Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:52

GAAAAAAAAF!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 01:00

Wat een heerlijk zomerse foto's, Goof! :D Strand is altijd goed. 8-)

Tof dat je je chihuahua's ook gewoon meeneemt op lange wandelingen, BeFunny! Je zou bijna vergeten dat ze ook gewoon zelf vier pootjes hebben als je kijkt naar de hoeveelheid mensen die ze in tasjes, buggy's en allerhande objecten vervoeren. :))

Marie_Anne: Lakes is echt fantastisch! Er staan hier in het topic ook een paar foto's die ik vorig jaar gemaakt heb. Het is er gewoon óveral mooi onder alle weersomstandigheden, niet alleen op de populaire plekken, en ook niet alleen bij helder weer. Ik heb vorig jaar de mazzel gehad dat het zonnig was toen ik Helvellyn op ging, maar ook in de mist bij Wasdale vond ik het schitterend. <3 Ik ben ook al m'n vrienden aan het peer pressuren in een gezamenlijke vakantie in de Lakes volgend jaar. :')
Inderdaad een flink stuk dat je hebt gewandeld! Fijn dat deze afstanden ook weer lukken, en leuke foto's! :D

Pien, klinkt als een leuk vooruitzicht, geniet ervan! :D

Femke_Tweety: Wat een gave ervaring! :wow: Heel bijzonder.

Vandaag ontdekte ik dat ik dus niet in de wieg gelegd ben voor het maken van foto's van honden, zeker als het wriemelige spaniels zijn die over drie weken moeten bevallen, maar nog rondrennen alsof ze al een maand niet buiten geweest zijn. :') Onderweg naar Avebury, waar we vandaag gingen wandelen, reed ik langs de gallops van Roger Charlton, maar helaas was het al te laat om nog paarden te zien (dit is echt non-info voor jullie, maar ik word altijd extreem nieuwsgierig als ik gallops in het wild tegenkom :)) ). Avebury zelf is letterlijk één straat met een dozijn huizen, een pub, een kinderdagverblijf, een kerk en drie winkeltjes, maar er liggen ook steencirkels in/om het dorp, en het is ontzettend schattig met een mooie omgeving waar nog wat meer Neolitische dingen te zien zijn. Kort rondje van 5km maar dit keer, want degene met wie ik was, is niet echt fit en heeft ook wat overgewicht, dus ik wilde het ook niet te gek maken. We hebben wel een heuvel bedwongen! 8-)

In vakjargon: oude stenen. :))
Afbeelding

Leuk detail is dat dit winkeltje in eigendom is van een Vlaams stel. :D
Afbeelding

Deel van het pad tussen het hoge gras

Een Neolithisch... ding. Silford Hill heet het volgens mij.
Afbeelding

In de woorden van mijn vader: le petit chien. :')

Afbeelding

Afbeelding

Koeien waren erg geïnteresseerd in de hond

De pub
Afbeelding

Ik heb momenteel een existentiële fotografiecrisis, dus er is geen pijl te trekken op mijn stijl van nabewerken. :o :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 06:59

Mooi. Zit jij ergens vlakbij de Cotswolds?

Ik neem als ik weer met de trein mag ook de buggy vaak mee. In de trein en op het station en vaak tijdens de reis naar het station zitten ze ook in een tas of buggy. Saartje kan niet goed tegen drukte en in de buggy geeft ze haar rustige plek. Er zijn ook wel veel kleintjes die wat mankeren en dus juist fijn als ze in een buggy toch mee kunnen. Veel mensen hebben denk toch meteen dat vooroordeel. Die van mij lopen iig zelf veel. Maar zitten ook wel eens in die buggy en dan zullen er vast mensen zijn die daar hun bedenkingen bij hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:48

Mooie foto's Mkango en ik geniet van het aparte van de streek.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:01

Mooi Mkango!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:41

Femke_Tweety : heel bijzondere ontmoeting zo.

Mooie foto's ook weer van iedereen.

Lekker op het strand,lekker afkoelen.

Geniet ervan Pien,heerlijk om zo'n vakantiehuis te hebben.

Mkango, prachtig daar. Lees ik goed daar je daar tijdelijk zit?

Je hebt ons wel te hele beknopte versie verteld lizard . Het hele pretpakket :')
Fijn dat je weer aan de wandel bent.

Befunny, zo handig die buggy's.Ik had er een voor onze oudjes,maar die zijn vorig jaar allebei overleden ;( en nu staat ie dus stof te vangen in de schuur.

Ik heb wel gewandeld,maar geen foto's gemaakt 8)7 Ben het een beetje aan het opbouwen,het het gaat steeds beter.
Straks naar een vriendin om onze wandelvakantie plannen te bespreken.

Ik reed zaterdag terug van een wandeling en toen werd er al geseind door een tegenligger. Dus ik minder vaart en zie een eland langs de kant van de weg staan eten.
En zondag reden mijn man en ik terug van een afspraak en toen rende er en das over de weg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:57

BeFunny: yes, in Bristol. Hoewel dit de North Wessex Downs waren, ook erg mooi. :j Is hetzelfde gebied waar o.a. Highclere (Castle) en Marlborough liggen.

