Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Silkaay

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:35

Meiden hebben jullie tips om make-up veilig te laten reizen.
Ik vertrek namelijk naar Mexico volgende week en neem mijn make-up mee, maar ben zo bang dat de potjes gaan breken ofso :=

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:52

Ik doe dat in een klein make-uptasje en leg het tussen mijn kleding. Dat werkt super.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:46

Djilna: Vervelend van je ogen! Ik ken iemand die dit ook had met Etos make-up remover pads. Zelf gebruik ik nu een hele fijne remover van Lush, het lijkt een soort crème die je op je ogen/gezicht smeert en dan haal je alles er zo af met een watje. Geen geboen meer :D (wat ook slecht is voor je ogen).
En leuke bestelling! Denk dat ik binnenkort ook maar bij Zoeva ga bestellen, heb je al ervaring met die eyeliner/eyebrow kwast (of iemand anders)? Ik heb nu een hele slappe van Essence en nog zo'n onding van Real Techniques, tijd voor een goeie dus. :)) Die softconcealer die je besteld hebt ziet er ook fijn uit!
rebekkaa: Ik koop eigenlijk nooit echt budget oogschaduws, maar volgensmij hebben ze mij Catrice toch best wel wat leuke oogschaduws liggen. Tenminste als ik er kijk zie ik ook wel wat neutralere kleurtjes liggen.
Glossi: Haha jij hebt echt een kwastentic volgensmij. :)) Ik heb de site van Hakuhodo trouwens bij mn favorieten staan, voor wanneer ik mijn kwasten ooit ga vervangen voor dure kwasten. :P
[***]: Kiko! Het is niet in Nederland te koop, maar misschien ga je nog op vakantie of woon je vlakbij Duitsland? :D Ik heb altijd die met een kwastje erin, high defention heet die geloof ik. Ze hebben ook een met zo'n soort puntje eraan, maar vind die met het kwastje net iets fijner (al glanst die wel, die met het stokje is mat).
Silkaay: Gewoon tussen je kleren stoppen. :D Maar sowieso zal een potje niet zo snel breken als ie in je koffer zit, ookal ligt ie bovenop.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:52

Hebben jullie nog tips voor budget oogpotloden (waterproof)? :) Ik wil graag dit proberen na te maken:
http://instagram.com/p/c_6GZXpsJ5/ zij gebruikt een vettig potlood van Teeez, maar helaas verkopen
ze dat hier niet in de buurt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:02

Loose, ja Miss Lipgloss had er een goede recentie over! Ik zoek hem er even bij:
http://www.misslipgloss.nl/nieuwe-zoeva ... cessoires/
Zij is sowieso wel fan van Zoeva, gebruikt ook altijd die Buffer

Die Lush klinkt goed. Ik ga eens kijken naar een fijne die ook waterproof make-up doet.. Voor gewone is die in een flesje van Trekpleister ook prima :D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:05

Hee zoiets maak ik ook steeds sinds ander halve maand ofzo als mijn standaard look. :D Alleen dan met oogschaduw er nog onder. Ik gebruik een oogpotlood van Kiko ervoor, maar die van Bourjouis vind ik ook fijn. Denk dat je eigenlijk elk oogpotlood hier wel voor kan gebruiken, als je het maar goed uitblendt.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:09

Bedankt Loose :) ik maak normaal altijd een wing met liquid eyeliner maar ik hoop op deze manier wat
tijd te kunnen besparen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:10

Ik kan de foto niet zien? :\

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:13

Djilna schreef:
Loose, ja Miss Lipgloss had er een goede recentie over! Ik zoek hem er even bij:
http://www.misslipgloss.nl/nieuwe-zoeva ... cessoires/
Zij is sowieso wel fan van Zoeva, gebruikt ook altijd die Buffer

Die Lush klinkt goed. Ik ga eens kijken naar een fijne die ook waterproof make-up doet.. Voor gewone is die in een flesje van Trekpleister ook prima :D

Hihi had hem net gelezen, zit even te googlen. Eigenlijk klinkt die hele set wel fijn met oogmakeup kwasten van Zoeva. Heb alleen net zo'n set van RT sinds een maand dus vind het zo zonde om weer een andere te bestellen. :')

Ik ga even een mini review schrijven erover, mochten mensen die set willen kopen. :+
Afbeelding
(foto van google)

