Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:59

Ik vind dat je heel netjes hebt gegeten, Angela! Absoluut niet weinig aangezien je aardig wat salade op hebt en 5 stukjes stokbrood, dat brood vult ontzettend!

Ik vind het erg gemeen van je schoonmoeder om het zo te brengen, je bent gewoon slank en niet te mager.

Ik ben wél anorexia patiënt en het is zo'n akelige ziekte, helemaal niet iets om mee te strooien omdat iemand veel is afgevallen. Je moet trots op jezelf zijn meid, je ziet er harstikke gezond en goed uit!

Ik heb voor jou even een foto opgezocht waarin ik op mijn magerst was. Je ziet echt geen gezond persoon, het is een zwart-wit foto maar mijn huid was echt niet mooi en gezond van kleur.
http://www.zoldertje.postbode.org/coppe ... 768%5D.jpg
Natuurlijk zijn er nog veel meer extremere gevallen dan dat ik was, maar het is echt niet fijn om die foto te bekijken.

:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:04

Anna Jelly: Ik heb geworsteld met een eetstoornis die op boulimia lijkt, vandaar dat het extra pijnlijk is. Ik vind ook niet dat je te pas en te onpas met zulke ziektes moet gaan strooien, je kan mensen er erg pijn mee doen. Door mijn psychische problemen zal ik er altijd gevoelig voor blijven, en daarom zit ik ook nog steeds in dit topic. Gewoon omdat ik lekker gezond wil eten. Ik ben dol op lekker eten, vooral groente/salades vind ik echt heerlijk.

In mijn schoonfamilie komt aardig wat overgewicht voor, misschien dat het daardoor komt. Mijn schoonzus, die het het hardste roept is zelf 15 kilo aangekomen in korte tijd. Misschien jaloers?

Edit: ik heb even je foto bekeken en hij is niet schokkend maar je bent niet meer mooi dun. Vooral aan je onderarmen kun je goed zien dat je geen gram vet meer op je had. Ik vind het erg knap hoe je er mee omgaat en dat je er nu zo open bent. Mag je echt trots op zijn!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:06

Angela, je schoonma is je gewoon niet meer gewend. Ze weet hoe je er eerst uitzag en het is een hele verandering met toen. Zo moet je het maar zien. Iedereen moet gewoon aan je wennen. En feit is dat veel mensen die net zo zwaar als jou waren, het niet lukt om zoveel af te vallen. Dus je bent een succesverhaal en dat zijn de mensen niet gewend. Je hebt toch een gezond BMI? Daar moet je vanuit gaan! Wees trots op jezelf, want het is zonde om niet te kunnen genieten van zo'n goede prestatie. Je ziet er super uit de foto's!

En jaloezie zal hier zeker wel veel mee te maken hebben!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:11

heb ik ook een tijdje gedaan. hielp idd wel alleen mijn ouders vonden het niet zo leuk. :P
Anna-Jelly schreef:
Ik slik trouwens inderdaad al een tijdje dagelijks een chroom tabletje en ik kan alles heel goed laten staan. :)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:13

Angela, ik heb zowel boulimia als anorexia gehad. Anorexia is behoorlijk naar de achtergrond de laatste jaren, maar boulimia sluimerde tot een tijdje terug nog erg. Nu ik goed en gezond eet, zónder vreetbuien blijft het ook goed weg, maar daar staat wel tegenover dat ik nogal erg gefocust ben op gezond eten.

Dus ik weet hoe moeilijk het is, vooral met zo'n 'ziekte' erbij en als je dan zo'n resultaat hebt behaald op een gezonde manier is gewoon super en écht iets om trots op te zijn!!! Dus laat je niet van de wijs brengen door zo'n persoon.

Ik denk ook dat het jaloezie is, heel jammer dat mensen dat dan ook zo openlijk, op een kwetsende manier uitspreken. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je schoonmoeder/schoonzus jaloers is omdat ze zelf ook graag wil, maar dit zijn gemene streken!

