Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:20

Ik kom weer even binnenvallen.. :o vroeg me af of iemand dit herkent?

Had even (iets langer als) een maandje niet gelopen, kreeg namelijk de laatste keren last van mijn (linker)enkel en heb maar even rust gehouden. Nou had ik van de week zoveel zin om te rennen en ik heb gewoon 5km aan een stuk gerend. Ik kreeg wel weer last, maar wilde zo graag dat ik het ook heb afgemaakt :o
Nu loop ik al 3 dagen heel kreupel, de zijkant van mijn rechtervoet doet zoveel pijn! Links is ook gevoelig. Maar dus niet bij mijn enkel, maar echt boven aan de zijkant van mijn voet..
Iemand die dit herkent? Weet iemand hoelang dit aan kan houden?
Ik heb een staand beroep dus echt rusten is bijna niet mogelijk :')

Anoniem

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:40

Daarom ga ik niet verder als ik ergens last van krijg. Dan is de kans groter dat ik er ff helemaal uitlig dan dat ik tenminste kan onderhouden.

Nou, hier een km erbij en eindelijk weer rond de 8 km/u.
Ben benieuwd morgen! Onderweg ging het best goed. Heel even gevoelige scheen maar nog geen echte pijn.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:44

Dreamy schreef:
Ik kom weer even binnenvallen.. :o vroeg me af of iemand dit herkent?

Had even (iets langer als) een maandje niet gelopen, kreeg namelijk de laatste keren last van mijn (linker)enkel en heb maar even rust gehouden. Nou had ik van de week zoveel zin om te rennen en ik heb gewoon 5km aan een stuk gerend. Ik kreeg wel weer last, maar wilde zo graag dat ik het ook heb afgemaakt :o
Nu loop ik al 3 dagen heel kreupel, de zijkant van mijn rechtervoet doet zoveel pijn! Links is ook gevoelig. Maar dus niet bij mijn enkel, maar echt boven aan de zijkant van mijn voet..
Iemand die dit herkent? Weet iemand hoelang dit aan kan houden?
Ik heb een staand beroep dus echt rusten is bijna niet mogelijk :')

Is de demping niet uit je schoen?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:40

Jane2, beetje late reactie maar ik heb zojuist de tomtom spark 3 gekocht en ben tot nu toe heel tevreden. Hij heeft ook een loopband functie, fijn als je dat vaak gebruikt.

Benangelique, gaaf een halve marathon! Pittig hoor! Mag je flink aan de bak met trainen. Weet je al waar je wil gaan? En 20km per uur? :wow: Ik red dat echt niet!

Daan, ik denk dat voor jou een halve marathon ook echt geen probleem zal zijn! Iets met 2 vingers in je neus... :+ Succes met je wedstrijd morgen!

Bloodymary, wat heftig zeg, zo'n ongeluk! Fijn dat je wel snel hersteld bent en dat je weer aan het lopen bent. Nu rustig opbouwen.

Robijntjah, beter iets te rustig opbouwen dan te snel en weer met een blessure zitten. Zeker als je lijf al extra uitdagingen heeft.

Hyawatta, balen, beterschap! Hopelijk ben je er snel vanaf.

Sue, mooi tempo hoor! Kan ik nog even van dromen.

xAlice, klinkt goed! Ben je met een schema aan het trainen of gewoon steeds iets verder?

Tylando, welkom. Goed bezig in een loopgroep. En mooie tijden loop je.

Dreamy, balen maar ik denk dat je echt te hard van stapel bent gelopen. Rust nemen tot je volledig herstelt bent en dan langzaam opbouwen.

Bij mij gaat het ook lekker. Loop steeds een rondje van ongeveer 6km. Wel traag, 9/9,4km p/u dus doe er dan ongeveer 39/40 minuten over. Vandaag ook m'n tomtom voor het eerst gebruikt en ben erg tevreden met de resultaten. Geen problemen met uitlezen zowel op de mac, ipad als iphone. Gaat prima allemaal.

Morgen even naar de Decathlon voor een windjack en handschoenen. Had vooral koude handen vanmorgen.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:57

Woops sorry! Ik vergeet Bokt steeds :o. Om even op alle vragen terug te komen. Ik dacht dat mijn teen oké was (deed geen pijn meer), maar ik merk dat er nog wel 1 gevoelig punt is, die gekke knobbel zit er ook nog steeds en is ook nog steeds donkerblauw/paars.. Dus heb besloten toch nog even te wachten met lopen.. Houd het nu bij de crosstrainer in de sportschool en fietsen! Echt balen! Kan nu al een maand niet lopen..

