[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BusyMissy

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:17

Klopt hoor Colway, ik had dat ook. De hormoonconcentratie neemt na 3 jaar af in de Mirena. En de anticonceptie-waarde blijft dan wel, maar de "secundaire" voordelen nemen af. Ik liet na ruim 3 jaar daarom een nieuwe plaatsen. Had hem speciaal voor de menstruatieklachten. De tweede ronde was het precies hetzelfde, toen heb ik hem na 3,5 jaar weg laten halen.

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:36

Inmiddels zit mn nuvaring er 5,5 dag in.
Eerste nacht had ik ontzettend veel last van mn blaas, geen idee of t door de ring kwam, maar het maakte het in ieder geval wel erger. Toen heb ik m er 's nachts uitgegooid voor dik 2u en was het ook over eigenlijk.
Verder heb ik daar beneden wel veel kriebels, maar niet aldoor. Ben dus als de dood voor een schimmel infectie, we hebben wel zo'n zalfje thuis dus als t heel erg jeukt doe ik dat erop en heb ik nergens meer last van.
Eerste 2 dagen was ik zeeer prikkelbaar, maar verder voel ik me goed, ik ben dan ook zeer te spreken over de ring! Wil m inmiddels aan iedereen wel aanbevelen haha, zeker ook voor de gene die gevoel zijn voor hormonen omdat de dosis gewoon veel lager is als met de pil.

Emoties zijn wel wat extremer dan nornaal, maar niet negatief.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:48

Ik heb wel het idee dat ik nu hele rare afscheiding heb, maar kan natuurlijk de naweeën van het zetten van mijn spiraaltje zijn, iemand daar ervaring mee?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:09

Wat bedoel je precies met rare afscheiding? Wat is er anders dan normaal?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:10

Wel hetzelfde, alleen iets andere geur en wat meer.. Denk dat het inderdaad nog wat naweeën zijn van mijn menstruatie alleen dan zonder bloed zeg maar..

edit: heeft geen rare kleur verdre ofzo, gewoon doorzichtig/wittig

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:17

Ja dat klinkt wel bekend hoor :j
Is idd door je spiraal en gaat vanzelf ook weer over. Je lijf moet even wennen aan het rare ding en probeert zich dmv meer afscheiding schoon te maken. Na wat gewenning komt dat ook weer goed.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:18

Om terug te komen op de berichten over boos/prikkelbaar met de pil en de afgevlakte emoties, die had ik ook heel erg met de merkloze microgynon 30. Was over toen ik van de pil af ging, maar toen liep ik twee weken krom van de pijn door mijn eisprong :x In overleg met de HA terug aan de pil maar dan de merkloze microgynon 20. En zie! Blije ik, geen pijn, een blijvend libido, niet prikkelbaar en niet meer zo 'meh' als met de gewone pil. En ik ben er ook minder 'ongesteld' mee in de stopweek dan met de 30 variant.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:23

Moet zeggen dat ik het hormonen verschil nu al begin te merken, vooral omdat ik natuurlijk al een week zonder mijn pil zat..
Voel me nu een beetje lusteloos/moe, maar ik wijd dat aan te weinig sporten, veel binnen zitten door leren voor tentamens en dan ook nog eens dat ding erbij _O-

Mars: Dat is een opluchting _O- Had hiervoor ook al meer afscheiding, maar dat kwam volgens de HA door van 9 maanden geen seks naar opeens heel veel seks :') *Leuk nieuwe liefdes _O- * Moet zeggen dat ik het nu nogal eng vind om seks te hebben, bedoel meer de 1e keer met ding, klinkt dat ook bekend? Sorry als ik je een beetje veel vragen stel hoor :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:39

Klinkt ook bekend dat laatste :j
Ik was daar ook huiverige voor en heeft best wel even geduurd omdat het gebied best nog een beetje gevoelig was. Ook wilde ik mijn lijf gewoon even de rust gunnen om te herstellen zonder teveel gerommel. De eerste keer gewoon heel rustig/voorzichtig aan gedaan. Mijn vriend voelde hem toen ook nog zitten, maar dat ging allemaal steeds beter. Inmiddels merk ik er echt niks meer van en mijn vriend ook niet :)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 10:39

Mars schreef:
Haha, dat had ik ook in het begin. :P
Durf je wel naar de wc toe? Ik was eerst ook bang dat hij er bij toiletbezoek uit zou vallen hihi!

