Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:53

vibabu schreef:
Maar daar ben ik me vorig jaar wel heel bewust van geworden na een zware depressie en gewoon overwerkt te zijn geweest. De reistijd vind ik ook niet erg... Gebruik ik om alles op een rijtje te zetten, ook een beetje me-time. Een uur heen en uur terug.

Ik was alles even zo zat. En toen las ik een artikel van een model die elke dag 3appels at met een glas bruiswater. Door het bruiswater had ze een vol gevoel. Haar stuk was bedoeld om te waarschuwen maar voor mij was het even een idee om minder te eten en minder dat "honger" gevoel te hebben.

Sportschool keek ik altijd vol bewondering naar anderen... Nu heb ik er gewoon geen tijd voor en zin in. Doe wel vaak als ik niet hoef te rijden even savonds nog 20 minuten wandelen met paard. Of als ik in het weekend sochtends heb gereden savonds nog wat wandelen met ze. Nu met de auto naar stal maar van de zomer weer lekker op de fiets.

Tjonge... dat gaat je niet in de koude kleren zitten zeg...

Vanwaar je bewondering voor anderen? Omdat die daar wel zaten met een 'perfect' lichaam?
Bij ons op de sportschool zijn er maar weinig met dat perfecte lichaam. Wel veel hipstermannen :') Kaal hoofd en dikke baard... Bah. :')

Maar iedereen komt met de beste bedoelingen naar de sportschool. Het dikke lijf is dan niet minder waard dan het perfecte lijf...

Met de fiets naar stal gaat voor mij niet. Is een kleine 17km. Kost veel te veel tijd.
Maar ik heb wel enorm veel zin in de zomer!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:55

Janine1990 schreef:
Gribaldi, je bent een verschrikking! Je gezin wordt nog overspannen door naar jou te kijken!! :')
Maar ik bewonder het wel hoor... zo iemand die er altijd nog wel een taak bij kan hebben, knap.

:') :')

Valt wel mee hoor, goed passen en meten :j

Oh en heb natuurlijk nog het huishouden en de trainingen van de hond :')

Amyyy

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:11

Ik zit 40 uur per week op stage. Op maandag ga ik met de auto naar stage en ben ik om kwart voor 8 weg, na stage doe ik boodschappen en ben ik rond 18.15 thuis. Dan ga ik eten koken en om half 8 vertrek ik richting de sportschool, ben dan om half 10 weer thuis.
Dinsdag ga ik met de bus naar stage en moet ik om 7.35 weg, ben om 18.05 weer thuis, als een idioot eten en omkleden want ik ga om half 7 naar de sportschool. Soms wil ik wel eens de auto pakken, dan moet ik om 18.35 weg, maar dat geeft net wat meer rust.
Woensdag heb ik huishoudavond en doe ik mijn kamer opruimen en poetsen. Afwassen doe ik maar 1 of 2x in de week, daarmee ben ik lui. Donderdag ga ik ook met de bus naar stage en savonds sporten.

Het is wel wat druk, maar ik vind het heerlijk! Sporten is echt mijn ontspanning, even eruit en lekker bewegen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:25

Bij mij hangt het van mn stresslevel af _O-
Van de zomer heb ik heel lang 70 uur per week gewerkt, maar omdat 40 uur daarvan thuiswerken was en ik het dus zelf in kon delen vond ik het heerlijk en sportte ik daarnaast ook nog gewoon elke dag minimaal 40 minuten (met 1 rustdag per week). Ging prima en vond het echt heel fijn dat ritme :D

En toen begon ik in september met afstudeer stage, wat maar 40 uur per week was (nouja, daarnaast thuis ook nog scriptie etc) maar daar is sporten er totaal bij ingeschoten omdat dat gewoon super veel stress opleverde en dan trok ik het er gewoon niet naast om nog motivatie te vinden voor sporten :') Vind het al een wereldwonder dat ik mn eetgewoontes in dat half jaar heb onderhouden :))

En nu zit ik hele dagen thuis, sport ik wel maar ik voel me echt ontzettend nutteloos, kan niet wachten tot ik weer kan gaan werken :)) ( Gelukkig kreeg ik alweer een mailtje van de AH met de mededeling dat ze via via hadden gehoord dat ik klaar was met afstuderen en of ik dan weer kon beginnen.. dus kan daar mooi naartoe voor de tijd dat ik nog geen 'echte' baan heb :)) )

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:34

vibabu schreef:
Ik vind het ook knap! Sommige mensen kunnen dat... Overal tegelijk zijn en alles er bij nemen. Die hebben vaak alles goed op een rijtje en goed georganiseerd. Bij mij is het vaak een chaos in mijn hoofd waardoor ik het drukker heb dan dat ik het daadwerkelijk heb.

