Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
raket schreef:Het is meer dat er gekeken wordt hoe voorkomen kan worden dat er fouten ontstaan en waar risico's liggen.
Een soort risico inschatting. Dus de gebruiker maakt in dit geval een fout. Maar hoe komt dat? Is de instructie niet duidelijk, ligt het aan de toediening? En hoe groot is de kans op herhaling?
Je kunt het een beetje zien als een kruising waar veel ongelukken gebeuren. Dan wordt zon kruising ook beoordeeld of de wegmarkeringen en voorrangsregels duidelijker zijn. En hoe de kruising aangepast kan worden zodat het veiliger wordt.
Zonnetje81 schreef:BenaLaars schreef:Mag ik vragen wat jullie momenteel betalen voor een 15mg mounjaro pen in nederland?
Volgens mij gebruikt niemand hier die hoeveelheid.
Zonnetje81 schreef:Toevallig ken ik iemand die dus nu ook zo’n ampul poeder uit de zwarte handel heeft. Die belde me net. Ze moet het aanmaken met een flesje wat erbij zit. En zelf ergens naalden scoren. Brrr mij niet gezien. Ze heeft de 10 mg geleverd gekregen.
Suzanne F. schreef:Maar je hoeft ook niet die hoeveelheid te gebruiken he?
15 mg is de ‘laatste’ hoeveelheid bij Mounjaro, bij Ozempic is dit (bij Wellis) 1 mg. Ik dacht dat er ook 2 mg bestond maar die heeft Wellis in ieder geval niet.
Ik gebruik van de 1 mg pen niet de 1 mg per dosis. Ik gebruik nu zelfs maar 0.25 mg dus ik doe 4 x zo lang met 1 pen.
Vanillia schreef:Ik ben benieuwd of ik die schommelingen ook bij de apotheek ga merken. Heb de eerste keer 220 betaald voor mijn Mounjaro 2,5 en de keer daarna 186 omdat ik de eerste keer blijkbaar extra kosten moest betalen omdat het de eerste keer was dat ik het voorgeschreven kreeg.