Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:11

Helaas roepen ze dat over alle ziektes, niet beseffend dat die ziektes door het vaccineren zo goed als weg zijn. Hun kinderen zijn sterk !! Tja dankzij onze kinderen die wel gevaccineerd zijn.
Zou wel eens willen weten wat ze doen bij een ziekte die een grote kans op overlijden van hun kind geeft , of ze dan nog vertrouwen op het immuunsysteem van hun kinderen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:48

secricible schreef:
We hebben op dit moment een vaccinatiebereidheid van 85% in NL. Ervaring leert dat het nog stijgt in het proces. Dan is er echt geen reden om nog mensen te weren na alle vaccinatierondes.

Alle antivaxxers kunnen straks weer fijn meeschuilen onder de paraplu en blijven roepen hoe corona echt ongevaarlijk was en is.
Graag gedaan.

Twijfelachtig, want gevaccineerd zijn en zelf niet ziek meer worden is niet automatisch niet meer besmettelijk zijn :
https://www.timesofisrael.com/tv-severa ... -symptoms/

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:19

tamary schreef:
secricible schreef:
We hebben op dit moment een vaccinatiebereidheid van 85% in NL. Ervaring leert dat het nog stijgt in het proces. Dan is er echt geen reden om nog mensen te weren na alle vaccinatierondes.

Alle antivaxxers kunnen straks weer fijn meeschuilen onder de paraplu en blijven roepen hoe corona echt ongevaarlijk was en is.
Graag gedaan.

Twijfelachtig, want gevaccineerd zijn en zelf niet ziek meer worden is niet automatisch niet meer besmettelijk zijn :

Dat weet ik maar met 85% van de mensen die niet meer ziek kunnen worden valt wel de druk op de zorg weg en kunnen we corona dus in het ergste geval beschouwen als een soort griep. En daar hadden we ook geen eisen voor, om in de kroeg te mogen komen.

Of doelde je op mijn paraplu? Want ik weet dat daar misschien geen sprake van is, maar het lijkt er wel op met wat er nu bekend wordt.
Als daar geen sprake van is gaan er echt hele interessante dingen gebeuren denk ik.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:28

secricible schreef:
tamary schreef:

Dat weet ik maar met 85% van de mensen die niet meer ziek kunnen worden valt wel de druk op de zorg weg en kunnen we corona dus in het ergste geval beschouwen als een soort griep. En daar hadden we ook geen eisen voor, om in de kroeg te mogen komen.

Of doelde je op mijn paraplu? Want ik weet dat daar misschien geen sprake van is, maar het lijkt er wel op met wat er nu bekend wordt.
Als daar geen sprake van is gaan er echt hele interessante dingen gebeuren denk ik.

De paraplu inderdaad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:52

Als de risico groep niet meer (heel) ziek wordt is het doel toch ook bereikt? Dan heeft die 15% geen paraplu. Maar die 15% niet gevaccineerden kan de zorg wel aan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:03

SusanH schreef:
Als de risico groep niet meer (heel) ziek wordt is het doel toch ook bereikt? Dan heeft die 15% geen paraplu. Maar die 15% niet gevaccineerden kan de zorg wel aan.

Heb zelf toch liever een vaccin. Ook al hoor ik totaal niet bij de risicogroep. De bijwerkingen van het virus zijn pas zorgwekkend. Ook met weinig klachten heb ik toch liever het vaccin dan het virus.

sureido

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:16

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:37

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:10

In het algemeen corona-topic deelde Monique een andere link over dit medicijn. Die is wel leesbaar zonder abo :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:53

Nou, ik heb geen abonnement :+ wat jammer, kreeg hem net wel geopend en nu ook niet meer. Ik lees het algemeen Corona topic niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:59

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:00

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:03

Nou zou wat zijn als het zo goed werkt als het lijkt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:35

In Duitsland zijn 14 bejaarden positief getest op de UK variant die 2 weken geleden hun 2e Pfizer prik gehad hebben.
We zitten dus nog wel even in een lock-down ben ik bang.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:38

Maar in het artikel staat ook dat er minimale klachten en asymptomatische positieven waren. Ik vind dat een beetje stemmingsmakerij door alleen te zeggen, Corona ondanks vaccinatie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:40

bigone schreef:
Maar in het artikel staat ook dat er minimale klachten en asymptomatische positieven waren. Ik vind dat een beetje stemmingsmakerij door alleen te zeggen, Corona ondanks vaccinatie.

