Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:26

@Ballard_L: GBS staat voor Groep-B Streptokokken. Eén op de 5 mensen is drager, maar meestal heb je hiervan geen klachten. Ik heb me laten vertellen dat het soms actief is en soms niet. Als het actief is tijdens de bevalling, kan dit overgedragen worden op het kindje. Kans is overigens niet zo groot hoor. Ons zoontje was erg benauwd, kon niet op temperatuur blijven en had te weinig energie om goed te drinken. En daarom een week in het ziekenhuis gelegen met vrij zware antibiotica, een warmtebedje en een sonde, zodat we hem alsnog konden voeden als hij niet voldoende kracht had om te drinken. Inmiddels is het een gezond, druk jongetje van 2,5, dus het is weer helemaal goed gekomen :) Voor de tweede geldt nu dus dat ik hierop onderzocht word i.v.m. een risicofactor. Bij positieve screening zal ik in het ziekenhuis met antibiotica moeten bevallen en mocht dat niet lukken, moeten we na de bevalling preventief alsnog een nachtje naar het ziekenhuis. Maar hopelijk is het allemaal niet nodig :)

@Mriek, hoe bevalt het (no pun intended ;) ) om nu lekker met verlof te zijn? Je hebt er afgelopen week heerlijk weer bij gehad, lukt het om lekker te ontspannen? En 36 weken alweer, wat gaat dat hard! Niet te geloven dat jij over een week of 4 al een kleintje in de wieg hebt liggen!

mriek1990

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:35

Haha mooie woordspeling inderdaad. :D
Verlof bevalt tot nu toe prima, deze week had hij vriend ook vakantie dus dat was vooral gezellig. Volgende week moet hij weer werken, dat zal wel weer even wennen zijn om alleen thuis te zijn. Maar ontspannen gaat zeker goed.
Het blijft wel een heel gek idee dat we over een paar weekjes ouders zijn. Al heb ik er wel heel veel zin in en ben ook enorm nieuwsgierig naar kleine Ted. <3

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 13:14

Bij de 1e wilde ik op het eind graag thuis bevallen. Uiteindelijk met 41+4 weken ingeleid dus geen keuze meer . Baby was er nog niet klaar voor en daardoor zat er e.e.a. tegen.

De verloskundige zegt dat ondanks mijn vorige bevalling ik alsnog prima thuis zou kunnen nu. Alleen ben ik bang dat de diabetes roet in het eten gaat gooien. Ik verwacht niet dat ze me weer tot die termijn gaan laten doorlopen, maar heb natuurlijk liever dat de bevalling op een natuurlijke wijze op gang komt.
Als ze zichzelf wel zelf aandient en er is geen medische indicatie, dan twijfel ik nog steeds. Mijn man heeftiever ziekenhuis omdat hij zo is geschrokken van alle toeters en bellen de vorige keer.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-23 14:20

Wat gaan jullie hard!!

@charlotte wij hebben de Samsung Jet +. Staat hier nu twee keer per dag aan omdat ze hun volledige wintervacht aan het inruilen zijn voor stekelharig :Y)

Ik wil in het ziekenhuis bevallen. Volledige vergoeding ook in de zorgverzekering dus maakt mij niet zo uit waar ik dan terecht kom. Heb er 3 op een kwartiertje rijden.

@ballard fijn dat je weer thuis bent. Zal wel flink bont en blauw zijn zeg. Hoe lang verwachten ze dat je ermee zoet bent in het beste geval?

@mriek 36 weken alweer. Die kleine kan gewoon ieder moment komen!! Wat een gek idee. Ben zo benieuwd naar de eerste babies *\o/* hopelijk gaat het lukken met draaien dinsdag!

@marjon wat was het risico de vorige keer om de kleine gewoon te laten zitten? Vind het eigenlijk best gek dat we in Nederland na 40 weken al gelijk kijken naar inleiden en weet ik het allemaal als de kleine er blijkbaar nog niet klaar voor is. Niks naar jou toe dus persoonlijk ofzo maar ben gewoon totaal niet op de hoogte van de mogelijke risico's met zo'n termijn :+

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 15:36

Melanie: ah ik hoop voor je dat het goed uitpakt en dat je niet positief test. Is toch altijd extra spannend dan!

Mriek: bizar hè?! Over een paar weken heb je het kindje in je armen! Geniet nog even van je verlof :)

Hier wil ik graag thuis bevallen als dat lukt. Tot nu toe ziet het er positief uit, maar je weet het nooit. Ik probeer me nergens op vast te pinnen.