Mij verbaasd het ook vaak :=

Ik heb dan weer niet zo'n uitgebreid sociaal leven, dus daar ben ik vrijwel geen tijd aan kwijt. Maar zijn idd mensen die een eigen huis, paard, werk, vriend, grote vriendenkring, sportschool en alles hebben. Dat zou ik niet kunnen

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:48

Oh ik heb echt die tijd voor mezelf heel hard nodig!
Ik vind het heerlijk om alleen te zijn!
Ik werk vaak in de avonden tot 22.30 en ben dan smorgens bij mijn paard.
Gelukkig woon ik heel dicht bij mijn werk (5 min) en iets verder van mijn paard (15min)
Ik ga iedere dag naar stal. Alleen als het echt niet kan regel ik iemand anders.

Maar waar iemand om 17uur klaar is met werken ben ik net 2.5 bezig en moet ik dus nog een eind.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:59

Mag ik me ook hier voorzichtig melden?

Na een goede twee jaar waarin ik bijna niet heb kunnen sporten vanwege een zware knieblessure, ben ik in november '15 geopereerd. Helaas ben ik een goede kok die van lekker eten houdt en ben ik in deze tijd wel (kuch) een kilo of 13 aangekomen. Mijn operatie is geslaagd, ik mag voorzichtig aan de gang en sinds vorige week ben ik aan de slag gegaan in de sportschool.
Vorige week maandag (de 16e) ben ik gemeten en gewogen en ik ben nu al 1 kilo kwijt.
Ik volg geen dieet maar gewoon gezond verstand: niet/minder snoepen en gezond eten en ma-wo-vrij een uurtje cardio. Hardlopen of belastende sporten mag ik niet meer doen, dus bij mij bestaat de training uit crosstrainer, wandelen op de loopband, fietsen en wat hangen aan de gewichten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:01

Hey Imker, welkom!
Is zwemmen geen optie? Niet belastend en werkt heel erg goed als je wilt afvallen...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:05

Imker, welkom :) en idd, zwemmrn is niet belastend

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:12

Hoi Dilan, zwemmen is niet echt een optie bij mij.
Ik kan alleen maar borstcrawl/rugcrawl doen, schoolslag mag ik niet.
Daarnaast heb ik er een pesthekel aan om de hele dag naar chloor te stinken (al douche je nog zó goed) en is 't zwembad op onmogelijke tijden open.
Sportschool kan in doen wanneer ík zin heb: ergens tussen 7.00-22.00.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:15

Ja dat is ook weer zo idd. Sportschool waar ik ga is ook zo ruim open :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:18

Janine1990 schreef:
vibabu schreef:
Maar daar ben ik me vorig jaar wel heel bewust van geworden na een zware depressie en gewoon overwerkt te zijn geweest. De reistijd vind ik ook niet erg... Gebruik ik om alles op een rijtje te zetten, ook een beetje me-time. Een uur heen en uur terug.

Ik was alles even zo zat. En toen las ik een artikel van een model die elke dag 3appels at met een glas bruiswater. Door het bruiswater had ze een vol gevoel. Haar stuk was bedoeld om te waarschuwen maar voor mij was het even een idee om minder te eten en minder dat "honger" gevoel te hebben.

Sportschool keek ik altijd vol bewondering naar anderen... Nu heb ik er gewoon geen tijd voor en zin in. Doe wel vaak als ik niet hoef te rijden even savonds nog 20 minuten wandelen met paard. Of als ik in het weekend sochtends heb gereden savonds nog wat wandelen met ze. Nu met de auto naar stal maar van de zomer weer lekker op de fiets.

