Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:27

Jaime_ hoe werkt die app van Evy, moet je eerst punten behalen voor je de lessen vrijgespeeld krijgt ofzo?
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 08-05-15 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_Yasmine_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:44

Ja klopt, je hebt 300 punten nodig voor een trainingsschema van ongeveer 10 weken. Was even uit mijn hoofd, 3.59 euro. Verder kan je wel gratis vrije training volgen. :j
Ik merk nu wel dat bij het voltooien van een les dat je ook een paar punten krijgt.

Hier vanochtend hardloopschoenen gekocht, de eerste paar keer lopen kon nog wel zonder.. Maar voetjes zullen wat extra steun vast wel waarderen!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:46

Ik doe het niet via de app! Dat kost geld en op internet staan haar lessen gratis :) die kan je dan zo op je mp3 of telefoon zetten.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:51

Mijn groente/fruitschaal is te klein :P
Afbeelding

En dan te bedenken dat de sla enzo nog in de koelkast staat!

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:54

En ik ging me nog voorstellen trouwens :) Ben een beetje aan het strugglen met de laatste 3 kg, die wil ik er nog af. Ben 1.73, 65 kg en een vetpercentage van 21 procent. Dat mag nog wat naar beneden (oei een doel, mag ik nu nog wel meedoen? :Y) ) maar ik heb een nogal druk leventje dus meer sporten gaat m niet worden. Ik hardloop 1x per week omdat ik het leuk vind, doe 2x per week KT, 2x per week wandklimmen en verder heb ik nog een paard waarmee ik zeker 5x per week fanatiek rijd. Kortom, genoeg te doen haha. Verder fiets ik elke dag naar school en terug ca 12 km en naar stal ca 12 km. Soms kan ik naar stal een lift krijgen. Lekker in beweging dus! Door al deze drukte schiet mn eten er vaak een beetje bij in, netjes en gezond eten kost tijd :+ Ook ben ik gek op broodjes, pannenkoeken en pasta haha en hou ik van uit eten gaan en drankjes doen enzo *D

Maar goed ik hoop dat dit topic me nog een beetje motiveert voor die laatste loodjes daarom nu maar mn keurige vakantie (=lekker veel tijd) lijstje, kritiek is welkom :j
O: mugcake van 4 el havermout, 1 banaan en 1 ei. Kaneel erbij.
T: appel en 30 gr brood met philadelphia
B: KT 60 min
L: salade van 200 gr chilibonen, tomaten, komkommer, feta en 1 avocado
B: naar stal fietsen 6 km, stalklusjes, paarden uit de wei halen (5 stuks en die krengen staan altijd helemaal achteraan }:)), 40 min rijden ex in en uit stappen denk ik
A: ik eet op stal, nog geen idee wat, verassing <<)
B: terug naar huis fietsen

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:23

Ohhh Jaime, ik krijg daar echt honger van :') Ziet er goed uit!
Welke schoenen heb je gekocht Yasmine? Het kan echt heel veel schelen, dat heb ik wel gemerkt toen ik nieuwe schoenen had!

Ik heb net een donut gehad en nog steeds geen lunch. De MD kwam ineens naar ons toe met die doos donuts dus toen kon ik het echt niet beleefd afslaan. Oeps :+

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:45

Eehm schoenen van Adidas, weinig bijzonders, maar beter dan mijn platte schoenen. Hier heb ik steun aan, en stimuleert mijn afwikkeling van de voetjes :j Ben natuurlijk net begonnen dus vond 80 euro voor schoenen echt teveel, geen idee namelijk hoelang ik ermee door ga!

Ik kon de Mp3 bestanden nergens meer online vinden, flink gezocht maar uiteindelijk waren al die sites offline.

