Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SandravdB

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 07:52

Voel me knap banketstaaf, gisteren botsing tegen stilstaande auto en van paniek door gereden, straks schadeformulier af gaan geven en verder invullen. Is wel goed voor me gewicht, nu 75,1

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:11

Oh jeetje, ik herken het deels. Ik heb maandag een botsing veroorzaakt omdat ik een kip wou ontwijken die op de kruising liep := gelukkig ging het niet hard

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:46

Hier ook niet hard maar van paniek wel door gereden

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:58

xJitskee schreef:
Ik vind dat lastig als ik thuis aan m'n scriptie zit te werken. Dan ga ik tussendoor even een rondje lopen en eindig je al snel bij de (koel)kast :') Als ik gewoon druk aan het werk ben gaat het altijd wel prima, dan zit ik echt in mijn ritme dat ik alleen in de pauzes kan eten en dan m'n bakjes met eten meeneem.

Dit! Geen scriptie dan, maar gewoon studeren. Maar wel hetzelfde gevoel..
Als je weg bent, kun je alleen opeten wat je bij je hebt.

Wat een schrik Sandra! Ken me best voorstellen dat je in paniek doorgereden bent. Wel goed dat je nu alsnog wat mee doet.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:39

Dat geeft wel even stress, Sandra! Hopelijk valt de schade voor iedereen mee.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:31

Schade valt mee maar voelde me wel echt schuldig, bedrijf reageerde heel rustig, nog geen vijf minuten daar geweest omdat ik alles al zo ver mogelijk ingevuld had

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:48

Oeps, logisch dat je daarvan schrikt. Maar wel zo eerlijk inderdaad om het schadeformulier nog in te vullen.

Voor de studenten, kun je niet in de bibliotheek van je stad of school gaan zitten werken? Dan kom je veel minder in de verleiding, des te meer omdat je al je spullen weer moet opruimen als je naar de supermarkt wilt, en niet even kunt laten liggen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:52

Ik heb thuis een hele mooie computer aan een bureau haha. Maar heb in huis ook niet echt snacks oid. :)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:19

Vind al knap dat ik gisteren niets gepakt hebt na die botsing, maar kan me voorstellen dat je uit verveling snel wat wil pakken, gelukkig gaat dat hier beter sinds ik vaak probeer te wandelen.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:23

Ik merk ook dat afleiding het best werkt
Verval zodra ik thuis ben aan het eind van de dag snel in bepaalde gewoontes

Probeer nu die gewoontes te vervangen door gezondere en minder calorierijke producten
Dus nog wel het ‘geniet’ moment maar dan met mate/anders

Ik kan ook niet altijd maar proberen ‘bezig’ te zijn

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:57

SandravdB schreef:
Schade valt mee maar voelde me wel echt schuldig, bedrijf reageerde heel rustig, nog geen vijf minuten daar geweest omdat ik alles al zo ver mogelijk ingevuld had

Vind het wel dapper dat je alsnog even je gegevens achter hebt gelaten! +:)+ Denk dat er veel mensen door de schrik doorrijden en daarna niet meer terug durven omdat ze bang zijn voor de reactie oid.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:19

Ik ben weer terug van weggeweest. Ik heb me even vijf dagen laten gaan met carnaval. Alleen maar wijn en frieten en frikadellen en pizza's gegeten. :=

Ik ga er nu weer tegen aan en dan weeg ik me een maandje niet meer. :')

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:25

Renee1991 schreef:
Voor de studenten, kun je niet in de bibliotheek van je stad of school gaan zitten werken? Dan kom je veel minder in de verleiding, des te meer omdat je al je spullen weer moet opruimen als je naar de supermarkt wilt, en niet even kunt laten liggen.

Kost me 2 uur reistijd per dag. En altijd wat geluid, mensen die heen en weer lopen. Ik studeer liever thuis, in alle rust en stilte. Maar dus eet verleidingen inderdaad. Spreek met mezelf nu af wanneer ik wat mag.

Welkom terug Neverland! Leuke dagen gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:47

Hmm nee, da's te ver weg. Ik woonde op 10 min fietsen van m'n school en ging dan wel eens van 11-15u in de bieb zitten typen. Ging prima.

