Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:59

Is het ook, je krijgt opdrachten aangeboden en je pakt gewoon aan waar je zin in hebt. Tijdens het academiejaar doe ik enkel dus de voetbal, da's dan de thuismatchen en soms ook de thuismatchen van UEFA en co. Zo zat ik vorig seizoen loket tegen AC Milan. Eens de wedstrijd bezig is blijft er nog 1 loket 20min open als er kaarten over zijn (allemaal gereserveerd op naam) en de rest gaat dan helpen laptops wegbrengen, sommige helpen in de bar tijdens de rust. 15 min pauze en gratis drank + voetbal = mannen -> heel druk :))
Tijdens de wedstrijd kunnen we gewoon tussen de tribunes meekijken, dus ook de topmatchen. Voordeel van de job. En het bureau waarbij ik zit is echt supercorrect, betaald ook prima en altijd netjes op tijd, altijd nette contractjes en briefings.

Net tijdens mijn stage vorig jaar heb ik ontdekt dat ik ook daar met letsel beperkt zat in beweging en kracht, dus reden te meer dat ik de workouts terug oppak. Instructie gaf aan dat mijn beenligging sinds begin van de shred verbeterd was (ze weet niet dat ik die doe) en ik voel ook dat ik kracht win. Wordt alleen dus puzzelen hoe ik het weer kan oppikken en doorzetten met mijn drukke agenda.

@Spikkel: mannen en sport levert altijd grappige dingen op.

horseyfries

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:22

Ben nu in Canada en heb toch braaf mijn oefeningen gedaan. iPad mee en gewoon op de hotelkamer toch even lekker gesport. Echt super dit, zo gemakkelijk (en toch zo moeilijk, ik zweet me nog steeds de pleuris op het einde en mijn kuiten voel ik behoorlijk). Ik vind de push ups het zwaarste, eerst kon ik er niet eens tien, nu toch al 17. Wat vinden jullie zwaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:43

De push ups en de squads. Bij de squads zijn het niet zozeer mijn benen die pijn doen, maar ik heb wel een ietwat pijnlijk en trekkerig gevoel rechts in mijn onderrug. Denk dat het die spier is waar ik dat letsel op heb, die door die oefening misschien wat meer aangesproken/uitgerokken wordt.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:04

Goed bezig horseyfries!
Ik vind de pushups ook. Het zwaarst, ook omdat ik een zwakke schouder heb (al is deze al een heel stuk sterker geworden :door jillian! )
En ik haatte de rockstarjumps en jumping lunges :+

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:36

De push ups en de V raises (OMG!!) Leek wel of mijn armen eraf vielen. En later de jumping jacks en mountain climbers in plank (auwie)

Vind de rugoefeningen en de buikspieren altijd het makkelijkste (of het minst moeilijk) Blijkbaar heb ik een een sterke romp

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:47

Push ups vind ik ook echt het ergste. :')

Ik ga ook weer beginnen met 30DS denk ik, we deden buikspieroefeningen in de les en ik bakte er niets van, terwijl de vorige keer met 30DS was ik echt goed. :')

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:38

Ik ben nu 4 dagen bezig met mijn eigen schema en tot nu toe gaat dat goed. Doe nu dag 1; killer abs. Dag2; killer buns&thighs. Dag 3; 6w6p. Dag 4; killer buns&thighs. Dag 5; banish fat boost metabolism en daarna 2 dagen niets.
Bij KBT heb ik alleen heel erg moeite met die oefening dat je in een sideplank met gestrekte arm moet, en dan je onderste been (gestrekt) omhoog moet liften. Ik kan alleen heel slecht mijn evenwicht bewaren en mijn pols vind het niet zo leuk. Iemand tips? De 'makkelijke' versie vind ik trouwens lastiger. :=

Push ups vind ik meestal ook verschrikkelijk, net zoals die v-raises.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:58

Ik heb gisteren 20min gestapt op sneltempo (net geen rennen) naar mijn bijverdienste op hakken van 4cm met trolley achter me aan in een dikke jas. De metro was in panne en was al beetje laat :P
Daarna gisteren ook nog van 8u30 tot 17u45 afwisselend rechtgestaan en rondgelopen op hakken in een conferentiezaal.
Vandaag tussen 8u30 en 16u30 op hakken van 8cm rondgelopen en rechtgestaan in dezelfde zaal, vervolg van de meeting van gisteren maar men, wat was het saai! Wel af en toe platte schoenen aangehad tijdens de koffiepauzes (2x 20min) en tijdens de lunchpauze (30min).

