Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WithinGirl96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:11

Van harte gefeliciteerd! Het is zo van harte gegund!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 22:30

Wauw, dankjewel allemaal! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:36

Nou, laat Zilvana voor de kar beleren. Heb je gelijk je transport naar de kerk :))

genja

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:53

Van harte gefeliciteerd super leuk! Volgens mij heb jij echt de liefste man gevonden die er is.

Hopelijk kan je toch beetje genieten van de zee

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:03

Yahoo! Wat een formidabel nieuws. Het is jullie zoooo gegund! :):)
Echt super!!
Spoiler:
Bas heeft toevallig geen broer over? Of een Neefje met even goede genen? :=

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:07

Wauw super gefeliciteerd!

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:21

wat leuk alice :D hartelijk gefeliciteerd! ook voor je verloofde :D

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:50

Woehoeeee gefeliciteerd!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 00:04

Van harte gefeliciteerd allebei! *\o/* Wat gaaf zeg! ^&+

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 00:31

Gefeliciteerd :):)

FV_Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 00:36

Fantastisch nieuws. Gefeliciteerd!

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:39

Whoehoe gefeliciteerd :D

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:37

Super gefeliciteerd, je hebt echt een gouden vent *\o/*

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 16:06

Dankjewel allemaal! <3

Inderdaad een gouden vent, zo ontzettend blij met m. Weet zeker dat er genoeg houdoe en bedankt gezegd hadden na dit alles... Maar hij niet, nooit. Staat juist altijd voor me klaar.

Hij heeft nog wel een broertje, maar die is al getrouwd. Hihi.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:32

Wauw wat een mooi bericht om te lezen, gefeliciteerd!!

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:34

Gefeliciteerd

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:04

Wow, wat een goed nieuws!! Gefeliciteerd *\o/*

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:27

In al je tegenslag heb je nu dan toch een heel bijzonder lichtpunt mogen ontvangen!
Supertof om te horen, jullie lijken mij een fantastisch koppel :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:47

Ik vind in het tuig beleren geen rare gedachte.
Uniformpjes zijn veelzijdig zat.
Dan kan je wellicht zelf ook sneller weer dressuren. Misschien niet uit het zadel maar vanaf de bok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:59

Kan je lekker je aanstaande zelf naar de kerk toe rijden :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 21:15

Ik weet niet of mijn witte dame daar zo geschikt voor is hihi. Liberty wil ik wel voor de wagen laten beleren volgend jaar, maar moet daar zelf ook weer wat meer handigheid in krijgen is lang geleden dat ik gemend heb. Inderdaad wel met t idee dat ik niet meer zou kunnen rijden... Ga er nog steeds helemaal voor, wil zo graag weer rijden. Maar mennen heb ik ook altijd leuk gevonden en denk dat Liberty daar wel heel erg geschikt voor is! En beide (rijden en mennen) is natuurlijk helemaal geweldig!

Zit nog steeds op een roze wolk. <3

Gisteren helaas hele hele slechte dag gehad. Erg veel pijn en heel erg slecht voelen, misselijk en continue braken. Veel problemen met m'n hoofd dus, erg hoge druk (gat in de hersenvliezen was eindelijk dicht). Daar kwam alleen ook nog een clusterhoofdpijn aanval bij. Heftige hoofdpijn, vergeleken met de hoge druk hoofdpijn is t "niets" (wil absoluut niets bagatelliseren, het is ook gewoon vreselijke hoofdpijn), maar samen... Was er erg ziek van.

Vandaag een betere dag. Daardoor ook wat meer overeind geweest. Helaas is nu t gat in de hersenvliezen weer open gescheurd en dus weer lage druk bij overeind komen (en hoge druk bij liggen, om gek van te worden). Waarschijnlijk werd de druk te hoog en bij overeind komen wordt de druk natuurlijk nog hoger... Dat konden de hersenvliezen niet meer aan blijkbaar.

Daarbij heb ik wel weer echt hoge druk hoofdpijn, maar denk dat dit nog niet echt hoge druk is... Mijn hersenen zijn alleen extreem lage drukken gewend, daarom denk ik nu dat t normale druk is maar voor mijn hersenen te hoog voor wat ze gewend zijn. Dit doordat ik nog lang zo slecht niet zie, maar komen we maar op een manier achter... Door te meten. :+

Maar ik hoop nog zó dat ik zonder drains kan, dus nu nog maar van alles bedenken wat t zou kunnen zijn. Haha. Maargoed, dat een normale druk door mijn hersenen als hoge druk gezien wordt denk ik wel echt serieus. Totdat ik ook weer echt slechter ga zien dan...

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:30

Nou ja... er is ook weer gerommeld in je hersenen he... hebben natuurlijk ook tijd nodig om te herstellen!

Balen dat je nog veel.pijn hebt -O- het is je zo anders gegund...

