Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:37

Welkom Kiannah. Succes met het behalen van je mooie doel :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:37

Greetje63 schreef:
Ik had het al eerder geschreven geloof ik , maar ik beschouw koolhydraten als een essentieel en belangrijk onderdeel van het voedingspatroon. En ik denk dat bijna iedere omslag in voedingspatroon (met het doel om af te vallen) aanvankelijk veel resultaat heeft. Nog niet eens zo zeer door het voedingspatroon dan wel door de motivatie waarmee je begint.
Maar als marathon/ultraloper vul ik vaak nog bewust (naast mijn boterhammen/aardappelen of pasta-en natuurlijk inderdaad alle andere producten als fruit ed die ook veel koolhydraten bevatten) koolhydraten in de vorm van sportdrank aan. Want leuk dat je sneller wordt als je minder zwaar bent, maar als mijn spieren na een intensieve training niet voldoende koolhydraten aangeleverd krijgen om weer voldoende glycogeen op te slaan voor de training van de volgende dag zal ik uiteindelijk eerder langzamer worden dan sneller.
En wat betreft voorbeelden uit mijn omgeving kijk ik liever naar mensen die netjes op een mooi gewicht zijn dan mensen die veel zijn afgevallen. Schijnbaar heeft die eerste groep een beter controle over het gewicht. Want afvallen op zich is natuurlijk feitelijk niet gezond alleen wel gewenst als je minder wil wegen.
4 dagen achter de rug van veel wandelen, hardlopen en fietsen in de eifel. Vele hoogte meters moeten verwerken. Vanavond een interval training op de baan. Wat betreft eten lijkt het hier goed te gaan.

Ik reageer hier maar heel soms

Maar als aanvulling, denk dat je Kunt aanhouden dat elk extreem dieet uiteindelijk niet slaagt. Niet te veel klieren met die eiwitten/koolhydraten/vetten balans. Tuurlijk kan het wel wat, en ja uitzonderingen bestaan. Blablabla, etc etc. Maar als je blijvend resultaat wil kan ke het beste zo normaal mogelijk doen.

Is net als met aquarium/vijver vissen. Hoe gekker de vis, des te eerder zijn ze de pijp uit.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:38

Harstikke goed dat je aan de slag gaat! En ook een ontzettend mooi doel :) Wel goed dat je niet met teveel overgewicht op een paard klimt, petje af!

Welkom en Succes!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:42

Jaime_ schreef:
Harstikke goed dat je aan de slag gaat! En ook een ontzettend mooi doel :) Wel goed dat je niet met teveel overgewicht op een paard klimt, petje af!

Welkom en Succes!

Dankje!

Ik ga hard mijn best doen *D

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:12

Welkom!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:27

Welkom!

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:19

Welkom!

Ik ben deze middag naar de Action geweest, springtouw en hoola hoop gekocht! :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:21

Bedankt allemaal!

Ik zit me toch een partij vol van mijn avondeten :D
Zal morgen eens een lijstje posten!

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:19

Welkom Kiannah! Mooi doel, heel veel succes ermee!

@LOLLYYwood, hebben ze een goed springtouw bij de action nu? Ben al een tijdje op zoek!

ik heb vandaag de 1e van 3 dagen examentraining gehad, dus ben helemaal gesloopt :+ behoorlijk vermoeiend, van 9 tot 5 bijna non-stop concentreren!

Mijn lijstje ziet er zo uit:
O: magere yoghurt met cruesli
T: stuk of 10 aardbeien en ±15 druiven
M: 2 broodjes pindakaas
T: appel
A: 4 meergranen pannenkoeken, zelfgemaakt

Volgens myfitnesspal heb ik nog 435 calorieën over (ingesteld op 1350 per dag, maar haal het eigenlijk nooit)
misschien straks nog een bakje griekse yoghurt :)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:26

@WenMLove: ze zien en voelen er wel stevig en degelijk uit, ga 'm morgen eens uittesten!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:31

Butterfly schreef:
Mag ik me hier ook melden? Ik heb wel een doel: weer paardrijden! *D
Ben gestart met een coach die mij in elk geval de komende 3 maanden wekelijks gaat begeleiden. Ik krijg van haar ook een voedingsschema en een trainingsschema :)

Voor ik weer op een paard zit moet er alleen wel 20 kilo af := en dan zit ik direct op een gewicht waarvan ik me niet kan herinneren dat ik daar op zat :D

Welkom! Mooi doel heb je :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:00

Ik ga dit weekend kijken voor een racefiets! :D Vandaag best gezond gegeten op m'n ontbijt na:

O: zo'n bakje vanilleyoghurt met van die chocoladecrispies :+
T: peer
L: soep (iets met kokos en wortel? Weet niet precies wat erin zat), 1 bolletje, een bakje fruit en een Alpen Light muesli reep (heel veel in 1 keer maar ik at bij m'n vriend zn mams :D)
T: 2 droge rijstwafels
A: kip uit de oven in een tomatensaus gemengd met een beetje rode pesto, knoflook, mediterrane diepvriesgroenten, verse tomaatjes, basilicum en een beetje feta <3