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:53

Doen jullie nog andere sporten buiten het lopen?
Ik doe 1x pw pilates en 2x funxtion dat is een soort krachttraining

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 01:23

Ik heb ook weer een mini rondje gerend na 2 maanden eruit gelegen te hebben, had vlak na de Tilburg ten Miles mijn grote teen gebroken (geef nooit je paard een coorigerende trap met gympies aan). Vanmorgen eindelijk weer klein rondje gelopen en hield het makkelijk vol, viel mij alles mee! Hopelijk is die teen morgen niet al te boos

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 01:45

tylando schreef:

Paardrijden :D

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 02:12

Sue_ schreef:
tylando schreef:

Paardrijden :D

Joh verrassend :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 07:01

:')

Krachttraining buik billen en armen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:32

Nelleke,20k/u haal ik alleen in vette sprint en moet niet langer dan 200 meter duren hoor!
En zó langzaam ben je toch niet? 9,5k/u is mijn duurlooptempo

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:33

Ik probeer trouwens 3x per week de fitnesshoepel te gebruiken maar daar komt snel de klad in. Moet eigenlijk hard aan mijn core gaan werken maar vind dat werkelijk vreselijk

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:07

tylando schreef:

Paardrijden natuurlijk! Zo'n vier keer in de week. Daarnaast probeer ik 2 x in de week hard te lopen en dan heb ik 1 dag (zondag) dat ik helemaal niks doe, alleen maar lamballen.
Als het hardlopen er niet van komt omdat het bijvoorbeeld de hele dag regent, dan ga ik op die dag wat oefeningen van Youtube doen, Pilates of Jilian Michaels of zo.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:53

Daan, hoe is t gegaan vandaag?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:08

Tylando welkom! Paardrijden utieraard :P Daarnaast doe ik om de week aquafit en in de zomer fiets ik regelmatig op de mountainbike.

Benangelique jammer dat de duurloop vorige week niet helemaal lekker verliep, maar je hebt het toch mooi maar weer gedaan!

Robijntjah lekker hoor weer een km er bij :)

Nel nog kunnen slagen voor een jack en handschoenen?

Tammy balen van je teen zeg! Ben je er toen wel mee naar de dokter geweest?

Conny fijn dat je weer kan beginnen.

Ik heb echt een fijne wedstrijd gelopen, ben heel tevreden :D Ging gewoon echt lekker. Leuke sfeer ook, onderweg nog wat korte praatjes gehouden. Zaten een paar hellingen in, een lang recht stuk tegenwind en best wel wat stukken met veel blad op de weg maar ik kon op een fijn stabiel tempo de ronde lopen. De uitslagen staan nog niet online maar ik heb zelf afgeklokt op 38.41 (8km) en zoiets stond volgens mij ook op de klok daar.
Mijn zus was natuurlijk veel eerder gefinisht dan ik en was nog even terug gelopen om mij de laatste paar honderd meter nog even te pushen harder te gaan. Ik vragen hoe het bij haar was gegaan, leuk he dat X halverwege stond aan te moedigen etc. Zij “mond houden en doorlopen!” :') Ze is een beetje fanatiek haha. Maar daardoor de laatste paar honderd meter wel op 4 min/km gelopen dus dat was nog een mooie eindsprint :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:28

mijn god, wat een tempo hou je er toch op na! ik ben al helemaal blij als ik 8k op 6:00 vol kan houden :+

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:37

Jeetje Daan wat goed! Lekker zo'n motivator! :D

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:39

Hier de zondagmorgen begonnen met een rustig rondje. 6,5km. Was echt heerlijk! Hopelijk morgen tijd om weer een stukje mee te pakken!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:40

gisteren trouwens 5k gelopen met 2 andere meiden uit mijn groepje. alleen gingen zij langzaam en wilde ik sneller. heb dus de volgende k steeds sneller gelopen: 6:20 - 6:00 - 5:55 : 5:45 - 5:35. nooit gedacht dat ik 4k zo lang zo snel zou kunnen lopen. toen ik in april begon was mijn standaard looptempo 6:35 ofzo

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:48

Zo daan flink tempo erin gehad, netjes hoor.

BENANGELIQUE jij gaat ook lekker.

Ik ga morgen weer een poging doen.
Afgelopen week niet meer gelopen, griep gehad, en donderdag naar de orthopeed, ben benieuwd, laatste week ook nergens meer last van gehad maar morgen met het lopen komt het dan ook pas weer omhoog als ik last krijg.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:06

Mooie tijden!
Ik ga morgenochtend weer rondje lopen.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:58

Benangelique, wat goed dat je de laatste tijd ineens zo vooruit gaat! Fijn zeg!

Hyawatta, ben benieuwd wat de orthopeed zegt! Echt vervelend dat je met het lopen weer last krijgt. Zou het niet aan je schoenen kunnen liggen?

Net nog even een hardloopjack besteld. Had wel een jasje aan de laatste twee keer, maar die ademde niet echt. Spul gaat wel altijd direct de was in, maar echt fijn loopt het niet haha.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:01

Bedankt meiden, ik ben er ook echt blij mee dat het zo lekker ging :D

Benangelique mooie opbouw hoor! Je boekt echt wel mooie progressie.

Sue lekker begin van de zondag :D En leuk een nieuw jasje, ademende kleding is wel zo prettig ja.

Hyawatta ik ben heel benieuwd wat er bij de orthopeed uit komt.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:05

Oja Tylano, nog even serieus antwoord haha.

Naast (heel veel) paardrijden en minimaal 2x per week hardlopen hou ik weinig energie over om nog extra te sporten. Eigenlijk zou ik thuis nog wat extra oefeningen moeten/willen doen. (beetje buikspier enzo). Maar jeetje daar kan ik me écht niet toe zetten.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:08

Ik heb de schoenen wel aan laten meten maar zeg nooit nooit he. Het is ook alleen met hardlopen, de volgende dag is het weer over. En alleen rechter knie en verder ook nergens. We zullen zien.