is gelijkmatig verspreiden moeilijk. Ik mix de gel met mousse of water in mijn hand en dan doe ik het in mijn haar. Misschien is dat echt not done ofzo, maar dan kan ik minder product gebruiken en beter verspreiden. En ik begin nooit onderaan mijn krullen met product aanbrengen, ik begin halverwege de haarlengte gok ik. Wie weet werkt het ook aardig voor anderen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 08:27

Ik heb nu dunnere gel.gevonden, die niet zo plakkerig is. Daarmee lukt gel wel.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 10:47

Ik doe de gel ook op natte handen, dan kan ik het makkelijk verdelen :j
En ik doe altijd na het aanbrengen van de gel me haar stylen. Ik doe me haar in secties, gel aanbrengen per sectie en dan borstel ik dat stuk door met de bounce curl borstel, zo weet ik zeker dat de gel goed verdeeld is

JoT

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 11:17

Ik gebruik de Curling Jelly van As I Am. Die is vrij dun en makkelijk aan te brengen. Plakt ook niet zo, maar geeft (bij mij althans) wel een goede cast.

Emperor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 11:39

JoT schreef:
Ik gebruik de Curling Jelly van As I Am. Die is vrij dun en makkelijk aan te brengen. Plakt ook niet zo, maar geeft (bij mij althans) wel een goede cast.

Die gebruik ik ook graag! Het drogen duurt ook niet lang bij deze gel. :)

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 13:02

Voor de mensen met kort krullend haar hoe zit jullie haar als je uit bed komt? En hoe refresh je het? Doe je er eerst water in en dan product?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 15:09

Meestal alleen nat maken en even kneden. Dat activeert de gel wel weer. Maar ik draag mijn haar toch altijd vast, dus het hoeft niet heel erg 'in model' voor mij.
Ik kom meestal redelijk ontploft en pluizig uit bed (ondanks satijnen kussensloop)

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 16:41

Qimm schreef:
Meestal alleen nat maken en even kneden. Dat activeert de gel wel weer. Maar ik draag mijn haar toch altijd vast, dus het hoeft niet heel erg 'in model' voor mij.
Ik kom meestal redelijk ontploft en pluizig uit bed (ondanks satijnen kussensloop)

Ik zag een filmpje dat het altijd vast dragen zorgt voor minder mooie krullen. Maar als je een beroep hebt waarbij het dagelijks vast moet dan is het niet anders.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 17:35

Of als je gewoon echt niet tegen loshangend haar kunt :')
Liever minder mooi in de krul dan uit frustratie afgeknipt :')

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 18:18

Qimm schreef:
Of als je gewoon echt niet tegen loshangend haar kunt :')
Liever minder mooi in de krul dan uit frustratie afgeknipt :')

Snap helemaal wat je bedoeld! Als ik het langer heb dan irriteer ik mij soms ook giga!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 10:51

Herfstblad schreef:
Voor de mensen met kort krullend haar hoe zit jullie haar als je uit bed komt? En hoe refresh je het? Doe je er eerst water in en dan product?

Ik draag tegenwoordig een slaapmuts :o En dat scheelt toch wel, als ik 'm 's ochtends afdoe en mijn haar even met rust laat, dan zit het vaak al redelijk goed. Meestal pak ik dan nog een dotje leave in / krullencrème, verdun dat met een klein beetje water (of ik maak mijn handen eerst goed nat) en dat kneed ik dan door mijn haar heen en dan laat ik het opdrogen of het droogt op onderweg naar mijn werk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 13:42

Ik heb een muts geprobeerd. Ik vind het echt niet fijn zitten. Ik hou niet van satijn en ik hou niet van het gevoel dat ik iets op mijn hoofd heb.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 13:48

SusanH schreef:
Ik heb een muts geprobeerd. Ik vind het echt niet fijn zitten. Ik hou niet van satijn en ik hou niet van het gevoel dat ik iets op mijn hoofd heb.

Ik moet zeggen, echt ideaal vind ik het niet. Maar ik vind het ook weer niet heel erg irritant zitten. Het werkt wel en die paar minuten extra slaap die ik mee kan pakken (ik ben echt zo ontzettend geen ochtendmens), maken het voor mij dan wel weer de moeite waard ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 14:52

Ik slaap soms met zo'n bonnet op, dat helpt inderdaad wel, maar blijft bij mij niet altijd zitten. De ene keer kom ik dan weg met een keer mn handen door mn haar wapperen en de andere keer is er toch meer voor nodig om het weer fatsoenlijk te krijgen.

Wat hebben jullie voor fohn? Die ik nu heb blaast niet zo krachtig dus ik wil eigenlijke en andere. Ik krijg steeds reclames voor een raveg fohn maar lees ook dat die ook zo uit china komen :+ Wil het liefste een dyson maar dan zonder faillissement :D

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 15:02

miccamaaike schreef:
Ik slaap soms met zo'n bonnet op, dat helpt inderdaad wel, maar blijft bij mij niet altijd zitten. De ene keer kom ik dan weg met een keer mn handen door mn haar wapperen en de andere keer is er toch meer voor nodig om het weer fatsoenlijk te krijgen.

Wat hebben jullie voor fohn? Die ik nu heb blaast niet zo krachtig dus ik wil eigenlijke en andere. Ik krijg steeds reclames voor een raveg fohn maar lees ook dat die ook zo uit china komen :+ Wil het liefste een dyson maar dan zonder faillissement :D

Laifen heb ik. Lijkt op dyson maar stuk goedkoper.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 16:14

Weet je zo ook welk type?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 17:26

Ik heb een diffuser, van de Action. Bevalt hier prima. Is wel een merk maar geen idee zo snel welke.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 17:38

miccamaaike schreef:
Weet je zo ook welk type?

De laifen se

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 19:51

Ik keek op Google voor die föhn maar zelfs in de aanbieding vind het ik nog een hoop geld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 20:57