Noordje: wat leuk, die wildlife encounters!

Ik ben hier inderdaad nog tot het eind van de zomer. :j Het was eigenlijk niet de bedoeling om nu al weg te gaan, daar wilde ik wat langer de tijd voor nemen, maar de ontwikkelingen rondom Brexit, corona en het feit dat er momenteel nagenoeg geen banen te vinden zijn, hebben me (met behoorlijke tegenzin :o ) doen besluiten om tijdelijk terug te gaan naar Nederland en van daaruit verder te kijken. :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:11

Ik herken het gebied. Wij zijn een paar jaar terug in GB geweest. O a naar De Cotswolds. Vond het mooi daar.

Daarstraks aan de wandel geweest

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:49

pien_2010 schreef:
Goof pijn in de heupen is niet grappig→ zijn ze versleten? Mooie hondenfoto's zo aan het strand.

Nee, ik heb fibromyalgie. Ben fysiek gewoon een zwakkeling :+ Soms gaat het goed, soms heb ik heel veel last.

Befunny, je hebt echt lekker gewandeld afgelopen dagen, leuk. Leuk dat je hondjes ook zo fit zijn. Die mini van mij loopt ook met gemak 12 km en die kan, als we bij de auto terugkomen, gerust nog een rondje haha.
Die labrador is een ander verhaal :')

LIzard, heftig verhaal en heftig vervolg van een 'stom' ongelukje. Fijn dat je weer thuis bent in ieder geval en weer kan opbouwen. Hoop over een tijdje weer mooie foto's van je wandelingen in het buitenland te zien.

Mkango, blijf alsjeblieft ook foto's posten, ik vind jouw omgeving prachtig. Ik ben gek op dat oude Engeland met zijn typische cottages en pubs. Ik ben alweer te lang niet geweest, wordt weer tijd!

Femke-tweety, wow, wat een kado'tje. Wat bijzonder dat die ree jouw richting op kwam zeg. Heel mooi.

Marie-anne, wow 16 km. Flinke wandeling. Was het nog niet zo warm? Ik trek wandelen met echt warm weer slecht hoor. Ik hoop dat het morgenochtend in het bos te doen is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:30

Vanmorgen naar het bos geweest. Was er al iets vroeger dan normaal ivm de warmte. Ik was heel benieuwd hoe de lab het zou doen, want die trekt de warmte nooit zo goed, maar hij liep prima mee. Nou stond er best wel een windje en in de schaduw was het dan nog prima. Onderweg goed afgekoeld, hij heeft denk ik wel 5 minuten zo zijn buik staan koelen in het water :+

Ik stond nog oog in oog met een prachtige ree. Hij stond vlak naast het pad waarop ik liep, maar ik was kennelijk in gedachten verzonken want ik zag hem pas toen ik echt recht naast hem stond op 5 meter afstand. Hij bleef heel rustig staan, maar toen ik mijn telefoon wilde pakken voor een foto sprong hij toch weg.

Verder een heerlijk rondje gedaan!

Afbeelding

Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:50

Erg leuk weer. :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:22

Slimme hond :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:16

Een stukje polder landschap. Bij Zoeterwoude!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:50

Mooi, BeFunny!

En Goof, jouw hond! :') Geef ‘m groot gelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:34

@Goof: ik zie nu pas je vraag over de warmte,ik had maandag nog een heerlijke dag, maar vandaag was het wel een stuk warmer denk ik. Lekker dat de hond even kon afkoelen.

@BeFunny: dat is het Groene Hart dacht ik? Lekker hollands landschap, leuk.

Verder zag ik nog een heel mooi rupsje langs komen <3 .

Vraagje: ik sleep altijd van alles mee in een rugzakje, omdat het ik meestal met het ov ga en toch wel een groot deel van de dag van huis ben vaak. Bijvoorbeeld een liter water, wat broodjes en een banaan, zonnebrandcrème, zonnebril, soms een verrekijkertje, dun regenjasje of vestje ( ben beetje een controlfreak :o ). Ik heb onlangs een heuptas gekocht, van 10 liter, deze van Decathlon:
https://www.decathlon.nl/p/heuptas-voor ... R-p-109528
Maandag heb ik hem voor het eerst gebruikt. Nou vond ik het echt heel fijn om mijn schouders vrij te hebben, maar deze is niet echt fijn, als je de banden aan de zijkant aantrekt kantelt de tas achterover en hangt hij dus ondersteboven (zo heb ik een tijdje rondgelopen :') ) en omdoen gaat heel onhandig. Ik twijfel of ik nou toch zal investeren in een wat betere.

Hebben jullie ervaringen met zulke heuptassen, en zoja, welke en vond je het wat?
(Waarschijnlijk slepen de meeste van jullie gewoon niet zoveel troep mee :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:48

Ik gebruik geen heuptas omdat ik m’n camerameuk vrijwel altijd mee heb, maar ik zou als ik jou was op zoek gaan naar een heuptas waarbij de band verder naar boven zit zodat de tas meer aan de band “hangt”. Het ontwerp van deze maakt dat hij topzwaar is, dus logisch dat hij omklapt. :j

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:53

Ik heb verschillende heuptasjes,wel kleiner dan die van jou.
Maar ze hebben allemaal het zelfde.
Met een flesje water,en wat meer rommel,kantelen ze snel.
Leuk voor nood.Maar het loopt niet echt lekker.