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:46

A_nouk schreef:
Dames ben een aantal pagina's aardig stil geweest maar mag ik jullie vragen eens mee te kijken naar dit lijstje en er even mee op los te analyseren en veranderingen en variatie aan te dragen :j

O: Volkoren cracker met pure chocolade pasta - volkoren cracker met filet american
T: 1 Liga evergreen Crunch met chocolade
L: Twee grof volkoren boterhammen met blueband boter, rosbief en advocado, een volkoren boterham met kaas, komkommer ei en jonge bladsla
T: Appel en een volkoren boterham met kaas, komkommer ei en jonge bladsla
A: Mediterrane krieltjes, gebakken rosbief en jonge bladsla
T: paar snack augurkjes

Drinken:
Tot 12:00, 3 glazen dun aangemaakt cassis ranja
Tot 16:00, 2 glazen dun aangemaakte cassis ranja
Tot 21:00 glas water en glas crystal clear

Om te beginnen je drinken; ik zou proberen alleen maar water en thee te drinken, of iig zoveel mogelijk. Ook mag je wel wat meer drinken denk ik, alhoewel ik natuurlijk niet kan zien hoe groot je glazen zijn ;)

Verder mis ik in je lijstje nog wat fruit; wat als je de evergreen vervangt door bijvoorbeeld een sinaasappel? Ik zou sws die evergreen veranderen, volgens mij zit je er niet erg lang vol van, snackgroenten een idee?
Kaas vervangen door smeerkaas chili of philadelphia? En de chocopasta... Tja als je het echt heel lekker vindt lekker blijven eten, maar pindakaas is ook zoet en daar zitten voor je lijf wat meer nuttige stoffen in :j

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:50

Ik krijg echt spontaan honger als ik sommige eetlijstjes zie hier! Wat eten sommige van jullie weinig :oo Ik eet ook niet veel qua kcal, maar wel veel qua 'massa'. Als ik mijn dag start met alleen wat yoghurt dan ben ik tegen 10 uur denk ik een monster }:)

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:58

@Jaime_ ik krijg juist geen brood of iets zwaars weg 's ochtends, wel eet ik een gigantische bak cruesli met yoghurt :+ daar kan ik dan een behoorlijke tijd op vooruit, ik ontbijt echt als een beest, en avondeten eigenlijk vrij weinig haha :)

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:31

Ik had geen doel. Ik wou gewoon een beetje gewict kwijt. Dat gin zo fijn dat ik nu 20kg kwijt ben. Wil nu wel nog heek graag 8 kg kwijt. Maar doe het nu rustiger aan.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:52

A_nouk schreef:
Dames ben een aantal pagina's aardig stil geweest maar mag ik jullie vragen eens mee te kijken naar dit lijstje en er even mee op los te analyseren en veranderingen en variatie aan te dragen :j

O: Volkoren cracker met pure chocolade pasta - volkoren cracker met filet american
T: 1 Liga evergreen Crunch met chocolade
L: Twee grof volkoren boterhammen met blueband boter, rosbief en advocado, een volkoren boterham met kaas, komkommer ei en jonge bladsla
T: Appel en een volkoren boterham met kaas, komkommer ei en jonge bladsla
A: Mediterrane krieltjes, gebakken rosbief en jonge bladsla
T: paar snack augurkjes

Drinken:
Tot 12:00, 3 glazen dun aangemaakt cassis ranja
Tot 16:00, 2 glazen dun aangemaakte cassis ranja
Tot 21:00 glas water en glas crystal clear

Ik zou, als je perse brood wil eten, je brood naar de ochtend verplaatsen. Je ontbijt erg licht. Chocoladepasta zou ik sowieso de dag niet mee beginnen, daardoor begin je meteen met een 'suikerpiek' en blijf je de gehele dag een instabiele suikerspiegel houden. Ik zou tevens 1 stuk fruit toevoegen, de liga weglaten, dat zit ook vol met suikers. En tevens ook alle frisdrank, ook de ranja.. Je krijgt vrijveel suikers binnen op een dag & weinig eiwitten. Ik zou dus ook meer eiwit toevoegen aan je schema. Myfitnesspal is wellicht handig om je macro's bij te houden, dan zul je zien dat je waarschijnlijk je eiwit doel niet haalt, maar je khd doel flink overheen gaat.

Ik heb gister genoten van een heerlijk broodje döner & wat patat na een dagje shoppen. Het shoppen viel wel wat tegen, in de spiegel leek ik ineens op een mega walrus :'). Dat was niet heel tof, maar toch wat leuke dingen gekocht en een bikini.

