Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:45

Volg je een opleiding?

Ik vind je eigen nagels te kort om ze zo ver te verlengen, de bolling ziet er daardoor raar uit. Verder zou ik nog even kijken naar de afwerking, ze hebben niet allemaal dezelfde vorm ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:05

Het is bijna allemaal eigen nagels? Ik had ze eerst met minder acryl maar vond ze te plat tonen dus heb dit aangepast. Maar duidelijk dat ik idd nog met de vorm moet spelen. Rome is niet in 1 dag gebouwd en heb het gewoon op de bank zitten doen :+ ik krijg hulp en advies van ervaren mensen.

Ik had na mijn operatie nagels laten zetten bij iemand en ik vond de nagels qua vorm en kwaliteit echr niks, allemaal braken ze af of lieten los en mijn nagels waren heel dun gevijld. Dat heeft een flinke nasleep gehad... en zij had jaaaaaren ervaring...

Afbeelding

Dit waren ze net na het zetten

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:12

Mag ik hier mee komen praten... heb gister voor de tweede keer mn nagels laten doen met gellak :j

Dit keer lime groen :)

Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:18

lifaya schreef:
Het is bijna allemaal eigen nagels? Ik had ze eerst met minder acryl maar vond ze te plat tonen dus heb dit aangepast. Maar duidelijk dat ik idd nog met de vorm moet spelen. Rome is niet in 1 dag gebouwd en heb het gewoon op de bank zitten doen :+ ik krijg hulp en advies van ervaren mensen.

Ik had na mijn operatie nagels laten zetten bij iemand en ik vond de nagels qua vorm en kwaliteit echr niks, allemaal braken ze af of lieten los en mijn nagels waren heel dun gevijld. Dat heeft een flinke nasleep gehad... en zij had jaaaaaren ervaring...

[ [url=m/NR10Z5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit waren ze net na het zetten

Ik vind die nagels tocht stukken beter

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:20

en ik heb al 2 keer gevraagd of je een opleiding volgt, maar krijg geen antwoord?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:24

Denk dat daar de meningen toch over verschillen. Althans, ze zal zeker meer ervaring hebben maar de nagels bleven niet zitten, braken af of vielen eraf. Ben daarna naar een andere nagelstylist gegaan en zij schrok hier echt van hoe gehavend mijn eigen nagels waren ;)

Nogmaals, ik ben nog lerende, oefen veel en maak mijn eigen nagels naar mijn smaak. Uiteraard kan er nog een hoop beter maar ik vind dit, naar mijn perspectief, echt niet lelijk. Ook zeker niet perfect maar dat verwacht ik ook voorlopig nog niet. Ik hoor graag tips en tricks maar over smaak valt niet te twisten zeggen we maar :D

En opleiding? Heb gewoon netjes geantwoord dat ik begeleiding krijg. Moet iedereen een opleiding hier volgen om eigen nagels te zetten want dan meld ik mij bij deze af. Heb ik niet en ga ik ook niet doen gezien ik dit puur voor mijzelf doe en niemand anders zijn nagels ga doen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:30

Tuurlijk is een opleiding niet verplicht, maar het verklaart een hele hoop hoe je je nagels zet ;)
En ook heb je gelijk qua smaak, maar iedereen ziet toch echt dat het gewoon niet klopt. Maarged je bent erg eigenwijs en gelooft alleen die mensen die je helpen, ik ben een gecertificeerd styliste en er zijn er meer in dit topic, maar die hebben allemaal ongelijk.

Dat de nagels afbreken of loslaten kan verschillende redenen hebben, heb je dit met de styliste besproken?

Weet je ook wat je moet doen als je ineens een bacterie of schimmel krijgt? Als ze niet goed gezet zijn en er dus lekkere bacteries onder groeien? En zonder gedegen opleiding weet je dus ook niet wanneer je ze goed zet. Ik vind het zo jammer dat mensen altijd maar aanklooien en het niet serieus nemen. Maargoed, jouw nagels, maar ga niet piepen als je je eigen nagels compleet sloopt.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:33

Euhhh.....enerzijds ben ik het wel met je eens Cinnepin maar als amateurtje ga ik ook geen dure opleiding doen van een paar duizend euro.
Zolang er alleen maar de eigen nagels gedaan word verneuk je toch alleen je eigen nagels.

