Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 10:52

Ik denk dat ik gevlogen heb gisteren :') Was even de uitslagen aan het bekijken en ben gewoon 3e geworden in mijn categorie (VSen) :wow: en 5e vrouw overall :D Ik ben eventjes gewoon heel erg trots hier.

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 17:51

Dat mag je zeker zijn!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 20:00

Wow Musli, zeker reden om trots te zijn!!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 20:36

Wow muesli *\o/*

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 20:43

Zooo netjes

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 16:45

Wat was het warm vanmiddag zeg! Ik heb een rustige 5km gelopen op een bekend rondje. Het ging traag maar verder prima.
Dat was meteen ook mijn laatste loopje voor de bruiloft ^&+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 16:52

Zeker warm!
Ik heb vanmorgen 21km weg/trail gelopen en net nog 6km op de weg.

En nee het kon weer eens niet normaal :+

Afbeelding
Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 14:06

Zelfs de herten kijken op van je sprong SV :D

IMAY1990 schreef:
Ik heb een vivoactive4 en ik denk dat ik er geen kaarten en routes op kan zetten. Wel workouts en als ik een workout in mijn calendar zet dan zegt ie als ik mijn activiteit wil starten wel wat ik die dag gepland heb maar dus geen navigatie optie

Edit: Een google search brengt me bij een optie https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... voactive-4

Als ik dat lees dan kan je wel een app op je horloge zetten, maar ik heb het dus zelf niet geprobeerd. Ik ren eigenlijk altijd het zelfde rondje en voor op de fiets heb ik een head unit.

Kun je ook zelf een workout samenstellen? Dus zelf oefeningen kiezen?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 17:41

F_Orumster schreef:
Zelfs de herten kijken op van je sprong SV :D

IMAY1990 schreef:
Ik heb een vivoactive4 en ik denk dat ik er geen kaarten en routes op kan zetten. Wel workouts en als ik een workout in mijn calendar zet dan zegt ie als ik mijn activiteit wil starten wel wat ik die dag gepland heb maar dus geen navigatie optie

Edit: Een google search brengt me bij een optie https://forums.garmin.com/sports-fitnes ... voactive-4

Als ik dat lees dan kan je wel een app op je horloge zetten, maar ik heb het dus zelf niet geprobeerd. Ik ren eigenlijk altijd het zelfde rondje en voor op de fiets heb ik een head unit.

Kun je ook zelf een workout samenstellen? Dus zelf oefeningen kiezen?

Ja. Ga in je Connect app naar training - Workouts en kies create a workout. Je kan dan voor een aantal verschillende dingen workouts creëren. Je kan de workout naar je horloge sturen en dan op je horloge het juiste type activiteit selecteren, omhoog swipen en een workout kiezen. Of je zet de workout in connect in je agenda en als je dan op je horloge de type activiteit kiest op de dag waar je hem in je agenda hebt gezet dat prompt ie automatisch je geplande workout met de vraag of je die wilt doen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 18:09

Tof, ik stel namelijk zelf oefeningen/workout samen en wil niet vastzitten aan wat iemand een goed circuit vindt. Dankjewel!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 13:49

Rustig hier!
Ik ben net even een blokje om geweest, a een paar dagen die vooral bestonden uit bubbels, bruidstaart, borrelhapjes en weinig slaap ^&+
Weer gaan lopen viel niet mee :x Zware benen en licht in het hoofd, dus ik heb het maar bij een rustig 5k gehouden. Later deze week gaat het vast beter, nog 8km te gaan om mijn 100km ook deze maand weer af te strepen.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 13:53

Kylan schreef:
Rustig hier!
Ik ben net even een blokje om geweest, a een paar dagen die vooral bestonden uit bubbels, bruidstaart, borrelhapjes en weinig slaap ^&+
Weer gaan lopen viel niet mee :x Zware benen en licht in het hoofd, dus ik heb het maar bij een rustig 5k gehouden. Later deze week gaat het vast beter, nog 8km te gaan om mijn 100km ook deze maand weer af te strepen.

Gefeliciteerd Kylan.

Hier vrijdag de long run over geslagen omdat ik zaterdag een (voor mij) extreem lange fietstocht had. Ik heb 104 km gereden in 4 uur en 21 minuten. Gister gewandeld met mijn vader en vanmiddag ga ik wel weer hardlopen.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 20:37

Gefeliciteerd met je huwelijk Kylan! Hebben jullie een mooie dag gehad?

