corinep schreef:Vrijheid van onderwijs staat ook in de grondwet...
Er is onderwijs. Alleen dan anders dan dat je gewend bent. Daarnaast gaat het in dit geval om 3 van de 5 weken geen onderwijs omdat er al een vakantie tussen zit.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:ik irriteer me een beetje aan België merk ikIedere keer als zij soepeler zijn dan NL dan staan de grensregio's op hun achterste benen, want "funshoppers" e.d. Afgelopen voorjaar werden de grenzen gebarricadeerd en weet ik wat.
Maar andersom, als zij hun regels aantrekken en het voordelig is om naar NL te komen dan zien je massa's belgen naar NL komen en gebeurt er niks om dat te voorkomen. Is dat nou de berichtvorming en horen we die berichten niet? Of vinden ze het wel best als het naar ons komt, maar niet andersom?
Winged schreef:corinep schreef:Vrijheid van onderwijs staat ook in de grondwet...
Er is onderwijs. Alleen dan anders dan dat je gewend bent. Daarnaast gaat het in dit geval om 3 van de 5 weken geen onderwijs omdat er al een vakantie tussen zit.
tienus63 schreef:Tja, wat moet je hier van denken, bokswedstrijd mag doorgaan omdat het zgn topsport is.
Ik vind het spelletje tussen twee opgepompte anabolen liefhebbers.
https://nos.nl/l/2360724
Winged schreef:De financiële gevolgen van corona gaan sowieso nog lang doorsudderen. Ik probeer de lokale ondernemers wel te steunen, maar mijn financiële potje hoeft natuurlijk ook niet helemaal leeg ten behoeve van een ander. Het is spannend hoe 2021 eruit gaat zien en wat er nog staat
Winged schreef:corinep schreef:Vrijheid van onderwijs staat ook in de grondwet...
corinep schreef:Ja dus? Dat kan voor kerken dan toch ook?
Ze hebben enkel de scholen dichtgedaan om mensen te dwingen thuis te werken...
Bij de vorige sluiting al zoveel kinderen die van de radar verdwenen, zorgen om huiselijk geweld ed. 1 of 2 weken langer kerstvakantie had ik nog begrip voor op kunnen brengen maar per direct vlak voor het einde van het jaar de basisscholen dicht vind ik veel te ver gaan...
tienus63 schreef:@popstra, dat is waar.
Maar ik vind het gezien het verleden sowieso van een van deze twee een opmerkelijk besluit.
Ik vind eerlijk gezegd dat ze alle topsport deze periode ook gewoon stil moeten leggen, qua evenementen. Ook al zijn ze zonder publiek.
Geef gewoon signaal af dat iedereen een zure periode tegemoet gaat.
Heel zuur, voetbal heeft normaal toch al een winterstop, de schaatsers worden het hardst getroffen in deze periode als zij niet meer mogen.
Winged schreef:...zie de toevoeging tussen haakjes. Goedemiddag.
Ik heb zelf in het mbo gewerkt, ik weet dat online een hoop gedaan wordt. Maar op locatie en online is echt wel een heel groot verschil.
SusanH schreef:Ineke2 schreef:
Ik heb het toch ook niet over jou of je gezin persoonlijk? Mindin ook niet naar mijn idee.
De maatschappij bestaat uit meer dan jij alleen. Als de mentaliteit anders was geweest en het er niet steeds om gaat om het randje op te moeten zoeken, het vele shoppen wat schijnbaar echt moet...
Dan hadden de cijfers dat wel laten zien denk ik zo.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat mensen perse een schuldige aan willen wijzen. En die schuldige die is er simpelweg niet, want men weet niet waardoor de cijfers zo oplopen. Maar mijn voorbeeld komt niet zo goed over volgens mij.
Echwel schreef:Dat dus Verootje zelfs kinderen op de opvang zitten daar vaak veiliger dan thuis.
Wij al maatschappij hebben daar verantwoording voor en dat lukt niet als je ze niet meer ziet.
En.mekkeren dat kinderen de deur maar worden uitgegooid zie ik ook niet, pa.en.ma.moeten doordat het voor jongeren zwaar is om een huis te kopen enz samen werken en niet alle kindjes hebben oppasoma en.opa.
Er zijn gezinne waar helemaal geen opa.en oma in beeld is, dus die moeten dan maar op straat gaan leven, want huren lukt niet en kopen is vaak samen.werken
Edit tikfout