Hier weer even last van demotivatie. Kom maar niet onder de 90, met als gevolg dat ik weer wat slechte dingen ga zitten eten en daardoor uiteraard gelijk blijf ipv afval :') Gister wel wezen bootcampen, dat dan weer wel.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 16:16

Dan is het goed te doen inderdaad. Voor mij is het echt zonde van de tijd.

Herkenbaar. Ik sta ook al weken stil. Zelfs geen 100 gram schommeling.. maar nu is het inderdaad een kwestie van doorzetten.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:33

Doe je wel iets aan extra lichaamsbeweging renee? Ik probeer vaak te zwemmen als is dat deze week niet gelukt omdat mijn zoontje ziek was, verder probeer ik dagelijks minimaal vijf km te wandelen. Vandaag dus uur in de regen gewandeld maar wel zes km gehad en snelste gewandeld tot nu toe. Verder merk ik dat ik van echt volkorenbrood langer vol zit dan van gewoon brood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:14

Ja qua lopen zit ik iedere dag wel aan ongeveer 10 kilometer. Ik bootcamp standaard eens per week en probeer ernaast meestal nog 1 á 2 keer een uur te wielrennen.
Ik moet gewoon gezond blijven eten, dan kom ik vanzelf onder de 90. Zit gewoon tussen m'n oren :')

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:02

Goede tips lees ik her en der... fijn!

Ik ben toch maar weer gestart met health app vam samsung invullen. Geeft toch een beetje houvast.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 08:05

Ik kom me hier aanmelden, helaas niet aan de start van 2020. Maar het is tijd om wat te gaan veranderen want ik ben echt niet tevreden meer met mijn gewicht en zelfs sommige kleding past niet meer.

Ik ben altijd super slank geweest en nu ben ik 7 maanden geleden naar Amerika verhuist en is mijn eet ritme behoorlijk verstoord. Omdat ik momenteel op vreemde tijden werk en tussendoor veel vrij ben eet ik gewoonweg te veel.
Ik wil graag terug naar gewone maaltijden en een lichaam waar ik tevreden over ben.
Steeds stel ik het maar uit en nu moet het echt gebeuren, hopelijk werkt dit als een goede stok achter de deur.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 08:11

Hoe ziet jou patroon er uit dan Dizzy505?

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:50

ik ben even stil geweest in dit topic omdat het even allemaal ** ging.. ik heb zojuist mijn voedingsschema opgehaald, en dat ziet er goed uit. ik moet iedere vrijdag op de weegschaal en dan krijg ik weer een passend schema. dit gaat een echte stok achter de deur zijn voor me. ik ben 7 mei jarig en dan wil ik er toch wel echt 5 kilo af..

dussss de motivatie is terugg. let's go!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:08

Welkom dizzy, dat je later gestart bent als ons maakt niet uit, ben ook niet precies begin januari gestart.

Renee is dat wat je dagelijks in totaal loopt? Ik probeer bewust dagelijks een route te wandelen van minimaal vijf km naast wat ik normaal loop per dag maar heb makkelijk praten want heb ook veel tijd daarvoor.

Black beauty, goed dat je weer oppakt en nu met een schema gaat werken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 13:30

Ik heb een nieuw sportschema gekregen voornamelijk gericht op versterking van mijn rug, knieën en enkels. Dit omdat ik van de zomer die hike wil gaan doen en dit m’n zwakke plekken zijn.
Vanmorgen voor het eerst gedaan, en nu voelt alles verzuurd, dus ik hoop dat ik morgen m’n bed uit kan komen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:31

Ik heb daar inderdaad iets minder tijd voor, maar ik loop vaak één lange ronde (30-60 min) met mijn hond. Dan zit ik in totaal op ongeveer 13 kilometer en dat vind ik toch best wat op een normale dag :+

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:55

Welkom Dizzy! Ik ben ook pas in Februari begonnen hoor!

En nu heb ik mijn doel voor deze maand bereikt, ben 3kg kwijt! Op naar mijn volgende doel voor Maart. En vanavond lekker een stukje chocola bij de thee <3

Ik ga elke dag een halfuur hardlopen (naja, 4min wandelen dan 2min rennen en 4 x herhalen) en dat is in totaal denk ik 1.5-2 mile, geen idee hoeveel km dat is :')