Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:15

Doef heel veel succes vandaag! :)

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 11:09

Hoe is het gegaan Doef?

Eleadoras

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:58

Ook heel benieuwd hoe het is gegaan!

27 juni word ik geopereerd, een mini gastric bypass. Het had ook 7 juni al gekunt maar dat was iets te kort dag. Nu kan ik mooi alles afronden op het werk en nog een weekje vakantie. Mijn man twee weken verlof om voor mij en onze dochter te zorgen. Spannend wel!

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 23:02

Gefeliciteerd met je operate datum! *\%/*

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:10

Doef, hoe gaat het met je na de operatie?

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:11

Eleadoras schreef:
Ook heel benieuwd hoe het is gegaan!

27 juni word ik geopereerd, een mini gastric bypass. Het had ook 7 juni al gekunt maar dat was iets te kort dag. Nu kan ik mooi alles afronden op het werk en nog een weekje vakantie. Mijn man twee weken verlof om voor mij en onze dochter te zorgen. Spannend wel!

Spannend!

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:11

Hoe gaat het nu met jou Devil-ina?

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:32

Lief dat je het vraagt <3

Het gaat heel goed. Na de operatie inmiddels 8,7 kilo afgevallen.

Wat incl predieet neerkomt op 14,2 kilo *\o/*

Eten en drinken gaat ook goed, verdraag alles wat ik tot nu toe gegeten heb.
Nog geen dumping gehad, en misselijk word ik ook niet :)

Alles gaat heel voorspoedig.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 20:35

Wat fijn zeg!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 21:30

Super devil!

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 13:37

Devil_ina schreef:
Lief dat je het vraagt <3

Het gaat heel goed. Na de operatie inmiddels 8,7 kilo afgevallen.

Wat incl predieet neerkomt op 14,2 kilo *\o/*

Eten en drinken gaat ook goed, verdraag alles wat ik tot nu toe gegeten heb.
Nog geen dumping gehad, en misselijk word ik ook niet :)

Alles gaat heel voorspoedig.

Oh dat is fijn te horen.
Dat geeft hoop :D

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 13:38

pipo schreef:
Wat fijn zeg!!

Pipo, gaat het weer beter bij jou?

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 15:23

Ik maak me wel wat zorgen om Doef. Na haar operatiehier niet meer terug gezien.

Dank jullie. <3

Wat ik wel irritant vind dat ik vaak erge spierpijn in mijn benen heb, dat had ik voor de operatie niet in deze mate. Is dit herkenbaar voor iemand?

Pipo, ik zat net aan je te denken, de 27ste had je een gastroscopie toch? Hebben ze nog wat voor je kunnen doen?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:25

Dank jullie wel. Ja afgelopen vrijdag weer een gastroscopie en gelijk een klemmetje geplaatst. Ik ga dan onder narcose dus een nachtje gelogeerd.
Heb wel wat last van het klemmetje. ( misselijk en wat ongemak bij onverwachte bewegingen) maar heb ik liever dan niks merken. ;)
Waar ik enorm blij van geworden ben is het antwoord op de vraag dat 2 delen niet aan elkaar groeien. En in mijn ogen dus beschadigd moeten worden om daadwerkelijk enig kans te hebben op vergroeien. ( bij second opinion ook gevraagd en die zei dat de wand van de maag ander materiaal was en dus gewoon kon) nu dus bevestiging gehad dat ie het afschraapt om te beschadigen om zo de kans te verhogen. Iets kleins, maar enorm belangrijk voor mijn denkwijze. Net zoiets als een luchtzuigende merrie dichtnaaien van achter om het vruchtje te beschermen. Nu wachten op oproep voor ct scan en duimen draaien.
Ook kan ik volgende week mijn korset ophalen. Eindelijk!!! Heb natuurlijk een mega bovenbuikbreuk. Dus alles is onhandig en doet zeer, tot lopen aan toe. Corset zal niet echt prettig zitten, maar als het werkt ben ik blij. Op naar weer iets doen, t liefst werken. Iets anders dan thuis zitten pikvogelen :+

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 20:50

Hey meiden, ik kom ook even binnenvallen!
Ik heb een periode Saxenda gebruikt om af te vallen, maar daar reageer ik allergisch op. Ik heb in de afgelopen 20 jaar zo'n beetje alles wel geprobeerd, dus weinig opties meer over. Mijn BMI van 40(+) is wel over >;)
Ik heb aanstaande maandag een afspraak bij de huisarts en ik denk dat zij, als ik er zelf niet over begin, er wel over begint: een traject naar een GBP of sleeve.
De gedachte aan eindelijk afvallen maakt dat ik het zie zitten, de gedachte aan het definitieve aspect ervan (en vooral: wat als dit ook niet lukt?) maakt het heel spannend.
Ik heb in de laatste 20 a 30 pagina's een paar keer het CON voorbij zien komen. Dat is ook de plek waar mijn verwijzing dan naartoe zal zijn.
Dus, voor de meiden die ook naar Leeuwarden/CON zijn geweest: hoe ervaren jullie de zorg en begeleiding daar? Of hebben ervaren natuurlijk :j Is er voor en na de operatie veel aandacht voor het psychologische aspect van het hele traject?

Ik hoor heel graag de verhalen, mag uiteraard ook in pb!

