Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
240 (24%)
Nee, ik overweeg het niet.
612 (62%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
50 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
7 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
78 (7%)

Totaal aantal stemmen: 987

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 21:59

Heeft iemand ervaring met botox boven de wenkbrauwen zodat die wat gelift worden?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 22:51

Suzanne F. schreef:
Kinfiller kan heel mooi zijn en zeker zorgen voor een mooiere kaaklijn. Jukbeenfiller tilt de wang ietsje op maar een flinke plooi haalt het niet weg. Misschien zorgt een klein beetje filler daar nog net voor wat verzachting. Maar als je echt een rond gezicht hebt dan moet je daar wel uitkijken, dat je geen dikke apensnoet krijgt zegt maar. Misschien is subtiel van alles een beetje wel goed. Laat je adviseren door een goede arts.

En wat is dan de goede arts.. liefst Drenthe Groningen of punt Overijssel?

c_alsemgeest

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 22:56

Voor familie zonder bokt:

Heeft een van jullie ervaring met kaaklijn filler, bij slappere huid bij de kaaklijn. (Waardoor er zeg maar een soort plooitje komt tussen de voor en achterkant van de kaak)?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 23:58

Lindor92 schreef:
Heeft iemand ervaring met botox boven de wenkbrauwen zodat die wat gelift worden?

Botox boven de wenkbrauwen lift ze niet, Botox eronder zou dat net iets doen. Ik heb dat 1 keer gedaan en vond het effect eigenlijk niet merkbaar. De frons is bij mij effectiever omdat die meer naar beneden trekt.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 06:42

Elin_ schreef:
Suzanne F. schreef:
Kinfiller kan heel mooi zijn en zeker zorgen voor een mooiere kaaklijn. Jukbeenfiller tilt de wang ietsje op maar een flinke plooi haalt het niet weg. Misschien zorgt een klein beetje filler daar nog net voor wat verzachting. Maar als je echt een rond gezicht hebt dan moet je daar wel uitkijken, dat je geen dikke apensnoet krijgt zegt maar. Misschien is subtiel van alles een beetje wel goed. Laat je adviseren door een goede arts.

En wat is dan de goede arts.. liefst Drenthe Groningen of punt Overijssel?

Ik heb goede ervaringen met Madeeha Khan van faceland Groningen. Zij is daar cosmetisch arts.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 07:06

Lindor92 schreef:

Dat laat ik doen in Best bij Blush.
Combi frons, kraaienpootjes, wenkbrauwlift. Elke 4 maanden ongeveer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 07:07

c_alsemgeest schreef:
Voor familie zonder bokt:

Heeft een van jullie ervaring met kaaklijn filler, bij slappere huid bij de kaaklijn. (Waardoor er zeg maar een soort plooitje komt tussen de voor en achterkant van de kaak)?

Dat is lastig op te lossen met een filler. Dan ga je eerder naar een facelift.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 09:07

Ja dat zei ik ook al tegen haar, maar daar vind ze nu zichzelf wat te jong voor (37)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 09:33

Ik zie juist de laatste tijd veel strakke kaaklijn foto's voorbij komen mbv filler. Of bedoel je iets anders?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 09:40

Kimbers schreef:
Ik zie juist de laatste tijd veel strakke kaaklijn foto's voorbij komen mbv filler. Of bedoel je iets anders?

Ja dat inderdaad, sommige voor en na, ook bij oudere cliënten, zien er mooi strak uit, na de filler.
Maar je weet dus niet of die persoon misschien ook wel iets anders heeft laten doen dan alleen de filler tussen de voor en na foto :P
Dus vandaar zei ik tegen haar dat ik wel even persoonlijke ervaringen kon navragen in het topic.
Zij heeft daar best wat slappe huid, haar huid is sowieso wat slap na veel afvallen.