- De meest linkse. Hier kan je dus helemaal niks mee, het is een eyeliner kwast maar is veeel te dik en pluizig om eyeliner mee te zetten. Heb ook nog geen andere manier gevonden om hem te gebruiken.
- De tweede. Fijn om oogschaduw onder het oog mee aan te brengen, precieze dingetjes mee uit te blenden (zoals oogpotlood) en bijv oogschaduw in de ooghoek te doen.
- De derde. Om oogschaduw mee aan te brengen vind ik hem echt niet handig. Veel te groot. Alleen van die mousse oogschaduws (Illusion d'ombre van Chanel) kan je er wel fijn mee aanbrengen. Gebruik hem nu altijd voor concealer en vind hem daar heel fijn voor, maar niet echt waar ie voor bedoeld is.
- Schuin afgesneden kwastje. Veel te dik en fluffy, kan er niet eens oogschaduw onder mijn oog of boven mn wimperrand mee aanbrengen, laat staan mn wenkbrauwen mee doen. gebruik hem dus niet.
- Blending kwast. Opzich wel een fijne en zachte kwast, maar vind hem net iets te groot om goed mee te kunnen blenden. Gebruik hem wel.

Er is dus eigenlijk maar 1 kwast die doet wat ik ervan verwachtte. :oo De blending is wel fijn, maar vind hem gewoon net iets te groot om goed mee te kunnen werken. En 2 van de 5 gebruik ik helemaal niet. Dat setje voor het gezicht ben ik wel heel blij mee, alleen die platte foundation kwast is nogal klein en gebruik ik dus niet. En het concealer kwastje gebruik ik nu soms als platte oogschaduw kwast. :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:13

Loose schreef:
Hee zoiets maak ik ook steeds sinds ander halve maand ofzo als mijn standaard look. :D Alleen dan met oogschaduw er nog onder. Ik gebruik een oogpotlood van Kiko ervoor, maar die van Bourjouis vind ik ook fijn. Denk dat je eigenlijk elk oogpotlood hier wel voor kan gebruiken, als je het maar goed uitblendt.

Welke variant van Bourjois bedoel je en hoe veeg jij hem dan in die wing met een kwastje of wattenstaafje? :)
http://www.bourjois.nl/catalogus/make_u ... _en_liners

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:18

De gewone Khôl en Contour. Hij is trouwens niet waterproof bedenk ik me, maar bij mij blijft ie goed zitten. :D Ik blend het uit met dat tweede kwastje op die foto hierboven, en soms gebruik ik ook wel eens een gewone platte oogschaduwkwast ervoor. Met een wattenstaafje heb ik het idee dat ik het er meer afhaal dan dat ik het uitblendt. :P

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:19

Dankje! Ik ga eens kijken, zal vanavond eens een goedkoop potloodje van Essence/Catrice proberen
of het me uberhaupt wel lukt/staat. :Y)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:25

@Loose, maar zo te lezen heb je aan deze niet zo heel veel. Die van Zoeva zou ik er dan gewoon bij nemen O:) Zo duur is ie nou ook weer niet :P

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:28

Sem_ schreef:
Dankje! Ik ga eens kijken, zal vanavond eens een goedkoop potloodje van Essence/Catrice proberen
of het me uberhaupt wel lukt/staat. :Y)

Ik had laatst nog een foto ervan gemaakt toevallig. :D Heb hier niet nog een dun lijntje erover gezet bij de wimperrand zoals op die foto die jij poste, maar doe het soms wel met een extra randje zwarte oogschaduw. En ik heb er dus een oogschaduw onder, als ik alleen potlood doe heb ik het idee dat het minder goed blijft zitten.
Afbeelding

Djilna: Haha je hebt gelijk. :)) Gelukkig is ie op zo'n Nederlandse site net even niet op voorraad, anders had ik hem vast al besteld. :') Wil volgende week graag nog een Dior paletje kopen uit de herfstcollectie, dus dat eerst. *D

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:06

Mijn favo oogpotlood is ook van Kiko :D
Maar hiervan had ik altijd Kohl en contour van bourjois, ook prima :j

Reizen en makeup:
Ik doe altijd een wattenschijfje tussen m'n poeders dan breken ze niet. Potjes idd tussenj e kleding zodat ze niet tegen elkaar tikken

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:28

Ah die mooie oogschaduw van Dior! :+: Welke? Groene of paarse? Ik vind ze beide erg mooi..