Musli wat onwijs knap een 5e plek, super zeg en een medaille met een gouden randje voor jou! Goed gedaan!

En die foto’s van SV blijven toch wel dé reden om mee te lezen en de hardloop vibes heel graag te delen hoor! Zo mooi!

Helaas lig ik er weer even af door mijn schildklier, ging net zo lekker en nu weer terug bij af. Ik probeer en doe mijn best om 3x per week te blijven rennen maar het gaat met hoop storing en een hoge hartslag ala 180 na 10 minuten.
Langgggzaaaaam aan is mijn motto voor nu.

Baal als een stekker want met dit mooie weer, alle vrije dagen en de shorts weer uit de kast is de motivatie hoog!
Had Koningsdag morgen graag gebruikt om jullie uit te nodigen voor een rondje bloembollen velden... #lovemynewshoes

Gaan jullie wat leuks doen? Met of zonder hardloopschoenen?
Heel veel plezier allemaal!!

Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 09:47

Zeker een lange fietstocht imay! Klinkt goed :)

BB80 wat een heerlijk plaatje zo bij de bollenvelden! Rustig aan en hopelijk kun je binnenkort weer lekker lopen zonder dat je schildklier de boel verstoort.

Hier vanmorgen heerlijk genoten van de ochtend rust. Het was ook echt mooi loop weer. Alleen weer even zorgen dat ik voorlopig niet in de ochtend of avond langs het kanaal loop, ik heb net geloof ik een kleine 100 mugjes geïnhaleerd :=

Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:24

Supervixen schreef:
Kiko ik heb even een vriendin met paard een bericht gestuurd of ze mee kan doen.
[ [url=m/eQ1V2E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hopelijk kan ze want het is echt super leuk om te doen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 06:41

Weet ik, we hebben beiden twee keer meegedaan aan een ride and run.

Inmiddels zit ik nu een aantal dagen in Zuid-Afrika en heb ik hier twee keer een stukje hardgelopen.
We zitten in Marloth park, een park zonder roofdieren, alleen zijn er 5 leeuwen ontsnapt uit het Krugerpark hiernaast en die lopen hier rond. Inmiddels zijn er daar twee van gevangen. Dus een beetje opletten is handig.
Verder moet je op de zandpaden blijven, want er zitten hier erg giftige slangen (pofadder, zwarte mamba, spitting cobra, enz).

De foto upload is hier heel traag, dus als ik thuis ben zal ik wat uploaden, maar wat je hier onder andere tegenkomt met lopen: wrattenzwijn, koedoe, struisvogel, mangoest, impala, bosbok, bavianen, vervet monkey.. en dan vergeet ik vast nog het een en ander.
Het is echt heerlijk hier! Zo blij om hier weer te zijn.
Vandaag richting het Krugerpark, waar we de rest van de tijd blijven.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 12:59

Balen dat je schildklier niet mee werkt BB80, hopelijk gaat het snel weer wat fijner. Rondje bloemenvelden klinkt wel leuk.

Lekker bezig Kylan, mugjes zijn wel irritant idd, al heb ik ze vaker in mijn ogen dan in mijn mond. Op de fiets draag ik altijd een bril om vliegjes etc uit mijn ogen te houden, met hardlopen draag ik dan weer nooit een bril. Hebben jullie wel eens last van vliegjes in je ogen tijdens het rennen?

Veel plezier op vakantie SV, geniet er goed van.

Ik ben nu in week 6 van 13 van mijn trainingsplan en ben gister voor ik de stad in ging voor Koningsdag nog even mijn rondje wezen lopen. Ik was niet helemaal lekker, had wat last van mijn maag al 2 dagen, dus geen verwachtingen. Training was 10 minuten warmup, 30 minuten tempo, 10 minuten cooldown. Warmup was oke. Met het tempoblok had ik de eerste 2 km wat moeite om de knop mentaal om te zetten en niet elke 30 seconden op mijn horloge te kijken hoe lang het nog was, maar tempo was wel goed. Na de eerste 2km kwam ik er iets lekkerder in en heb ik eigenlijk niet meer op mijn horloge gekeken. Resultaat mag er zijn, bijna een minuut van mijn 5k PB af en nog maar net iets meer dan een minuut boven mijn 5k doel voor het jaar. En dat zonder mezelf over de zeik te werken.