Ik had het ook na afvallen, maat ik heb natuurlijk lipofilling laten doen. Dat is ook enkel volume toevoegen en het is weg.
Maar dat is op veel meer plekken en je huid krijgt ook een boost van wat ze inbrengen qua eigen vet en stoffen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 10:06

Maar de meeste op de fotos die dat zo strak door fillers hebben zijn geen 50+

Ik denk dat je wel andere versteviging un je wangen kunt laten plaatsen om de boel wat voller te maken. Radiesse oid
Laatst bijgewerkt door Popstra op 26-03-26 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 10:07

Esmee_RS schreef:
Botox boven de wenkbrauwen lift ze niet, Botox eronder zou dat net iets doen. Ik heb dat 1 keer gedaan en vond het effect eigenlijk niet merkbaar. De frons is bij mij effectiever omdat die meer naar beneden trekt.

Dat is dikke onzin Esmee, ik heb altijd botox boven de wenkbrauwen en dan gaan mijn ogen weer open staan, mijn wenkbrauwen gaan omhoog. En in de frons.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 12:07

hahahatsjoe schreef:
Esmee_RS schreef:

Dat is dikke onzin Esmee, ik heb altijd botox boven de wenkbrauwen en dan gaan mijn ogen weer open staan, mijn wenkbrauwen gaan omhoog. En in de frons.

Ho, rustig. :')
Misschien heb ik boven de wenkbrauwen verkeerd geïnterpreteerd. Want als ik mijn frons laat doen pakken ze inderdaad ook het stukje daarboven mee. Ik dacht bij boven de wenkbrauwen aan het voorhoofd, en dat helpt in niet om wenkbrauwen te liften.
Zelf heb ik ervaring met botox onder de uiteindjes van mijn wenkbrauwen. Dat zou ook liften, maar het is in mijn ogen het geld niet waard. :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 13:24

Popstra schreef:
Maar de meeste op de fotos die dat zo strak door fillers hebben zijn geen 50+

Ik denk dat je wel andere versteviging un je wangen kunt laten plaatsen om de boel wat voller te maken. Radiesse oid

Zij is ook pas 37.
Maar gaf al aan dat ze het beste even een keer met me mee kan als ik mijn frons laat platspuiten, kan je wat info krijgen van de arts zelf.
De mijne is altijd wel heel eerlijk over de mogelijkheden etc

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 17:33

Suzanne F. schreef:
Lindor92 schreef:

Dat laat ik doen in Best bij Blush.
Combi frons, kraaienpootjes, wenkbrauwlift. Elke 4 maanden ongeveer.

Dat is voor jou een eindje rijden!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 19:03

hahahatsjoe schreef:
Esmee_RS schreef:

Kan dat icm voorhoofd? Ik hoorde dat je oogleden daar zwaarder van konden worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 22:18

PSvanLot schreef:
Dat is voor jou een eindje rijden!

Klopt. Ik wou dat ze dichterbij zaten maar voor Botox ben ik alleen daar tevreden.
Ik krijg daar echt maatwerk.

Elin: klopt, dat kan. Bij mij kan voorhoofd niet. Dan liften mijn wenkbrauwen niet en dat vind ik belangrijker dan de voorhoofdrimpel.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:38

Heeft iemand ervaring met traangoot fillers voor wallen/donkere kringen?
Ik ben benieuwd naar het effect er van.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:58

Josien_ schreef:

Ik heb ze gehad. deed bij mij bijzonder weinig af.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:20

Bij mij ook niet. Zit nu nog een klont aan 1 kant die steeds op zwelt als ik op die zijde heb liggen slapen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:40

Josien_ schreef:

Gaf bij mij wel echt heel mooi resultaat. Echt heel duidelijk. Het is nu al 3-4 jaar geleden maar zit nog steeds.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:51

Ik heb een traangoot filler gezet - niet omdat ik donkere kringen of wallen had, maar omdat ik een diepe 'nerf' had. Het is al lang geleden dat ik twee keer heb laten vullen en ze zijn nog altijd minder diep nu, ik stoor me er niet meer aan. Dus blij mee.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:20

Zijn was wisselende ervaringen lees ik al.
Ben nog in oriënterende fase, maar was benieuwd of iets dergelijks dit voor mij kan verbeteren.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:59

Ik zit er ook over na te denken, wil er iets frisser uitzien. Ben alleen een beetje bang voor de 'bobbel' die nog wel eens lijkt te ontstaan.