_Melanietje_ schreef:Kan iemand dit misschien verklaren?
Sinds een maand rijd ik nu op dinsdagavond paard. Ik heb dan een uur les. Ik doe dagelijks wegen en als ik op woensdagochtend weeg ben ik altijd meer dan 0,5 kilo afgevallen alleen als ik op donderdagochtend weeg is dit er meestal weer helemaal bij zonder dat ik meer of minder eet of wat dan ook.
Dat is hoe dan ook vocht. Waarschijnlijk verlies je tijdens het paardrijden wat meer vocht en bouwt dat later weer op. Eet je veel zout? Veel mensen in Nederland nemen zonder dat ze het doorhebben veel te veel zout tot zich, bijvoorbeeld door overal zout overheen te gooien. Voor mij werkt het goed om het eten dat ik maak te kruiden met andere dingen dan zout, veel kruiden geven hetzelfde gevoel maar dan zonder al het toegevoegde zout. Hier zijn paprikapoeder en cayennepeper vooral favorieten, maar ik eet ook veel komijn en korianderzaad, currypoeder, kerrie en kurkuma.
Sport je verder naast het paardrijden? Je zou natuurlijk op donderdag ook weer kunnen gaan sporten, dan zweet je er weer wat vocht af!