Gnome: mijn gezicht begint nu langzaam te verkleuren. Het is voornamelijk heel dik en een stuk is gevoelloos, maar vanaf mijn kaak begint het blauw/geel te worden nu, dus ben benieuwd hoe ik er over een paar dagen uit zie :') het helen van de breuk duurt 6 weken, maar ik hoop dat ik voor die tijd al wel weer normaal op de been ben. En stiekem hoop ik dat ik volgende week een nieuwe bril aan kan laten meten, dat zal ook voor wat rust zorgen voor mijn ogen. Ik wilde dat eigenlijk niet doen, want met je zwangerschap kan de oogmeting anders uitpakken, maar nu kan het niet anders aangezien mijn bril compleet total loss is…

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 18:05

Gnome schreef:
@marjon wat was het risico de vorige keer om de kleine gewoon te laten zitten? Vind het eigenlijk best gek dat we in Nederland na 40 weken al gelijk kijken naar inleiden en weet ik het allemaal als de kleine er blijkbaar nog niet klaar voor is. Niks naar jou toe dus persoonlijk ofzo maar ben gewoon totaal niet op de hoogte van de mogelijke risico's met zo'n termijn :+

In principe zag alles er bij mij nog goed uit. Goede CTG, genoeg vruchtwater. Maar bij 41+4 loop je natuurlijk al bijna tegen de 42 weken aan en volgens mij is dat wel een beetje de grens i.v.m. grootte en mogelijke andere problemen. Uiteindelijk is ze ook pas met 41+6 geboren dus wat dat betreft.
Maar mevrouw had er gewoon nog weinig zin in en mijn lichaam nam ook niks over in die zin. Dus oxytocine infuus, vliezen al vrij vroeg gebroken. En toen bleek mevrouw een sterrenkijker te zijn en was niet van plan om te draaien :D. De rest van de bevalling zal ik jullie besparen.

De verloskundige gaf in ieder geval aan dat de kans zeer groot is dat het zo moeizaam ging vanwege het inleiden en alle "niet natuurlijke" ingrepen. En aangezien ik er dus een sterrenkijker van 4060 gram uitgekregen heb is er geen enkele rede om bang te zijn voor deze bevalling. Want het kan haast alleen maar meevallen :+.
Maar nu met de diabetes en extra groei echo's ben ik toch benieuwd. Want kan me dus niet voorstellen dat ze me weer tot zo lang laten lopen met kans op een heel groot kind door de suiker. Maar aan de andere kant, natuurlijke hormonen omdat een kindje er zelf klaar voor is lijkt me zooooveeel fijner.
Mocht ik gewoon bij mijn verloskundige blijven dan denk ik dat we het moment even moeten afwachten. Hoe snel de weeën komen en de hoeveelheid pijn. Of ik het dan nog leuk vind om in de auto naar het ziekenhuis te gaan, of dat ik tijd zat heb.
Ik heb goede hoop dat deze iets sneller is dan de 1e :)).

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-23 18:14

Jeetje thanks voor de aanvullende informatie! Alles bij elkaar opgeteld kan ik me helemaal voorstellen dat het letterlijk een hele bevalling is geweest. Ik dacht altijd dat je een keizersnede moest ondergaan als ze in een stuit liggen maar dat is dus ook niet het geval.

Hier kon ik vanmiddag ineens weer niet meer zitten of iets dus maar uurtje plat gegaan. Geloof dat de kleine ook eindelijk een uur heeft geslapen op dat moment. Poeh.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 18:39

Gnome schreef:
Jeetje thanks voor de aanvullende informatie! Alles bij elkaar opgeteld kan ik me helemaal voorstellen dat het letterlijk een hele bevalling is geweest. Ik dacht altijd dat je een keizersnede moest ondergaan als ze in een stuit liggen maar dat is dus ook niet het geval
Moet niet, je hebt zelf meer inspraak dan je denkt. Alleen een sterrenkijker is niet hetzelfde als een kindje wat stuit ligt.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 18:46

Oei dat klinkt ook niet fijn, niet kunnen zitten. Wel goed kunnen rusten?

In principe is een keizersnede helemaal niet naar voren genomen. Werd wel bijna een spoedkeizersnede. Als in, toen ze geboren is heeft de gynaecoloog schijnbaar "Zeg de OK maar af" gezegd. Heb ik niet gehoord, maar dat zei mijn man.
Als sterrenkijker komt inderdaad het hoofdje gewoon eerst, maar dan andersom. Gezichtje hoort normaal omlaag te liggen om het beste door het bekken te komen. Een sterrenkijker komt dus met het gezichtje naar boven, en zo'n voorhoofd geeft niet echt mee zeg maar.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-23 18:52

Ik leer hier iedere dag weer bij. Thanks meiden. Het is wat zo'n bevalling.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 18:55

Ja joh.
Het is geen lolletje. Maar bij mij was wel echt het cliché waar hoor. Je bent de pijn zo vergeten als ze op je borst liggen. Het is het zo waard.