Lekkere gezonde fruitschaal! :j

Hier net aardbeien op, uit wanhoop suiker erover gedaan. Jeetje wat een zure krengen! :oo

Area51, jeetje wat een drukke planning! :o Hou je nog wel een tijd over voor iets anders?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 14:47

Dan had je waarschijnlijk geen Hollandse aardbeien :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:48

Geen idee, uit de supermarkt, normaal heb ik een standaard adresje. Maar echt bah, had er beter een smoothie van kunnen maken.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:55

Yasmine, ik heb ook adidasjes gekocht van de week zwart met roze ! Voor eerste schoentjes vond ik €60 ook genoeg :=

Anne_bor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:58

Hoi! tijdje niet meer gereageerd door drukte etc. Ik heb wat veranderingen in mn eetpatroon aangebracht! Ik ontbijt nu met alpro mild & creamy+ biologische muesli+stuk fruit+ handje notenmix naturel en ongezouten. Ik lunch met 1,5 stuk roggebrood en als beleg kaas, rookvlees of appelstroop. Allemaal heel lekker en vult top! Ben inmiddels 2 kg afgevallen, ik weeg nu 68 kg bij 1,76m. Dat werkt dus wel motiverend!!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:00

A_nouk schreef:
Yasmine, ik heb ook adidasjes gekocht van de week zwart met roze ! Voor eerste schoentjes vond ik €60 ook genoeg :=

Ik heb inderdaad ook 60 uitgegeven. Wit met wat roze en blauw achtige streepjes. Had ook knalroze/oranje aan maar vond dat net niets met mijn rode broekje :j

Fijn dat het goed gaat Anne-bor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:18

Ik kom ook weer lekker binnen vallen :D Heb besloten dat vanaf vandaag de knop echt om gaat en dat ik er gewoon voor ga. Ben het zat dat ik de trap niet op kan lopen zonder buiten adem te zijn en om constant commentaar op mijn uiterlijk te krijgen. Die 20 kilo gaat eraf, en het gaat snel gebeuren ook.

Lijstje van vandaag:

12.00: Twee eieren geklutst en geroerbakt met Italiaanse kruiden + 1 banaan en 7 grote aardbeien met een beetje yoghurt er overheen, 1 glas melk
13.45: Zakje rode appelpartjes en een halve liter water
15.30: Afbakbroodje met hagelslag (enige wat ik nog in huis heb :') ) + halve liter water
18.00/19.00: Flinke kom goed gevulde courgettesoep

Als ik 's avonds nog honger krijg maak ik evt nog een eiwitshake.

Commentaar is altijd goed, maar hou even in je achterhoofd dat ik 20 kilo kwijt wil en dat vandaag een 'niet sporten' dag is, en dat ik dus een stuk minder eet.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:13

_Yasmine_ schreef:
Area51, jeetje wat een drukke planning! :o Hou je nog wel een tijd over voor iets anders?

het is een beetje vol altijd, maar ik heb op de een of andere manier ook nog een sociaal leven gelukkig ;)
het scheelt dat klimtrainingen altijd laat op de avond zijn. Als ik een x echt niet uit kom springt mn moeder bij voor de paarden.

Emma; ik vind het een prima lijstje voor zo'n dag hoor, geen honger gevoel? Anders zou ik toch wel wat eten, het moet wel een beetje leuk blijven allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:14

Nee totaal geen hongergevoel! Daar luister ik ook wel naar hoor :) Het wordt geen crashdieet maar het mag wel allemaal op een wat rapper tempo

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:02

Wat eten sommigen weinig in vergelijking met mij :wow: volgens mijn coach gaat je stofwisseling bij weinig eten ook steeds trager werken, waardoor je minder af gaat vallen, waardoor je weer minder gaat eten, enz. enz. op den duur gaat je lichaam in spaarstand en val je überhaupt niets meer af.

Bedankt voor diegenen die mij welkom hebben geheten :D

Hier dan mijn lijstje van vandaag:

O:
- een kom (250ml) sojamelk met wat eetlepels havermout en een beetje lijnzaad.
- 1 volkoren knäckebröd met halvarine en een beetje pure vlokken
- 1 vokoren beschuit met wat bieslook zuivelspread (light, hoe noem je dat? Iig minder vet)

T:
- 1 volkoren biscuitje
- 70 gram bleekselderij
- 20 gram rozijnen

L:
- 150ml sojamelk
- 3 sneetjes brood met 20+ smeerkaas
- 100 gram gemengde sla, plm 100 gram in stukjes gesneden komkommer en een lepeltje sandwichspread als "dressing".

