Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 13:00

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 13:03

Ja precies. Aan het lijntje houden en voor liegen / iemand zodanig voor het blok zetten...
Lijkt me geen goede basis voor een relatie, tbh.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 18:24

Heb het hele topic eens doorgelezen en meld mij ondertussen ook.
Hier 27 en ja ik wil bewust geen kinderen. Dit heeft meerdere redenen. Hier ook vaak te kampen gehad met een omgeving die zegt straks wil je ze wel ! Jou tijd komt nog wel.

- Ik kan niet goed met kinderen overweg , weet me geen houding te geven ect.
- Die zwangere buik en bevallen ? Hell no !
- Er zijn er inderdaad al genoeg dus daarvoor hoef ik het niet te doen.
- Heb een erfelijke afwijking dus zou dit niet fair vinden.

En zo kan ik nog even doorgaan. :+

En ja , ook ik ben van mening dat kinderen gewoon goed en duidelijke regels nodig hebben. Structuur en ze dan best leuk kunnen zijn soms !
Ik heb een gruwel aan dat gejank en geschreeuw en gekots en ga zo door :D
Als jong meisje vond ik ze al vreselijk en die baby's nog erger ! De wat oudere jonge kinderen gaat beter en vooral als ze opgevoed zijn is dat nog wel oke.
Daarnaast kids moeten zich leren te kunnen vermaken zonder al die techniek en tablets en maar voor de tv droppen.

Ik las hier over iemand die zoiets heeft haal die baarmoeder er maar uit.
Ik begrijp je redenatie daarin wel , desalniettemin is er een reden dat ze dit niet snel doen.
Ik ben zelf net 27 en geen kids , geen relatie. Ik zit momenteel wel in het traject baarmoeder verwijdering. Er zit best een risico aan en nadelige gevolgen. Zolang dit niet nodig acht te zijn zal ik het ook niet ten sterkste aanraden om dit te willen.
Verder vind ik wel dat als je bewust de keuze hebt geen kids , en goede stevige argumenten ze makkelijker mogen zijn wbt sterilisatie. Elke 16 jarige mag ook beslissen om een kind te houden als ze ongewenst/ ongepland zwanger worden :roll:

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 18:26

Mijn god... En dan ook de conclusie van het artikel, hij went er wel aan, min of meer. Dat dat dan de boodschap is die je andere vrouwen geeft; gewoon doen, hij went vanzelf, en als ie toch vertrekt heb je tenminste je kind! Zo egoistisch! Hij had natuurlijk ook gewoon duidelijk moeten zijn, daar niet van. Niet bepaald de beste basis voor een gezin idd.

Van de week zat ik na yoga met twee andere vrouwen te kletsen, toevallig alle drie bewust kinderloos. Dat is me nou nog nooit overkomen :') Bij hen was het er vooral nog nooit van gekomen, het goede moment was nooit geweest zeg maar. Zij konden zich bijvoorbeeld wel (enigzins) voorstellen hoe mooi een zwangerschap zou kunnen voelen. Ik heb dat helemaal niet he... Ik zie alleen maar, pfff een nog dikkere buik, met waarschijnlijk een hoop stretch marks waar ik nooit meer vanaf kom. De wetenschap dat er een ander levend wezendje in je zit, brrr ik vind het maar een raar idee. Het natuurlijkste wat er bestaat, ik weet het. Maar toch. Om nog maar niet te spreken over morning sickness en alle andere ongemakken, en dan moet de bevalling nog komen!

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 18:36

Vandaag een afspraakje gehad met collega's waarvan twee zwanger en een echt hoogzwanger... die benijd ik dan niet met dit weer, pfoe..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:29

Allegra schreef:
Mijn god... En dan ook de conclusie van het artikel, hij went er wel aan, min of meer. Dat dat dan de boodschap is die je andere vrouwen geeft; gewoon doen, hij went vanzelf, en als ie toch vertrekt heb je tenminste je kind! Zo egoistisch! Hij had natuurlijk ook gewoon duidelijk moeten zijn, daar niet van. Niet bepaald de beste basis voor een gezin idd.

