Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:17

Wij zijn zwanger ja, hou op schei uit :')

Moesten mannen bevallen was het snel gedaan met het menselijk ras :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:21

Aria_zz schreef:
Wij zijn zwanger :r
Dat wil ik nog wel eens zien van de man. (nuja, het kan blijkbaar heb ik eens gelezen :Y) )
Wij verwachten een kindje, ja tuurlijk, maar er is er toch echt maar een zwanger.

Vraag me eigenlijk af of mannen ook op een roze wolk zitten wanneer de vrouw zwanger is.

Jep, mijn vriend meer dan ik want die heeft geen last van de bandenpijn en maagzuur *D

Overigens zeggen wij gewoon 'we verwachten een kindje' of ik heb het over 'ik ben drachtig'. Het woord zwanger ligt me niet. Mijn vriend wil ook nog wel eens spreken van 'een stamhouder in de incubator'.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:33

Lieveli, drachtig :')
Al moet ik soms ook oppassen dat ik dat niet zeg bij vrouwen, maar het is ook zo'n gewoonte.
Klinkt wel erg down to earth zo :D

Snap het wel hoor, 'wij zijn zwanger', maar dat wil nog niet zeggen dat je het ook zo moet gebruiken :+

Mars, we zouden alle sinds veel beter geholpen worden bij een heleboel kwaaltjes die mannen nu niet hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:37

Mijn man was emotioneel veel meer aangedaan dan ik :j
Ik was vooral misselijk :')

Er zijn uiteraard zowel mannelijke als vrouwelijke loeders op de wereld dat lijkt me geen discussie. Ik vind het gewoon bijzonder hoe slecht mensen met elkaar praten terwijl ze onder hetzelfde dak wonen.
Ik heb inmiddels genoeg topics gezien met: WE willen (samen) kinderen maar mijn man kan niet minder werken, hoe moet IK dat nou doen.
Dan denk ik: geen kind dus :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:32

Mannen die "wij zijn zwanger" uitkramen delete ik ter plekke uit mijn sociale kring :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:55

Jup, same :=
Wij zijn in verwachting is de grens, je verwacht natuurlijk samen een kindje.

Het is weer weekend hoor, had gehoopt te kunnen werken in de trein maar heb de eerste schreeuwkrijserd al gehoord :(

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:58

Gisteren in een hele drukke supermarkt een kindje van krap 1,5 jaar ging direct voor de ingang (poortje) zitten huilen. Moeder had blijkbaar bedacht dat het opvoedkunding handig was om hem daar te laten zitten |o 8)7 -:(-
Nadat al meer mensen dachten dat hij zijn moeder kwijt was heeft de moeder hem toch maar opgevist.
Echt zoooooo niet een handig moment om die tactiek te proberen :')
Hij was er sowieso nog veel te jong voor.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:02

Meer #treinleven : waarom denken ouders dat iedereen zit te wachten op het geluid van een schaterlachend kind? Liever dan een huilend kind, vooruit, maar kan zo'n kind niet leren dat je soms een beetje rustig moet zijn en dat het niet altijd tijd is voor gillen/spelen/andere dingen die je niet in de trein doet? :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:04

Of gewoon in de familiezône gaan zitten :)*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:07

Sizzle schreef:
Of gewoon in de familiezône gaan zitten :)*

Die bestaat niet in Nederland. :')

Maar in de vakantie in de trein zitten is hele goede anticonceptie. Of een groot gezin met veel kinderen die op mijn werk komt eten. 2 tafels vies maakt, niks opruimt en speelgoed laat liggen. :')

Ik was zelf een heel moeilijk kind dus daf zorgt er voor dat ik veel te bang ben dat het mij ook overkomt dat ik zo'n blaag krijg. :r

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:16

Maar we hebben wel stiltecoupés in NL, waar je geen blerende kinderen zult vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:17

Als klein kind waren zowel vriend als ik best makkelijk. Pas als puber kwamen de apenjaren boven. Ik was ontzettend dwars, eigenwijs en echt stomme dingen gedaan. Moest ik kunnen, ik draaide de klok 16 jaar terug om overnieuw te beginnen.
Mijn vriend had een super jeugd maar heeft in ieder geval wel lol gehad met de meisjes (aan elke vinger 10) al maakte hij er geen misbruik van. Jongensstreken op school uitgehaald, straalbezopen geweest etc etc.

Als ik denk aan die combi van ons beide, dan zetten we een eersteklas crimineel op de wereld volgens mij.

Wij hebben in België geen familiezone en geen stiltecoupés -O- ^)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:24

Oh dat is balen. Wij hebben beide :D

Ik moet zeggen dat Zwitserse kinderen eigenlijk zelden herrie maken trouwens.
Waar ik wel echt jeuk van kreeg smirgens vroeg om 7 uur breiclubjes (50+) clubjes op wandeluitje, dat oeverloze geklep en gegiegel is erger dan een trein met pubers %)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:35

Ibbel schreef:
Maar we hebben wel stiltecoupés in NL, waar je geen blerende kinderen zult vinden.