Tjonge... dat gaat je niet in de koude kleren zitten zeg...

Vanwaar je bewondering voor anderen? Omdat die daar wel zaten met een 'perfect' lichaam?
Bij ons op de sportschool zijn er maar weinig met dat perfecte lichaam. Wel veel hipstermannen :') Kaal hoofd en dikke baard... Bah. :')

Maar iedereen komt met de beste bedoelingen naar de sportschool. Het dikke lijf is dan niet minder waard dan het perfecte lijf...

Met de fiets naar stal gaat voor mij niet. Is een kleine 17km. Kost veel te veel tijd.
Maar ik heb wel enorm veel zin in de zomer!

Ach dat is weer een lang verhaal. Heb veel geleerd laten we het daar maar op houden. Ben nog niet "normaal" maar het gaat steeds beter.

Nee hoor gelukkig niet van het perfecte lichaam. Die waren daar niet echt en die helemaal opgepompte mannen en vrouwen vind ik ook niet mooi haha. Vooral de discipline die mensen hebben en echt regelmatig naar de sportschool gaan en zo hard werken daar.

Ik vertrek meestal tussen half 8 en 8 sochtends en kom dan tussen 6 en half 7 thuis. Dan even snel eten en vaak naar paard. Ben ik rond 8 uur thuis of ik ga even langs ouders om kopje thee te drinken. Dan nog even thuis eea opruimen, douchen en dan naar bed. Weekend bestaat uit rustig boodschappen doen, wat uitgebreider koken 2 paarden vaak of wedstrijd en gewoon even lekker op de bank niks zitten doen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:38

Dilan93 schreef:
Gefeliciteerd met het bereiken van je doel :D

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 2 gekookte eieren, 150 gram magere kwark met 1 protibrick, glas soja chocodrink
L: 2 volkoren puntjes met halvarine en kalkoenfilet
T: milka koek en kiwi 150 gram optimel griekse stijl honing walnoot
A: kom kippensoep stuk rookworst van 100 gram
T: 160 gram mango en 200 gram skyr

Totaal 1595 kcal

Even wat extra voedsel toegevoegd. Weet alleen niet of ik nou nog meer zou moeten eten of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:27

Mijn lijstje van vandaag:

O/T: pakje belvita koekjes
L: 3 rijstwafels met appelstroop, 2 knackebrod met casselerrib
T: 60 gr kaasblokjes
A: valess champignon schnitzel met doperwten en gebakken aardappeltjes
1.429 kcal- 163 gr koolhydraten- 64 gr vet- 57 gr eiwit

Planning voor morgen:
O: 2 crackers met ei, 1 met runderrookvlees
L: wrap met philadelphia, gerookte zalm en sla
A: 180 gr kip met 200 gr groenten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 19:08

Drukte, ik hou er van. Of tenminste, drukte in hoeveelheid. Niet drukte in heftigheid. Ik wil graag bezig zijn en vind stilzitten verschrikkelijk.

Werk nu parttime en kan dus heerlijk veel doen hiernaast. Maar dat kan ook nog wel als ik fulltime werk, moet het alleen wat strakker inplannen dan.

Ik werk 20-25 uur per week. Sport 3 keer per week (1.5-2 uur per keer). 3 keer per week naar paarden (2-5 uur per keer). Daarnaast nog vriend, vrienden en hobby's. En daar gaat vanaf deze week nog hardlopen bij komen.

Scheelt veel dat ik een ochtend mens ben. 8 uur ben ik wel wakker en uit bed op vrije dagen. Kan ik mooi hele dag besteden aan vanalles.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:10

Ik zit iedere week 33 uur op school, iedere dag 45 minuten reistijd en werk 10 uur per week. 2 eigen pony's waar ik zeker 4 tot 5 keer per week te vinden ben. Ook 3 avonden per week de sportschool in, en nog het nodige huis en leerwerk. Ga dagelijks 7:40 de deur uit en kom 21:45 thuis. Met tussendoor n uurtje om te eten.