Qas je weekend weg nog wel te doen?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 22:52

Ja dat is ook zeker zo, ze hebben in mijn buik gerommeld, in mijn hersenen en m'n rug gesloopt, oh en de twee drain trajecten natuurlijk niet vergeten (dat zijn stiekem ook nog beste stukken). Mag na 3 weken helemaal niet klagen. :)

Pijn blijft inderdaad wel behoorlijk, baal daar best van. Met morfine is t redelijk te doen, maar even een klap gehad toen ik thuis kwam. Kreeg stiekem nog behoorlijk wat pijnstillers in t ziekenhuis die (deels) stopte toen ik naar huis ging.

Van de hersenvliesontsteking en buikvliesontsteking nu wel aardig goed hersteld. Herstellen van de operatie en de kapotte rug gaat logischerwijs natuurlijk langer duren... Die rug gaat dus ook nog bagger, blijf erg hangen in wat ik kan. Terwijl t begin juist zo goed (en zelfs snel) ging. Daarbij gewoon ook erg pijnlijk wat de motivatie niet echt ten goede komt... Hoop dat dat wel weer snel de goede kant op gaat. Voor nu in ieder geval wel bij neergelegd.

Daagjes weg heel erg leuk gehad, echt van genoten. Zo fijn om even lekker eruit te zijn, ook al ben je ziek zwak en misselijk. Thuis ben je dat ook... Kon misschien ook niet wat ik (graag) wilde, maar dat mocht de pret echt niet drukken.

Morgen weer lekker dagje naar de paardjes. Even onthouden dat ik weer eens foto's maak van m'n knappe dames! Schimmeltje begint nu echt als een zwangere dame eruit te zien. :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:19

Geniet van je knollen!! :)) hopelijk ist daar net zulk lekker weer als hier!! :))

Hoeveel ben je eigenlijk al uit bed? Je rug is inprincipe gebrokem toch? Moet je daarvoor geen bedrust houden?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 10:24

Dat zal wel lukken! :D
Strak blauw luchtje! Dus mooi om foto's te maken. Eens zien of ik t nu niet vergeet haha. Geniet altijd zo van ze, dat t altijd bij in schiet. Maar wel leuk om te zien hoe ze veranderd nu, ze ziet er nu echt uit als een drachtige merrie (mag ook wel, ze is alweer 290 dagen drachtig!). :Y)

Die is inderdaad gebroken. Het wisselt van dag tot dag, ene dag lig ik 23 uur op bed en andere dag een stuk minder. Ik moet alles op geleide van de pijn doen. Mag absoluut geen oefeningen doen en geen fysio, niet lang zitten (max 15 min) en verder veel wisselen in houding en me houden aan leefregels (niets van de grond pakken of bukken (1 probleem, ik kan niet door mijn knieën omdat mijn linker knie ooit verbrijzeld is geweest en nu nog slechter is dan een knie van een 80-jarige :+ dus ben onder tussen heel handig met dingen van de grond pakken met m'n tenen hahaha), niets tillen, rug continue recht houden (niet draaien of buigen), voorzichtig uit bed komen, enz.). Lopen is zo lang t geen pijn doet goed, zelfs de beste houding, stil staan en zitten daarentegen helemaal niet. Zitten gaat dan ook nauwelijks, na nog geen 5 min begint dat erg veel pijn te doen. Lopen kan ik wel al redelijk goed vol houden, als ik er op let dat ik m'n rug recht hou.

Maar dus geen verplichte bedrust. Gelukkig hihi. Al zijn er dagen dat ik liever m'n bed niet uit kom...

Overigens de eerste keer in m'n leven dat ik me echt hou aan wat wel en niet mag. Het is nu de tweede keer dat ik mijn rug gebroken heb en ook nog op dezelfde hoogte. Eerste keer was met zadelmak maken van mijn vorige paard (stapte links op, paard zet aan en vlieg er rechts af en toen kwam t paard met t achterbeen tegen mijn rug...), toen was t een stabiele breuk (al achteraf gezien waarschijnlijk ook niet...). Nu niet, maar maakt dat ik er nu wel heel voorzichtig mee ben. Vind t zelfs een soort van "eng" nu, omdat m'n rug niet meer stabiel is. Bij alle andere breuken heb ik dat nooit gehad.

Ben wat dat betreft echt een kneus, heb zo'n beetje alle botten in m'n lijf al eens gebroken. :=
Grotendeels ook nog dankzij de paarden, haha. Dacht altijd "ach dat groeit wel weer aan elkaar", nu mijn rug echter... Zorgt ervoor dat ik naar de dokter luister. Heb de afgelopen maanden/jaren wel geleerd wat een gezond lichaam waard is en dat een paar weken ook niets uit maken. Harde les.

Ben wel aan t overwegen om eens naar revalidatie arts te gaan, misschien dat die straks nog wat voor mij kan betekenen. Alleen moet de rest dan eerst op orde zijn en dus waarschijnlijk eerst nog een nieuwe drain erin.

Goh ik kan t ook nooit kort houden!

Nu maar even lekker douche, dan even terug op bed en dan lekker naar de paardjes! En verder de rest van de dag ook maar op bed ben ik bang. Dus zou leuk zijn als ik niet vergeet foto's te maken! Heb ik straks wat leuks te doen. *\o/*