(En als het echt zo erg was waren wij ook echt niet aan een 2e begonnen :P)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-23 19:02

_Marjon_ schreef:
Ja joh.
Het is geen lolletje. Maar bij mij was wel echt het cliché waar hoor. Je bent de pijn zo vergeten als ze op je borst liggen. Het is het zo waard.

Dat laatste houd ik me ook altijd aan vast als je ziet hoeveel mensen meerdere kinderen nemen. Ik denk vooral.. Het zal nooit zo lang duren als 3 weken constant overgeven :') en ook dat kan ik me nog amper herinneren.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 19:07

Gnome het is inderdaad echt heel fijn dat we hier zoveel leren van elkaar. :)
Ben ook zo benieuwd naar alle baby's, namen, geboortekaartjes, gewoon álles van iedereen haha. <3
Hmm weer niet zo'n goede dag voor jou dus? Wat vervelend. Voel je je na het uurtje slaap wel wat beter?

Ballard thanks. Is inderdaad een heel bizar gevoel, maar heb er ook zoveel zin in.
Vervelend van je bril! Hopelijk kun je snel een nieuwe krijgen. Is het nog een beetje te doen met de pijn of valt die nog steeds mee?

Marjon bedankt voor je uitleg rondom je bevalling. Ik hoop voor jou dat het meevalt met de groei van deze kleine. Had je al wat handvatten gekregen van de dietiste?
Dat moment dat de kleine op je borst komt lijkt mij zó bijzonder. <3

Vandaag nog een 36 weken foto gemaakt. O:)
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-23 19:17

Mooie foto!! Liefde straalt er nu al vanaf voor de kleine Ted.

Valt mee hoor haha. Af en toe kan ik gewoon even m'n houding niet vinden als ie dan ook nog druk gaat doen. Zit nu onderuit op de bank met het voedingskussen in m'n rug.. Gaat prima zo.

Uurtje geslapen en dan is het weer best. Verder mag ik de laatste tijd echt niet klagen. Vannacht wel weer echt rare dromen waar ik dan ook amper uit kan komen. Dus maar even tegen m'n man aan gaan liggen. Zijn gesnurk hield me precies wakker genoeg om daarna weer zonder verder te dromen in slaap te vallen :')

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 19:20

Gnome schreef:
Mooie foto!! Liefde straalt er nu al vanaf voor de kleine Ted.

Valt mee hoor haha. Af en toe kan ik gewoon even m'n houding niet vinden als ie dan ook nog druk gaat doen. Zit nu onderuit op de bank met het voedingskussen in m'n rug.. Gaat prima zo.

Uurtje geslapen en dan is het weer best. Verder mag ik de laatste tijd echt niet klagen. Vannacht wel weer echt rare dromen waar ik dan ook amper uit kan komen. Dus maar even tegen m'n man aan gaan liggen. Zijn gesnurk hield me precies wakker genoeg om daarna weer zonder verder te dromen in slaap te vallen :')

Dank je wel <3

Gelukkig dat het wel een goede dag was.
Haha fijn zo'n man die je onbewust wel helpt. ;)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 19:37

Wauw, mooie buik hoor Mriek!

Ik ben ook heel benieuwd naar alle baby’s, namen, hoe alles gaat de eerste tijd en de rest!

Haha fijn Gnome, heeft dat snurken toch nog nut!

De pijn is nog steeds goed te doen. Ik was toen in december van mijn paard gevallen en dat deed meer pijn. Dit is meer zo’n zeurderige pijn die met paracetamol prima te doen is. Dus daar ben ik blij mee!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 00:05

Mriek, lieve foto :+:

Ik heb de diëtiste inmiddels gesproken ja, en zij gaf aan dat ik eigenlijk uit mezelf al goed bezig ben. Vandaag voor het eerst (op advies van) mijn waardes geprikt. 6,4 en 6,1 dus mooi binnen de marge :D. Blij mee.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 10:51

Ballard gelukkig dat de pijn mee valt.

Marjon wat fijn dat je al uit jezelf goed bezig bent. Hoef je dus niet veel aan te passen met wat je eet en drinkt. :)
Mooie waardes ook.

Heb vannacht weer plafonddienst gehad van 4 tot half 6. :roll:
Daarna gelukkig wel nog geslapen tot half 9. Vanmiddag nog maar even een tukkie doen.
We wilden vandaag eigenlijk naar Nordhorn, naar de dierentuin. Maar tis echt prutweer, van die vieze miezerregen.
Dan maar naar de Gamma om plankjes te halen voor Ted z'n kamer. ;)

Jullie nog plannen vandaag?
Hoe gaat het verder met iedereen?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:58

Hier ook van half 2 tot half 5 wakker gelegen. Eerst door het piekeren, toen door baby die schoonzwemmer wil worden en alvast alle kunstjes uitprobeerde. Een half uur lang gedraai en geschop in mijn buik :P

Ja het is niet heel lekker weer hè, deze week wordt het volgens mij ook erg koud en guur, brrr. Welke dierentuin zit er in Nordhorn?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 13:53

Vervelend zeg dat jullie zo lang wakker lagen…. Vooral als je gewoon wilt slapen _-:( hopelijk gaat het vannacht voor jullie beter!!

