2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:09

Ik lees al aardig lang mee en ben zelf ook lekker bezig, maar nu loop ik tegen het volgende aan.
Ik heb regelmatig giga vreetbuien. Zijn er ook mensen hier die dat probleem hebben/hadden? Wat doen jullie er aan?
Ik kan zo 1500 kcal wegwerken halverwege de middag terwijl ik dan gewoon ontbijt en lunch al heb gehad van samen 1100 kcal. Dus ik heb mijzelf niet de hele dag uitgehongerd...

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:10

Haha ik zat echt propvol hoor.
Maar nu niet gekozen voor (vette) bijproducten.
Lekker veel vlees en vis en groentes.
Anders is het natuurlijk ook zonde van je geld.


WillBokkers schreef:
Ik lees al aardig lang mee en ben zelf ook lekker bezig, maar nu loop ik tegen het volgende aan.
Ik heb regelmatig giga vreetbuien. Zijn er ook mensen hier die dat probleem hebben/hadden? Wat doen jullie er aan?
Ik kan zo 1500 kcal wegwerken halverwege de middag terwijl ik dan gewoon ontbijt en lunch al heb gehad van samen 1100 kcal. Dus ik heb mijzelf niet de hele dag uitgehongerd...


Wat eet je dan smorgens?
Ik eet iets wat goed vult zodat ik smiddags niet naar vanalles grijp

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:26

Rebecca schreef:
Maar naar de wok gaan en niet losgaan is echt geen doen :+

O jawel hoor :+.
Ik kan dat prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:29

Es_ther schreef:
[naam] schreef:
Maar naar de wok gaan en niet losgaan is echt geen doen :+

O jawel hoor :+.
Ik kan dat prima!

Langs de bergen met alles wat verboden is , en dan het toetjes buffet met choco fontein :')

Nee ik ben niet een held in overslaan

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:33

ClaudiaHS schreef:
Haha ik zat echt propvol hoor.
Maar nu niet gekozen voor (vette) bijproducten.
Lekker veel vlees en vis en groentes.
Anders is het natuurlijk ook zonde van je geld.


WillBokkers schreef:
Ik lees al aardig lang mee en ben zelf ook lekker bezig, maar nu loop ik tegen het volgende aan.
Ik heb regelmatig giga vreetbuien. Zijn er ook mensen hier die dat probleem hebben/hadden? Wat doen jullie er aan?
Ik kan zo 1500 kcal wegwerken halverwege de middag terwijl ik dan gewoon ontbijt en lunch al heb gehad van samen 1100 kcal. Dus ik heb mijzelf niet de hele dag uitgehongerd...


Wat eet je dan smorgens?
Ik eet iets wat goed vult zodat ik smiddags niet naar vanalles grijp


Dit had ik bv vandaag (+ vreetbui :+ )
Ontbijt: 200/250 gram groenten, 1 grote schaal kwark met lijnzaad en een halve avocado
Lunch: 1 snee speltbrood met kaas en pindakaas, 1 manderijn en 1 portie met ovenschotel (bevatte ei, kaas, uien en courgette) en 4 amandelen
Totaal net geen 1100 kcal, vreetbui kwam nog geen 2 uur na de lunch.

smurffie

Berichten: 11134
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:56

Klinkt mij als vrij grote porties.. Dan krijg je zodra dat zakt weer honger. Probeer is gewoon iets te eten ( dus alleen de snee brood) en dan half uur te wachten en weer wat eten. Dan blijf je wat meer eten zonder het bunkeren

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:01

Misschien iets meer koolhydraten?

Ik volg nu een paar dagen het maaltijdplan van Kayla Itsines en het bevalt goed. Lekker eten en best veel!

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:09

smurffie schreef:
Klinkt mij als vrij grote porties.. Dan krijg je zodra dat zakt weer honger. Probeer is gewoon iets te eten ( dus alleen de snee brood) en dan half uur te wachten en weer wat eten. Dan blijf je wat meer eten zonder het bunkeren

Dat is juist iets wat ik wil voorkomen :)
Door de hele dag door te eten blijft je insuline hoog, ik wil meer in de richting van IF zitten. Tevens heb ik ook die mogelijkheid niet, ik kan alleen eten in mijn pauzes en verder niet, tenzij ik thuis ben (zoals vanmiddag :’) maar dat is max 1 a 2 keer per week )
Bedoel je met portiegrootte veel aan kcal/hoeveelhei 1 product? Of veel tegelijk?
Of het echt teveel van 1 ding is weet ik eigenlijk niet..