Ik doe ook gellak bij mezelf en ik zal heus wel iets verkeerd doen, jammer dan....

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:35

Je kan ook cursussen doen die niet duur zijn, maar ik begrijp als ze geen opleiding wilt doen, maar als iemand die er kijk op heeft zegt dat dingen niet kloppen ga dan ook niet betweterig doen ;), maar haal er je voordeel uit ;)

en zeggen dat de nagels vand e styliste veel lelijker zijn dan die zij gezet heeft is een lachertje natuurlijk. Natuurlijk zet ze ze niet als een ervaren persoon, en dat kan ook niet, maar ga dat dan ook niet beweren ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:43

@cinnepin Degene van wie ik advies krijg is ook gecertificeerd, maar zij zal het wel fout hebben. Ik loop alle stappen na, dat mijn vorm niet perfect is is logisch, daar vind je je handigheid in. Maar in jouw ogen moet iedereen dus alles meteen perfect kunnen en mogen mensen zonder opleiding hier dus niet meepraten want ze doen het fout en zijn eigenwijs? Ik weet niet wat hetgeen is wat jou drijft tot deze posten jegens mij maar ze komen behoorlijk aanvallend over en vind dit persoonlijk echt heel jammer. Misschien dat het niet zo bedoeld is maar elke keer weer hameren op vorm, opleiding enzo, dat komt niet echt positief over. Echt jammer...

Ik heb nooit gezegd dat mijn nagels beter zijn, alleen wel beter blijven zitten dan bij die stylist ;) en IK vind ze mooier. Dat mag toch? Nogmaals, mijn nagels hebben nog een hele hoop verbetering nodig, maar neerbuigend en negatief kritiek is echt niet op zijn plaats hier in.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 19:45

Dat nagels niet blijven zitten na een operatie kan goed hoor. Ben met een klant van mij een jaar aan het tobben geweest na haar gastric bypass

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:45

ik heb nergens gezegd dat je niet mee mag praten, je moet geen woorden gaan verdraaien. Wel geef ik commentaar op je eigen gezette nagels, maar dat wuif je weg.
En nee ik heb ze in het begin ook niet perfect gezet...maar luisterde wel naar kritiek.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:50

LadyMadonna schreef:
Dat nagels niet blijven zitten na een operatie kan goed hoor. Ben met een klant van mij een jaar aan het tobben geweest na haar gastric bypass

Geen idee of dat echt de oorzaak is want sinds ik naar de andere was gegaan viel het wel mee. Bij die eerste styliste hadden letterlijk alle nagels losgelaten binnen 2 weken (dit was 6 weken na de operatie). Mijn eigen nagels waren zo dun gevijld dat het pijn deed. Nu zijn mijn eigen nagels weer op maat en naar mijn gevoel ook weer veel gezonder.

@cinnepin, er is een verschil tussen commentaar/kritiek en opgebouwd advies. Ik krijg van jou alleen het eerste. Ik leg je ook geen woorden in de mond, je geeft mij een niet-welkom gevoel wat blijkt uit jouw posten ;)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:51

Jij bent ook zo zonder opleiding begonnen cin, en als ik het me goed herinner heb jij het ook niet bij een opleidingsinstituut geleerd.

In het algemeen: hou toch eens op met dat gemekker over wel of geen opleiding. Laat ieder gewoon lekker zijn ding doen, gaat het fout is het ook eigen verantwoordelijkheid. Wil je geen tips of advies geven aan iemand die geen opleiding heeft of volgt, zeg dan niets. Of open een eigen topic waarin je als 'stylistes' elkaars werk kunt beoordelen als je dat leuk vind. Want zo word dit topic er niet leuker op. Voor de zoveelste keer.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:52

te dun vijlen hoort idd niet, maar dat kan ik de foto niet zien.

En dat je je niet welkom voelt ligt echt aan jou, ik zeg alleen wat ik zie, neem je je voordeel ermee en gebruik het commentaar ;) Laat het desnoods een lezen aan diegene die je helpt ;)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:53

zorro schreef:
Jij bent ook zo zonder opleiding begonnen cin, en als ik het me goed herinner heb jij het ook niet bij een opleidingsinstituut geleerd.

