Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:41

Heftig HouVanUtopia, veel beterschap voor je mams!

Ik meld me hier voor de eerste keer, ik fitness nu een maandje. Heb voor de eerste 12 weken een trainingsschema gekregen. Ik probeer 3x per week te gaan, maar degene met wie ik zou gaan laat het best wel vaak afweten. Ik zit eraan te denken om groepslessen te volgen, ik merk wel dat alleen sporten demotiverend voor mij werkt. Ik weet alleen niet welke groepsles het beste bij mij past. Ik heb overgewicht en ben echt nog een beginner wat conditie betreft. Ik las in een aantal berichten dat de groepslessen best wel zwaar zijn. Het moet natuurlijk wel bij te benen zijn voor mij. Heeft iemand nog tips?

_Karlijn

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:53

Ik wil ook graag meekletsen als dat mag. Heb vorig jaar gefitnesst bij de sportfabriek genaamd Fit for Free, maar dat vond ik maar niks. Tussendoor wel mijn lichamelijk best intensieve vrijwilligerswerk blijven doen, dus niet helemaal stilgezeten. Sinds een paar weken (is mijn brommer stuk dus) pak ik de fiets elke keer ( :+ ) en let ik op mijn eten, en vandaag de eerste les XCO gevolgd bij een nieuwe sportschool. Was erg leuk, vond het helemaal niet zo zwaar maar heb het idee dat ik de oefeningen niet helemaal goed uitvoer want ik heb mijn buikspieren nauwelijks gevoeld. De instructeur legde naderhand uit dat ik compenseer met andere spieren omdat mijn lichaam het niet gewend is, dus ik hoop dat dat in de loop der tijd beter gaat. Merk nu al wel wat spierpijntjes opkomen :D
Donderdag heb ik een afspraak om me helemaal te laten opmeten en wegen en aan de hand daarvan wordt er een persoonlijk schema voor me gemaakt.

@HouVanUtopia: Sterkte voor jou en beterschap voor je moeder!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 23:04

Houvanutopia, heel veel sterkte..

Ik wou vandaag naar gym.. Maar kan niet lopen van pijn aan mij knie :(

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 00:40

Sterkte HouVanUtopia :(

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:55

Goedemorgen!

Ohh Dees, wat een rotnieuws! Is er al wat meer bekend hoe het nu gaat? Sterkte!

Welkom paar nieuwe! :)

Gister 1,5 uur gesport met schema. Vanavond half uurtje crosstrainen en een les bodypump! Heb er zin in :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:10

Oei, wat een akelig nieuws HouvanUtopia... Hoop dat 't goed komt!
Ik ga vandaag sporten op de werkvloer :Y)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:39

HouvanUtopia; wat naar zeg! Heel veel sterkte!

Welkom meiden!

Chantal173; Vervelend dat je maatje steeds afzegt...ik ken het gevoel, hier ook iemand die vakere alleen dan met afzeggend maatje sport haha.
Groepslessen zijn wel een aanrader hoor maar ik weet niet hoe het met je conditie is? Ze geven hier bij club Power (bodypump) aan dat iedereen mee kan doen, ongeacht niveau. Dat klopt ook wel maar het is wel makkelijker bij te houden met een basis conditie.
Ik weet niet of je een danstype bent of juist liever met gewichten of buizen zand op muziek traint. Je kan het eens proberen bij de sportschool.

_Karlijn..XCO dat is toch hetzelfde als bodyshake? Ik heb dat toen ook 1 keer gedaan en spierpijn viel me ook mee. Ik vond het ook niet zwaar.

Bah, ik ben vandaag mega chagarijnig..tijd om weer eens te sporten denk ik :=

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:44

Ze weten nog steed niet zeker wat het is hellaas. Ga morgen weer naar Brabant en blijf dan slapen hopelijk weten ze snel wat het is

kan me gelukkig wel bezig houden op t werk nu. En als ik optijd klaar ben ga ik vanavond even sporten nog.