Gister rustig dagje gehad. De dagen daarvoor toch best veel gedaan en dat merkte ik gister. Vandaag rustig mn gangetje.
Kwam gister wel tot de conclusie dat ik iets meer kleertjes nog nodig heb ik maat 56 :+ als ze zich als paar x op een dag onderspuugd heb ik zo niks meer. Zag bij de zeeman leuke setjes voorbij komen dus woensdag even naartoe.

Bedje is bijna klaar. Nog 1 laag erover. Vind het er wel al mooi uitzien zo in t zwart. En als t goed is gaat mijn man morgen onze slaapkamer stuccen.

Fijn weekend allemaal <3

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:15

mriek1990 schreef:
Kiwipitje, hopelijk mag je weer zwemmen. Hoe gaat het verder met je? Ben je wat rustiger

Het gaat eigenlijk best wel goed. Ik wil alleen heel veel doen op een dag en dat gaat gewoon niet. Lig nu ook even plat en ben alleen naar yoga geweest (op de fiets). Wel maar tot 4:00 geslapen -O-

_Marjon_ schreef:
Gek toch dat je dat zo ‘vergeet’. Ik was met mijn man op bevallingscursus en ik zei daar van goh ik had volgens mij geen persweeën ik heb op gewone weeën geperst maar blijkbaar had ik die wel en heb ik ook min of meer aangekondigd dat ik ging persen :') maar dat weet ik dus niet meer.

mriek1990 schreef:
Vandaag nog een 36 weken foto gemaakt.
Mooie foto <3 voor jou is het echt aftellen nu.

Dit ben ik met 32 weken. Ben nu alweer bijna een week verder. De tijd gaat zooo snel ineens.
Afbeelding

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:55

Jou foto is mooi Mriek! En die van kiwitje ook <3

Hier jurkje binnen gekregen voor de bruiloft (let niet op de troep slapen tijdelijk op zolder :+ )

Met mn pantoffels er onder :Y) ik hoop tegen die tijd nog steeds hakken te kunnen dragen. Al is t alleen maar voor t stadhuis

Morgen alweer 27 weken…. Gaat snell. Laatste trimester

Afbeelding

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:59

Aah zo leuk die buik foto's :D

En een aantal nachtbrakers erbij. Hopelijk slapen jullie komende nacht beter.

Afgelopen dagen was wel lekker toen het zonnetje scheen, maar nu weer guur en koud...

@kiwipitje. Kan me bij mij ook geen persweeën herinneren :+. Maar had voor de laatste 5cm een ruggenprik omdat het niet op schoot en die hebben ze toen wel "uit" gezet met persen. Maar kan me niet herinneren dat die weeën anders voelde dan eerder die dag :+.

Mijn suiker was vanochtend na het ontbijt weer te hoog. Dus 2 crackers met beleg is too much schijnbaar. Kijken hoe mijn lijf gaat op een cracker minder.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 15:01

@mriek inderdaad echt bagger weer op komst helaas. Hopelijk kom je vanmiddag wel gewoon een een dutje toe.

@ballard jij ook al slecht geslapen. Hier ook.. Misschien hing er iets in de lucht. Hopelijk vannacht ook voor jou een betere nacht.

@freekie heel benieuwd naar jullie babykamer!! Ik vind zwart zo chique <3

En heel mooi jurkje. Staat je goed! Hakken waren hier met een week of 26 wel gedaan. Misschien zijn lage pumps ook een mooie oplossing?

Hier heel blij met m'n badpak van noppies. Zit heel mooi en zit toch ook nog voldoende rek in om de laatste 10 weken verder te groeien.

Hier dus verder ook een onrustige nacht. Voelde voor het eerst ook pijn bij m'n ribben. Om half 8 was ik klaarwakker gek genoeg en vandaag ook een hoop kunnen doen. Zal vanavond vroeg wel weer inkakken haha maargoed morgen ook vroeg op en dan lekker paar uur ontspannen in de welness.

@kiwi mooie foto!! Heel fijn om te horen dat alles weer rustig is nu.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 15:27

Mooi jurkje Freekie!

Lekker Gnome, een badpak die nog even mee kan rekken. Heerlijk zwemmen nog!

Ik had overigens woensdag voor mijn ongeluk nog even een buikfoto gemaakt, heel charmant op de trap…

Toen precies 22 weken
Afbeelding