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 20:59

Welkom Butterfly,

Ik ben geopereerd in Leeuwarden, voor de operatie heb ik natuurlijk enkele afspraken in het mcl gehad, maar de psycholoog heb ik alleen bij de screening gezien. Mochten zij het nodig vinden dan zul je eerst bij de psych een traject volgen.

Wel zijn er straks nog 8 bijeenkomsten, waar wel ook de psych bij aanschuift, ook in de verplichte bijeenkomsten is het psychologisch aspect wel aangehaald.

Verder zoek vast een dietiste die bij het con is aangesloten, als je nog niet bij een dietist loopt, want 4 maanden is verplicht in de afgelopen jaren.

ik ben inmiddels 4 weken geleden geopereerd en sta op - 15 nu na jaren niet af kunnen vallen.

Vraag gerust als je meer wil weten :-)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 21:15

Devil_ina schreef:
Welkom Butterfly,

Ik ben geopereerd in Leeuwarden, voor de operatie heb ik natuurlijk enkele afspraken in het mcl gehad, maar de psycholoog heb ik alleen bij de screening gezien. Mochten zij het nodig vinden dan zul je eerst bij de psych een traject volgen.

Wel zijn er straks nog 8 bijeenkomsten, waar wel ook de psych bij aanschuift, ook in de verplichte bijeenkomsten is het psychologisch aspect wel aangehaald.

Verder zoek vast een dietiste die bij het con is aangesloten, als je nog niet bij een dietist loopt, want 4 maanden is verplicht in de afgelopen jaren.

ik ben inmiddels 4 weken geleden geopereerd en sta op - 15 nu na jaren niet af kunnen vallen.

Vraag gerust als je meer wil weten :-)

Bedankt voor je reactie! Ik vroeg het met name omdat er natuurlijk best wat gebeurt met en in je lichaam en je daar ook psychisch best van ondersteboven kunt zijn. Nieuw zelfbeeld, nieuw spiegelbeeld, die dingen.

Zijn die bijeenkomsten in groepsverband of individueel? Het klinkt als groepsverband, of is dat een verkeerde aanname?

Wat fijn dat je nu al 15 kilo kwijt bent, superfijn *\o/*

Bedankt voor de tip van de diëtiste die is aangesloten bij het CON! Diëtiste ben ik geweest tussen juni 2020 en juni 2021, dus als het goed is heb ik die vereiste 'binnen'. Maar een lijntje uitgooien kan altijd natuurlijk :j

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 21:34

Door corona is mijn traject tot de operatie wat langer geweest, eigenlijk heel fijn, want heb me mentaal net wat beter voor kunnen bereiden.

14 januari 2021 ben ik bij de ha geweest en 9 mei heb ik mijn gastric bypass gekregen.

Nu al beginnen met een aangesloten dietiste zal niet gericht zijn op afvallen, maar je voorbereiden op eten en drinken na de operatie.

Dus eten en drinken gaan scheiden, langzaam eten, 6 eetmomenten.

Dat heb ik niet nog even snel na de operatie hoeven leren.

Woon je ook in Friesland? Zo ja, dietistenfriesland, daar zitten er een heleboel doe aangesloten zijn bij het con.

Het natraject is in een groep, dat zou 8-12 weken po moeten starten. Ik hoor het vanzelf vanuit het ziekenhuis.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 22:01

Hoe beter voorbereid, hoe beter! Mooie zin ook, haha.
Diëtisten Friesland ben ik inderdaad ook geweest, ik zal eens op hun site kijken of 'mijn' diëtiste dat ook doet. Thanks voor de tip! Ik woon ook in Friesland dus :D

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 22:03

Aan mijn dietist ben ik via mijn schoonzus gekomen, was zij ook wel eens geweest toen ze nog spreekuur in Wolvega hield. :-)

Ik woon overigens in Heerenveen!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 22:22

Spannend Butterfly!
Hier nu 6,5 maand na Mini Gastric Bypass, en totaal geen spijt!! Vanochtend op de weegschaal, en 1 van mijn doelen is gewoon bereikt!! -50 kilo! *\%/*

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 22:27

Wendy_Komen schreef:
Spannend Butterfly!
Hier nu 6,5 maand na Mini Gastric Bypass, en totaal geen spijt!! Vanochtend op de weegschaal, en 1 van mijn doelen is gewoon bereikt!! -50 kilo! *\%/*

Wauw wat een mijlpaal! *\o/* gefeliciteerd!

Echt leuk om ook verhalen hier uit de buurt te lezen, dat maakt het (voor mij) net wat tastbaarder ofzo.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 16:05

Ondanks alle problemen ben ik oh zo blij met mijn gewichtsverlies. Ook heb ik sinds gister eindelijk m’n corset en kan ik dus nu op gaan bouwen met dragen.
Vanwege dit corset krijg ik ook eindelijk een goed beeld van mezelf waar ik blij mee kan zijn. Ik heb een breuk in m’n bovenbuik en daardoor lijk ik 9 maanden zwanger. Trots op wie ik dus nu ben. Voor en met zonder corset.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 16:57

Wat een verschil pipo! En wat fijn dat je nu dat corset hebt :j voelt het ook prettig om te dragen?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 16:58

super wat een verschil, je bent echt heel slank geworden!