Klopt dat is hetzelfde had eerst ook nooit spierpijn van xco maar nu heb ze x goed meegekeken en nu voel ik het echt wel

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:38

Ah vervelend zeg HouVanUtopia..

Ik ga ook eindelijk weer sporten, uurtje zumba .. helaas kan ik morgen niet naar de fitness want moet werken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:13

Wat heftig houvanutopia... Sterkte :(

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:39

HouVanUtopia schreef:
Hier de dag totaal anders gelopen dan gehoopt. Ik woon in zuid Holland moeder in Brabant. Krijg ik vanmorgen een berichtje van een totaal vreemde voor mij dat die me moeder heeft gevonden em dat ze is afgevoerd naar zkh.
Ze vermoeden nu dat ze een ontstoken evenwichtsorgaan heeft maar ze was helemaal van het padje. Kan niet staan nog steeds niet niet eten steeds misselijk. Dus vriend van werk gebeld en naar Brabant gegaan nu weer net thuis. Morgen horen we weer meer. Wat een dag!

Sterkte :(:) Ik kan niet veel meer voor je doen dan een virtuele knuffel helaas

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:40

Ik ga zaterdag overleggen met mijn personal trainster of ze krachtschema's voor mij kan maken die ik in de sportschool kan uitvoeren :D Wil wat meer kracht gaan doen al zal het wel een stap worden op tussen de kerels te moeten staan.
Zondag ga ik met een vriendinnetje in de bossen hardlopen wat ook een groot struikelblok voor mij is. Ik heb angst voor hardlopen zonder begeleiding sinds mijn klaplongen ;) Is een grote stap die ik moet en ga nemen.
Vanavond heb ik de BodyBalance gedaan. Einde was mij iets te zweverig maar de rest van de nummers is echt goed voor mij. Ben zo stijf als een plank en dat is dan een goede training voor mij.

HvU een evenwichtsstoornis is niet niks! Blijft ze zeer wss heel lang last van hebben :(

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:19

Thanks meiden!
Ze mag hoe het er nu uitziet zaterdag naar huis toe.

Was gisteren te laat klaar met werken om naar de groepsles te gaan. Dus heb met me bazin ff rondje hardgelopen.
Heb van de bp spierpijn in mn bil haha.
vandaag even rustdagje zo naar Brabant en dan morgen weer de fitness in.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:24

Fijn nieuws, gelukkig!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:27

HouVanUtopia, heel veel sterkte! :(:)
Gaaf om die verschilfoto's te zien! Toen ik dikker werd begon ik met minder foto's te maken en op facebook te zetten. :') Maar ik zal binnenkort proberen om ergens een oude foto vandaan te halen.
Karlijn en Chantal, welkom! Chantal, wat groepslessen betreft, gewoon een beetje uitzoeken wat jij leuk vindt. Het is wel zwaar inderdaad, maar daar doe je het ook voor natuurlijk! Ik weet niet hoe het bij de meeste groepslessen zit, maar bij de syngry die ik af en toe meedoe zegt de instructeur bij de zware opdrachten meestal 'voor de mensen die het te zwaar vinden, die kunnen in plaats hiervan dit en dit doen'. Zo kun je toch op je eigen gewicht sporten. En bij groepslessen als bodypump is het natuurlijk helemaal aan jou om te beslissen hoeveel gewicht je erop gooit. :)

De weegschaal was vanmorgen weer erg lief voor me. En ik kwam erachter dat ik mijn gezonde gewicht verkeerd had, deze ligt 1.3 kg hoger dan ik dacht. Met andere woorden, nog 100g tot gezond gewicht. *\o/* Gister in de sportschool nog wel wat leuks :') Ik was aan het squatten. Net als een groepje jongens naast mij. Op een gegeven moment hoor ik een van die jongens zeggen 'moet even wat gewicht erbij op doen hoor, anders haalt zij ons nog in.' := Ben onwijs blij met hoe het squatten gaat ook! Krijg veel complimentjes op mijn techniek. En waar ik een paar weken terug nog niet eens met de grote stang kon squatten omdat deze te zwaar was, gooi ik er nu 15 kg bij op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:33