Ik voel mijn billen en kuiten nu wel branden hoor :))

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:02

Haha lekkere work out hoor Varekaj :D

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:55

Ik kan toch verder met Jillian *\o/* Vandaag naar de gym geweest (2 minuten lopen van mn kamertje) en kan m'n laptop daar in een zaal zetten en gewichten pakken en dan als een malle trainen ^^ Dus vanaf morgen KB&T

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:12

Ik moet écht wat gaan vinden op mijn drukke schema's om jillian er weer tussen te doen, voorlopig is het gewoon rampzalig. Vandaag eerste schooldag, even bekijken hoe en wat. Als ik echt massa's schoolwerk krijg wordt het pittig. Heb les tot 18u, even bij paardlief langs, eten koken voor vriendje en dan schoolwerk. Zit ik elke avond tot 22u achter de boeken dan weet ik niet goed hoe ik dat kan oplossen. Of ik moet tijdens mijn middagpauze (1u30) snel naar huis, sporten, douchen en terug naar de les.

Tenzij ik tijdens die pauze paardlief ga longeren (rijden is te weinig tijd voor) dan kan ik na les om 18u wel naar huis, maar voor 19u30 zal ik toch even huishouden moeten doen en daarna dan school.
In november start mijn beste workout: 6 weken stage :') Hele dagen rechtstaan, rondrennen en met patiënten sleuren.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:30

al bijna weer klaar met week 1 van de ripped in 30! gaat lekker zo :D

wat zijn die v-raises ook alweer.. ze klinken heel bekend maar weet even niet welke oefening het is?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:29

V raises zijn afschuwelijk!

Je gaat door je knieën en terwijl breng je je armen omhoog met gewichten.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:59

Echt heel erg die V raises he!!
pff ik ook ff dipweekje, maar ga er vanavond weer tegenaan. Door allerlei vergaderingen s avonds al 2 dagen niet gesport. Heb t idee dat ik daar n beetje moe en sjaggie van word, andere daar ook last van?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:11

Hier ook een dipweekje; één nacht niet geslapen door een vriend met buikgriep, verder iedereen om me heen buikgriep en ik die niet meer durfde normaal te eten omdat ik bang was dat ik alles zou uitkotsen... terwijl ik niet ziek geworden ben :')
Ik ben deze ochtend een kwartiertje gaan lopen + uitstappen (langer kon ik niet! Daar zal die slechte voeding wel voor iets tussen gezeten hebben), en ik denk dat ik maandag weer BR oppak, en intussentijd weer cardio doe.

Ik voel me ook moe en 'lui', als ik het zo kan beschrijven. Alsof ik vadsig ben, en stout, en dik, en noem maar op :roll:

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:35

ohh god ja die.. zaten die niet in level 3 van de 30 DS?

hier gaat ie goed! al weer bijna klaar met week 1 van de ripped in 30!
heel soms even slecht momentje met stukje chocolade eten of boterham met hagelslag..maarja dat zal ik denk ik houden, als ik er dan iets voor terug doe qua sport is het al wat minder erg :D

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 01:00

Fijn (nou ja) om te lezen dat ik niet de enige ben die een dipje heeft deze week :-) Het is te druk geweest met werk, visite en de verjaardag van mijn vriend, ik heb maar 2x Jillian gedaan en 1x hometrainer met wat buik- en armspieroefeningen.

