Jennifuur schreef:Hi!
Ik kom hier even inbreken (Sorry).
Sinds januari ga ik 2 tot 4 keer per week enthousiast naar de sportschool, voornamelijk omdat ik bezig ben met afvallen en ik dit fijn vind ter ondersteuning. In het begin besteedde ik iedere sessie in de sportschool aan één uur lang cardio op een crosstrainer, en dat was het. Zoals jullie je misschien wel kunnen voorstellen wordt dat na een tijdje een beetje saai![]()
Nu pak ik al wel eens een paar van die krachtapparaten mee, zoals de legpress en andere apparaten die gefocust zijn op een bepaalde spiergroep, zoals de Adductor (er schieten me even geen andere namen te binnen.)
Nu wil ik graag meer met kracht gaan doen, dus squats met gewichten en andere toepassingen met kracht en gewichten. Waarvoor er dus ook benodigdheden staan in de sportschool waar ik kom. Maar ik heb maar een vaag idee van hoe het zou moeten, en wil mijn lichaam niet slecht belasten. Daarnaast lijkt het me een beetje matig om te staan klunzen op zo'n matje terwijl de halve fitness mee kijkt.
Heeft iemand van jullie daar misschien een duidelijke video of andere uitleg over? Ik hoop dat ik duidelijk genoeg heb uitgelegd over wat voor oefeningen ik het heb!
Hee! Goed bezig, krachttrainen is echt heel leuk!
Het is lastig om met een filmpje te laten zien wat je moet doen.
Voor iedere workout staat YouTube vol, maar je moet ook nog reflecteren op je eigen houding, het juiste gewicht kiezen en goed ademen

Kan een instructeur je niet op weg helpen met een paar goede oefeningen?
Dan is de kans op blessures en ontevredenheid ook het minst
Groetjes!