Gatver, ben vandaag enorm gedemotiveerd. Moet straks op de weegschaal en ik weet nu al dat er niets veranderd is omdat ik met pasen best wel veel.. paaseitjes heb gegeten. Heb niet echt mn best gedaan, maar wel tamelijk veel gesport.
Heb gewoon geen zin vandaag |o

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:33

Wat heerlijk dat we allemaal zo goed bezig zijn! Gisteren heb ik zelf weer bootcamp gehad en morgen ga ik beginnen met bodypump *\o/*
Ga trainen om mee te doen met de strong viking run van 13 en 14 april. De Water edition is dat! Zin in!! :):)

Gaan er nog meer mensen meedoen aan de Strong Viking Run?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:35

Renee1991 schreef:
Gatver, ben vandaag enorm gedemotiveerd. Moet straks op de weegschaal en ik weet nu al dat er niets veranderd is omdat ik met pasen best wel veel.. paaseitjes heb gegeten. Heb niet echt mn best gedaan, maar wel tamelijk veel gesport.
Heb gewoon geen zin vandaag |o

Ik ben ook ietsjes aangekomen over de pasen hoor, maar het sporten heeft wel veel tegengehouden! Ik heb ook gesnoept van de (paas)eitjes. Af en toe mag je even zondigen :o Als je het daarna maar weer gewoon oppakt!

Een strongman-run staat nog wel op mijn 'bucketlist', maar dan moet ik wel eerst heel hard aan de bak gaan qua trainen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:16

Ja dat is wel zo Russel, maar ik ben net begonnen... Er is nog amper wat af :Y)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:34

Resultaat is niet altijd het belangrijkst maar hoe je je voelt. En je doet er wat aan om het eraf te krijgen. Hoeveel mensen doen dat ook gewoon niet.

Toch geen rustdag even rondje hardgelopen maar bad te weinig ontbeten dus kreeg mega steken ineens.
Over rondje van 3.15km 24.04min gedaan

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:41

Goed om te horen Dees!

Hier nu 3 weken bezig, merk wel al dat de gewichten wat makkelijker gaan en dat ik sterker word. Helaas in gewicht nog geen verschil. Hoop dat dat nog komt en dat ik over 3 weken wel een lager vet percentage heb :) . Doelstelling was 2% omlaag, zat 3 weken geleden op 39%! :oo

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:46

4 weekjes trainen en het resultaat mag er ook al zijn! Ben ondanks het zondigen met pasen toch bijna 4 kilo afgevallen! Dit werkt ontzettend motiverend om het vol te houden! Nu weet ik waarvoor ik het doe!
Wel merk ik dat het trainingsschema dat ik voor de eerste 12 weken heb gehad best wel licht aan het worden is, ben er zo doorheen en heb nog energie over.Misschien toch maar de tijdsduur verdubbelen of het rondje twee keer doen.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:52

RusselNuwell schreef:
Een strongman-run staat nog wel op mijn 'bucketlist', maar dan moet ik wel eerst heel hard aan de bak gaan qua trainen!

Ik sta nu ook nog astmatisch te hijgen als ik meer dan 300m moet rennen, maar ergens moet je een doel stellen en gelukkig is de strong viking run geen wedstrijd tegen elkaar, maar help je elkaar de finish te bereiken. En dat trekt mij aan in deze runs.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:27

Wat is iedereen goed bezig !!

Ik heb vanochtend al lekker paardgereden over het strand en 5 stalletjes uitgemest :)
Nu aan school werken zonnend in de tuin heeeeerlijk.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:33

Gisteravond ondanks mijn chagrijnige mood wezen pumpen. Heerlijk! Helemaal happy weer na afloop.
Nu heb ik lichte spierpijn. Vanavond lekker paardrijden. Heerlijk nu dat het langer licht is!
O wat lekker V_eraa om een strandrit te maken! Best een beetje jaloers haha..