Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:40

Dat dorp mag dan niet veel zijn, wederom een hele leuke mooie foto. Sterkte met je knie. NIet tof.

Goof schreef:
En onthoud; je verdwaalt nooit, je doet er alleen iets langer over om weer terug te komen
Die houden we erin! Het heeft me gisteren wel een fijne massage <3 opgeleverd van mijn lieve man. Mijn kuiten waren zo verzuurd. Ik heb nu nog maar heel flauw last van spierpijn, dus de massage heeft goed geholpen en was fijn.
Ik ben nog niet zo'n geoefende wandelaarster want voor kort reed ik al die stukken per paard.Hebben jullie geen last van spierpijn, want ik zie hier regelmatig toch wel heuse afstanden langs komen. Of zijn jullie allemaal van die geoefende bikkels?

Anoeska27

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:52

Ik gebruik na pittige wandelingen altijd Arnica douchegel van Weleda, dat haalt de ergste pijntjes er wel vanaf. Maar het is bij mij echt wisselend. Soms loop ik fluitend 14 km en heb ik nergens last van en soms verzuur ik al na een rondje van 6 km.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:17

Ik heb bijna nooit spierpijn na wandelen. Zelfs met hardlopen niet.
Daar ben ik nu fanatiek mee, dus wandelen schiet wat minder.

Donderdagavond ga ik wel een klompenpad van 8 km lopen. :D Zin in!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:24

Welke ga je doen Mandy?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:28

Eentje in Putten. Naam weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:37

Ik heb altijd pijn na het wandelen en ook tijdens wel op den duur. Het gaat niet vanzelf :') . Maar ik heb sowieso vaak pijn. Ik heb het wel echt rustig opgebouwd. In het begin liep ik drie kilometer en dan liep ik al te strompelen met pijnlijke schenen. Nu lukt 14 km.

Als ik me de volgende dag weer lekker voel, dan was het goed. Als ik de volgende dag stijf ben of veel pijn heb was het teveel. Maar dat heb ik gelukkig niet vaak meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:47

Fijn dat je weer een beetje aan de wandel bent, lizard! Ondanks dat er niet veel te zien is, weet je toch mooie foto's te maken! :D
Balen dat je knie weer pijn doet. Het is wel echt een rotte plek - denk dat je daar wel lang last van gaat blijven houden, helaas. Ik heb vorig jaar maart een ongelukje gehad, waarvan ik er nog steeds niet helemaal van overtuigd ben dat er niet toch een breuk(je) gezeten heeft, maar ik was te eigenwijs om het te laten onderzoeken, en dat speelt soms nog steeds op. :=

Pien: Ik ben te fanatiek en eigenwijs om braaf op te bouwen. :o Vorig jaar in de Lakes heb ik zo'n 14km op/rond Helvellyn gewandeld eigenlijk zonder wandeltraining en het was wel wat gevoelig de volgende dag, maar gelukkig niet zo erg dat ik niet meer kon wandelen. Ik reed toen nog fulltime renpaarden, dus op zich was ik wel fit en nog redelijk bespierd. :)) Wel moet ik erop letten dat als ik actiever aan het wandelen of hardlopen ben, ik goed rekoefeningen blijf doen voor ik ga slapen, want m'n spieren verkorten vaak behoorlijk en dan verzuur ik wel een stuk sneller als ik iets ga doen. Als het echt heel stijf is, probeer ik het vaak ook een beetje los te masseren, eventueel met wat tijgerbalsem. :j Fijn dat je kuiten in ieder geval al beter voelen!

Goof: Jaaaa, Engeland is prachtig. <3 Ik hoop zó erg dat ik nog een paar dagen naar de Lakes kan voordat ik terugga naar Nederland. Ik heb veel van de wereld gezien, maar het Lake District is wel echt een van de allermooiste plekken waar ik ooit geweest ben. :o
Klinkt als een geslaagde wandeling voor jou! De polder kan ook echt heel mooi zijn. <3

Klinkt leuk, Mandyy!