En nee ik was inderdaad niet schokkend en over the top mager. Ik was op mijn lichtst 49 kg. bij een lengte van 1.66m (op die foto dus), het verbaasde zowel de huisarts als de psychiater dat ik nog ongesteld werd. Ik heb daar nooit echt bij stil gestaan, maar ik ben nu ook trots op mezelf dat ik "zoveel" eet en vooral zo gezond.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:15

Angela_
Je bent niks te mager! En ook niet te vet! Ik vind je echt super op gewicht zo van wat ik op de foto's zie, en je weet toch zelf het allerbeste :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:32

Anna-Jelly schreef:
Angela, ik heb zowel boulimia als anorexia gehad. Anorexia is behoorlijk naar de achtergrond de laatste jaren, maar boulimia sluimerde tot een tijdje terug nog erg. Nu ik goed en gezond eet, zónder vreetbuien blijft het ook goed weg, maar daar staat wel tegenover dat ik nogal erg gefocust ben op gezond eten.

Dus ik weet hoe moeilijk het is, vooral met zo'n 'ziekte' erbij en als je dan zo'n resultaat hebt behaald op een gezonde manier is gewoon super en écht iets om trots op te zijn!!! Dus laat je niet van de wijs brengen door zo'n persoon.

Ik denk ook dat het jaloezie is, heel jammer dat mensen dat dan ook zo openlijk, op een kwetsende manier uitspreken. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je schoonmoeder/schoonzus jaloers is omdat ze zelf ook graag wil, maar dit zijn gemene streken!

En nee ik was inderdaad niet schokkend en over the top mager. Ik was op mijn lichtst 49 kg. bij een lengte van 1.66m (op die foto dus), het verbaasde zowel de huisarts als de psychiater dat ik nog ongesteld werd. Ik heb daar nooit echt bij stil gestaan, maar ik ben nu ook trots op mezelf dat ik "zoveel" eet en vooral zo gezond.

Same here! :j

Lein_

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:41

Ach Angela meissie wat rot voor je zeg!
Je ziet er ZO goed uit, het klinkt als klinkklare jaloezie! Je hebt prima gegeten, vind t echt niet weinig, ook niet echt veel. Gewoon, prima! Ik kaan me altijd vol met lekker eten :P

Ik meen 't serieus dat je er super uitziet, echt niet broodmager maar gewoon lekker slank: GOED!!

Rot dat sommige mensen jou zo in onzekerheid brengen, zijn ze je helemaal niet waard.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:43

Angela_ schreef:
Anna Jelly: Ik heb geworsteld met een eetstoornis die op boulimia lijkt, vandaar dat het extra pijnlijk is. Ik vind ook niet dat je te pas en te onpas met zulke ziektes moet gaan strooien, je kan mensen er erg pijn mee doen. Door mijn psychische problemen zal ik er altijd gevoelig voor blijven, en daarom zit ik ook nog steeds in dit topic. Gewoon omdat ik lekker gezond wil eten. Ik ben dol op lekker eten, vooral groente/salades vind ik echt heerlijk.

In mijn schoonfamilie komt aardig wat overgewicht voor, misschien dat het daardoor komt. Mijn schoonzus, die het het hardste roept is zelf 15 kilo aangekomen in korte tijd. Misschien jaloers?

Edit: ik heb even je foto bekeken en hij is niet schokkend maar je bent niet meer mooi dun. Vooral aan je onderarmen kun je goed zien dat je geen gram vet meer op je had. Ik vind het erg knap hoe je er mee omgaat en dat je er nu zo open bent. Mag je echt trots op zijn!

