Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BusyMissy

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:30

Nou hier is het alleen maar koud en heel nat, hoop dat het dadelijk als ik ga rennen iets minder gaat regenen, want ben vanochtend al een keer helemaal verdronken in al het vallende water |(

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:36

WillemYntJee schreef:
Jullie praten te veel over compressiesokken, bokt geeft me nu ook al reclame d'r van :P
Zal vanmiddag even bijlezen, zit nu op telefoon, jullie gaan hard!
Vanmorgen m'n 8x2 intervaltraining gelopen en hij ging zo lekker! Had ik echt niet verwacht. Ga ook beter m'n voeten/benen optillen als ik harder moet.
Volgende week krijgen we 4x5 interval hopelijk gaat ie net zo lekker!

* zoekt reclame voor compressiesokken haha*
Het gaat idd nu snel omhoog en vind dat ook heel spannend!
Kan me nog steeds niet voorstellen dat ik dat over 3 a 4 weken in 1 keer kan lopen..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:31

Oh daar heb ik geen probleem mee natascha, mijn limiet lag tot nu toe op 10 km.
Maar ik ga niet hard genoeg dus zijn nu bezig met een programma om 10 km in 1 uur te lopen en daar hoort ook intervaltraining bij (juist interval daar wordt je sneller van).
Dus in de snelle minuten moeten we rond de 10,5/11 km/u lopen en in de langzame minuten max 8,5, steady pace zit daar ergens tussen :-)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:04

Heeeej, bij de Dirx drogist was er hardloopkleding in de aanbieding. Mijn man had 1 shirtje voor me gehaald om even te passen. Tis niet een geweldige kwaliteit, beetje dun, maar daardoor juist wel lekker voor de zomer! De 3/4 broeken kosten 6,99 en de shirtjes ook. De shirtjes waren alleen in lichtblauw en met korte mouw, wel okee materiaal maar verder niets bijzonders hoor. Heb 4 setjes gehaald, lekker handig voor erbij, dus ik ben voor de zomer voor weinig geld klaar! Toevallig was bij de Wibra een sportjackje in de aanbieding voor 14,99 dus ik zie er voor weinig geld weer strak uit haha ;-) *\o/*

Dus als er bij jullie ook een Dirx is, je kunt altijd even kijken ...

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:04

Jammer, ik heb net heel wat meer geld gestoken in mijn zomeroutfit! |( Ik ben compleet nu, dus geen Dirx voor mij. Wel een goede tip!

Vanochtend 6 km gelopen, voor het eerst. Ging lekker! Ik heb er 38 min. over gedaan. Ik wil mijn rondje langzaamaan nog wat verder gaan uitbreiden, zou leuk zijn als ik straks eens 10 km kan lopen.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:26

Ik heb vorige week nieuwe schoenen gehaald, Brooks Glycerin 10. Ben van Asics naar Brooks gegaan, omdat de opvolger van de Asics Nimbus 11, (in dit geval al de Nimbus 14), zwakker op de hiel is geworden. De kap bestond niet meer uit 1 stuk, maar nu krijg ik na 2 km. lopen al tintelende en brandende voorvoeten, dus moet zometeen weer terug, want die Brooks worden hem dus niet. Hoop dat ik ze nog terug kan brengen, want ik heb er natuurlijk al twee keer op gelopen. Ga dan toch die Nimbus 14 maar proberen, want bij mijn oude Asics heb ik nooit last van brandende voeten gehad. En ik moet zeggen met brandende voeten is 5 km. een lijdensweg.

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:40

vandaag voor het eerst 30 minuten aan 1 stuk gelopen, in slakkengang! Maar ik heb het volbracht! 3,5 km ongeveer. Nu zien dat ik dat tempo wat omhoog ga krijgen, want dit lijkt nergens op natuurlijk. Maar je moet ergens beginnen he!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:34

Wat een tijden weer! :j

Ik ben van plan om mijn schoenen aan te gaan meten bij Run 2 Day. Denk dat ik weer nieuwe schoenen nodig heb, en ik wil precies goed aangepaste schoenen.