T:
- 1 sneetje brood met halvarine, sandwichspread en plakjes komkommer. Met een stuk komkommer los.
(En een Opkikker toen ik thuis was)

D:
- 100 gram vegetarische vleesdingetjes :')
- 200 gram gekookte aardappelen
- 200 gram bloemkool
- 150ml yoghurt

T:
- rijstwafel met wat pure vlokken

Verder drink ik water all over the place, heb de hele dag gestaan en gelopen (zorg, verpleeghuis). Dus ik zal even vragen of ik nog moet sporten op een dag als deze, als ik meer dan 7 uren loop. Die 7 zijn trouwens exclusief de keren dat ik even kan zitten :P

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:21

Hardloopschoenen zijn inderdaad heel belangrijk! Merk ook een gigantisch verschil, met hardloop schoenen gaat het hardlopen me veel makkelijker af!

Ik heb net per ongeluk les 5 gelopen i.p.v. les 4. Maakt opzich niets uit want les 4,5,6 zijn hetzelfde qua loopschema. Toen ik thuis was heb ik er gelijk nog een programma van jillian michaels achter gedaan, en nu ben ik dood haha! Maar voel me wel heel voldaan :)

@ Emmaa, goedzo! That's the spirit! Het is echt 100% mindset, als je er niet volledig voor gaat faal je toch.

Inwezen klopt de titel van dit topic niet helemaal, want iedereen die wil afvallen heeft in principe een doel :+

Afbeelding

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:29

Nou als iedereen eetlijstjes post dan doe ik dat ook maar eens!

O: 2x volkoren beschuit, 1x met milner 30+ gerijpt en 1x met vruchtenhagel, Junami appel
T: - (Was pas laat wakker vandaag, dus ontbeet ook laat)
L: Afbakbroodje met een plakje "gourmet schincken" (soort rauwe ham) en een gekookt ei
T: 2x mandarijn, 200gr optimel griekse stijl mango + volkoren cracotte met Zonnatura paprikaspread
A: Zelfgemaakte maaltijdsalade met o.a.: Rucola, paprika, tomaat, gegrilde kip, alfalfa
T: nog te bedenken

Sport/beweging vandaag: Hardlooples van lopen met Evy, level 1 van 30 day Shred Jillian Michaels, lopen naar stal (is maar 2 straten verderop) uitmesten en paardrijden.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:35

O: 2 crackers met smeerkaas
T: zelfgemaakte havermout banaan koekje
L: appel en extra gevulde cup a soup
A: uitgebreid asperges eten met de hele familie, dus gekookte eitjes, ham en allerlei sausjes ....

mijn lijstje voor vandaag, overdag niet zo veel gegeten omdat ik anders teveel over mijn cal heen ga

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:51

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik ben erg tevreden van het springtouw uit de Action!

-
Mijn lijstje van vandaag:

O: vers geperst fruitsap / Special K cornflakes met chocoladevlokken
T: 7 granen ontbijtkoek
L: broodje met ontvet hesp, sla ei, komkommer en wortel
T: stukje chocoladetaart (een echte caloriebom, maar ik kon 'm echt niet weerstaan :') )
A: verse lasagne

Ik zit nu op 2l water, en de volgende fles is alweer open :j het scheelt wel dat ik allergisch reageer op frisdrank, waardoor ik eigenlijk enkel maar water of thee drink :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:02

Ik zag net weer iets over spaarstand. Spaarstand is een fabel. Je lichaam stopt niet met afvallen als je weinig voedingsstoffen binnenkrijgt.

En ja, op de dagen dat ik niet sport eet ik inderdaad behoorlijk weinig. Maar ik luister naar mijn lichaam en als ik geen honger heb dan heb ik geen honger.. Ik moet er zo veel af hebben dat ik mezelf niet meer vol ga proppen, ook niet omdat ik anders in 'spaarstand' zou komen.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:07

Oké, maar je lichaam heeft wel bepaalde voedingsstoffen nodig om te kunnen functioneren. En dat je spijsvertering trager gaat als je minder eet is geen fabel.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 22:28

Spaarstand is onzin..

En ja duuuuuh iedereen heeft een doel :+
Is sarcasme, staat ook in de OP ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:29

Ik ben een week op vakantie geweest, een week aardig slecht gegeten, vanaf morgen weer lekker sporten en beter eten :j

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 09:15

Moooi, weer wat geleerd :D ik zal nooit meer beginnen over spaarstand :P