Tiggs, iets meer koolhydraten zou kunnen inderdaad, maar dat word dan wel even uitzoeken wat. Ik kan namelijk nog al last van gasvorming krijgen van teveel koolhydraten. Ik ga eens naar dat programma kijken! Ben benieuwd, bedankt voor de tip :)

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:05

Wokken en niet los gaan, ik vind het knap! Al kan ik de laatste tijd gezonde dingen ook meer waarderen en dat scheelt toch aanzienlijk. Jezelf volproppen met groenten, vis, vlees en een beetje bami in plaats van kipnuggets, friet, loempia's en tot slot voor de vorm nog wat wokken, voelt toch of je nog een beetje goed bezig bent.
Ach, uit eten is geen dagelijkse bezigheid en je mentale gezondheid is ook wat waard toch? :D

Wat lastig die vreetbuien..! Ik heb een tijd kha gegeten en sinds die tijd geen last meer! Wel lekkere trek en dan eet ik bijvoorbeeld een paar pure chocolade-eitjes, maar ik kan ook veel makkelijker nee zeggen als ik gewoon geen zin heb of al genoeg gehad heb. Dat kon ik eerst echt niet! Volgens mij komt dat door het eten van weinig koolhydraten en suikers. Mijn gevoel zegt toch, meer eiwitten. Dat vult goed voor langere tijd en je bloedsuiker blijft stabieler. Misschien je brood (tijdelijk) skippen?
Of is het een idee om je maaltijden in tweeën te delen? Dat je de tweede helft van je maaltijd eet als je trek krijgt? Ik vind je maaltijden ook al best groot hoor.

Mlies
Berichten: 14157
Geregistreerd: 23-07-03

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:09

Afbeelding

Vrijdagavond netflix and eh.. gezond bakje. >;)

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:32

amber15 schreef:
Wokken en niet los gaan, ik vind het knap! Al kan ik de laatste tijd gezonde dingen ook meer waarderen en dat scheelt toch aanzienlijk. Jezelf volproppen met groenten, vis, vlees en een beetje bami in plaats van kipnuggets, friet, loempia's en tot slot voor de vorm nog wat wokken, voelt toch of je nog een beetje goed bezig bent.
Ach, uit eten is geen dagelijkse bezigheid en je mentale gezondheid is ook wat waard toch? :D

Wat lastig die vreetbuien..! Ik heb een tijd kha gegeten en sinds die tijd geen last meer! Wel lekkere trek en dan eet ik bijvoorbeeld een paar pure chocolade-eitjes, maar ik kan ook veel makkelijker nee zeggen als ik gewoon geen zin heb of al genoeg gehad heb. Dat kon ik eerst echt niet! Volgens mij komt dat door het eten van weinig koolhydraten en suikers. Mijn gevoel zegt toch, meer eiwitten. Dat vult goed voor langere tijd en je bloedsuiker blijft stabieler. Misschien je brood (tijdelijk) skippen?
Of is het een idee om je maaltijden in tweeën te delen? Dat je de tweede helft van je maaltijd eet als je trek krijgt? Ik vind je maaltijden ook al best groot hoor.

Hmm daar kan ik wel wat mee! Bedankt voor de tip.
Opzich zijn de maaltijden best groot, maar als ik gewoon drie maaltijden per dag neem (geen tussendoortjes) en ik heb hier mijn avondeten bij zit ik netjes op het aantal kcal wat ik mag hebben. Denk dat het scheelt dat je als je snacks op deze manier in een keer naar binnen werkt. Maar evt in 2’en delen en kijken of dat beter gaat is nog wel een optie, ik kan er dan wel 4 maaltijden per dag van maken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:27

Goed bezig mlies!


Geen chips drang vandaag ,heel fijn voor de verandering :+ (weekend is chips en dan na 9 uur savonds :)) ,maar dat kan niet natuurlijk )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:36

Heb wel volkoren pannenkoeken met havermout gehad als eten :+ ,wat ik overheb voer ik aan mijn logé morgen of breng ik naar mijn ouders daar word papa wel blij van :+ .
Laatst bijgewerkt door Dani op 17-03-18 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht weggehaald.