Lange dagen, maar niet erg als je voor je doelen wilt gaan! Sportschool, pony's en het reizen zijn voor mij wel de vormen van ontspanning :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:13

Met parttime werk kan ik er idd heel veel naast doen. Helaas kom ik dan financieel niet rond

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 19:13

Het maakt vooral verschil of iets je energie geeft of energie kost. Sporten en hobby's geven mij juist energie, en daar doe ik dan graag mijn best voor om te doen. Ook als ik weinig tijd heb. Merk dat het juist helpt om me goed te voelen en ik er vrolijk van word.

Heb ook tijdje werk gedaan wat me zo ontzettend veel energie kostte, daar ben ik ook mee gestopt. Werkte toen 60+ uur per week en ook nog heel geestelijk intensief werk. Was letterlijk kapot en het hele weekend lag ik moe en chagrijnig in bed . Daar ben ik dan ook (gelukkig) mee gestopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:15

Waar een wil is, is een weg, denk ik maar :j

Ik werk ook 36 uur per week (ene week 5 dagen, andere week 4 dagen). Als ik weer terug op schema ben dan sport ik 3 tot 5 keer per week. Daar maak ik tijd voor. Ik vind het vooral tijdens en achteraf erg lekker om gesport te hebben. Als ik na een hele dag werken m'n zin zou doen, zou ik naar huis gaan en op de bank ploffen :')

Verder heb ik natuurlijk m'n huishouden gewoon en ga ik ook af en toe nog naar de paarden. In de zomer vaker dan in de winter.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 400 ml halfvolle melk met 30 gram brinta en 15 gram honing (brinta was op ;( )
L: 2 gekookte eieren, 200 gram komkommer
T: Appel
A: Opgebakken boerenkoolstamppot (aardappelen gekookt met schil, daar bovenop boerenkool, na het koken stampen met roomboter en mosterd) <3

Had vandaag weer vlagen van misselijkheid (wat is dat toch?!) dus eten was twijfelachtig. Nu lekker op de bank, heb nog teveel spierpijn om er weer tegenaan te gaan :')

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:17

Wat een knappe resultaten hier +:)+ _/-\o_

vandaag moest ik bij de arbeidsgeneeskundige en ben 3 kilo zwaarder dan 2 jaar geleden :+
Verder vandaag een enorme cheatdag, sowieso over de 2000 kcal maar foert :+ morgen weer goede moed :)

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:22

Ik sport nu 2 x per week en ben blij als ik meer mag en kan....
Maar mag na m'n ongeval niet klagen, ben blij dat ik nu weer überhaupt iets kan :)
Ik heb vroeger in een sportschool gewerkt en sprak daar veel mensen die het doen omdat het "moet"
Vind het ontzettend moedig van de mensen die zich iedere keer, dan toch over die drempel sleuren.

Mijn lijstje voor vandaag tot nu toe

I: 2krackers appelstroop
T: appel
L: salade met tonijn, feta, komkommer, tomaat, olijven
À: nog geen idee

Beweging : kracht/ cardio 710kcal verbrand

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:23

Farjen schreef:
Wat een knappe resultaten hier +:)+ _/-\o_

vandaag moest ik bij de arbeidsgeneeskundige en ben 3 kilo zwaarder dan 2 jaar geleden :+
Verder vandaag een enorme cheatdag, sowieso over de 2000 kcal maar foert :+ morgen weer goede moed :)

Cheaten moet kunnen, als je er maar wel van hebt genoten dan :o

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:24

Ik heb zelf echt een gruwelijke hekel aan de sportschool, vind het idee dat er mensen mee kunnen kijken heel vervelend. Ik doe lekker thuis mijn oefeningen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:25

Maanlicht schreef:
Ik heb zelf echt een gruwelijke hekel aan de sportschool, vind het idee dat er mensen mee kunnen kijken heel vervelend. Ik doe lekker thuis mijn oefeningen.

Dat vond ik het engste aan de sportschool. Maar volgens mij heeft vandaag niemand per se naar mij gekeken. Waren allemaal veel te druk met zichzelf bezig

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:30

Volgens mij denkt iedereen dat ;) Niks van aan trekken hoor. Je bent er, dus je bent goed bezig!!! :)

Mijn vriend heeft gisteren nieuwe portret foto's van mij gemaakt. Wat een positief verschil zeg met afgelopen zomer :wow: !
Laatst bijgewerkt door Coconut op 24-02-16 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt