Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:49

Nibbit schreef:
Ik vind de sportschool ook echt vreselijk, ga er niet meer aan beginnen :+
Alleen de cardio is wel wat, maar de apparaten en klasjes, echt helemaal niet mijn ding :Y)

Maar iedereen moet kiezen voor wat voor jou werkt en voor veel mensen is het toch een stok achter de deur +:)+

Ik wilde eerst ook alleen voor de cardio, maar kreeg meteen een schema. En dat is wel prima te doen gelukkig. Maar ik zit veeeeeeeeeeeeeeeeeeel liever op paard _O-

gribaldi schreef:
Goed bezig allemaal!

Hier ook weer bijna een kilo af.
Wat betreft eten, ik bereid het eten dus gewoon eten wat de pot schaft in dit geval :+

Sportschool heb ik gedaan maar koste enorm veel tijd en thuis vinden ze het dikke onzin :')

En wat lekkers pakken doe ik ook gewoon zelf, geen mensen die gaan stangen of het voor je neus gaan houden. Lijkt mij ook niet tof :Y)

Goed bezig!

Vanwaar vond je gezin het onzin? En wat doe je verder aan beweging?

Pure interesse, zoals Nibbit zegt, ieder z'n voorkeuren. En de sportschool is niet echt mijn voorkeur :')

Raja

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:59

Ik zie paardrijden dan weer wel als beweging, maar ligt er natuurlijk aanhoe intensief je rijdt.
Nu is mijn paard herstellende van een peesblessure dus heel intensief is het niet. Maar ik wandel nu wel extra veel :')
Ik geef daarnaast ook 2 x per week les hier op de sportschool.
Ik heb dus absoluut geen zin om hier ook nog eens te sporten. Ik zit hier al 5 dagen in de week :')

Dilan, goed gedaan!!
Hopelijk kunnen ze je goed blijven motiveren :)

Ik zou echt woest worden als mijn vriend/familie iedere keer een bak chips oid voor mn neus zou houden.
Vind ik ergens ook een soort respectloos.
En ik vind het dus ook echt sneu voor die vrouw die hier zo hard dr best doet, dat haar gezin haar niet steunt...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:10

Raja schreef:
Ik zie paardrijden dan weer wel als beweging, maar ligt er natuurlijk aanhoe intensief je rijdt.
Nu is mijn paard herstellende van een peesblessure dus heel intensief is het niet. Maar ik wandel nu wel extra veel :')
Ik geef daarnaast ook 2 x per week les hier op de sportschool.
Ik heb dus absoluut geen zin om hier ook nog eens te sporten. Ik zit hier al 5 dagen in de week :')

Dilan, goed gedaan!!
Hopelijk kunnen ze je goed blijven motiveren :)

Ik zou echt woest worden als mijn vriend/familie iedere keer een bak chips oid voor mn neus zou houden.
Vind ik ergens ook een soort respectloos.
En ik vind het dus ook echt sneu voor die vrouw die hier zo hard dr best doet, dat haar gezin haar niet steunt...

Ik rij redelijk fanatiek, helaas door een slechte bak op dit moment niet zoveel :(
Vraag me alleen wel eens af of dat gewone paardrijden niet gewenning wordt.

Kan me voorstellen dat je naast dat lesgeven weinig zin hebt in sporten daar... Verder werk je er ook nog?

Avondeten is ook besloten, wordt pasta marscarpone. Niet heel erg gezond :Y) Maar wel erg lekker. Als ik 'm net zo kan maken als de AH. :')

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:14

Alle beweging wordt natuurlijk uiteindelijk gewenning als je altijd hetzelfde doet :j
Daarom is het ook eigenlijk wel belangrijk dat je regelmatig je trainingsschema naloopt met een instructeur.

Ik werk 36uur op de sportschool.
Ben manager en doe de leden administratie.
Daarnaast heb ik een diploma voor fitness instructeur en geef ik BodyBalance lessen en Ruiterfitness :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:26

AAh bodybalance, LEUK! Alleen deze release vind ik echt saai, dus ik ben niet zo gemotiveerd. Wil morgen wel weer gaan.