Ooooh dat herken ik. Ik vond naar de wc gaan echt geen pretje de eerste dagen.
[Edit] Qua krampen van het spiraal: ik heb de eerste dag veel krampen gehad, maar de volgende dag kon ik gewoon alles weer. :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:28

Mars schreef:
Klinkt ook bekend dat laatste :j
Ik was daar ook huiverige voor en heeft best wel even geduurd omdat het gebied best nog een beetje gevoelig was. Ook wilde ik mijn lijf gewoon even de rust gunnen om te herstellen zonder teveel gerommel. De eerste keer gewoon heel rustig/voorzichtig aan gedaan. Mijn vriend voelde hem toen ook nog zitten, maar dat ging allemaal steeds beter. Inmiddels merk ik er echt niks meer van en mijn vriend ook niet :)

Oh dan is er nog hoop _O-

Heb er echt totaal geen last meer van, alleen een beetje een dof gevoel in mijn buik en heeeeeeeeel soms een steekje, maar het valt me echt alles mee na de horrorverhalen van internet :=

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 14:01

Ik heb een vraagje. Morgen zou normaal mijn stopweek van mijn pil beginnen. Alleen gister avond heb ik diarree gehad. Dit was 5,5 uur na het slikken van mijn pil dus ik ging er vanuit dat het wel goed zat. Alleen heb ik nu ondertussen nog een paar keer diarree gehad. Als ik vanavond gewoon mijn laatste pil slik en die blijft binnen en ik begin daarna gewoon zoals normaal aan mijn stopweek ben ik dan veilig? Of kan ik dat risico beter niet nemen? Alvast bedankt!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 14:07

Ik zou er nu gewoon vanuitgaan dat je in week 3 een pil bent vergeten...
Dus geloof dat dat of doorslikken is, of stoppen en dan gewoon 7 dagen veilig doen.. maar dat moet je even op de bijsluiter precies achterhalen!

Spiraaltje hier is echt mijn beste keuze ooit! Gisteren voor het eerst weer seks gehad, echt NERGENS last van gehad := Vriendje ook niet trouwens _O- Net wel weer wat bloedverlies, maar goed, daar kan ik wel mee leven :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:33

Peer_hvj schreef:
Inmiddels zit mn nuvaring er 5,5 dag in.
Eerste nacht had ik ontzettend veel last van mn blaas, geen idee of t door de ring kwam, maar het maakte het in ieder geval wel erger. Toen heb ik m er 's nachts uitgegooid voor dik 2u en was het ook over eigenlijk.
Verder heb ik daar beneden wel veel kriebels, maar niet aldoor. Ben dus als de dood voor een schimmel infectie, we hebben wel zo'n zalfje thuis dus als t heel erg jeukt doe ik dat erop en heb ik nergens meer last van.
Eerste 2 dagen was ik zeeer prikkelbaar, maar verder voel ik me goed, ik ben dan ook zeer te spreken over de ring! Wil m inmiddels aan iedereen wel aanbevelen haha, zeker ook voor de gene die gevoel zijn voor hormonen omdat de dosis gewoon veel lager is als met de pil.

Emoties zijn wel wat extremer dan nornaal, maar niet negatief.

Ik heb hem na 5 dagen eruit gehaald vanwege gigantisch depressief zijn.
Ook de Nuvaring is voor mensen die niet/slecht tegen hormonen kunnen niet altijd een optie.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:14

Voor de mensen met een spiraal: hadden jullie in het begin ook élke dag hoofdpijn?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:15

Nee elke dag hoofdpijn heb ik niet gehad .

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:53

Ik heb wel afwisselend wat hoofdpijn..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:08

Ik had zonder ook elke dag hoofdpijn dus ik zou het je niet kunnen zeggen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:40

Ik had juist veel minder vaak hoofdpijn

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:52

Meteen al? :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:56

nee, weet niet, dat nam in de loop van de tijd af, er was niet echt een dag dat ik dacht...vanaf nu...Maar terugkijkend is rond die periode van eerste spiraal de hoofdpijn erg naar de achtergrond verdwenen en eerder incidenteel aanwezig

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:57

Hmm... Ik nam het spiraal in de hoop dat ik minder hoofdpijn zou krijgen, maar ik sta er nu mee op en ik ga ermee naar bed. De hele dag door... En gisteravond kon ik gewoon niks meer, wilde alleen maar stilte en de lichten uit. :\

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:11

Weet iemand trouwens waar je die beppie tampons kan kopen behalve in seksshops?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:14

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:17

Ik ga ze liever gewoon zelf halen, ik weet dat ze overal online wel te krijgen zijn.