Lijstje van vandaag:

O: eiwitshake body&fit
T: volkorencracker pindapasta
L: 2 pompoenboterhammen kipfilet, roomboter & kaas, gekookt ei & ham + evt volkorencracker pindapasta
T: Smart bar
A: Bonenschotel
T: 1 zakje proteine chips (ben heel benieuwd of dat lekker is)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:10

Welkom Kiannah, mooi doel heb je ! :)

Jaime_ zuivel moet ik er inderdaad ergens in gaan passen denk dat ik dat wel naar de avond doe. Weet van een tijd terug dat er een soort kwark is welke ik wel kan gebruiken zonder last te krijgen en die te pruimen is :p zal eens even gaan zoeken.

Wat betreft het ontbijt en de crackers ervaar jij het echt zo dat crackers minder goed vullen als 2 boterhammen? Ik heb er namelijk niet zoveel last van :o krijg bij allebei rond een uur of 10 wat trek en dan pak ik dus vaak een Sultana of Liga? :)

Area, deze keer toevallig kaas eronder maar wissel dit inderdaad al af met smeerkaas en dan de 20+ variant. Wil iedere dag minimaal een zuivel product op mijn brood doen om te compenseren dat ik geen melk drink en zo houdt ik het een beetje afwisselend :j Kaas is overigens ook 20+ kaas.

Philadelphia zal ik inderdaad eens meenemen zag van de week dat ze er tegenwoordig verschillende varianten van hebben.

Drinken is bij mij een heel moeilijk punt, ben een hele slechte drinker. Ik kan gerust zonder er erg in te hebben een hele dag niets drinken. Puur water, thee en koffie maak je me niet gelukkig mee.
Wanneer er een smaakje ( ja het is te erg voor woorden voel me net een kleuter :') ) aan mijn water zit is het prima.

Dietiste vertelde me dat een beetje Karvan cevitam beter is als helemaal niet drinken dus vandaar de ranja die ik drink. Probeer dit soms wel af te wisselen naar thee :j
De glazen die ik drink zijn overigens 0,2 l groot, wat betekent dat ik tot 16:00 1 liter water binnen krijg.

Verder ga ik van de week ergens nog een fruitje ergens tussenvoegen :j

Noa, uit welke voeding haal ik eiwitten... Dit is vlees neem ik aan en eieren zelf, zuivelproducten?
Ik zal die myfitnesspal eens downloaden. Edit.. gedownload, ik had iets te veel eitwitten, heb zowel ei als rosbief gegeten waardoor ik al behoorlijk richting de dagelijkse behoefte binnen krijg.

Gisteren wel teveel calorieën.

Mijn lijstje voor vandaag:

Citaat:
O: twee volkoren boterhammen meteen naturel omelet.
T: snack a jack kaas
L: Een volkoren boterhammen met smeerkaas en jonge blad sla, en een volkoren boterham met naturel omelet.
T: appel en een Liga crunch
A: Andijvie stamppot met een eitje en rundergehakt
T: Cup a Soup asperge

Drinken : gelijkwaardig aan gisteren
Beweging : 3 kwartier met de hond de bossen in.

Voeding van vandaag ingevoerd in fitnesspall:

Citaat:
Suiker 53,2 van 54,9
Eiwitten 64,9 van 74,1
Vitamine A 14,43 van 100%
Vitamine C 68 van 100%
Calcium 58,41 van 100%
Ijzer 3,57 van 100%

Calorieën 1468 van 1471
Vetten 47,7 van 47,9
Koolhydraten 196,7 van 184,6 = 12gram te veel
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 08-05-15 12:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 12:23

Mijn lijstje:

O: 75 ml vanille yoghurt, 75 ml yoghurt, peer en een handje muesli
L: wrap met bieslook light, sla, kipfilet en een gekookt ei
T: perzikstukjes en 2 crackers met pindakaas
A: wat de pot schaft
B: werken in de horeca van 17-20/22

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:52

Ik heb vandaag geen lunch mee en kom er net achter dat ik m'n portemonnee thuis heb laten liggen... :+

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:53

Dat wordt geld lenen Eulogy :P

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:54

@A_nouk eiwitten zitten inderdaad in vlees en vis, kwark (of andere zuivel), kaas en eieren uiteraard. :P Je zou bv. als lunch een salade kunnen nemen met bv. geitenkaas, tonijn, feta, zalm oid? (uiteraard een keuze, niet allemaal tegelijk :D ) of als ontbijt kwark met wat erdoor (fruit, muesli, havermout?) zo heb je al wat meer eiwitten. Tussendoor nog een gekookt eitje...

Eiwitten vullen ook goed, dus minder hongergevoel. :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:58

Ik ben hier ook echt alleen met m'n manager en de klant dus dat wordt gênant :')

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:22

Zolang je het maar niet aan de klant vraagt :')

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:24

Ik ga zometeen les 4 hardlopen van evy, moet nog even wachten tot mijn spullen droog zijn, komen pas vanochtend uit de was.
Net boodschappen gedaan, zal zo eens een foto maken van mijn fruit/groenteschaal :+