Ik ga naar de sportschool omdat ik het leuk vind. Ik doe ook alleen maar groepslessen, dus zumba, yoga en bodybalance. Ik ging eerst vaak met een klasgenootje, alleen die is na een half jaar afgehaakt. Nu ga ik al ruim een half jaar alleen, 2-3-4 x in de week. Ligt een beetje aan hoe ik me voel en mijn planning

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:42

De nieuwe is wel weer heel gaaf! :j
Heel anders!
En goede muziek!
Lorde... The Wknd...

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:46

Ik ben benieuwd! Ik vind balans altijd heel leuk, en die zit er maar weinig in. Goede muziek doet ook veel inderdaad, vind de muziek van deze ook niet zo. Nou, nog een paar keer gaan en dan is er gelukkig weer een nieuwe *\o/*

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:54

ja, dat is wel een nadeel, als er ergens iets niet leuk is in zo'n les moet je toch iedere keer hetzelfde doen...
Maar wij doen vaak wel wisselen hoor.
Oude nummers erin...
Mijn moeder heeft al 50! releases gedaan dus die heeft een hele voorraad muziek/choreo :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:12

@ Janine, zat er 3 tot 5x per week. En kreeg dan regelmatig te horen heb je niks beters te doen :')
Ging om half 8 de deur uit en stapte 's avonds pas tussen 2100uur en 2200uur binnen.
Spoiler:
(iets met slecht stil zitten en altijd druk)

Op het moment doe ik vrij weinig op 1x in de week sporten met de hond en 1x zwemmen.
Heb 3 maanden niks gedaan vanwege rugklachten (helaas geen duidelijke oorzaak voor het ene probleem, wel wat anders gevonden wat minder fijn is maar waar we nu rekening mee kunnen houden)
Ik ben het langzaam aan het opbouwen, en doe dan kracht/cardio.

Planning is om hardlopen weer op te pakken ( 3 tot 5x per week) fietsen, zwemmen en de krachttrainingen.
Maar even rustig op bouwen lijkt mij verstandig :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:20

gribaldi schreef:
@ Janine, zat er 3 tot 5x per week. En kreeg dan regelmatig te horen heb je niks beters te doen :')
Ging om half 8 de deur uit en stapte 's avonds pas tussen 2100uur en 2200uur binnen.
Spoiler:

Op het moment doe ik vrij weinig op 1x in de week sporten met de hond en 1x zwemmen.
Heb 3 maanden niks gedaan vanwege rugklachten (helaas geen duidelijke oorzaak voor het ene probleem, wel wat anders gevonden wat minder fijn is maar waar we nu rekening mee kunnen houden)

Planning is om hardlopen weer op te pakken ( 3 tot 5x per week) fietsen, zwemmen en de krachttrainingen.

Oooh dat is inderdaad niet leuk voor je gezin. Zeker ook nog gewoon werk ernaast?

Verstandig dat je het rustig aan opbouwt, het is duidelijk niet zo dat je de hele week stil zit...

Maar de hoeveelheid die je in de planning hebt liggen, ik vind het knap hoor!

Dat vind ik van iedereen... Ik zie het niet zitten om mijn huidige schema vol te houden als ik straks weer 32-40 uur per week werk...
Ik vind het ook knap dat jullie er echt voor je plezier zitten, dat werkt alleen maar in jullie voordeel! Lukt het combineren met paard wel een beetje?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:23

Ik ben een tijdje uit het topic gegaan omdat ik totaal geen motivatie meer had na het niet afvallen. Inmiddels sinds een week ongeveer soort van motivatie gevonden maar dan vooral om er niet zo zwaar aan te tillen. Heb m'n keukenweegschaal in de la gelegd en gebruik die alleen nog om dingen voor recepten af te wegen en mfp open ik alleen nog om af en toe eens te kijken hoeveel kcal ik ongeveer eet.
Ontbijt is ipv kwark yoghurt of havermout naar een rijstwafel gegaan met chocopasta en een glas bruiswater. Als ik trek krijg op mijn werk neem ik nog een snack a Jack en een grote mok thee. Lunch bestaat uit 2 bh met meestal een gekookt eitje en een met pindakaas of kipfilet en een beker optimel. Smiddags nog een stukje fruit en indien trek een rijstwafel. Savonds gewoon aardappels of rijst met groente en een stukje vlees.
Geen stressig gedoe met kcal tellen maar gewoon een beetje eten als ik trek heb. En vooral niet teveel over eten nadenken over wat gezond is en wat niet. Inmiddels nu in een week 700 Gram afgevallen :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:28

Goed zo Vibabu!
Ik wil daar sommige dagen ook graag naartoe, ik merk dat ik er soms zo obsessief mee bezig ben dat het frustrerend wordt.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:30

Janine1990 schreef:
gribaldi schreef:
Spoiler:

Oooh dat is inderdaad niet leuk voor je gezin. Zeker ook nog gewoon werk ernaast?

Verstandig dat je het rustig aan opbouwt, het is duidelijk niet zo dat je de hele week stil zit...

Dat vind ik van iedereen... Ik zie het niet zitten om mijn huidige schema vol te houden als ik straks weer 32-40 uur per week werk...
Ik vind het ook knap dat jullie er echt voor je plezier zitten, dat werkt alleen maar in jullie voordeel! Lukt het combineren met paard wel een beetje?

Ik zou niet weten wanneer ik nog naar de sportschool zou moeten. Ik werk 40 uur, heb 2 uur reistijd per dag en meestal nog 1 of 2 paarden te rijden. Tel daar nog een eigen huis bij op en straks een masterstudie en ik zou niet weten wanneer ik het moet inplannen. Zonder savonds een uurtje niks zitten doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:31

vibabu schreef:
Ik ben een tijdje uit het topic gegaan omdat ik totaal geen motivatie meer had na het niet afvallen. Inmiddels sinds een week ongeveer soort van motivatie gevonden maar dan vooral om er niet zo zwaar aan te tillen. Heb m'n keukenweegschaal in de la gelegd en gebruik die alleen nog om dingen voor recepten af te wegen en mfp open ik alleen nog om af en toe eens te kijken hoeveel kcal ik ongeveer eet.
Ontbijt is ipv kwark yoghurt of havermout naar een rijstwafel gegaan met chocopasta en een glas bruiswater. Als ik trek krijg op mijn werk neem ik nog een snack a Jack en een grote mok thee. Lunch bestaat uit 2 bh met meestal een gekookt eitje en een met pindakaas of kipfilet en een beker optimel. Smiddags nog een stukje fruit en indien trek een rijstwafel. Savonds gewoon aardappels of rijst met groente en een stukje vlees.
Geen stressig gedoe met kcal tellen maar gewoon een beetje eten als ik trek heb. En vooral niet teveel over eten nadenken over wat gezond is en wat niet. Inmiddels nu in een week 700 Gram afgevallen :)

*\o/* *\o/*

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:32

Wat fijn dat je je motivatie weer terug hebt vibabu :) had je al gemist hier in het topic

Ik had ook nooit van mezelf gedacht dat ik me in zou schrijven voor de sportschool. Vond t altijd teveel gedoe en het zou niks voor mij zijn en geen tijd enzo... :')
Maar nu ik meer resultaat wil zien dan wat ik krijg van het paardrijden en gezond eten, wil ik juist graag iets extra's doen. En thuis oefeningen ben ik niet genoeg voor gemotiveerd. Als ik andere mensen in de sportschool zie zwoegen motiveert dat wel :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:33

vibabu schreef:
Ik zou niet weten wanneer ik nog naar de sportschool zou moeten. Ik werk 40 uur, heb 2 uur reistijd per dag en meestal nog 1 of 2 paarden te rijden. Tel daar nog een eigen huis bij op en straks een masterstudie en ik zou niet weten wanneer ik het moet inplannen. Zonder savonds een uurtje niks zitten doen.

Dit bedoel ik... Al heb ik het gelukkig niet zo vreselijk druk en hoop ik binnen een uur reistijd werk te vinden. En dichterbij de paarden te kunnen wonen als ik het huis uit kan.

Tijd voor jezelf is zó belangrijk en wordt zo onderschat volgens mij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:35

Dilan93 schreef:
Wat fijn dat je je motivatie weer terug hebt vibabu :) had je al gemist hier in het topic

Ik had ook nooit van mezelf gedacht dat ik me in zou schrijven voor de sportschool. Vond t altijd teveel gedoe en het zou niks voor mij zijn en geen tijd enzo... :')
Maar nu ik meer resultaat wil zien dan wat ik krijg van het paardrijden en gezond eten, wil ik juist graag iets extra's doen. En thuis oefeningen ben ik niet genoeg voor gemotiveerd. Als ik andere mensen in de sportschool zie zwoegen motiveert dat wel :)

Precies dit...
Al had ik al wel ervaring met een sportschool en vond ik het toen al vreselijk.
Was toen afhankelijk van vervoer, het was een kleine sportschool en de instructeurs waren ewww... Niet leuk.. Bah.

Later in het dorp nog een poos spinning en pilates gedaan, maar dan ben je ook weer zo tijdstip gebonden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:38

Janine1990 schreef:
vibabu schreef:

Dit bedoel ik... Al heb ik het gelukkig niet zo vreselijk druk en hoop ik binnen een uur reistijd werk te vinden. En dichterbij de paarden te kunnen wonen als ik het huis uit kan.

Tijd voor jezelf is zó belangrijk en wordt zo onderschat volgens mij.

Is ook zo. Toen ik nog 2 paarden, school en werk had, was het ook geen doen om ook nog zoiets als sportschool te doen.

Nou bewoog ik toen al meer dan genoeg, dat weer wel.
Maar nu ik 1 paard heb en dalijk fulltime ga werken dicht bij huis, denk kk toch wel dat 2 a 3 keer per week sportschool makkelijk in te plannen is

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:40

Hier ook een baan van 40 uur en als ik in NL werk 2 uur reistijd per dag. Vrijdags werk ik in NL een halve dag en heb ik smiddags PT.

Sinds september vorig jaar werk Ik (tijdelijk) doordeweeks in Engeland. Dat betekend op zondag en donderdag nog eens 8 uur extra reistijd. De vrijdag ben ik dan vrij en heb ik PT.

We hebben de paarden aan huis (9 waarvan ik er 2 rij en 2 ezels) en dus een huishouden.
Het fitnessen zelf is soms wat lastig, ik probeer op zaterdag of zondag morgen te gaan.
Toch lukt het me iedere dag te fietsen.
Echter is de tijd voor mezelf wel wat schaars, al zie ik dat uurtje of twee fietsen als tijd voor mezelf. Kijk dan ondertussen ook lekker tv.

Vibabu, goed dat je je motivatie terug hebt.
Gewoon lekker rustig aan en op je eigen manier :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:43

Dilan93 schreef:
Is ook zo. Toen ik nog 2 paarden, school en werk had, was het ook geen doen om ook nog zoiets als sportschool te doen.

Nou bewoog ik toen al meer dan genoeg, dat weer wel.
Maar nu ik 1 paard heb en dalijk fulltime ga werken dicht bij huis, denk kk toch wel dat 2 a 3 keer per week sportschool makkelijk in te plannen is

Vind ik nog super knap...

Toen ik 32 uur werkte had ik al amper tijd om te solliciteren.

Ik heb weinig werk aan mijn paard, behalve trainen en twee keer per week even de natte plekken uit de box halen. Ik ben wel snel 4 á 5 avonden per week op stal. In het weekend heb ik regelmatig wedstrijden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:44

Tyrcanol schreef:
Hier ook een baan van 40 uur en als ik in NL werk 2 uur reistijd per dag. Vrijdags werk ik in NL een halve dag en heb ik smiddags PT.

Sinds september vorig jaar werk Ik (tijdelijk) doordeweeks in Engeland. Dat betekend op zondag en donderdag nog eens 8 uur extra reistijd. De vrijdag ben ik dan vrij en heb ik PT.