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:54

Jaa die van Dior, die groene. :D :D Ik hoop zo dat ze dan nog niet uitverkocht zijn oid. Hij staat nl wel op de Bijenkorf site, maar daar is die groene al uitverkocht. :oo Ik las dat ze in sommige filialen vanaf woensdag verkrijgbaar zijn, en in sommige vanaf volgende week woensdag. Dus ik ga woensdag meteen heen. :D

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:08

Djilna, die highlighter ziet er idd ook wel mooi uit! Bevallen de Zoeva kwasten? Ik vind het zo jammer dat mijn huid zo zeurderig is want bij mij prikken ze -O- Bedoel idd zo'n highlighter kwast als in jou link alleen dan wat kleiner. Deze lijkt me meer voor blush/contouren. De website is hakuhodousa.com Wel handig van die Essopunten!! Ik zou de bon bewaren voor een LE collectie. Die zijn altijd leuker vind ik :P had je al iets in gedachten?

Loose, kwasten tik? Ikke? Wel nee :P Jammer zeg van die RealTechniques oogmakeup kwasten. De eyeliner en schuin afgesneden kwastje wist ik dat die niets waren. Maar jammer dat er nu maar 1 kwast tussen zit die je echt fijn vind. Hakuhodo is echt een aanrader. Je bent er dan voorlopig jaren klaar mee en je weet dan zeker dat je goeie kwaliteit hebt. Je merkt het ook wel echt met het make-up aan brengen. Ze hebben ook zoveel keuze in kwasten. Maar ik begrijp dat het veel geld is en dat je liever minder dure kwasten hebt. Ik moet ook iedere keer slikken maar ben er zometeen klaar mee want dan heb ik alles wat ik wil. Maar oog makeup kwasten vallen best mee. Je hebt voor 18 dollar al een goeie. Wel tof dat je het Dior palette gaat kopen! Die is zoooooo mooi :~

Als ik oog potlood gebruik is het ook de Khôl en Contour van Bourjois. Vind ze heel fijn :j
Edit: als je een potloot wil die waterproof is dan zou je eens bij Pupa moeten kijken. Die moet je echt met olie van je oogleden halen en brengen ook heel makkelijk aan (mijn moeder heeft er 2 van)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:05

Oei Loose, ik duim voor je dat je er 1 te pakken krijgt. En had er graag ook 1 gewild, maar is even boven budget na dierenartsrekening van 300 euro.. Anders had ik die 20 euro waardebon daar nog aan kunnen besteden 8-)

Glossi, http://www.bysjanty.nl heeft de highighter besproken in 1 van haar laatste blogs. Die over haar 5 favoriete producten van nu.
http://www.bysjanty.nl/beauty/5-favorie ... producten/
Prikken de kwasten bij jou? Ik vind ze al zo zacht!
En dank voor de link ;)

LE, ja idd is een plan. Al wilde ik eigenlijk nog een concealer in 1 tint lichter dan ik nu heb (die matcht exact dus zodra ik weer iets witter wordt is hij te donker). Of een mooie lippenstift of blush. Maar wie weet wacht ik even tot een LE :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:18

Ik ga deze week naar de ici wil een goede shape blush oid hebben iemand suggesties? Ik ben heeeel erg bleek met een roze ondertoon..

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:22

Pfoeh daar ben ik ook nog naar opzoek! Ik gebruik nu de kleur uit een Sleek Face Form palette, maar die vind ik al snel te bruin.. Wil NYX Taupe graag, vandaag even kijken of ze toevallig NYX verkopen bij de Douglas in Den Bosch :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:23

Shape blush?
Uiteraard is t de combi bronzer, blush en highliter die shaped. Maar vraag me af wat je met een shape blus bedoeld? Elke blush shaped in principe :)
Het is moeilijk te zeggen zonder iemand te zien welke blush geschikt is.

Stelregel:
Draag je een warme look? Dan perzikachtige blush
Draag je een koele look? Dan roze blush

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:38

haha nouja de bronzer en higliter heb ik wel maar ik moet een matte bronzer? hebben.. Ik heb altijd koude kleuren warm staat mij absoluut niet..

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:45

Zou wel voor een matte gaan, die geeft het meest natuurlijke resultaat :)

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:56

Ik ben met dezelfde vraag naar de Ici Paris gegaan en heb me daar laten adviseren, ben thuisgekomen met een blush van Dior in nr 829, is een mooie roze kleur die niet erg opvalt maar me net dat beetje gezonder doet ogen.

De kleur komt wel niet helemaal tot zijn recht op deze foto vind ik, maar het geeft een idee:
Afbeelding