Vandaag Evy les 21 gedaan voor 5 km. Moest 2x 15min lopen, maar heb er 1x 15 en 1x 16 van gemaakt. Ben toch wel een beetje trots aangezien ik een weekje niet heb gedaan voor mijn schenen. :)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:08

Wat voelen jullie precies als je last hebt van je schenen? Heb vroeger wel eens scheenbeenvliesontsteking gehad, maar dat zat meer in de overgang van mijn scheenbeen naar de spieren toe, vooral aan de binnenzijde. Ik voelde dit ook met gewoon wandelen, deed dan echt pijn. Met mijn oude loopschoenen heb ik een gevoelig botvlies op mijn scheen gekregen. Ik voel het niet met lopen, maar dus wel als ik zachtjes op mijn scheenbot duw, de spieren zelf doen niet zeer. Herkent iemand dit? Of is dat gewoon het allereerste begin van de blessure? Inmiddels is dit door het dragen van mijn nieuwe schoenen weggegaan aan mijn rechterbeen (dat gecorrigeerd moest worden ivm overpronatie), aan mijn linkerbeen krijg ik het nog terug na het hardlopen (na de rustdag is het weer weg). Tips?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:11

BusyMissy schreef:
Wat voelen jullie precies als je last hebt van je schenen? Heb vroeger wel eens scheenbeenvliesontsteking gehad, maar dat zat meer in de overgang van mijn scheenbeen naar de spieren toe, vooral aan de binnenzijde. Ik voelde dit ook met gewoon wandelen, deed dan echt pijn. Met mijn oude loopschoenen heb ik een gevoelig botvlies op mijn scheen gekregen. Ik voel het niet met lopen, maar dus wel als ik zachtjes op mijn scheenbot duw, de spieren zelf doen niet zeer. Herkent iemand dit? Of is dat gewoon het allereerste begin van de blessure? Inmiddels is dit door het dragen van mijn nieuwe schoenen weggegaan aan mijn rechterbeen (dat gecorrigeerd moest worden ivm overpronatie), aan mijn linkerbeen krijg ik het nog terug na het hardlopen (na de rustdag is het weer weg). Tips?

Ik heb het ook vooral na het hardlopen als ik aan het wandelen ben, en dan ook als ik zit op de bank en mijn benen stil houd.
Ik heb dan last van het voorste van mijn scheen, als ik erop druk. Ik heb nu een week rust gehouden en ik had er vandaag amper meer last van! :j
Maar het is wel de reden dat ik ook nieuwe schoenen ga halen.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:13

Hier niets anders dan goeds over Run2day! Betaal je wel een aardige prijs, maar dan heb je ook wat. :)
Ik heb overigens mijn zomer outfit gedeeltelijk bij de bristol gekocht. Superfijne adidas topjes voor een mooie prijs, ook nog een fijn vest.

Heb alleen sinds een paar dagen een spiertje klem zitten ofzo in mijn bovenbeen.. met hardlopen is het op zich nog te doen, alhoewel het er soms in lijkt te schieten. Met paardrijden verga ik van de pijn.. Maandag een afspraak bij de fysio. Voor de zekerheid dit weekeind denk ik maar eventjes niet lopen. Eerst even afwachten wat ze gaat zeggen.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:51

Willemijntje, dat tempo daar droom ik nog even over.
HF, hier geen Dirkx maar ook nog geen nieuwe kleding nodig voorlopig.
Sannee,goed bezig!
Dagmar, slim even een time-out te pakken, succes maandag
BM: hier geen last van de schenen maar de kuiten. Eind vd middag gestart aan de laatste week Evy, ik merkte dat ik uit mijn ritme kwam met week 9 dus doorgegaan met week 10. Ruim 24 minuten gelopen, minuutje wandelen en toen nog 8 minuten. Totaal 5,5 km in 38 minuten. Super blij maar de kuiten protesteren zelfs na een warm bad nog flink. Maar dit had ik in februari niet durven dromen, kwam de straat nog niet uit :D

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:37

Dat heb ik dus ook Caro! kwam de straat nog niet uit!

Afbeelding
En hier loop ik een groot gedeelte van mijn 5 km :-)
Heerlijk rustig!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 08:53

Zo, ik meld me ook weer! Jullie gaan super hier zeg.

Ik heb gisteren bij de Nike employee sale ingeslagen, mooi hardlooprokje, nieuwe broek en shirt. Loop ik er weer fris bij. Zit nu met Runtrainer in week 6, gisteren gelopen en dat ging heel erg lekker. 5.10 kilometer in 33 minuten, vandaag rust.

