Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:44

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:47

Welkom dromertje, is idd een vreemd topic geworden. Met frisse moed op naar 7 maart!

Mel sterkte. Ook balen dat je een pauze moet inlassen.

Wiebke, kan mij goed voorstellen dat zo'n opmerking van je vader niet goed gevallen is bij je, ik zou daar ook niet blij mee geweest zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:14

Even mensen, niemand heeft gezegd dat ze hier naartoe moest gaan, iedereen met een kinderwens is bij ons welkom. Dit is wat ze er zelf van heeft gemaakt en ik betreur deze gang van zaken.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:30

Laten we dit topic vrij houden van wat er wel en niet gezegd en gedaan is in het andere topic? Dromertje kan dat best zo ervaren hebben, dat is niet aan iemand anders om daarover te oordelen

Wij gaan door met de iui ja, ronde 5 wordt het. Deze keer houden we de gang van zaken voor onszelf, even geen bemoeienis van andere mensen

En wat is het balen Mel.. knuffel voor jou

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:31

Succes wiebke. Ik duim voor een bevrucht ei en goede innesteling

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:50

Veel succes, wiebke. Hopelijk is de volgende keer, de goede keer.

Het is eigenlijk dezelfde onbegrip dat je te horen krijgt in je nabije omgeving. Vind het alleen wel erg dat hier op een forum ook al gebeurd. Maar we zullen het houden op onwetendheid. T is niet omdat je hulp nodig hebt of hzt nizt dirzct lukt dat je geen noid hebt aan luchtige, ongedwongen babbels soms. Juist het omgekeerde ervaar ik. Alles is al gemedicaliseerd,spontaniteit is er ook al niet veel.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:51

MarcoBorsato schreef:
Even mensen, niemand heeft gezegd dat ze hier naartoe moest gaan, iedereen met een kinderwens is bij ons welkom. Dit is wat ze er zelf van heeft gemaakt en ik betreur deze gang van zaken.

Sorry Lieveli toen ik die reactie las van jou dacht ik ook echt serieus??? Dit kan je NIET maken. Maar goed het zegt genoeg dat je dat zelf niet inziet en jullie nu lekker in je eigen topic de mensen hier gaat zitten afzeiken.
Maar het zegt ook al veel dat mensen die zomaar even makkelijk zwanger worden echt geen idee hebben wat het is als dat niet lukt. Gewoon totaal geen sjoege. En ik dek dat daar ook de reactie van dromerige uitkomt. Want je wordt heel vaak geoncrornteerd met reacties waaruit blijkt dat mensen soms het inlevingsvermogen van een steen hebben.

Ook leuk om te lezen dat het een compliment is dat ik mensen een droeftoeter noem. Bevestigd maar weer dat ik daar met de juiste reden ben verdwenen. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:06

Joe, dit wordt een eindeloze discussie. Ain't nobody got time for that. Laten we vooral geen ruzie maken, ik wens iedereen een fijne zwangerschap toe, of dat nou vanzelf gaat of in de medische molen.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:34

Ain't nobody got time for people who come in this topic like a bulldozer

:evaw:

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:04

Door de doorverwijzing van Erasmus naar streekziekenhuis moest de combitest met spoed nog geregeld worden.
Zit ik nu in kop van zuid in een pand te wachten wat behoorlijk lijkt op een kraakpand. Geeft toch niet een heel positief gevoel. :o :+

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:10

Zolang de test maar goed is joh

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:25

Hmm Cobii, dat lijkt me niet echt fijn nee

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:39

hi nieuwe gezichten, of avatars eigenlijk :)

Welkom.

Ik kan me voorstellen dat 7 maart nog vrij lang duurt,
en dan moet je dus nog maar afwachten of het gaat innestelen.

en Wiebke, ik snap je helemaal, maar van je vader zal ook wel een mannen ding zijn, proberen grapjes te maken om het luchtig te houden,. hij hoopt het waarschijnlijk ook super hard, bedoelt het liefdevol. maar ik begrijp heel goed hoe k*t dat aan komt zeg.

ik heb nog steeds een heel minimaal beetje bloedverlies. maar echt heel weinig, het kan geen menstruatie genoemd worden, die bij mij normaal ook gepaard gaat met allerhande klachten.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:18

Cobiie: duim mee voor goede uitslag.

Wanneer mag je testen?

7 maart heb ik nog geen tp maar is een afspraak om alles terug in gang te zetten. Hopelijk mogen we direct tetuf starten maar heb gehoord dat hzt drukker us alq vroeger.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:32

Succes Cobie! Ik duim mee voor een goede uitslag!

@moonprayer, Wat breek dat je menstruatie nog steeds niet echt duidelijk is door gebroken. Even afwachten nog dus.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:44

Moonprayer, spannend.

Hier naar huis met spanning, er waren geen 4 hartkamers op de foto/film te krijgen. :o Hopen dat het komt doordat kleine niet goed wou liggen, ze gaan Leiden bellen met de vraag wat verstandig is als vervolgstap. Of over een paar weken weer opnieuw kijken of mogelijk mij in Leiden moeten melden zodat de geleerden er rechtstreeks naar kunnen kijken.
Alles was voor de rest ruim binnen de marges, was dus even schrikken.