Ik heb voor morgen een vriendin/oud-collega gestrikt om een kort rondje te doen vlakbij Avebury op de North Wessex Downs, dus ik ben benieuwd. :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:06

Spierpijn niet, maar pijn in mijn heupen dus wel. Ik kan ook echt niet 2 dagen achter elkaar zo'n afstand lopen. 2 a 3 keer per week is de max. Ik had vorige week zondag ruim 13, woensdag 10 en gisteren 7 en dat voel ik nu dus echt wel.

Vanmorgen dan ook weinig gelopen. We zijn naar het strand geweest. Wij hebben zelf maar 2,5 km gelopen, maar de honden hebben zich lekker een uur kunnen uitleven. Zo leuk, want die gaan helemaal uit hun dak op het strand.

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:14

Heerlijk naar het strand en leuke foto’s!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:22

Ook weer even aan de wandel geweest.
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:31

Wat een leuke collage zo!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:41

Jullie zijn creatief ermee. :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:24

Goof schreef:
Wat een leuke collage zo!

Ja. Opzich wel jammer dat de foto's er maar deels op staan. Deze heb ik ook nog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:52

Mandyy schreef:
Jullie zijn creatief ermee. :j

Ja, leuk is dat :) .

Prachtig daar BeFunny, waar was dat nou ook alweer?

En heerlijk op het strand bij goof.

Ik ben vandaag thuis bezig geweest en wil morgen weer op pad. Lekker rustig, iedereen weer aan het werk.

Lake district ziet er echt prachtig uit Mkango. Ik heb even gegoogled <3 :~ . Ik had Cornwall nog op mijn verlanglijstje staan, maar misschien moet Lake District er ook op.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:36

Ik heb vandaag een deel van de zegersloot gelopen. Vandeweek heb ik het hele rondje plus het Heempark gedaan. Maar toen geen foto's. Dus dacht dan maak ik nu foto's. Het ligt in Alphen aan den rijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:34

Lekker wandelen BeFunny, leuk. Ik heb niets met jouw hondjes ras, maar je foto's vind ik geweldig en toveren elke keer een brede glimlach op mijn gezicht (ik vind dit ras te klein en normaliter te fel, ben meer van de grote honden).
Die collages vind ik erg mooi. Is dat moeilijk om te maken?
Goof pijn in de heupen is niet grappig→ zijn ze versleten? Mooie hondenfoto's zo aan het strand.

Dank jullie wel met de spierpijn verhalen en Arnica tip. Ik denk dat leeftijd misschien ook een beetje begint mee te spelen, ook al ben ik super fit (bosmaaier hier veel en doe veel ander fysiek mannen werk eigenlijk) plus natuurlijk dat ik al vanaf 7 april niet meer heb paardgereden daar onze Chic toen onverwacht overleed ;(
Marie_Anne, altijd pijn lijkt me niet tof. Ik heb dat wel al vanaf mijn 12de in mijn rug, maar gaat eigenlijk ook al jaren heel goed (afkloppen want kan zo maar veranderen). En eigenlijk is het altijd mijn rug geweest waardoor ik moest stoppen met iets. Nooit vanwege conditie of spierpijn. Daar heb ik ook nu tijdens het wandelen nooit last van. Hooguit mijn rug ook al lijkt die heel goed te gaan nu.
Klinkt goed Mandyy klompenpad!
Lizard, hoe komt je knie zo in de kreukels? Ik ben daarvoor wat laat in dit topic ingestapt, dus heb dat gemist.

Van de week wordt hier weinig gewandeld. Het wordt echt bloedheet, we zijn nog de laatste week in de gîte en hebben veel afspraken staan met vrienden om hier gezellig samen te zijn. Dus iets als vakantie zeg maar.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:58

Nee voor die collages heb ik een app gaat makkelijk en snel.
Ik vind zowel kleine als grote honden leuk hoor. Langharige Chihuahuas zijn over het algemeen minder fel. Al is Saartje ook fel. Maar Dex Totaal niet.