Ligt het aan mij of hebben jullie ook minder energie door dit donkere weer? Ik heb het sinds de weersverandering ontzettend moeilijk met opstaan 's ochtends en heb 's avonds vaak ook helemaal geen zin meer om iets te doen...

Vanavond gelukkig wel nog eens een Jillian gedaan, deed wel deugd!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:00

Nu merk ik er nog niets van, maar vorig jaar, toen de winter zooo lang duurde was ik enorm chagrijnig, moe, en raakte ik amper uit bed.

Philips heeft er van die uv-therapie-lampen voor; geen idee hoe duur ze zijn, maar ik geloof dat je tien minuten per dag naast zo'n lamp moet zitten - ofzoiets. Als je er gevoelig aan bent, kan zoiets wel leuk zijn denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:12

Ik heb helaas moeten inzien dat ik geen dagelijkse sessies meer kan doen. Schema met school is zo zwaar qua timing dat ik mijn paard zelfs tijdens de middagpauze moet gaan longeren/losgooien. Heb dagelijks les van 8u30 tot 17u50. Maandag paardrijles van 18u15 tot 19u, erna schoolwerk en huishouden. Dinsdag na school naar huis, eten en om 20u weer les tot 21u. Woensdag les tot 16u15. Donderdag en vrijdag weer les tot 17u50. Zaterdag paardrijden van 9u tot 10u, zondag vrij.

Het schooljaar is enorm zwaar, op 5 weken les moet alle leerstof van 1 semester er doorheen want we moeten ook 225u stage lopen. Ik gok dat we dagelijks gaan eten rond 19u en daarna komt dus schoolwerk en huishouden. Geen idee waar ik jillian of start to run dan nog tussen moet proppen -O-
Als compensatie plan ik wel om te proberen dagelijks met de fiets naar school te gaan, da's 7km enkele rit. Gelukkig ligt stal hooguit 2km verderop, dus daar ben ik zo.
Voeding ben ik nu weer op aan het letten, da's ook tijdje slecht geweest.

Je hebt breakfast youghurtjes van Danone, die zijn lekker én zitten best wat proteïnen in. Ik plan om die elke ochtend mee te nemen naar school, een granny granenkoekje voor tussendoor en een stuk fruit en dan gezonde lunch of boterhammen.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:52

Voor de mensen die 's morgens sporten: wat eten jullie voor het sporten? Als ik niks eet ben ik zo flauw, maar als ik een uur moet wachten na het eten moet ik wel érg vroeg m'n bed uit.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 23:02

Nu sport ik niet meer 's ochtends maar toen ik vroeger voor het werk ging hardlopen at ik altijd een banaan voor ik vertrok. Ik vond dat perfect: niet te zwaar, geen vol gevoel en toch voldoende energie.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:01

Ik eet niks voor het sporten :n Eet pas na het douche, maar ik voel me dan ook beroerd als ik ga sporten na het eten.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 06:54

Ik eet even een kiwi ong een half uur voor het sporten (wordt meestal te vroeg wakker, eet die kiwi en kruip er nog even in)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:01

Oh mensen, mijn motivatie om iets van Jillian te doen is echt weg. :') Maar ik ga volgend weekend zeker beginnen! Afgelopen week was hectisch, iedere avond (behalve woensdag) 2 uur gedanst en vrijdag hadden we audities voor het showballet. En het was zooooo moeilijk en zwaar en snel. :') Ik zit er niet bij, weet ik nu al. :=
Mn spitzen heb ik gister geruild, die waren toch te krap. Donderdag nog even laten checken bij mn docent en dan kunnen de linten en elastiek eraan en dan gaat de pret beginnen. :')

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:37

Ik sport meestal op een nuchtere maag, gaat t beste. Dan daarna lekker douchen en ontbijten. Heb gisteren weer BR opgepakt, na drie daagjes niet gesport en merk meteen dat ik me lekkerder voel en beter slaap. Das dan weer goede motivatie.
@Spikkel: ff een minder weekje hoort erbij hoor! Als je het maar weer oppakt daarna. Zet em op en succes met de spitzen