Puisten deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:56

Ik gebruik altijd foundation, mijn huid die doet het dan een stuk beter.. en daarnaast ziet het er ook beter uit. :')

Hier gaat het wel redelijk! Ben grote maatjes met sudocrème en ik hoop dat dit blijft werken. :#

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:59

Sudocreme? Nog nooit van gehoord, fijn dat het bij jou werkt!
Mijn huid is ook al stukken beter. Ik gebruik nu alleen nog een beetje foundation op oneffenheden en onder mijn ogen. Elke avond de exfobrush van garnier en daarna een vochtinbrengende crème. Ben blij dat ik eindelijk een goede routine heb gevonden, nadat ik een tijd met heel veel puistjes heb rond gelopen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:39

Mijn huid is top, ben er nog steeds super blij mee :D af en toe nog wat mee-etertjes/pukkeltjes op m'n voorhoofd, maar eigenlijk haast alleen als ik ongesteld ben. Ik ga vanaf volgende week wel over op een andere pil (zelfde alleen meer mg), niet vanwege m'n huid maar omdat ik er telkens doorheen lek. Hopelijk blijft m'n huid dan goed en kom ik er niet van aan.

Ik draag geen foundation/poeder maar vind een beetje meer egaal kwa keur misschien wel mooi.. Dus ik twijfel om voor BB Cream te gaan kijken.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:44

Slikt iemand hier de Diane-35, zoja wat is jullie ervaring?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:47

Ik slik hem zelf niet maar zou er ook absoluut niet aan beginnen. In Frankrijk is die uit de markt en dat is niet voor niets.. Een vriendin van me slikt hem, vind hem fijn maar heeft veel last van heftige stemmingswisselingen en huilbuien. Dus die gaat weer aan een ander en ik vind het maar goed ook, enge pil.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:12

Tijdje terug had ik gepost dat ik Clinique even better serum ging proberen. Ben echt heel verbaast over hoe goed dit werkt. Je moet het 2x per dag op doen maar vergeet het ook wel eens een 2e keer op te doen. Mijn littekens zijn een stuk minder geworden! Als het eerst een 10 was zit ik nu op een 4. En gebruik het nog niet zo lang dus ik ga er lekker mee door :D

Ayla, BB cream is heel erg fijn. Ik kan je vooral Missha aanraden :j Gebruik ik al 2 jaar. Ze hebben ook verschillende tinten.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:19

Ik meld me ook even. Heb gisteren een zak choco eitjes opgevretenen zit helemaal onder de witte koppen! Op mijn hoofd, mijn nek, mijn borst! Echt niet normaal. Dat doe ik dus niet meer. Hoop dat mijn hoofd maandag een beetje is bijgetrokken en ik met een normale laag plamuur naar mijn werk kan.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:24

Ayla schreef:
Ik slik hem zelf niet maar zou er ook absoluut niet aan beginnen. In Frankrijk is die uit de markt en dat is niet voor niets.. Een vriendin van me slikt hem, vind hem fijn maar heeft veel last van heftige stemmingswisselingen en huilbuien. Dus die gaat weer aan een ander en ik vind het maar goed ook, enge pil.

Het verhaal dat er mensen aan overleden zijn ken ik. Ik heb het nog niet met m'n dokter overlegt maar ze wou hem eerst voorschrijven als eryancne niet werktte. Eryacne werkt niet super en heb nog steeds onderhuidse bulten die verschrikkelijk zijn. Aangezien de pil die ik nu slik niet gericht is op acne overweeg ik een ander soort pil. Vandaar dus de vraag.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:15

Emr, ik slik hem nu een jaar, erg tevreden over de Diane (nou ja niet precies de Diane een namaak met dezelfde werkzame stoffen) Iedere pil vergroot het risico op trombose, niet alleen de Diane, die doden in Frankrijk hadden dus ook Trombose (waarvoor pil gebruik niet altijd de enige oorzaak hoeft te zijn, roken, aanleg of lang stil zitten/liggen kan dit ook veroorzaken/het risico vergroten) en het waren er 4 in 25 jaar, kortom ik maak me weinig zorgen. Het is wel zo dat de Diane niet ontwikkeld is als anticonceptie, dit is slechts een bijwerking en daarom officieel niet langer dan 2 jaar geslikt mag worden (risico op onvruchtbaarheid), maar dat zal je huisarts ook weten. Eenzelfde drama ging rond over de Yasmin pil, een paar jaar geleden, en die wordt ook nog steeds gegeven.

Ik was van de week bij de Kruidvat en zag daar benzoyl peroxide 5% en 10% in de schappen liggen, geen idee wat het kostte maar misschien goedkoper dan bij de apotheek.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:48

ik slik de lichste pil, had later een zwaardere genomen omdat als ik de pil doorslikte er doorheen ging. Maar de iets zwaardere had wat bijwerkingen dus ben nu weer naar de lichtste. Ben al een stil lichter ongesteld, enkele dagen maar en heb ook geen giga buikpijn meer. Ik hoor veel enge dingen over de diana, en ik heb ook niet zulke erge puistjes.

Op het moment wel even een down, ging een hele tijd zoo goed. Ik had de clinique foundation maar ben nu overgestapt op de mac bb cream en ik heb bij lush de grease lightning gehaald die ik nu al erg fijn vind. Dus nu hopen dat ik weer snel helemaal egaal ben

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:05

En ik ga ook elke ochtend een shotje bietensap nemen, schijnt bij Selena van Beautylab erg goed geholpen te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:15

Waar ik trouwens een hele frisse huid van krijg, en dat doe ik altijd voor het uitgaan (en er na ook :') )
is om een maskertje van sudocrème op te doen, best een dikke laag, half uurtje laten zitten en er dan af te halen. Hele zachte, fijne huid, puistjes drogen uit, huid glimt niet meer, maar ziet er wel gezond en fris uit.
Enige nadeel is dat het spul ontzettend moeilijk helemaal weg te krijgen is, maar met veel tonic lukt dat ook wel :))

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:54

emr schreef:
Slikt iemand hier de Diane-35, zoja wat is jullie ervaring?