In het algemeen: hou toch eens op met dat gemekker over wel of geen opleiding. Laat ieder gewoon lekker zijn ding doen, gaat het fout is het ook eigen verantwoordelijkheid. Wil je geen tips of advies geven aan iemand die geen opleiding heeft of volgt, zeg dan niets. Of open een eigen topic waarin je als 'stylistes' elkaars werk kunt beoordelen als je dat leuk vind. Want zo word dit topic er niet leuker op. Voor de zoveelste keer.

Ik zonder opleiding begonnen? Neehoor. Ik heb bij iemand een opleiding gevolgd die dit mag geven ;)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:55

Ik ben begonnen met een opleiding gellak. Daar lekker mee aan de gang gegaan. Voor ik aan gel begon ben ik toch echt lessen gaan volgen...en ja ik heb wel oefen modellen gehad, tijdens de opleiding, maar dat is normaal :)

edit, tevens heb ik prive lessen gehad. Zij gaf ook les bij nail creation dus. En erkende opleidingn zijn er niet in Nederland op dit gebied. In een instituut zoals jij het noemt bedoel je denk ik klassikaal? Ik kreeg dus prive les, met alles wat ik deed werd ik bekeken,,,zonder dat de docent dus weg ging naar een ander cursist.
Laatst bijgewerkt door Cinnepin op 05-05-19 19:59, in het totaal 2 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 19:55

Te dun kan ook lifting veroorzaken idd, op een gammele fundering kan je niet bouwen natuurlijk.
Ik ben absoluut pro opleiding/cursus, maar ik ken meiden die zichzelf via YouTube geschoold hebben en prachtige nagels zetten, en meiden die opgeleid zijn en er een potje van maken.
Tja...

Cinnepin: iedereen mag opleiding geven

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:58

weet ik lm, maar ik denk dat je voor jezelf wel ff uitzoekt bij wie en hoe of wat..;) Zij is bekent in nagelland en wordt gewaardeerd als lesgeefmens....laat ik het zo zeggen :P

Donkey366

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 23:19

Mag ik even zeggen dat dit erg op een welles nietes spelletje begint te lijken?

Ik vond dit een erg leuk topic waar ik veel ideeën en tips mag uithalen, en wanneer ik een foto post er fijne ‘kritiek’ op krijg met wat ik beter kan doen de volgende keer of waar op te letten.

Maar t begint onderhand een No go te worden voor mij om dit topic mee te blijven lezen en of te posten.

Jammer.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:20

Ik begrijp best dat het niet fijn is voor professionals om een hobbyist te werk te zien.
Ik begrijp ook dat iemand geen zin heeft naar een professional te gaan, zeker als je sommige resultaten daarvan ziet.

Aangezien dit topic niet is voor professionals only moeten we hier toch allen terecht kunnen?

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 05:41

Goeiemorgen allemaal.

Ik heb acrylnagels en ben nu 2x voor een 'refill' gegaan. Volgende week moet ik eigenlijk weer. Ik ben nogal lomp en nu is 1 van de nagels een beetje losgekomen bij de nagelriem. Ik heb het ontsmet met alcohol en met nagellijm teruggeplakt for the time being, maar moet ik nu een hele nieuwe nagel op die vinger? Of is een refill genoeg?

Ik lees op internet dat je in principe nooit een nieuwe set hoeft zolang je blijft opvullen, maar dan is de plastic tip toch een keer 'weg' door uitgroeien en bijvijlen? Is dat niet erg met acryl?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 09:03

Daar zitten dan toch je eigen nagels onder....
Een tip is toch alleen voor verlengen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 09:12

Nóóit terug plakken! Echt gewoon never nooit.
Ook al heb je het schoon gemaakt, de kans op pseudomonas is gewoon vergroot.
De tip (of het sjabloon) is puur om de (korte) nagel de gewenste lengte te geven.
Je styliste zal bij de nabehandeling het los gekomen stuk weg vijlen en de nagel weer opbouwen zodat hij weer in balans komt.
Als meer dan 3/4 van het kunstproduct los zit verwijder ik het meestal helemaal en plaats ik nieuw.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 09:51

justdiesel schreef:
Daar zitten dan toch je eigen nagels onder....
Een tip is toch alleen voor verlengen?

Ja maar ik wist niet of het uitmaakt dat je dus die tip straks kwijt bent :j

Ik ga de stylist bellen, dankje!