Imre

Berichten: 14220
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:51

Ooh Mlies wat goed! Ik zit net aan een bescheiden bakje chippies. :o

WillBokkers, ik doe ook IF (achtig). Ik probeer inderdaad mijn hoofdmaaltijden wat groter te maken en niet meer de hele dag te eten. Gaat de ene dag beter dan de andere. Gister had ik bijvoorbeeld een enorme honger de hele dag. Daar heb ik aan toegegeven door wat extra broodjes te eten. Ik moést echt eten. := Vandaag gaat het weer veel beter.

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 05:55

Imre schreef:
Ooh Mlies wat goed! Ik zit net aan een bescheiden bakje chippies. :o

WillBokkers, ik doe ook IF (achtig). Ik probeer inderdaad mijn hoofdmaaltijden wat groter te maken en niet meer de hele dag te eten. Gaat de ene dag beter dan de andere. Gister had ik bijvoorbeeld een enorme honger de hele dag. Daar heb ik aan toegegeven door wat extra broodjes te eten. Ik moést echt eten. := Vandaag gaat het weer veel beter.

Ja herkenbaar! En toch merk ik wel dat IF goed voor mijn lichaam werkt! Dus ondanks de lastige gewenning merk ik wel dat mijn lichaam het er goed op doet :)

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 08:16

Wokken en niet los gaan:” als ik echt teveel eet merk ik het 3 dagen er na nog :+.
Daarbij kan ik niet goed tegen hele vette dingen, dus die eet ik dan ook niet veel.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:05

topsylover schreef:
De schade is meegevallen gelukkig! Vanmorgen 800 gram aangekomen in vergelijking met 2 weken geleden. Vanmiddag heb ik nog een verjaardag en daarna ga ik weer flink aan de bak! :)

En 2 weken later is er 2 kilo af! *\o/*
Vanavond ga ik naar Toto, dus dan mag ik even lekker eten. Wat waarschijnlijk wel gecompenseerd gaat worden door het dansjes doen.

Ik lees vooral veel mee in dit topic, en jullie zijn allemaal echt hartstikke goed bezig dames!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:40

Whaa Hier gaat het nog steeds waardeloos. Zit hele dagen goed en dan eind van de middag gaat het mis en raus ik alles naar binnen.

Ik drink in ieder geval al een paar dagen geen cola meer dus dat is vooruitgang.
Al met al zit ik gemiddeld denk ik wel op iets minder calorieën maar ik mis gewoon de doorzettingskracht momenteel. Baal echt van mezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:42

ElizeVdS schreef:
Whaa Hier gaat het nog steeds waardeloos. Zit hele dagen goed en dan eind van de middag gaat het mis en raus ik alles naar binnen.

Ik drink in ieder geval al een paar dagen geen cola meer dus dat is vooruitgang.
Al met al zit ik gemiddeld denk ik wel op iets minder calorieën maar ik mis gewoon de doorzettingskracht momenteel. Baal echt van mezelf.

Eet je dan niet gewoon veel te weinig overdag? Dat het goed gaat betekent niet dat je ook genoeg eet. Vreetbuien komen over het algemeen wel ergens vandaan dus zou toch kijken of je het voor kan zijn door bijvoorbeeld vaker iets gezonds te pakken als snack.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:44

topsylover, gefeliciteerd!

ElizeVdS, positief blijven, er kan nog veel. Dat je cola laat staan, is al erg goed! Je kunt niet alles tegelijk

ik moet ook weer even motivatie vinden. Wilde vanmorgen op de weegschaal gaan staan, maar ik heb mijn ontbijt al op.. ben bang dat ik schrik :+

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:46

Het zit bij mij in het niet lekker in mijn vel zitten helaas. Eind van de middag zit ik er doorheen en geef ik toe aan mijn gewoonte om de dag door te snaaien. Alleen deel van waarom ik niet lekker in mijn vel zit is mijn lichaam.. dus beetje kip en ei verhaal..

Maar goed ik heb gisteren met mijn man afgesproken gewoon geen "slechte" dingen meer te halen. Als ik dan ga snaaien zorg ik dat ik paprika of komkommer ofzo moet pakken. Minstens zo lekker eigenlijk.

Tigress

Berichten: 8948
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:50

Ik lees straks even bij. Magisch momentje gehad vandaag, een getal die ik in jaren niet meer gezien heb :D
Afbeelding

*\o/*

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:55

Ik heb net ook gewogen en zit op 68kg Dus toch 800 gr er weer af sinds maandag en ondanks het wokken *\o/*

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:23

Goed bezig!

Mlies
Berichten: 14157
Geregistreerd: 23-07-03

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 13:18

Goed bezig dames!!