Morgen duurt de training 34 minuten en die ziet er dan zo uit: 2 min rennen, 2 min lopen, 4 min rennen, 2 min lopen, 5 rennen, 2 lopen, 6 rennen, 2 lopen en 7 rennen 2 lopen. Over 4 weken zou ik een half uur aan een stuk moeten kunnen, kan me er nog niks bij voorstellen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:25

Hallo :wave:
Tijdje niks gepost hier :o Wel bijgelezen maar is even teveel om te reageren. Ga proberen weer wat vaker langs te komen, goed voor de motivatie :D Ben inmiddels met str aan les 16 toe. Volg niet precies het schema, loop meestal 2x per week, want heb ook nog 2x per week dansles en ga graag fietsen dus wissel het wat af, maar tot nu toe gaat het wel heel lekker.
Volgende week begint hier in het dorp 1x per week looptraining onder begeleiding van een fysio, tot september is dat. Zit er over te denken om me daarvoor aan te melden, maar ben er nog niet helemaal over uit :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:14

Wat een leuke foto's van looprondjes.
Ik zal er morgen ook eens een maken. Ik loop wel dwars door de stad :=

Heb net wat nieuwe sportapps gedownload, waaronder Nike Training.
Zitten daar ook workouts op voor het hardlopen? Kon het zo snel niet vinden...

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:32

Wat een heerlijk weer vandaag zeg! Iedereen een beetje (sportief?) genoten?
Kay27: dat is toch echt niet slecht 6 km in 39 minuten, da's al een mooi tempo. Goed gedaan!
En Naam, ja, dat tempo he, in het begin is het echt 'killing' als je dóór moet lopen, maar je zult zien dat als je volhoudt en je loopt een aantal keren in de week, dat het dan al heel snel makkelijker gaat. Je moet inderdaad ergens beginnen. En ik vind het al heel knap dat je het dan volgehouden hebt (mijn hersens geven dan nog maar één signaal door en dat is: 'stoppen, please stoppen', tis best moeilijk om daar niet aan toe te geven ... vind ik dan).

Als ik de andere berichten zo lees, mag ik best blij zijn dat ik eigenlijk nooit blessures heb, behalve wat gevoelige achillespezen. Maar ik loop dan ook niet echt heel veel.
Natascha44: lijkt me ook fijn lopen daar. Het loopt best lekker op vlak gras of niet! Beter dan op ruiterpaden.
Pantykous, ik wist niet eens dat er hardlooprokjes waren? (foto??? Haha).

Ben zelf best heel tevreden over mijn laatste loopjes. Gisteravond piepend en blazend 5 km gelopen *\o/* , was best zwaar (net na het eten, na een dag werken) maar heb het toch in 33 minuten gelopen, helemaal niet gek voor mij. En vandaag 11 km flinke gewandeld met intervallen hardlopen. Die intervalletjes gelopen tot ik niet meer kon zeg maar, stuk of 10 van die lange intervallen gedaan, af en toe een rustig stuk tussendoor, en vooral veel heuveltjes op gelopen. Mijn bijrijdster (Susupluus van bokt) was mee op mijn paard en we doen dan ook graag een wedstrijdje ;-). Hij is al echt wat ouder en houdt in draf nu het liefst een kalm gangetje aan, maar hij kan er echt niet tegen als ik hem stiekum voorbij loop en dan doet hij er toch maar een tandje bij of gaat galopperen ... en dan gaat hij mij natuurlijk weer voorbij. Da's natuurlijk niet eerlijk, want ik heb geen galop in mijn repertoire. Dat is onwijs lachen, wedstrijdjes doen met je eigen paard. Dus het was echt genieten in het bos vanmiddag.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:56

Wat leuk Hannah, racen met je eigen paard!

Het is dit rokje, maar dan met een feloranje broekje en paarse rok. Foto:

Afbeelding

Szan, in de Nike training app zit geen trainingsprogramma :n

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:00

Pantykous, wat een leuk rokje :D Nog nooit eerder rokjes voor het hardlopen gezien.
Hoe kwam je erop om een rokje te kopen? Zomaar?

Jammer dat er geen hardloop workout op zit, maar gelukkig wel wat andere leuke programma's.
Heb wel een workout gevonden als voorbereiding op de marathon, maar dat is een béétje teveel van het goede :=

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:28

Ja het was zwaar, maar ik liep ook in het bos, met een vrij zachte ondergrond. Ik wil het van de week ook een keer op het asfalt proberen, dat zal toch wel schelen? Ik verwacht zelf dat ik dan 4 km in 30 minuten wel kan redden. Daar ga ik tenminste voor!

