Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:40

Jennifuur schreef:
Hi!
Ik kom hier even inbreken (Sorry :D ).
Sinds januari ga ik 2 tot 4 keer per week enthousiast naar de sportschool, voornamelijk omdat ik bezig ben met afvallen en ik dit fijn vind ter ondersteuning. In het begin besteedde ik iedere sessie in de sportschool aan één uur lang cardio op een crosstrainer, en dat was het. Zoals jullie je misschien wel kunnen voorstellen wordt dat na een tijdje een beetje saai :Y)
Nu pak ik al wel eens een paar van die krachtapparaten mee, zoals de legpress en andere apparaten die gefocust zijn op een bepaalde spiergroep, zoals de Adductor (er schieten me even geen andere namen te binnen.)
Nu wil ik graag meer met kracht gaan doen, dus squats met gewichten en andere toepassingen met kracht en gewichten. Waarvoor er dus ook benodigdheden staan in de sportschool waar ik kom. Maar ik heb maar een vaag idee van hoe het zou moeten, en wil mijn lichaam niet slecht belasten. Daarnaast lijkt het me een beetje matig om te staan klunzen op zo'n matje terwijl de halve fitness mee kijkt.

Heeft iemand van jullie daar misschien een duidelijke video of andere uitleg over? Ik hoop dat ik duidelijk genoeg heb uitgelegd over wat voor oefeningen ik het heb!

Hee! Goed bezig, krachttrainen is echt heel leuk!
Het is lastig om met een filmpje te laten zien wat je moet doen.
Voor iedere workout staat YouTube vol, maar je moet ook nog reflecteren op je eigen houding, het juiste gewicht kiezen en goed ademen :)
Kan een instructeur je niet op weg helpen met een paar goede oefeningen?
Dan is de kans op blessures en ontevredenheid ook het minst
Groetjes!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:48

liespower94 schreef:
Jennifuur schreef:
Hi!
Ik kom hier even inbreken (Sorry :D ).
Sinds januari ga ik 2 tot 4 keer per week enthousiast naar de sportschool, voornamelijk omdat ik bezig ben met afvallen en ik dit fijn vind ter ondersteuning. In het begin besteedde ik iedere sessie in de sportschool aan één uur lang cardio op een crosstrainer, en dat was het. Zoals jullie je misschien wel kunnen voorstellen wordt dat na een tijdje een beetje saai :Y)
Nu pak ik al wel eens een paar van die krachtapparaten mee, zoals de legpress en andere apparaten die gefocust zijn op een bepaalde spiergroep, zoals de Adductor (er schieten me even geen andere namen te binnen.)
Nu wil ik graag meer met kracht gaan doen, dus squats met gewichten en andere toepassingen met kracht en gewichten. Waarvoor er dus ook benodigdheden staan in de sportschool waar ik kom. Maar ik heb maar een vaag idee van hoe het zou moeten, en wil mijn lichaam niet slecht belasten. Daarnaast lijkt het me een beetje matig om te staan klunzen op zo'n matje terwijl de halve fitness mee kijkt.

Heeft iemand van jullie daar misschien een duidelijke video of andere uitleg over? Ik hoop dat ik duidelijk genoeg heb uitgelegd over wat voor oefeningen ik het heb!

Hee! Goed bezig, krachttrainen is echt heel leuk!
Het is lastig om met een filmpje te laten zien wat je moet doen.
Voor iedere workout staat YouTube vol, maar je moet ook nog reflecteren op je eigen houding, het juiste gewicht kiezen en goed ademen :)
Kan een instructeur je niet op weg helpen met een paar goede oefeningen?
Dan is de kans op blessures en ontevredenheid ook het minst
Groetjes!

karuna schreef:
Mag ik hopen dat de sportschool begeleiders heeft rondlopen die ook bv een schema voor je kunnen maken. Oefeningen gaan lopen nadoen van een video kan heel verkeerde gevolgen hebben zoals overbelasting, verkeerde bespiering tot serieuze schade aan je lijf.

Fijn, zulke snelle reacties! :D Er zijn inderdaad wel instructeurs/trainers aanwezig. Als ik het zo hoor is het inderdaad slimmer om met een van hen een afspraak te maken. Bedankt!

lies_sparkle

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:53

Leuk! Moet je doen :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:55

Dat is het enige juiste om te doen, zij kunnen je helpen met schemas voor je spiergroepen, welke apparaten waarvoor zijn en welke gewichten en afstellingen het beste bij je passen. :j

Apparaten kunnen erg op elkaar lijken maar toch een totaal andere spiergroep belasten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:26

Tjeeemig dat was doodgaan... had 2 slechte weken gehad, dus beetje aangekomen.. ze heeft me niet gespaard en dat met deze hitte.. :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:35

Gevonden! Gewoon in de droger :? (Waar ik echt tig keer gekeken heb...)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:29

Haha oeps, gelukkig LM!

Haha, lekker relaxed, je bent nu niet meer zo jouw naam zeker :+

Ik had net een halfuurtje Grit. Nu weer een vegan eiwitshake proberen.
Ik heb er eindelijk een gevonden die echt goed smaakt, nu nog even de goede smaak kiezen!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:32

Ik heb vanmorgen foto's van mijn heupen laten maken ivm heupklachten. Dus ga even wachten op die uitslag voordat ik weer ga sporten. Heb overigens toch bijna geen tijd deze week dus is niet zo erg. :)

Maar heb wel weer zin om te gaan. :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:22

Tussen de vorige meting en laatste meting zat een gewichtsverlies van 5kg, en vet van 22 naar 18, dus ze zeiden tegen mij dat ik ook wat moet gaan wijzigen in mn training om lichaamsvorm te veranderen.. Ik zal daar van de week eens navraag over doen.