Van de week zat ik na yoga met twee andere vrouwen te kletsen, toevallig alle drie bewust kinderloos. Dat is me nou nog nooit overkomen :') Bij hen was het er vooral nog nooit van gekomen, het goede moment was nooit geweest zeg maar. Zij konden zich bijvoorbeeld wel (enigzins) voorstellen hoe mooi een zwangerschap zou kunnen voelen. Ik heb dat helemaal niet he... Ik zie alleen maar, pfff een nog dikkere buik, met waarschijnlijk een hoop stretch marks waar ik nooit meer vanaf kom. De wetenschap dat er een ander levend wezendje in je zit, brrr ik vind het maar een raar idee. Het natuurlijkste wat er bestaat, ik weet het. Maar toch. Om nog maar niet te spreken over morning sickness en alle andere ongemakken, en dan moet de bevalling nog komen!

Nou dat vind ik het gevaarlijke aan het artikel, de strekking dat als het kindje er eenmaal is hij er ook blij mee zal zijn. Maar in deze relatie is al zoveel mis dat ik vind dat ze heel goed bij elkaar passen :o

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:35

Was ik van de week bij een vriendin die er door omstandigheden helemaal door heen zit...gezin met 3 kinderen, 2 puber dochters...draken van meiden, eigenlijk al al die jaren dat ik ze ken, dus niet nu ivm de pubertijd..

Och jee, wat ben ik dan blij er geen te hebben...
Is dus niet alleen in de kleutertijd, maar ook de jaren er na.....

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:40

Century schreef:
Ja precies. Aan het lijntje houden en voor liegen / iemand zodanig voor het blok zetten...
Lijkt me geen goede basis voor een relatie, tbh.

Ken ook vrouwen die per se een kind willen en dan de eerste de beste vent nemen, binnen een paar jaar gescheiden...vent is al heel snel na zwangerschap niks meer voor ze...ze hebben eieren uit laten komen en hebben wat ze willen....in dit land wordt er goed voor alleenstaande moeders gezorgd, een zeker gevoel voor sommige vrouwen om hun kinderwens uit te laten komen...mannen zijn donors omdat de klok tikt..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:52

Omgekeerd zijn ze er ook hoor.
Jaaa ik wil graag een gezin en dan daarna koude voeten krijgen en de moeder voor alles op laten draaien. Of dan tijdens de zwangerschap besluiten vreemd te gaan _-:(

Maar hoe dan ook begrijp ik gewoon niet dat je zulke belangrijke zaken niet eerst gewoon practisch zakelijk doorspreekt.
Wat verdienen we, hoeveel tijd hebben we, wie draagt verantwoordelijkheid voor wat, hoe gaan we het oplossen als het kind ziek is en zijn we goed verzekerd.
Alles alles dan geen probleem is dan pas de romantische fase.

Is er een struikelblok waar je al niet over eens bent voordat de gup er überhaupt is, dan wordt je het daarna ook niet spontaan eens.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:59

Sizzle schreef:
Omgekeerd zijn ze er ook hoor.
Jaaa ik wil graag een gezin en dan daarna koude voeten krijgen en de moeder voor alles op laten draaien. Of dan tijdens de zwangerschap besluiten vreemd te gaan _-:(

Maar hoe dan ook begrijp ik gewoon niet dat je zulke belangrijke zaken niet eerst gewoon practisch zakelijk doorspreekt.
Wat verdienen we, hoeveel tijd hebben we, wie draagt verantwoordelijkheid voor wat, hoe gaan we het oplossen als het kind ziek is en zijn we goed verzekerd.
Alles alles dan geen probleem is dan pas de romantische fase.

Ja ach, er zijn klootzakken en poedersuiker, ik vind dat altijd zo'n eindeloze discussie.

Ik denk dat er bij ons een half jaar zit tussen de wens uitspreken en het daadwerkelijk proberen :') We hebben in januari mijn verzekering omhoog gegooid naar 3 sterren en toen dacht ik nog, straks betaal ik me een jaar blauw aan verzekeringsgeld zonder zwanger te raken, maar toen was ik al heel stiekem in verwachting.

Maar als ik eerlijk ben, denk ik dat het onderwerp kind er bij ons vanaf dag 1 heeft gezeten, vooral omdat mijn vriend in den beginne geen wens had en later omdat ik bepaalde ideeën heb over opvoeden en ik zeker wilde weten dat dat strookte met zijn visie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:38

Maar als moeder kan je wel eisen dat hij iig betaald. Als vader sta je nergens als zo'n geit besluit jou als spermadonor te gebruiken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:41

Ayasha schreef:
Maar als moeder kan je wel eisen dat hij iig betaald. Als vader sta je nergens als zo'n geit besluit jou als spermadonor te gebruiken.

