Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:10

kaatje77 schreef:
tokedri schreef:
Maar wat doet pijn? Spieren? Of longbladen? Dat kan ook en daar moet je wel voorzichtig mee zijn

Dokter luisterde elke paar dagen mijn longen en die waren schoon. Verder ook geen test of onderzoek gehad.
Weet wel dat het enorm pijn doet tot vervelend aan toe :+ en ik ben helemaal geen piepdoos :')

Longen doen geen pijn maar longvliezen ( pleura) kunnen wel pijn doen
Is het met bewegen of continue?

kaatje77

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 23:44

Continue eigenlijk..... :o

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:42

Twee weken klachtenvrij en gisteren weer heel moe thuis gekomen. Nu weer het gevoel dat mijn bloeddruk heel hoog is. Hart bonkt, druk op het hoofd en het gevoel weer zeewater te hebben op gesnoven. Doorademen is weer lastig. Ik weet niet wat ik moet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 13:54

Napie schreef:
Twee weken klachtenvrij en gisteren weer heel moe thuis gekomen. Nu weer het gevoel dat mijn bloeddruk heel hoog is. Hart bonkt, druk op het hoofd en het gevoel weer zeewater te hebben op gesnoven. Doorademen is weer lastig. Ik weet niet wat ik moet?

Huisartsenpost even bellen als je echt benauwd bent?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 14:07

Ik moet zo naar het werk. Ik werk in het ziekenhuis dus zal eerst even mijn bloeddruk zo meten.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:32

Ik ben inmiddels mijn reukvermogen helemaal kwijt, zat vanmorgen kattenbakken te scheppen en rook niets meer. Wel irritant, want ze waren vrij vies en normaal ben ik eerder met scheppen, omdat ik ze ruik en schep ik de bakken zodra ik thuis kom van werk, ik ben nu uit mijn routine en mijn neus werkt niet mee.

Smaak is nu ook echt minder zout en zoet is helemaal weg, bitter proef ik nog een beetje en zuur proef ik nog gewoon, wat heel vreemd is, want alles smaakt nu naar azijn.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:36

Napie schreef:
Ik moet zo naar het werk. Ik werk in het ziekenhuis dus zal eerst even mijn bloeddruk zo meten.

Is het wel verstandig om in deze staat te werken dan?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:05

Daphara schreef:
Ik ben inmiddels mijn reukvermogen helemaal kwijt, zat vanmorgen kattenbakken te scheppen en rook niets meer. Wel irritant, want ze waren vrij vies en normaal ben ik eerder met scheppen, omdat ik ze ruik en schep ik de bakken zodra ik thuis kom van werk, ik ben nu uit mijn routine en mijn neus werkt niet mee.

Smaak is nu ook echt minder zout en zoet is helemaal weg, bitter proef ik nog een beetje en zuur proef ik nog gewoon, wat heel vreemd is, want alles smaakt nu naar azijn.

Verder niet ziek?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:13

raket schreef:
De 1e keer veel verbazing en drukte aan de voordeur, bloemen, eten etcetera. Maar wel veel vragen of ik niet besmettelijk was. Was toen okk nog heel erg vooraan met de besmetting.
Tweede keer: van je werk zeker.....

Hoe gaat het nu met je?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 20:46

Daphara schreef:

Lastig he! Ik woon alleen en ik maakte dat ding ook altijd schoon op reuk, maar ja... is na 5 weken nog steeds weg. -O- Zet 'm nu gewoon altijd maar buiten voor de zekerheid als ik bezoek krijg (en maak hem ook wel structureel schoon haha).

Ik heb dus na 5 weken nog steeds geen reuk, maar vooral geen smaak. Nu hoorde ik van een collega dat zij een prednisonkuur had gehad om het terug te krijgen. Iemand ervaring of dat werkt? Bij haar hielp het wel maar heb het verder niet gehoord.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 21:03

pien_2010 schreef:
raket schreef:
De 1e keer veel verbazing en drukte aan de voordeur, bloemen, eten etcetera. Maar wel veel vragen of ik niet besmettelijk was. Was toen okk nog heel erg vooraan met de besmetting.
Tweede keer: van je werk zeker.....

Hoe gaat het nu met je?

Eigenlijk wel goed. Ik werk weer volledig, eigenlijk al heel snel. We moeten nu constant met een chirurgisch masker werken. Dat is wel extra taai voor mij.
De hele covid heeft me geïnspireerd en ik ga de opleiding deskundige infectiepreventie volgen. Een soort van: if you can't beat them, join them.

Ik blijf wel voorzichtig, want ik ben blijkt erg vatbaar en wil ook niemand besmetten. Die angst heb ik nu 2x gevoeld. En dat maakt het allemaal draaglijk om weinig te doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 21:34

Fijn om te lezen Raket, en mooi je toekomstplannen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 03:05

tokedri schreef:
Daphara schreef:

Verder niet ziek?

Alweer aan het opknappen, ik weet niet hoe lang mijn reukvermogen al weg is. Het is wel iets heel vreemds, ik steek mijn neus nu overal in, maar zelfs stickerverwijderaar heeft geen geur.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 10:03

Earth schreef:
Napie schreef:

Is het wel verstandig om in deze staat te werken dan?