Ook wil ik een nieuw voedingsadvies om het vet te laten zakken, maar niet op spier te gaan verliezen.. Superleuk om er zo mee bezig te zijn :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:30

Ik zoek eigenlijk een soort multi pack weypoeder met bijv 5 verschillende smaken van 200 gram ofzo. Kan het nog niet vinden, enig idee of dit bestaat?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:40

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:51

Cer schreef:
Tussen de vorige meting en laatste meting zat een gewichtsverlies van 5kg, en vet van 22 naar 18, dus ze zeiden tegen mij dat ik ook wat moet gaan wijzigen in mn training om lichaamsvorm te veranderen.. Ik zal daar van de week eens navraag over doen.

Ook wil ik een nieuw voedingsadvies om het vet te laten zakken, maar niet op spier te gaan verliezen.. Superleuk om er zo mee bezig te zijn :j

Hm.. ik zat te slapen zeker.. Ik ben gedropt van 22 naar 16.. niet 18 :?
Maar goed, ik wil me nu goed gaan verdiepen in voeding en training om de flubbers weg te krijgen..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:01

Was best een warm cirquitje ;)
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:28

Flink doorgewerkt. Maar eeh je naam staat volledig vermeld zo hier.

Gister avond weer getraind was wel warm maar langzaam aan kan ik meer met schouder, alleen de iets te laat gegeten vegetarische pizza (wilde niet lekker gaar worden) lag wat zwaar op de maag. Wel me gek gezweet. Eerse keer de korter gemaakte jegging. Traint wel ok alleen warmer dan ik gewend ben

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:14

karuna schreef:
Flink doorgewerkt. Maar eeh je naam staat volledig vermeld zo hier.

Boeit niet, staat ook op m’n website etc ;)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:37

Hello!
Ik wil graag nieuwe sportschoenen maar t lukt mij maar niet om iets te vinden...
Ik wil graag witte schoenen, helemaal wit.
Alleen ik heb een hele smalle voet.
Dat is een probleem want alle sportschoenen zijn voornamelijk bij de voorvoet veeeeel te breed.
Iemand de gouden tip? *\o/*

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:53

Nee

:') Kiezen voor pasvorm en niet voor kleur?
Of gebruik je ze niet om te sporten? Dat kan ook..
Skechers heeft een smalle voet, maar of die helemaal wit zijn weet ik niet..
Google "witte sneakers".. die hebben best veel :j

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:19

Ik heb de wereld aan sportschoenen al gepast maar niks zit goed.
Mijn voeten kunnen altijd een heel dansje doen in de schoen :+
Even Google’n heeft dus ook geen zin, ik ben opzoek naar ervaringen.
Simpelweg omdat ik al zoveel gepast heb :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:00

Vanmorgen cirquit training

Afbeelding

En vanmiddag wezen fietsen (mtb) met m’n trainer (maar dan gewoon privé zeg maar).
Oh, gemiddelde snelheid klopt niet, maar was m met koffie op t terras vergeten op pauze te zetten ;)

Afbeelding

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:25

Ser, hoe kun je nog flubbers hebben bij een vetpercentage van 16%? := wel heel netjes hoor, succes!!

Maakt hier iemand gebruik van eiwitrepen? Zo ja, welke zijn aan te raden?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 07:26

Ja het kan, het is echt waar, ik wijt het aan de meetapparatuur van de sportschool.. Ik wil eigenlijk een eigen vetmeter kopen.

En van de week had ik voor t eerst een whey proteine poeder geprobeerd maar ik word er echt misselijk van.. :') Dus dat hoef ik niet meer.
Ook had ik een pre-workout shake, en daar kan ik ook niet tegen. Gisteren gewoon weer twee uur gesport op een glaasje smoothie en een rijstwafel met notenpasta.. dat gaat echt nog het beste :j
Van de eiwitrepen krijg ik vanmiddag een paar samples, dus ik heb nu nog geen idee..

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:22

Joysieee schreef:
Ser, hoe kun je nog flubbers hebben bij een vetpercentage van 16%? := wel heel netjes hoor, succes!!

Maakt hier iemand gebruik van eiwitrepen? Zo ja, welke zijn aan te raden?

Wij hebben een weegschaal waar je BMI, spier- en vetpercentage, vochtgehalte enzo opstaat en mijn vetpercentage is 13,6% :+ terwijl ik dus echt wel vetrolletjes heb, dus klopt van geen kant, maar wel leuk haha
Zou me graag een keer echt laten meten

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:00

Hier twijfel ik ook of de weegschaal in de sportschool klopt. Mijn vetpercentage stijgt alleen maar, waarbij mijn spiermassa daalt :') En dat hoewel ik niet op conditie train en er op let dat ik onder de hartslaggrens voor conditietraining blijf.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:11

Ik ben op de sportschool standaard 3 kg zwaarder dan thuis ;)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:31

De sportschool weegschalen zijn niet echt betrouwbaar. Wij hebben er 2 en geven beide een andere uitkomst.

Wij zijn thuis aan het verbouwen, ben de dagen dat de bouwvakkers er zijn vrij en als ze aan het werk zijn, kan ik naar de sportschool. Echt heerlijk, heb nu voor de 2de week een lesje Clubpower gedaan, waardoor ik aan 4x sporten per week zit, heerlijk!

Aan mijn nieuwe sportschema begin ik ook eindelijk te wennen... Mag ook wel na een maand haha