We hebben de paarden aan huis (9 waarvan ik er 2 rij en 2 ezels) en dus een huishouden.
Het fitnessen zelf is soms wat lastig, ik probeer op zaterdag of zondag morgen te gaan.
Toch lukt het me iedere dag te fietsen.
Echter is de tijd voor mezelf wel wat schaars, al zie ik dat uurtje of twee fietsen als tijd voor mezelf. Kijk dan ondertussen ook lekker tv.

Vibabu, goed dat je je motivatie terug hebt.
Gewoon lekker rustig aan en op je eigen manier :)

Wow... echt respect! Heel erg knap hoor!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:45

Janine1990 schreef:
gribaldi schreef:
Spoiler:

Klopt, ik werk op mijn werk 40 uur kan wisselend meer zijn met drukte. Thuis een eigen bedrijf, daar spring ik bij waar nodig meestal in de zomer als alles het land af moet voor de regen :') Of als we met 2 man sneller zijn dan waar 1 man even uit bed moet.

Vorig jaar had ik wel leuke dagen, begin op mijn werk tussen 8 en 0830. Werk tot 1700uur, door naar huis 1800uur op het land staan. Even snel eten, ging ik terug om hard te lopen, hond te doen toen terug naar het land om mee te rijden en vanwege de buien moesten we zorgen dat alles binnen kwam, reed om 3uur snachts nog met een vracht graan het land af om die binnen te krijgen.
4uur in bed en 7 uur weer richting het werk :+
Spoiler:
Ik hou trouwens enorm van die dagen :o en van trekker rijden <3

Combineren met paard, eerlijk? Nee. Toen ik ze thuis had staan was ik blij dat het zomer werd dat ze dag en nacht het land om konden. In de winter stond ik smorgens en savonds uit te mesten etc.
Heb er 1 verkocht en de andere staat nu bij een vriendin. Zij gebruikt hem voor de lessen dus hij krijgt beweging en aandacht... staan daar dag en nacht buiten hij heeft het daar erg goed :)
Ik kom, als ik het red en tijd maak 1x per maand..
En hij is altijd zo blij als ik er een keer ben <3

Dat stil zitten daar zijn al meerdere discussies door ontstaan _O-
Ik kan totaal geen rust pakken, zelfs onder het eten of een filmpje niet.
Spoiler:
Neem mij maar mee na de bios dan zit ik gewoon even 3 uur stil

Spoiler:
Iemand die mij dan ook lui noemt krijgt meteen de wind van voren van mijn moeder :') Het is soms zo erg dat tantes bellen of ik al wat rustiger aan doe _O- ze bedoelen het vast goed maar helaas het lukt mij gewoon niet :=

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:45

Maar daar ben ik me vorig jaar wel heel bewust van geworden na een zware depressie en gewoon overwerkt te zijn geweest. De reistijd vind ik ook niet erg... Gebruik ik om alles op een rijtje te zetten, ook een beetje me-time. Een uur heen en uur terug.

Ik was alles even zo zat. En toen las ik een artikel van een model die elke dag 3appels at met een glas bruiswater. Door het bruiswater had ze een vol gevoel. Haar stuk was bedoeld om te waarschuwen maar voor mij was het even een idee om minder te eten en minder dat "honger" gevoel te hebben.

Sportschool keek ik altijd vol bewondering naar anderen... Nu heb ik er gewoon geen tijd voor en zin in. Doe wel vaak als ik niet hoef te rijden even savonds nog 20 minuten wandelen met paard. Of als ik in het weekend sochtends heb gereden savonds nog wat wandelen met ze. Nu met de auto naar stal maar van de zomer weer lekker op de fiets.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:48

Gribaldi, je bent een verschrikking! Je gezin wordt nog overspannen door naar jou te kijken!! :')
Maar ik bewonder het wel hoor... zo iemand die er altijd nog wel een taak bij kan hebben, knap.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:53

Ik vind het ook knap! Sommige mensen kunnen dat... Overal tegelijk zijn en alles er bij nemen. Die hebben vaak alles goed op een rijtje en goed georganiseerd. Bij mij is het vaak een chaos in mijn hoofd waardoor ik het drukker heb dan dat ik het daadwerkelijk heb.