Vrijdag moet ik weer naar Erasmus voor het onderzoek daar, dus ga gelijk vragen of zij er ook nog even naar willen kijken. :o Ml gaat vrijdag gelukkig wel mee, vandaag was zo spoed geregeld dat ik alleen was gegaan, dus was ook rot om het nieuws aan ml via de telefoon te moeten vertellen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:47

Niet te veel zorgen maken cobiie. Een goede ligging van de foetus is ontzettend belangrijk om alles goed in beeld te krijgen. Wanneer een eigenwijsje er dus niet goed voor wil gaan liggen kan het zo maar gebeuren dat ze niet alles in beeld krijgen. Zeker als je een iets minder ervaren/goede echoscopist(e) hebt.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:56

Dat houd ik mezelf ook even voor idd. :o

Ze is van uitwendig naar inwendige echo gegaan, heeft flink op mijn buik zitten drukken om de kleine in een andere houding te krijgen.
Toen ze zelf dus er geen goed gevoel bij had heeft ze nog via FaceTime een collega naar haar filmpjes laten kijken en zijn mening gevraagd, waarop antwoord dus was dat er niet duidelijk 4 kamers in beeld waren (ook niet met de beelden van bloedstromen) en er dus 2 opties zijn: gewoon wachten en over 2 weken weer kijken of contact op nemen met Leiden.
Het laatste gingen ze nu doen, dus ben benieuwd wat die zeggen.
Kreeg ook te horen dat het een "relatief" klein probleem kon zijn zoals bijv een niet goed werkende hartklep en dit zou dan gedurende de zwangerschap al "herstelt" kunnen worden in Leiden.
Voordeel was dat de overige metingen goed waren, dus ze vermoeden niet direct meervoudige handicaps.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:14

Dan komt het vast helemaal goed +:)+

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:47

Oh dat is altijd even spannend als ze iets niet lekker op beeld krijgen, maar dan beter even extra checken.
Hier bleek met de liggingsecho dat ik toch wel weer veel vruchtwater heb. Toen een extra groeiecho gehad een paar dagen later. Was idd teveel dus nu moeten we komende vrijdag nog een extra echo van een uur bij prenatale diagnostiek. Ik verwacht niks raars, want het is 35 weken allemaal normaal geweest, dus ik verwacht niet ineens een of andere afwijking aan de kleine, maar goed ze kijken nog maar een keer, vind het prima. Hoef in principe nog maar 3.5 week, dus einde is in zicht.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:55

Ben net teruggebeld, ik heb aankomende donderdag om 9 uur s morgens al een afspraak in Leiden.
Mijn complimenten iig voor het snelle schakelen tussen verschillende ziekenhuizen.
Vindt het wel fijn gelijk naar Leiden gestuurd te worden waar schijnbaar de expertise is ipv dat mijn gyn van het streekziekenhuis zegt "ik kijk zelf eerst nog wel even".
Ml is ook gelijk op zijn werk aan het regelen om mee te kunnen.

Rw, wist niet dat jij al zo ver was, tijd vliegt wat dat betreft. Netjes dat ze toch ook richting het einde van je zwangerschap bij "afwijkingen" extra controles doen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:57

Wat goed dat je zobsnel terrecht kan, hoef je niet nog 2 weken in onzekerheid zitten.

Rw: te veel aan vruchtwater, heeft dat effect op de baby?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:04

Op zich heeft het geen effect op de baby. Al kan het zijn dat het daardoor nog wat langer kan draaien, normaal zit aan het eind de baarmoeder behoorlijk strak om de baby heen, maar nu zit er wat meer water, dus kan het beter zwemmen.
De oorzaken kunnen wel wat enger zijn, zoals een niet aangelegde slokdarm of nierproblemen. Maar eigenlijk weten we wel dat het daar niet aan ligt, elke keer bij de echo is de maag gevuld en het blaasje ook, dus dat lijkt allemaal goed te functioneren. Verder kan zwangerschapssuiker een oorzaak zijn, maar dat is bij mij al getest en zorgt vaak ook voor grotere kindjes, en onze spruit loopt nog netjes gemiddeld.
Bij meer als de helft is er geen oorzaak, bij mijn zoontje was het al duidelijk rond de 28 weken dat ik heel veel vruchtwater had en dat hij groot was. Maar nu pas bij 35 weken, dus vandaar dat ik me er nog niet echt druk om maak.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:26

zwangerschapssuiker komt sowieso vaker voor bij dames met PCOS, daarom worden we daar strenger op gecontroleerd. Heeft er hier voor gezorgd dat ik 2 kilo afgevallen ben tov voor mijn zwangerschap O:) het werkt dus wel echt dat suikervrij. Kindje is niks tekort gekomen maar was gelukkig niks te groot.
Hier ook veel extra controles gehad daardoor.

Succes met de laatste loodjes RW!

En dromertje van harte welkom :)
Cobiie tjee wat een spanning, maar er kan inderdaad nog heel veel herstellen. Super fijn dat er snel geschakeld wordt, hopelijk heb je niet te lang deze onzekerheid
Moonprayer ook in een lastige situatie zeg
En een dikke knuffel voor Wiebke. Goed dat je het er hier uit gooit en niet thuis, want waarschijnlijk is je vader gewoon een beetje onhandig geweest. Maar het komt gewoon zo %$@#! aan als je er zelf ook al mee zit. Y;(

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 08:08

Mel heel veel sterkte!
Dikke knuffel.

Cobiie fijn dat je zo snel terecht kunt.
Ik duim voor jullie.

Hier ook extra echos omdat ze te klein is maar ze zitten er ook goed bovenop. Dat vind ik erg fijn en geeft een geruster gevoel.

Rw wat vliegt de tijd he!
De laatste loodjes.
Duim ook voor jullie dat alles goed blijft verlopen.

Fingers crossed Moonprayer!!