Vanmorgen vroeg alweer aan de wandel geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:24

Leuke foto's! <3

Het klompenpad is verplaatst naar begin juli. Wandelgenootje vond het donderdag te warm. Jammer, maar begrijpelijk.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:19

pien_2010

hier mijn verslagje. :)
k was aan de wandel bij steile oever.(Ommen)
Bij het water liggen wat stenen om over te steken,daar gleed ik uit.
En toen kon ik niet meer overeind komen ,ik zakte zo door mijn been.
Ettelijke pogingen gedaan,toen was ik ook erg nat,stukje verder gekropen,zag dat de knieschijf niet op de goede plek zat.
Terug geduwd,maar kon nog steeds niet staan,en het deed erg pijn.
Toen had ik wel door dat het niet wat werd,en 112 gebeld.
En zo goed mogelijk verteld waar ik lag.
Tijdens het wachten kwamen er 2 wandelaars langs,en gevraagd of die de ambu wilden vertellen waar ik lag.
Even later kwam er ook een motoragent over het bospad,die mij ook zocht.
De wandelaar was met de ambu zo dicht mogelijk bij mij geparkeerd,en stond gelijk vast in de modder en hebben de brandweer gebeld voor hulp.
Ze hebben mij op de brancard gelegd,natte schoenen en sokken uitgetrokken,en een deken om.
Toen met zijn allen naar de ambu,die hebben ze losgerukt,brandweer afgebeld.
En in de ambulance vrienden, en zus gebeld.
Toen naar ziekenhuis Almelo.
Foto gemaakt,knieschijf gebroken.
Brace gekregen,tien dagen later operatie.
En omdat ik alleen ben,heb ik 3 maanden bij zus,en zwager gelogeerd in Almere.
Nu dus weer thuis.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:01

Zo, jij deed meteen het hele pretpakket.

Ambulance, politie, brandweer...

Fijn dat er zoveel vooruitgang is.
Ik duim dat je uiteindelijk 0 klachten overhoudt en gewoon precies kunt doen wat je altijd kon.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:06

Zo dat is nog een beste val geweest.
Zo kun je goed verkeerd terecht komen.
Ik duim ook mee dat je volledig hersteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:35

Zo uitgebreid heb je het destijds niet verteld, lizard, alleen dat je in een ambulance naar het ziekenhuis was gebracht. Jee, dat was ook een avontuur zeg, maar helemaal geen leuke.

Lekker weer BeFunny, de hondjes hadden het ook naar hun zin zo te zien. Hoe ver kunnen zulke kleine hondjes nou lopen eigenlijk? Als ik met pensioen ben wil ik een hond, liefst niet te groot, en die moet wel mee wandelen natuurlijk :))

Ik heb vandaag een NS-wandeling gedaan, van Driebergen-Zeist naar Maarn. Hij is eigenlijk 14 km, maar omdat er een stuk was afgesloten (door de grondeigenaar denk ik), moest ik flink omlopen, en klopte de beschrijving niet meer. Ik heb uiteindelijk zo'n 16,5 km gelopen, voor mij voor de afgelopen jaren wel een record. Ik ben zo blij dat het weer lukt om zo'n stuk te lopen *\o/* .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:09

Die van mij lopen rustig 15 tot 20 km mee en ik denk meer maar dat heb ik zelf nooit gedaan . Wel even pauze houden tussendoor. Maar met de hitte echt minder. Hiervoor een chi x pincher gehad die vond de warmte juist lekker en liep vooral zomers veel (maar die verzette in de regen geen stap en onder de 15 graden stond die al te rillen) met hem liep ik ook hard! Maar ik denk dat ze langer kunnen lopen dan veel grote rassen. Ze lopen wel wat langzamer. En als ze dat al snel ook gewend zijn. Opbouwen gaat sneller omdat ze sneller volgroeid zijn dan kunnen ze het fisiek echt wel aan de km wandelingen.

Bij Austerlitz is het idd ook heerlijk wandelen. Half jaar terug van Maarn naar Driebergen Zeist gelopen door Austerlitz. Dus precies andersom