Ah kijk, dat lees ik nu pas :)
Jaloezie den top... 15kg in korte tijd, dan zal die meid zich vast niet erg lekker voelen denk ik...
En dat gaat allemaal jou kan uit want jij ziet er wél slank uit!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:46

Angela eerste even deze :(:)
Je ziet er idd top uit, naar mijn idee ook super gegeten.
Ook ik weet alles van een eetstoornis af, helaas. Dus weet heel goed hoe het voelt. :(:)

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:51

Angela, wat een rot opmerking en zoals de andere zeggen, je ziet er goed uit op die foto. En ik weet nog van mijn voordat ik het ongeluk had gehad ook tussen de 60 en 63 kg schommelde en ik ben ook 1.70m dus je bent zeker niet te mager.
Ze kunnen zich best "zorgen" maken om je maar dan kunnen ze het ook op een andere manier brengen en/of vragen! is teminste mijn mening dan.
En zoals ik al eerder zei, die rijbroek op je foto's is echt gaaf en vind hem super bij jou staan :)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:50

Angela wat rot dat je zoiets te horen krijgt zeg.. ik vind je er hartstikke goed uitzien juist! gewoon gezond. Lijkt me gewoon pure jaloezie van de andere partij..! je ziet er goed uit :).

En je hebt gelijk, over de piercing. ik had laatst dus een kaakopertiae met 7 spuiten.. en vantevoren wilde i9k ook niet. en toen moest het ook :o ik moet daar gewoon gaan liggen.. en doen brrr := misschien dat ik vanavond even langs ga.

vandaag:
O: tosti kaas
klein kommetje brinta
L: fruitreep liga
3vk sneetjes ,2 kaas 1 tahin
t: druiven
heb nu al zo'n 400 gram op :o
boterham met ?
A: nog geen idee!

helaas vandaag geen echte beweging gehad.. naar school en terug gefietst maar that's it :P heb het nu druk met school!

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:23

mijn lijstje tot nu toe van vandaag

O : Bakje yoghurt met cornflakes
T : -
M : 3x vk bh met kip & kaas
T : Sinasappel
A : Spaghetti met een tomatensausje (met groente) en geraspte kaas
T : ??

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:32

Mijn lijstje tot nu toe:

O: 2 cracottes vital met 20+kaas, uurtje later nog 2 vk met sandwichspread
T: 2 koffie
L: bakje kwark met beetje cruesli
T: appel en flesje Flevosap en kop groene thee
L: denk spaghetti :9
*Curves 30 min. en daarna paardrijden*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:48

Angela, ik had laatst al gereageerd op je foto's hier, maar ik vind ook dat je er super goed uit ziet! Absoluut niet te dun! Ik denk dat mensen je niet kennen en je verhaal niet kennen, dat die zouden zeggen dat je een gewone normale meid bent. Maar omdat jouw (schoon)familie je heeft zien afvallen en nu een heel andere persoon ziet, denken zij dat je anorexia hebt.. Echt jammer en ook ik denk dat er een groot deel jaloezie bij zit :n

Je hebt het super gedaan en ziet er nu supergoed uit! +:)+

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:07

Relaxed schreef:
Ik heb het foldertje van voedingscentrum op de koelkast, zal hem ff overtypen:
14-18 jaar:
200 gram groente (= 4 opscheplepels)
2 stuks fruit
6-7 plakken brood
4-5 aardappelen (=210-245 gram)
600 ml melk(producten)
1 plak kaas
100-125 gram vlees(waren), vis, kip, eieren, vleesvervangers
5 gram boter per plak brood
1 eetlepel bak- en braadproducten (om vlees ed in te bakken)
1-1,5 liter drinken (incl melk)

Het schema van AJ is dus een hele goed leidraad, komt aardig overeen :)

Deze lijst is mijn dieet, ze heeft het alleen ff in een dagmenu voorbeeld gezet! en het helpt echt!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:16

Bokkiej schreef:
Relaxed schreef:
Ik heb het foldertje van voedingscentrum op de koelkast, zal hem ff overtypen:
14-18 jaar:
200 gram groente (= 4 opscheplepels)
2 stuks fruit
6-7 plakken brood
4-5 aardappelen (=210-245 gram)
600 ml melk(producten)
1 plak kaas
100-125 gram vlees(waren), vis, kip, eieren, vleesvervangers
5 gram boter per plak brood
1 eetlepel bak- en braadproducten (om vlees ed in te bakken)
1-1,5 liter drinken (incl melk)

Het schema van AJ is dus een hele goed leidraad, komt aardig overeen :)

Deze lijst is mijn dieet, ze heeft het alleen ff in een dagmenu voorbeeld gezet! en het helpt echt!! :)

Ik dacht al dat ze die gebruikte als leidraad :D Deed de dietiste waar ik was ook, maar dan geen schema. Moest het zelf samenstellen..