Afbeelding

Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:18

Heerlijk SV, geniet er lekker van! Leuk dat jullie ook daar lekker kunnen hardlopen.

Imay, ziet er weer netjes uit! Soms is het lastig inderdaad om niet te veel te denken. Maar zo te zien betaald het zich uit in een mooie pb!

Hier vandaag alternatieve training. De racefietsen op de auto gezet en vanuit Dieren een route gefietst. Het plan was 65km. Helaas was de Garmin na een goede 40km de weg helemaal kwijt en toen zijn we maar via de borden/Google maps teruggereden... Uiteindelijk toch nog 60km gemaakt. En wat vaardigheden geoefend, stukje grindpad, om slagbomen slalommen en ik heb nog 2* afstappen zonder eerst uitklikken gedaan dus aan beide kanten een blauwe knie :') :x Maar eindelijk weer eens met mijn man een stuk fietsen dus dat was leuk.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-22 11:48

Hier ook weer een rondje gelopen :)

Had het wat benauwd en de hartslag was te hoog. Maar verder fijn gelopen, zonder pijntjes.

Heb ook sinds een week of 3 ineens geen last meer van een slaapvoet. Of dit nou ligt aan het feit dat ik ni afwissel tussen mijn Hoka's en Asics, geen idee. Maar wel fijn, liep echt heel irritant met een slaapvoet :+

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 12:54

Fijn dat je lekker hebt kunnen lopen @Dilan. Mooi tempo ook voor die afstand hoor...

Hier gisteren een fijn rondje gelopen op Texel. Vanavond hoop ik hier nog een mooi rondje te doen :) morgen gaan we weer richting huis, dus moet het er vandaag nog even van nemen...

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 21:54

Een paar foto's van mijn (trail)rondje op Texel vanavond... Echt genoten van de kilometers (ook al waren het er iets meer dan gepland... iets met broedseizoen en afgesloten paden) :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 01:06

MuSLi schreef:
Een paar foto's van mijn (trail)rondje op Texel vanavond... Echt genoten van de kilometers (ook al waren het er iets meer dan gepland... iets met broedseizoen en afgesloten paden) :=

[ [url=m/VsY0uU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yCTFCz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/I3ZsNk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wtV6bA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een heerlijke foto's, snap wel dat je genoten hebt...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 08:42

SV heerlijk zeg Afrika, daar moet ik ook nog x heen als de kindjes wat groter zijn.

Mooie foto’s allemaal

Hier loop ik,nog steeds op Brooks die voor blaren zorgen de NB is vertraagd helaas…mijn geld verdampt elke maand sneller.
Lopen is hier langzaam aan het opbouwen train geregeld op stijbeekseheide dat is verdoemd zwaar met veel zand en of lange Pasen vol met wortels.

Inmiddels kan ik 6km aan elkaar lopen (Corona heeft alles verpest) afgelopen vrijdag 8.2km met wandelen en blaren in een uurtje ik was tevreden
10 sept de trail en mijn tijd is 135 min dus alle hoop

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:14

Lekkere afstand Dilan! Fijn dat je geen last meer hebt van slaap voeten nu :)

Musli wat mooi op Texel! Het ziet er prachtig uit zo die paden, dan is een paar km extra ook geen straf :D

Tita goed bezig, 6km achtereen lopen is toch alweer mooi! En je hebt nog even tot 10 september.

Ik heb coach Jeff maar weer aan het werk gezet. Nu alle extravaganza voorbij is en het gewone leven weer gaat beginnen helpt me dat vast om afwisselend te blijven lopen. Dit keer voor het HM plan gekozen die precies past tot de datum van de Steamtrail.
Vrijdag de benchmark run gedaan waarop de eerste week van het schema wordt gebaseerd en voor vandaag stond er 12 km op het programma. Lekker een rondje om ons stadje heen gelopen.
Afbeelding

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-22 14:44

Tita, hoeveel afstand loop je in september?

Kylan, lekker loopje :D

Hier vanochtend een herstelloopje van 30 minuten gedaan. 4,17 km gelopen met een gemiddelde hartslag van 145. Dit soort loopjes zijn ook de enige die ik op hartslag loop.

Net wezen boulderen in Breda. Even een momentje van frustratie omdat ik door hoogtevrees bepaalde routes niet haal. :(
Maargoed, zijn ook een hoop routes wel goed gedaan :)