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:49

lizard schreef:
pien_2010

hier mijn verslagje. :)
k was aan de wandel bij steile oever.(Ommen)
Bij het water liggen wat stenen om over te steken,daar gleed ik uit.
En toen kon ik niet meer overeind komen ,ik zakte zo door mijn been.
Ettelijke pogingen gedaan,toen was ik ook erg nat,stukje verder gekropen,zag dat de knieschijf niet op de goede plek zat.
Terug geduwd,maar kon nog steeds niet staan,en het deed erg pijn.
Toen had ik wel door dat het niet wat werd,en 112 gebeld.
En zo goed mogelijk verteld waar ik lag.
Tijdens het wachten kwamen er 2 wandelaars langs,en gevraagd of die de ambu wilden vertellen waar ik lag.
Even later kwam er ook een motoragent over het bospad,die mij ook zocht.
De wandelaar was met de ambu zo dicht mogelijk bij mij geparkeerd,en stond gelijk vast in de modder en hebben de brandweer gebeld voor hulp.
Ze hebben mij op de brancard gelegd,natte schoenen en sokken uitgetrokken,en een deken om.
Toen met zijn allen naar de ambu,die hebben ze losgerukt,brandweer afgebeld.
En in de ambulance vrienden, en zus gebeld.
Toen naar ziekenhuis Almelo.
Foto gemaakt,knieschijf gebroken.
Brace gekregen,tien dagen later operatie.
En omdat ik alleen ben,heb ik 3 maanden bij zus,en zwager gelogeerd in Almere.
Nu dus weer thuis.

Wouw heftig! Dank je wel voor het delen. Ik hoop ook dat je er volledig bovenop komt weer.

Befunny en MarieAnne, mooie foto's. Die hondjes moet ik elke keer zo om lachen.
Mooi hoor de NS wandeling. Wel erg ver!

Hier zal niet gewandeld worden deze week. We zitten id gîte en het wordt heel erg warm. Ik hoop op geen huurders deze week (want dan moet ik naar huis), want we hebben veel afspraken gemaakt met vrienden om te eten en ook te spelen := in en rond het zwembad. Zo'n zin in!!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:01

Driebergen Maarn, dan zijn jullie in mijn omgeving geweest. :D
Ik woon één dorp verder.

Mijn verslagje van vandaag, ik heb er een feestboekpost aan gewaagd, dus die kopieer ik in dit geval even, scheelt typen ;)

Cadeautjes.

Ik kom altijd veel moois tegen onderweg. Ik deel lang niet alles, want dan wordt iedereen knettergek van me denk ik :+

Maar soms heb je wandelingen waar je echt wel even wat van wil laten zien.

Ik had eerst al mazzel toen ik twee helmkruidvlinderrupsen tegen kwam. Samen met de erg erop lijkende kuifvlinderrups toch wel in de top 10 van mooie rupsen in Nederland wat mij betreft. :j

Een half uurtje verderop zie ik een ree staan op een open veldje. Ik vraag Habibi te gaan zitten en te blijven. Dat doet ze -zoals gewoonlijk- superbraaf. Zelf loop ik een paar passen verder zodat ik mooi zicht heb op de ree die een meter of 30 van me af staat.
Ik sta de ree te bekijken, en pak mijn mobiel om die stip in de verte vast te leggen, wanneer ze haar kop heft en strak in mijn richting kijkt.
Meestal lopen ze vlak daarna weg.

Deze niet...
Ze loopt strak in een rechte lijn in mijn richting, tot ze op een meter of 5 afstand is.
Ik blijf rustig staan, en geloof nauwelijks wat er gebeurt.
Zou ze me niet gezien hebben zo in de bosrand?
Dat kan nauwelijks, ze kijkt echt strak in mijn richting, terwijl ze op die 5 meter afstand blijft staan.
Om toch maar te voorkomen dat ze zich 'wild' schrikt omdat ze me wellicht niet gezien heeft, begin ik zachtjes te praten.
Ze kijkt me nog even aan.
Draait zich rustig om en gaat half wandelend en half in een traag en rustig drafje richting de bosrand.
Alwaar ze nog even gaat staan kijken.
0,0 schrik of paniek.
Heel bijzonder. :)

Ik heb er een paar foto's van. Ik had geen camera bij me, dus het zijn snelle simpele mobiel foto's en met dit licht en iets ingezoomd is die camera niet zo geweldig.
Maar toch, zie hoe dichtbij en bijzonder.

Ik loop nog na te mijmeren over de ree als ik iets verderop een veldje bosbessen tegen kom.
Ze zijn hartstikke mooi rijp.
En zoet. :~

Drie cadeautjes op 1 wandeling! Wat een mazzel vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding