[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:56

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:59

Niet zwanger, haha!
Maar ga zo huisarts maar ff bellen, ik eet 3 keer per week vis, een keer vlees en dan een keer per week soepje met stokbrood ofzo en eens per week salade. Als lunch gewoon brood enz. En krijg ook voldoende groente binnen. Dit is eerste keer dat t wegblijft wie weet komt t nog, gister wel buikkrampen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:11

Met avondeten: net zoals ik mijn maag moet oprekken moeten de meesten van jullie het misschien andersom doen: zorgen dat je maag wat kleiner wordt. Dus eten tot je voelt dat je verzadigd bent.
Ik heb wel begrepen dat dat niet voor iedereen zo gemakkelijk is, omdat niet iedereen voelt dat er iets in zijn/haar maag zit. Ik voel het meteen in mijn maag als ik een hap heb genomen, maar als je dat niet voelt moet je denk ik langzamer eten, want na een tijdje voelen de meeste mensen het dan wel. Behalve een vriend van mij, die voelt echt helemaal niets.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:12

Net mijn lijst aangepast en leverpastei veranderd in nog Eem keer sandwichspread en een gekookt ei erbij en kom dan op 812 kcal uit, veel te weinig dus...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:16

Lastig is dat he Malima?
Ik heb ook de neiging van het ene uiterste in het andere door te slaan en dan te weinig calorien te eten. Terwijl dat ook weer helemaal niet goed is als je wilt afvallen. Misschien kun je ergens nog wat yoghurt met een handje muesli nemen of een fruitsoort waar wat meer in zit zoals banaan/druiven/ananas of mango?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:17

callum schreef:
@hannahaapje doe jij nog vasten?

Jep. Jij ook, hoe gaat het bij jou? Geen rare dingen met de stofwisseling gekregen?
De twee dagen dat ik vast zijn heerlijk. Alleen is het 's avonds wanneer ik weer mag eten opletten, moet me dan echt beheersen om niet vanalles naar binnen te schrokken. Verder wegen de voordelen zeker op tegen de nadelen. Zelden aan eten denken (dit is echt zo fijn), geen honger hebben, meer tijd, minder geld uitgeven in de kantine, en geen geld kwijt aan shakes en dergelijk. :7 Ik doe het eigenlijk niet eens om af te vallen.
Laatst bijgewerkt door hannahaapje op 04-01-13 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Ik heb het even gemist, maar wat houdt dat in, dat vasten van jullie? :)

Malima

Als ik 1 eetlepel mager spek bereid erbij neem zit ik alles in het groen, alleen nog te weinig eiwitten en maar 918 kcal...

Ik heb nu als 2e tussendoor 2 rijstwafels staan, maar ik zal die eens vervangen voor nog een keer fruit.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:18

Wat een hele goede extra toevoeging is zijn ongebrande noten! Ik ga zo ook weer een heerlijke zak halen op de markt. Veel kcal, maar wel hele goede vitamine, minerale en goede vetten!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:19

Ik ben niet dol op artikelen met loze kcal. Zoals rijstwafels en wit brood en crackers. Dat is puur buikvulsel. Ik geef dan de voorkeur aan iets waar ik goede voedingsstoffen uithaal en waar je lichaam ook iets mee kan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:20

Eens met Loesss, dan liever een volkoren product ofzo. Zit meer in, maar het is veel beter voor je lijf en je kunt er idd op de lange termijn ook iets mee.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:24

Goeie tip, Dankje!

Heb ze nu vervangen voor een banaan en een beker melk bij mijn lunch en dan kom ik al op 1152 kcal en bijna genoeg eiwitten en verder alles in het groen!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:27

:wave: Hallo!

Mag ik mij hier melden? Ik heb een flinke portie motivatie nodig!
Ik ben vorig jaar al 7 kilo op eigen houtje kwijt geraakt en wil dit jaar nog eens 7 vanaf!

Nu zit het zo dat mijn werk het nogal demotiveert..
Ik heb een kantoorbaan en er staan namelijk 3 snoeppotten met 3 x verschillend soort snoep wat zodra het op is meteen bijgevuld word.
(Denk je het eindelijk leeg te hebben en ervanaf te zijn issie de dag erna weer vol -O- )
En op het werk halen we 3 van de 4 dagen dat ik er werk broodjes/mc drek/oid in de pauze, ook niet erg motiverend :+

Ik ga vanaf volgende week (deze week nog vakantie) weer beginnen met Herbalife waar ik vorig jaar door omstandigheden mee gestopt ben.
Het voordeel van Herbalife vind ik dat het niet alleen is om af te slanken maar dat ik mij er ook een stuk fitter door voel!
Daarbij drink ik 2,5 tot 3 liter water per dag, wat gelukkig geen probleem is en gewoon avondeten waar ik mij elke dag weer op verheug (en vrijdag FRIETEN :Y))

Verder heb ik een eigen paardje die ik elke dag rijd, dus wat beweging betreft zit het wel goed.
Vandaag heb ik weer een uur les met mijn paard, motiveerd alweer om niet te gaan snoepen vandaag!

Ik hoop dat dit topic motiveert om van de snoepjes en andere lekkere dingen af te blijven! :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:30

Suscces Verona :j
Zou het niet helpen om eigen eten en gezonde snackjes mee te nemen naar je werk? Bijvoorbeeld cherrytomaatjes, stukjes komkommer of een appel in stukjes met een beetje kaneel erop? Dan heb je toch het idee dat je iets aan het snacken bent, maar zonder aan de verleidelijke snoeppot te komen :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:33

Dankjewel Mars, dat is een goeie tip appel met kaneel <3 love it! Waarom kom ik daar zelf niet op?
Ik neem meestal mandarijnen of een hele appel mee maar de verleiding van snoep is dan toch groter, en dat terwijl ik thuis echt zelden snoep ...

Ik ben ook puur door dat werk + snoep heel veel aangekomen :=

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:35

Dit is waar ik het over had:

http://spartantraining-blogg.se/wp-cont ... op-Eat.pdf

Ik raad iedereen aan de link aan te klikken en te gaan lezen, het is een eye-opener. :) Het is Engels maar makkelijk te lezen in een groot lettertype. Dit komt oa aan bod, met bronvermelding:

- Het idee dat je veel moet eten om af te vallen ( wtf, da's toch onlogisch :') ) niet waar is.
- Maaltijden overslaan, daar gaat je stofwisseling NIET van stilstaan. Je verliest geen spieren. Dit is onderzocht.
- Dat je spieren verliest, dat je stofwisseling stilstaat, dat je gaat jojo'en, dat is verzonnen door dieeten (zoals Weight Watchers). Dieetisten praten dit na, want zo staat dat nou eenmaal in de boeken. Dokters weten wel beter.
- Wanneer er een nieuwsartikel komt zoals ''eet veel pindakaas want dan word je niet dik'' is door pindakaasmerken betaald.
- Dit lijkt op hoe oermensen duizenden jaren hebben gegeten.

Heb zelf veel ervaringen van anderen opgezocht op internet. :)

Komt erop neer dat je na je laatste maaltijd 's avonds 24 uur niet meer eet, tot de avondmaaltijd de volgende dag dus. En dat zo'n 1 of 2 x in de week. Stel je voor wat een ramp het zou worden als mensen maaltijden over zouden slaan, voedselindustrie zou ontzettend verlies draaien.

Lees allemaal de link mensen, het is het waard. :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:37

Kun je op je werk niet voorstellen met die ongezonde dingen te stoppen? Ik neem aan dat niemand er echt gezonder van wordt.. vooral naar de mac gaan tussen de middag lijkt me verschrikkelijk!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:42

Oh, ik had dat op mijn voorlaatste werk ook. Daar was altijd wel een reden om iets te vieren -O- . Dan was die bevallen. Dan was die jarig. Dan ging die stagiaire weg en trakteerde ze...bijna elke vrijdag "Moet jij ook een broodje hebben want ik ga ze bestellen!"...en iedere keer wel zeggen "neeee, deze keer doe ik niet mee!", maar als iedereen zo'n lekker stuk taart of een heerlijk groot broodje voor je neus zit op te peuzelen is de verleiding toch veel te vaak te groot.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:44

Hannahaapje, ik ga straks eens lezen, klinkt interessant!

Denice, tsja op het werk is de verleiding zo groot, maar ik ga vanaf maandag niks meer buiten huis eten en geen snoep meer eten. Het is namelijk ook echt verschrikkelijk maar de baas motiveerd heel erg om slechte dingen te eten (is ook wel aan hem te zien := )

Wanyin, jij begrijpt het haha als je 1 keer toegeeft blijf je het doen ...

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:53

Malima schreef:
Mag ik me ook hier aanmelden?

Wil ook graag afvallen en gebruik de wegmeter op mijn voedingscentrum.
Vandaag kom ik uit op 1009 kcal.
Te weinig maar wat kan ik er nog bij doen?

O: 1 broodje met gebraden gehakt en 2 koppen koffie
T: appel
L: 2 broodjes met leverpastei en sandwichspread
T: 2 rijstenwafels
A: stamppot andijvie
N: koffie

En dus 2 liter water.

Vet is aan de hoge kant, in het oranje
Verzadigd vet is ook aan de hoge kant, in het oranje
Koolhydraten is goed!
Eiwitten is te laag, in het rode
Vezels is goed!

De koffie is helemaal zwart ;)

Inderdaad te weinig eiwitten. Wat je kunt doen is bijvoorbeeld als ontbijt een schaaltje (magere) yoghurt te nemen met 2 eetlepels muesli en een eetlepel Chiazaad.

Bij de lunch kun je nog rauwkost doen - ik doe meestal van die voorgesneden zakjes en daar doe ik dan nog een 1/3 in stukjes gesneden komkommer door met een eetlepel Hutekase (anders is het zo droog)

Tussendoor 's middags kun je ipv rijstwafels ook een schaaltje yoghurt doen (dat vult echt goed) of een glas karnemelk drinken

's avonds kun je ipv van koffie ook een schaaltje yoghurt nemen, dan heb je 's morgens ook niet zo'n honger (ten minste dat werkt bij mij wel). Om mezelf te trakteren neem ik zo nu en dan Griekse yoghurt, dat is toch een stuk beter in te nemen dan magere yoghurt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:54

Dank je Hannahaapje, ik zal het ook gaan lezen, ik ben wel benieuwd wat het inhoudt :)

Voel je je trouwens niet erg slap dan overdag? Ik stort ongeveer in als ik niks eet, dan word ik duizelig en moe en slap :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:06

hannahaapje schreef:
callum schreef:
@hannahaapje doe jij nog vasten?

Jep. Jij ook, hoe gaat het bij jou? Geen rare dingen met de stofwisseling gekregen?
De twee dagen dat ik vast zijn heerlijk. Alleen is het 's avonds wanneer ik weer mag eten opletten, moet me dan echt beheersen om niet vanalles naar binnen te schrokken. Verder wegen de voordelen zeker op tegen de nadelen. Zelden aan eten denken (dit is echt zo fijn), geen honger hebben, meer tijd, minder geld uitgeven in de kantine, en geen geld kwijt aan shakes en dergelijk. :7 Ik doe het eigenlijk niet eens om af te vallen.

Met vasten op deze wijze gaat je complete stofwisseling toch kapot of zie ik dat verkeerd?! Als jouw lichaam om eten vraagt heeft dit een reden als jij jouw hongergevoel onderdrukt kan je hier na verloop van tijd andere klachten aan over houden..

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:11

Nee, je stofwisseling gaat pas na een paar dagen langzamer draaien. Dat het kapot gaat is verzonnen.
Duizelig of slap word ik alleen als ik wel ontbeten heb en geen lunch etc op heb. Ik heb serieus nergens last van. Ook geen hoofdpijn.
Maar als ik problemen zou krijgen zou ik wel onmiddelijk stoppen. Tot nu toe heb ik die niet. Geen idee of callum problemen heeft met het vasten. :Y)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:15

hannahaapje schreef:
Nee, je stofwisseling gaat pas na een paar dagen langzamer draaien. Dat het kapot gaat is verzonnen.
Duizelig of slap word ik alleen als ik wel ontbeten heb en geen lunch etc op heb. Ik heb serieus nergens last van. Ook geen hoofdpijn.
Maar als ik problemen zou krijgen zou ik wel onmiddelijk stoppen. Tot nu toe heb ik die niet. Geen idee of callum problemen heeft met het vasten. :Y)

Hm mijn stofwisseling is wel ''kapot'' doordat ik dit soort fratsen uithaalde toen ik op de middelbare zat. Ik at dan alleen savonds voor de rest niets toen werkte het maar toen ik uiteindelijk normaal ging eten kwam ik kei veel aan -O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:17

Hannahaapje, maar ben jij dan van plan om je hele leven zo te blijven eten? Of ga je op een gegeven moment terug naar het gewoon stramien van drie maaltijden per dag?