Als vader zijn er ook genoeg manieren om die alimentatie te ontwijken, mensen kunnen elkaar het leven zuur maken wat dat betreft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:49

Geen die je op lange termijn veel goeds op leveren. Dus gekl**t ben je toch.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:51

Tja, wat heb je aan geld van je ex als je zelf prima in staat bent een hoofdinkomen te genereren en juist graag de verzorger support had gehad.

Er wordt doorgaans gewoon te weinig gecommuniceerd in een relatie.
Ik snap ook nog steeds niet dat mijn voormalige collega getrouwd is met iemand die op geen enkele wijze haar carriere in combinatie met kinderwens ondersteund.
Kerel heeft 1 week voor het huwelijk gezegt dat als ze kinderen wil ze maar lekker zelf voor moet zorgen terwijl ze een bloeiende academische carriere had.
Hij zelf is een ambitieloze lamzak en zegt dat een man niet minder dan 100% kan werken ivm imago verlies, en oja het liefste wil hij 2 of 3 kinderen :')
Dat huwelijk had ik toch echt accuut afgeblazen >;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:02

Blijkbaar genoeg dat veel vrouwen hun ex zelfs in de schulden steken er voor.
Zélfs als ze zelf nooit voor de kinderen gezorgd hebben. Maar op papier woonden ze bij haar (in praktijk bij de vader) en die gekkin heeft het voor getrokken omdat vader geen alimentatie wilde betalen. :) (logisch lijkt me als hij ze in huis had?) en hij trekt aan het kortste eind.
Dat type vrouw dat met de pil stopt zonder het te vertellen is ook dat type dat dit soort gezeik uit haalt. Vrouwen zijn echt niet allemaal onschuldige kwetsbare wezentjes. Niet meer of minder dan mannen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:03

Wat vinden jullie eigenlijk van 'wij krijgen een kindje'?
Mijn moeder zette net A Baby Story op (gruwel) en daar werd constant gezegd door de man: 'wij zijn in verwachting' of 'wij zijn zwanger' :brr:
Laatst bijgewerkt door enamorada op 28-05-17 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:03

Die had ik na de eerste date een vals telefoonnr gegeven. Klinkt echt als een droomvent.

Zo ben ik van de week ook weer van de bank afgerold van het lachen. Een of ander tlc programma. Stelletje was net 3 dagen getrouwd en toen kwam voor het eerst(!!!) het onderwerp kinderen ter sprake. Hij wil direct aan een gezin beginnen zij wil ze helemaal niet. Hoe stom (maar wel vermakelijk) kun je zijn?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:04

Of van die types die denken hun relatie te redden door een kind te nemen :roll: Ja want dat gaat echt verbeteren door poepluiers, slapeloze nachten etc

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:08

Wij zijn zwanger :r
Dat wil ik nog wel eens zien van de man. (nuja, het kan blijkbaar heb ik eens gelezen :Y) )
Wij verwachten een kindje, ja tuurlijk, maar er is er toch echt maar een zwanger.

Vraag me eigenlijk af of mannen ook op een roze wolk zitten wanneer de vrouw zwanger is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:29

Wij krijgen een kindje klopt natuurlijk wel.
Maar bij de term wij zijn zwanger begin ik ook te kotsen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:31

Ik weet dat er aanstaande vaders zijn die echt op een roze wolk zitten ja :j :') Mijn zwager was er zo een, mijn zus zat er totaal niet op, maar hij compenseerde dat wel _O-

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:50

Hij zwangerde gezellig mee :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:56

Ja, tot vervelens toe, zelfs van de aanstaande moeder dus :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:59

Haha, het kan dus wel :')

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:05

Aria_zz schreef:
Wij zijn zwanger :r
Dat wil ik nog wel eens zien van de man. (nuja, het kan blijkbaar heb ik eens gelezen :Y) )
Wij verwachten een kindje, ja tuurlijk, maar er is er toch echt maar een zwanger.

Vraag me eigenlijk af of mannen ook op een roze wolk zitten wanneer de vrouw zwanger is.

Zei mijn man ook. (Zat ook wel op de wolk en gezien mijn klachten, had ik hem ook wel vreselijk nodig) Zijn broer vond dit ook stom.
Nu is zijn vriendin zwanger en zegt hij het ook overal en tegen iedereen :')

Tuurlijk klopt het niet en is het " we krijgen een kindje".
Echter snap ik het wel, het is een stuk emotie.