Erg tevreden met de Diane -35 :)
Geen 100% egaal huidje maar verder helemaal nergens last van!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 04:03

Wat grappig rebecca, daar dacht ik toevallig laatst eens aan om te proberen, ga het morgen doen :D

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:29

Hoi dames,

Heeft een van jullie toevallig interesse om aanstaande maandag (11-03-2013) mee te gaan als examen model voor mijn acne examen?
Het examen vind om 17:00 tot 19:30 plaats in Rotterdam.
Omdat ik niet weet of mijn oproepje: is toegestaan in dit topic / door jullie gewaardeerd wordt, kunnen jullie voor meer uitgebreide informatie een pb sturen!

Alvast bedankt voor het lezen!

P.S. Ik ben bereid om de reiskosten te vergoeden, en de behandeling is uiteraard gratis!

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 01:15

|( Houdt het dan nooit op? Heb begon net weer wat beter te worden en toen drukte ik een klein bultje uit, niks aan de hand, twee dagen later zit erboven nog een witte kop, die weggehaald, schoongemaakt etc, volgende dag, zit rechts ervan een witte kop. Weer weggehaald en nu is het zo'n steenpuist bult :r En ik heb zaterdag een feestje |( Pukkels :r ga lekker pubers lastig vallen, ik heb mijn portie nu toch wel gehad?

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:37

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:45

Zou willen dat ik zo'n huidje had!
Mijne is ook wel gaaf (op altijd wat mee-eters en wat pukkeltjes rond mijn menstruatie) maar ik heb gewoon veel littekentjes. Poriën zijn ook enorm groot geworden op mijn wangen.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:47

Ik had eerst ook enorm last van littekentjes maar ik gebruik nu elke avond sudocrème wat ik op de rode plekjes smeer en dat helpt bij mij heel goed :) Voor de rest was ik mijn huid gewoon 's avonds met water. Weg met alle chemische middeltjes, ik heb nu eindelijk de goede methode gevonden..

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:20

Hey!
Ik zat in 2012 in dit topic en zat er toen helemaal onder op mijn gezicht(vooral voohoofd) en mijn rug. Heb toeb een antibioticakuur gehad maar dat werkte niet dus ben ik begonnen met de pil. Dit helpt super! Ik heb op mijn rug alleen nog wat vlekjes en op mijn gezicht alleen op mijn voorhoofd vlekjes en daar if bij mijn neus af en toe een puistje. Ik ben wel een tijdje terug overgestapt op een andere pil (ik had diane35) die niet tegen puistjes werkt maar het ziet er nog steeds goed uit :D

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:40

nynke1122 schreef:
Hey!
Ik zat in 2012 in dit topic en zat er toen helemaal onder op mijn gezicht(vooral voohoofd) en mijn rug. Heb toeb een antibioticakuur gehad maar dat werkte niet dus ben ik begonnen met de pil. Dit helpt super! Ik heb op mijn rug alleen nog wat vlekjes en op mijn gezicht alleen op mijn voorhoofd vlekjes en daar if bij mijn neus af en toe een puistje. Ik ben wel een tijdje terug overgestapt op een andere pil (ik had diane35) die niet tegen puistjes werkt maar het ziet er nog steeds goed uit :D

Hoe lang is het geleden dat je van de Diane overgestapt bent naar een andere?

Ik ben 4 weken terug ook gestopt met de Diane en als de dood dat mijn gezicht straks weer volzit..
Op internet staan echt alleen maar spookverhalen!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:48

francaa schreef:
nynke1122 schreef:
Hey!

Hoe lang is het geleden dat je van de Diane overgestapt bent naar een andere?

Ik ben 4 weken terug ook gestopt met de Diane en als de dood dat mijn gezicht straks weer volzit..
Op internet staan echt alleen maar spookverhalen!

Toevallig hier hetzelfde! Ik ben met een variant van de diane nu ongeveer een maand gestopt, de eerste strip van mijn nieuwe pil is op.
Ik weet niet of het aan de pil te wijten is maar ik heb sinds een week ofzo een enorm vette huid en wat meer mee-eters helaas :(

Heeft iemand dus tips voor een dagcréme die de huid wat matter maakt maar toch verzorgd :) ?

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:56

Toen ik een vette huid had vond ik Normaderm van Vichy heel erg fijn. Zorgde er bij mij voor dat mijn huid niet zo vet werd en precies fijn bleef, ook door de fruitzuren die er in zitten werden mijn puistjes een stuk minder! Je zou langs kunnen gaan en vragen om advies en een paar testers, dan weet je wat het fijnst is :)

Ik ga deze week langs de huisarts om de nuvaring te halen, ben ook benieuwd wat dat met mijn huid gaat doen! Want die hormonen blijven verschrikkelijk (en niet alleen voor mijn huid, maar man mijn humeur is pas erg :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:07

Ik gebruik sudocrème als gezichtscrème sinds een tijdje en ik wil niks anders meer. :n

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:18

Ik heb het soms ook gebruikt, en doe het soms als mijn gezicht beschadigd (zonnetje oid) aanvoelt. Maar het is voor mij te 'verstoppend'. Voelt net alsof heel mijn poriën potje dicht zitten, dus dat is wat minder.