Eerst maar eens die 30 minuten aan 1 stuk goed onder de knie krijgen, voor ik de tijd nog langer ga maken en daadwerkelijk 5 km ga lopen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:14

Pantykous schreef:
Wat leuk Hannah, racen met je eigen paard!

Het is dit rokje, maar dan met een feloranje broekje en paarse rok. Foto:

Ja :+ :+ :+ het is echt heel grappig. En vooral grappig dat hij het zelf zo gezellig vindt, hij wacht ook weleens op me als ik achterblijf of als hij een bocht omgaat en ik ben er nog niet. Dat is zó schattig <3 . Je kunt aan alles merken dat hij het heel gezellig vindt.

Cool! Zo'n rokje is wel leuk, nog nooit gezien zeg?
Voor mij zou het niets zijn, ik ben niet dik, maar met mijn cellulitisbillen laat ik me daar niet in zien, haha ;-).

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:21

*\o/* *\o/* AAAAAHHHH!!!! Net ons record verbeterd!
12,5 km gelopen in een rustig tempo dus 1:40 over gedaan, maar wat een kick! *\o/*
Met de trein 2 dorpen verderop gestart en naar huis gelopen, door de weilanden windje in de rug echt super. Binnenkort wel m'n schoenen laten checken, denk dat ik aan nieuwe toe ben.

6 km in 38 min is netjes hoor kay!
Nieuwe schoenen voor homiaf. Lopen ze lekker?
Goed hoor naam! Nu idd je snelheid rustig aan verhogen en dan kom je d'r wel!
Sanne ook goed gelopen, hier ook goede ervaringen met run2day!
BM ik heb geen last van m'n schenen dus kan je helaas niet helpen..
Caro ook lekker gelopen en nog een mooie foto van Natascha :-)
Pantykous dat half uur komt echt vanzelf!
Wendy beetje afwisselen is ook niet verkeerd hoor, gebruik je weer andere spieren.

De rest edit ik zo, eerst eten :P

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 23:53

Moest eigenlijk vandaag gaan lopen, maar voelde nog heel licht iets aan mijn scheen, dus pak nog een extra dagje rust. Ik sta morgenochtend vroeg op en dan loop ik even voor ik ga werken. Is niet mijn sterkste punt, 's ochtends lopen, maar heb de rest van de dag en avond geen tijd, dus dan maar even doorbijten. Ga ervan uit dat ik onderweg wel ergens wakker zal worden :z

12,5 km begint toch wel een echt serieuze afstand te worden Wendy!

Ik heb vorig jaar zo'n soort rokje bij een sportzaak zien hangen Pantykous. Vind ze ook erg leuk, wist toen alleen niet zeker of ze voor hardlopen waren. Hier in de straat (wij wonen vlakbij een sportveld) zag ik vooral de hockey meisjes ermee fietsen.
Knaloranje broekje eronder is wel gaaf.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:16

Wat een leuk rokje pantykous!
Minder dat je schenen niet mee werken Busy!
Ik heb zaterdag nog een klein rondje gerend en me gefocused op het tempo. 2,4 km in 15 min, lukte me net niet om er nog 100 m bij te krijgen...
Ach ja, morgen de cityrun van 5 km. Ben heel erg benieuwd! Doel is onder de 35 min. te blijven en me zo min mogelijk te laten afleiden door anderen! :Y)
Kwam er alleen achter dat ik gisteren de laatste pil heb geslikt, dus hoop dat de vlaggetjes week nog even uitblijft.... ik heb ook al een banaantje klaar liggen om van te voren te eten morgen! :D

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:22

Goedemorgen!

Zie weer nette afstanden en prima tijden voorbij komen.

Ik kreeg ook problemen met mijn voeten toen ik nieuwe schoenen had aangeschaft. Ik kon ze gelukkig terug doen en ik ben van Asics overgegaan naar Saucon (als ik het goed schrijf)

Hier sinds vorige week niet meer gelopen. Ik zou donderdag moeten, maar had toen een crematie. Daarna was ik helemaal leeg en kon de moed niet opbrengen om te gaan lopen. En nu zit ik al een paar dagen met een zere keel en aan 1 kant opgezette klieren. Vannacht ook regelmatig wakker geweest. Dus we doen het maar even kalm aan....