Het bleek uiteindelijk een ‘gewone’ migraine te zijn. Paar tabletjes achterover op het werk en door.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 10:33

Ik kreeg net ook een positieve uitslag. Mijn schoonmoeder werd woensdag ziek en gister positief getest. Maandag zaten we nog samen (met mondkapjes en klachtvrij) in de auto naar de kliniek met een paard, dus ben toen aangestoken. Gelijk een testafspraak gemaakt en kon gelijk terecht, ook in 13 uur de uitslag dus dat was heel fijn.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 13:23

Janntjuh schreef:
Ik kreeg net ook een positieve uitslag. Mijn schoonmoeder werd woensdag ziek en gister positief getest. Maandag zaten we nog samen (met mondkapjes en klachtvrij) in de auto naar de kliniek met een paard, dus ben toen aangestoken. Gelijk een testafspraak gemaakt en kon gelijk terecht, ook in 13 uur de uitslag dus dat was heel fijn.

Je hebt de kliniek ook toch wel direct ingelicht neem ik aan? Omdat daar veel mensen over de vloer komen......

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 13:37

kaatje77 schreef:
Janntjuh schreef:

Je hebt de kliniek ook toch wel direct ingelicht neem ik aan? Omdat daar veel mensen over de vloer komen......

Ja natuurlijk! Daar ook goed afstand gehouden natuurlijk en de behandeling zelf was gelukkig maar 5 minuten en in de buitenlucht. Dus dat was uitladen, hooi zwaaien, even wachten bij t paard tijden de behandeling, weer inladen en weg.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:02

Oké. Hopelijk zijn er niet meer besmet.

Zo weten wij nog steeds niet met zekerheid te zeggen waar we het opgelopen hebben. Hoogstwaarschijnlijk de VSO, maar de winkel is ook heel goed mogelijk....

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:29

Hoe is dat trouwens bij jullie gegaan met het werk?
Ik ben drie weken helemaal ziek geweest en de vierde week weer voor 50% begonnen en ga nu mijn vijfde week in en vandaag een halve dag gewerkt. Ben daarna ook echt op en moet dan ook gewoon even liggen. Hebben jullie iets gehoord van een bedrijfsarts en hoelang heeft dat ongeveer geduurd?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:58

Mijn man is sinds maart regelmatig in contact met de bedrijfsarts.
Hij werkt nog steeds niet volledig, want dat gaat nog niet.
Gelukkig heeftie een goed meedenkende leidinggevende, alleen de planners gaan nog wel eens de mist in.
De bedrijfsarts heeft gaandeweg het traject een en ander over covid-19 bijgeleerd, het eerste gesprek was nogal onbegripvol, maar inmiddels weet ze wat er echt bij hem speelt en dat is goed te merken.

Hij is inmiddels in 't ziekenhuis ook door de molen, zijn hart en longen zijn en functioneren gewoon goed, alleen heeft hij na fysieke inspanning of mentale stress de neiging om te gaan hyperventileren en daarvoor is ademhalingstherapie aan geraden.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:56

Hoe lang waren jullie je geur kwijt?

Ik ruik echt hé-le-maal niets.
Geen stickerverwijderaar, geen citroensap, geen knoflook, geen lavendel olie, geen kattenbak die hoognodig verschoond moet worden, gewoon niets nada noppa. Het begon op dag 5 nadat ik de eerste klachten had. Ik had net (naar mijn idee) het ergste gehad, een dag vrij weinig klachten gehad en heb toen ineens nog anderhalve dag continu geniest, ontiegelijk geïrriteerd neusslijmvlies, het kriebelde de hele tijd. Na anderhalve dag was ik al mijn reukvermogen kwijt, gewoon foetsie.

Smaak is ook totaal anders, ik proef alleen bitter en zuur.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:01

Mijn vriendin is t ook compleet kwijt. Nu een goede week. Best lastig met eten maken hahaha. Zeg ik, lekker dit! Lijkt ze me aan, ja t zal wel :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:03

JorisDy schreef:
Hoe is dat trouwens bij jullie gegaan met het werk?
Ik ben drie weken helemaal ziek geweest en de vierde week weer voor 50% begonnen en ga nu mijn vijfde week in en vandaag een halve dag gewerkt. Ben daarna ook echt op en moet dan ook gewoon even liggen. Hebben jullie iets gehoord van een bedrijfsarts en hoelang heeft dat ongeveer geduurd?

Ik heb nauw overleg met mijn huisarts, de verzuimarts en mijn manager.
Ik ben 4 weken ziek geweest, in de 5de week ben ik begonnen met een uurtje werk per dag en ik zit nu, 5 weken verder op 2,5 uur per dag.
Ik mag zelf mijn uren indelen dus dat scheelt, maar daarna ben ik wel echt kapot en moet ik ook wel bijslapen.

Ik merk vooral dat mijn smaak gewoon veranderd is :')

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:13

Mijn geur is drie weken weg geweest. Daarna kwam het rustig terug
Qua werk ben ik positief getest op de laatste dag voor mijn vakantie in september. Twee weken was ik thuis. Daarna een hele dag gehuild van vermoeidheid en afgevraagd hoe ik mijn werkdag door moest komen. Direct weer full time aan de slag en daar had ik achter af wel spijt van. Het was werken en rusten. Minimaal 1 vrije dag de hele dag niks waard. Nu twee weken klachtenvrij geweest maar sinds drie dagen weer hoge hartslag, hoge bloeddruk en wat kortademig dus terug bij af

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:47

Mijn geur en smaak zijn nu ook sterk aan het verminderen. Mijn broodje was vanochtend 1 hap zout, terwijl mij chai tea net leek op warm water met een kilo suiker erin. Blijkbaar heeft water ook een smaak, dat proef ik dus niet meer.