Geen klachten is top!
Maar dus wellicht geen of weinig remming van besmetting en dat is een hele goede voedingsbodem om weer verder te muteren helaas. Vooral als je geen symptomen hebt en dus minder voorzichtig bent.
Ofwel testen testen testen en quarantaine is nog lang niet voorbij.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 07-02-21 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:41

Inderdaad. Of ze gaan straks weer de maatregelen baseren op het aantal besmettingen in plaats van druk op de zorg?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:43

sureido schreef:
Inderdaad. Of ze gaan straks weer de maatregelen baseren op het aantal besmettingen in plaats van druk op de zorg?

Dat gebeurd nu al. Wij dalen en dalen iedere week, maar nu wordt er toch gesproken over verder preventief verscherpen om mutaties tegen te gaan.
Dat draagvlak wordt erg dun ben ik bang.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:46

Tja, je kan wel zeggen dat je maatregelen neemt ter preventie van, maar als de die angst niet waargemaakt wordt en die Britse variant toch niet zo toeslaat, moeten ze wel gaan versoepelen en zeker omdat ze landen om ons heen ook steeds meer weer loslaten. Anders denk ik dat die rellen van laatst wel vaker gaan gebeuren..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:50

Ik zit in Zwitserland. Wij gaan nog altijd iedere week omlaag en toch hebben ze het nu over verlengen tot de zomer vanwege mutaties. Ik ben inderdaad bang dat we dan een Nederlandse situatie gaan krijgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:18

Sizzle schreef:
bigone schreef:

Geen klachten is top!
Maar dus wellicht geen of weinig remming van besmetting en dat is een hele goede voedingsbodem om weer verder te muteren helaas. Vooral als je geen symptomen hebt en dus minder voorzichtig bent.
Ofwel testen testen testen en quarantaine is nog lang niet voorbij.

Mensen zouden ook na de eerste prik nog besmet kunnen zijn of vlak na de teeede, dan is de bescherming nog niet optimaal en oude mensen waarbij het immuunsysteem trager reageerde .

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:32

Sizzle schreef:
Ik zit in Zwitserland. Wij gaan nog altijd iedere week omlaag en toch hebben ze het nu over verlengen tot de zomer vanwege mutaties. Ik ben inderdaad bang dat we dan een Nederlandse situatie gaan krijgen.

Maatregelen worden ook steeds moeilijker te verkopen aan 'de bevolking'.
Hier in Frankrijk stellen ze angstvallig een lockdown uit, terwijl iedereen weet dat de kans er dik in zit dat het toch gaat gebeuren. Het zal echter weer een strenge lockdown zoals in maart moeten worden, die van november had zo ongeveer geen effect. Op zich is er wel draagvlak voor een strenge lockdown onder het mom 'kort maar krachtig' en dan zijn we er van af. En dan maar hopen dat dat er vanaf zijn geen ijdele hoop is.
Het percentage Britse variant onder de positief getesten verdubbeld ongeveer elke week. Ik geloof dat we nu op 14% Britse variant zitten, binnen een week of 2 zal dat dus de meerderheid zijn en dan zal die lockdown toch wel vrij dringend beginnen worden.
Een rellende bevolking zal daar niet bij helpen dus proberen ze het zo lang mogelijk uit te stellen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:57

Ik vind het wel gek dat in NL al 2/3 van de besmettingen Brits is en in een Duitsland, Frankrijk en België een heel stuk minder. Heb dan wel een beetje mijn vraagtekens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:33

sureido schreef:
Ik vind het wel gek dat in NL al 2/3 van de besmettingen Brits is en in een Duitsland, Frankrijk en België een heel stuk minder. Heb dan wel een beetje mijn vraagtekens.

Laten we hopen dat onze schattingen goed zijn anders gaan we zo weer de lucht in met besmettingen en opnames .

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:00

Nou, het is toch beter om 6% zoals Duitsland te hebben dan 2/3 zoals wij? Of begrijp ik dat fout. :o