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:17

Ik kreeg inderdaad ook het lijstje van het voedingscentrum mee waar deze dingen ook allemaal in stonden. Ideaal en inderdaad zo is mijn dieet ook.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:26

Goedemiddag allemaal :wave:

Jeetje wat praten jullie snel zeg! Ik ben nog geen 24 uur weg geweest en moest al ruim 3 pagina's bijlezen hihi!

In elk gevaal welkom voor de nieuwe!

Angela wat ontzettend gemeen van je schoonmoeder!

Voor mij gister me nieuwe rijlaarzen opgehaald :D Ben er zo blij mee! Verder was mijn schoonmama jarig de taart laten staan maar wel 5 plakjes stokbrood met kruidenboter genomen en een klein beetje rundvlees salade :o

Vandaag wel weer netjes gedaan:

O: 2 vkb met achterham + rosbief
t: snelle jelle
l: 1 volkoren pistoletje met filet
t: peren ijsje :Y)
a: aardappels met witlof en een kipfilet
t: bakje aardbeien

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:26

Owja en ik heb vanavond nog 1 uur les!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:39

Angela dat vind ik nou zo sneu je hebt zo hard gewerkt om te bereiken wat je nu hebt bereikt!
mensen zouden alleen hun respect moeten uitspreken!
je hebt een mooi gewicht en lengte, je hebt het op een gezonde manier bereikt!
ik weet zeker dat je voor velen in dit topic een voorbeeld bent.
Wat jij hebt gegeten op de bbq is een normale portie ik eet ook niet meer hooguit 1 stuks vlees als ik echt trek heb.
Laat je niet uit het veld slaan!aub laat het hun probleem zijn en niet die van jou!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:09

Marije__ schreef:
even aangepast!

O: tosti kaas
klein kommetje brinta
L: fruitreep liga
3vk sneetjes ,2 kaas 1 tahin
t: druiven
heb nu al zo'n 400 gram op :o
balisto
2 vk sneetjes met haringfilet in tomatensaus :9
A: vega burger, rijst & groente (wat minder ivm wat ik net op > haringfilet)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:25

O: Tosti + blikje energy drink
L: 2 beschuitjes met aarbeien en zoetstof + paar slokjes melk.
* Stukje gewandeld
Td: Portie kersen + water, bakje schepijs (beetje straciatella, rode bessen, citroen en aarbeien)
A: Word 1,5 pistolet met tomaat en knoflook :9
* 3 kwartier paardrijden
verder geen idee. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:58

Mijn schema nog.. Vriendlief moet overnachten met de vrachtwagen, dus heb lekker sla gehaald :)
O: 2 plakken brood, 1 met 30+ komijnenkaas en 1 met ardennerboterhamworst (moet op), glas melk
T: Appel
L: 2 plakken brood, sandwich met kaas en komkommer
T: Banaan en 1 plak brood met kruidenkaas en komkommer
A: Sla, gekookte aardappelen, zalmmoot en een gekookt ei :9
T: Yoghurt

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 22:01

Edit:
NicoleHorses schreef:
O: Tosti + blikje energy drink
L: 2 beschuitjes met aarbeien en zoetstof + paar slokjes melk.
* Stukje gewandeld
Td: Portie kersen + water, bakje schepijs (beetje straciatella, rode bessen, citroen en aarbeien)
A: Word 1,5 pistolet met tomaat en knoflook :9
Td: kauwgompje + 2 glaasjes amaak + bekertje vanille vla.
* 3 kwartier paardrijden
verder geen idee. :P