Is een schoudertasje niet makkelijker?

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:05

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:14

Wandelingen tot een km of 10 loop ik zonder bagage.

Als ik verder loop (dit jaar nog niet veel gebeurd ivm medisch gedonder) dan heb ik een simpele rugzak mee.

Gewoon zo'n schoolrugzak ding.

Is niet superluxe, maar bevalt op zich prima.
Zelfs op wandelvakanties.

(Wel met vaste overnachtingsplek, ik loop dan niet met tent te sjouwen zeg maar, gewoon dagrugzakje)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 00:29

Klopt. Ik woon zelf ook in het groene hart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 00:40

Femke_Tweety schreef:
Wandelingen tot een km of 10 loop ik zonder bagage.

Als ik verder loop (dit jaar nog niet veel gebeurd ivm medisch gedonder) dan heb ik een simpele rugzak mee.

Gewoon zo'n schoolrugzak ding.

Is niet superluxe, maar bevalt op zich prima.
Zelfs op wandelvakanties.

(Wel met vaste overnachtingsplek, ik loop dan niet met tent te sjouwen zeg maar, gewoon dagrugzakje)
Ik vind zelf een extra bandje om de schouderbanden voor je borst aan elkaar te klikken wel echt een must. Met m'n Dakine op m'n rug zou ik het echt niet lang volhouden. :o
Mijn rugzak is verder ook niet heel fancy, ooit gekocht op Sportpursuit, een soort outlet, dus ik had weinig te kiezen verder, maar hij bevalt me prima. :j Het is een beetje net-aan met fotoapparatuur erin, maar het verbaasde me hoeveel er eigenlijk nog in past. Wat dat betreft is het net een TARDIS.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 01:18

ja, dat bandje voorlangs doet een hoop, maar dat los ik op met een mooie knalpaarse veter, als ik echt ga wandelen.
Dan trek ik de banden dus met die veter iets bij elkaar. Of ook wel met de riem van Habibi, dat is een heel dun lijntje. Gebruik ik onderweg toch niet, ze loopt zeker op dat soort lange tochten gewoon los vlak naast me, of tot een meter of 4 voor me.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:50

Ik liep tot vorig jaar altijd met een rugtasje op mijn dagwandelingen en lange tochten. klein tasje van Osprey, erg fijn en er kon een camelback in.
Na mijn ongeluk trek ik het niet meer om iets over mijn linkerschouder te hebben en moest ik dus op zoek naar een heuptas. heb die van de Perry gekocht (toen echt spotgoedkoop), maar kwam erachter dat ik niet drink als ik een fles heb. Pakken van die fles wordt nu voor mij sowieso lastig...maar ik drink gewoon niet, ook niet als ik die fles in mijn hand heb. heuptas verder beviel op zich goed en kantelde niet naar achter zoals jij beschrijft.
toen ben ik gaan zoeken en kwam ik op een heuptas van Osprey uit (eigenlijk voor mountainbikers) waar een camelback in kan.....geen 2,5ltr waar ik in de zomer altijd mee liep, maar 1,5ltr. vind het heerlijk lopen en ik drink weer! dus het is voor mij win-win.
Die van Perry mag je evt wel overnemen voor een klein prijsje als je interesse hebt. Weet niet welke regio je woont?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:56

Ik heb toevallig eentje van Osprey besteld bij de zwerfkei.
En ik denk dat ik mijn camera rugzak. De camera past onderin en bovenin is een groot vak waar een laptop in past. Dat ik dat grote vak aan ga passen voor een hondje. Vanaf 1 juli kan je weer voor recreatie met de trein en ik heb een aantal plaatsen op mijn lijstje om te gaan wandelen waar een buggy niet handig is. Ik heb een aantal hondenrassen maar ik vind ze eigenlijk zeker zomers allemaal niks. Alleen even kijken of ik hem Jan aanpassen. Zou zonde zijn als hij niet bruikbaar meer zou zijn. Vind het een fijne tas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:58

Oh, dat zou handig zijn geweest Danseresje, maar ik heb vandaag in mijn pauze al een andere gekocht, van Lowe Alpine. In een buitensportzaak, met goed advies dit keer, dat scheelt toch. En gelet op hoe hoog de band vastzit.

Bedankt voor de ervaringen en tips.
Een schoudertas, die draag ik in het dagelijks leven al niet graag, dan ga ik scheef lopen en krijg ik pijn, dus dat is voor mij geen optie. Ik ga van het weekend wel even een stukje hier mee lopen, hopelijk bevalt deze wel. Over een week ga ik een weekje naar de Veluwe, dus dan kan hij mooi mee.

De tas van Decathlon gaat maar meteen naar de kringloop, tenzij iemand hier hem wil hebben. Pb maar dan.