Klopt, ik vond er helaas geen en ik ga ook niet de trein door sjouwen met mijn als 100 kilo aanvoelende tas :')
Ik kan me ook echt niet storen aan normaal pratende mensen maar vind dat je ook buiten de stiltecoupe best een beetje rustig mag zijn. Zag ook een meisje in een vierzits met daarbij een vader met twee kinderen, hoewel de eerste zich stoïcijns concentreerde op haar breiwerkje waren die kinderen steeds langs haar aan het klimmen en zaten ze nog net niet op schoot. En die vader stom grijnzen. Pfff

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:55

Ibbel schreef:

Was het maar zo'n feest, mij is het al regelmatig gebeurd dat ik in de stiltecoupé ging zitten en dat er vervolgens een gezin met kleine krijskoters in de stiltecoupé gaat zitten. -O-
En krijsen ze niet dan praten ze wel op luide toon enzo, erg fijn als je heel bewust in de stiltecoupé bent gaan zitten omdat je al overprikkeld bent oid. :roll:

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:02

Stiltecoupé zegt inderdaad niets helaas. En als je er dan wat voor zegt omdat je daar speciaal bent gaan zitten om nog wat te kunnen leren, dan krijg je een grote bek terug. Ik mis de tijd dat ik afhankelijk van het OV was niet :)) Mijn auto is een gegarandeerde kindvrije zone, ideaal!

'Wij zijn zwanger"... brrr. Sowieso de hele trend om alles maar van je kind op Facebook te knallen. Mijn ouders maakten ook wel veel foto's vroeger, maar die gingen in een (offline :D ) fotoalbum. Dan wist je tenminste wie je kind zag. Nou ben je als kind veroordeeld tot kijkvoer zijn voor al die mensen die jij zelf niet eens kent. Niet oké :n

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:22

Ik weet niet of ik nooit geen kinderen wil maar ik ben zelf totaal geen kindervriend. Ik voel mij vaak ongemakkelijk bij kinderen. Ik wil liever ook geen baby vast houden op kraamvisite.
Ik vind de kinderen van nu vreselijk met die tablets laten ze maar gewoon met de lego spelen, deed ik vroeger ook.

Mijn god 'wij zijn zwanger' vreselijk zeg! Als ik dat hoor dan moet ik ook bijna kotsen.

Verder heb ik een hekel aan mannen die aan het kraambed zitten en daar maar een beetje zitten en hun vrouw helemaal niet er door heen helpen. Dat heb ik vaak gezien bij programma's van TLC. Als ik ooit moet bevallen en mijn man zit er zo bij dan zou ik hem helemaal de huid vol schelden hahaha :P

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:38

Ibbel schreef:

Was dat maar waar idd. Maar ook daar vinden veel ouders helaas dat je met kinderen een vrijbrief hebt om te doen alsof de hele wereld om jou(w kinderen) draait. Ik reis 3/4 keer per week tussen Breda en Eindhoven met de trein en dit is denk ik zo ongeveer mijn grootste ergernis. En dan die gezichten als je ze vraagt om er aub rekening mee te houden dat dit een stilte coupé is en dat het wellicht niet zo'n handig idee is om daar met kinderen te gaan zitten (ik snap natuurlijk ook dat het lastig is ze hun mond te laten houden)! Hoe durf ik...

Brengt me op een ander onderwerp. Wat vinden jullie van borstvoeding geven in het openbaar? Het is een heel natuurlijk iets en een moeder moet haar kind uiteraard kunnen voeden, alleen, ik zie het toch liever niet. Vind het ergens toch iets persoonlijks, wat je niet in een restaurant of volle trein doet maar even een rustig plekje voor opzoekt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:44

Van de week liep ik in Blijdorp. Eerst zag ik een gezinnetje met stampvoetend mannetje van een jaar of 3: "ik zei néé!!!" :') Vroeg me wel af wat daaraan vooraf was gegaan ;)

En er rende een klein meisje vol tegen ne aan, dus ik denk, oh nee.... die gaat brullen |o
Maar nee, ze kijkt op, roept met een piepstemmetje "sorry mevrouw", en rent vrolijk verder... dat vond ik dan wel weer lief ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:46

Over borstvoeding tja... je hoeft van mij echt niet op t toilet te gaan zitten :n maar naar mijn mening kan dit ook discreet ipv letterlijk open en bloot...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:59

LadyMadonna schreef:
Over borstvoeding tja... je hoeft van mij echt niet op t toilet te gaan zitten :n maar naar mijn mening kan dit ook discreet ipv letterlijk open en bloot...

Jup, same. Er is een middenweg tussen op het toilet zitten of je tiet in ieders gezicht duwen. (Bijvoorbeeld via Facebook onder het mom van 'dit is natuurlijk maar het mag nieieieieieeet van gemene facebook!'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:00

Plassen, seks, een drol draaien, boeren, scheten laten.... het is ook allemaal natuurlijk maar niemand zit er in your face openbaar op te wachten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:06

Ik heb niet zoveel moeite met borstvoeding in het openbaar. Zie ook nooit een vrouw met haar boobs zwaaien voor de melkbar geopend wordt. Als ik al een borstvoedende vrouw zie dan gebeurt het allemaal best bedekt.

2-3 jarigen die er nog aan hangen, daar word ik dan wel onpasselijk van. Brrrrrr.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:08

Berdien schreef:
Ik heb niet zoveel moeite met borstvoeding in het openbaar. Zie ook nooit een vrouw met haar boobs zwaaien voor de melkbar geopend wordt. Als ik al een borstvoedende vrouw zie dan gebeurt het allemaal best bedekt.

2-3 jarigen die er nog aan hangen, daar word ik dan wel onpasselijk van. Brrrrrr.

Helemaal mee eens, je eerste en tweede punt.
Hoewel ik extreme allergieën heb tegen kinderen, doet borstvoeding geven me niks.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:22

Ik vind het niks in openbaar, zeker als ik zit te eten oid. Maar goed, probeer het te negeren, op openbare plekken gebeuren nu eenmaal wel meer dingen die niet altijd even smakelijk zijn :P