Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Greetje63 schreef:Ik had het al eerder geschreven geloof ik , maar ik beschouw koolhydraten als een essentieel en belangrijk onderdeel van het voedingspatroon. En ik denk dat bijna iedere omslag in voedingspatroon (met het doel om af te vallen) aanvankelijk veel resultaat heeft. Nog niet eens zo zeer door het voedingspatroon dan wel door de motivatie waarmee je begint.
Maar als marathon/ultraloper vul ik vaak nog bewust (naast mijn boterhammen/aardappelen of pasta-en natuurlijk inderdaad alle andere producten als fruit ed die ook veel koolhydraten bevatten) koolhydraten in de vorm van sportdrank aan. Want leuk dat je sneller wordt als je minder zwaar bent, maar als mijn spieren na een intensieve training niet voldoende koolhydraten aangeleverd krijgen om weer voldoende glycogeen op te slaan voor de training van de volgende dag zal ik uiteindelijk eerder langzamer worden dan sneller.
En wat betreft voorbeelden uit mijn omgeving kijk ik liever naar mensen die netjes op een mooi gewicht zijn dan mensen die veel zijn afgevallen. Schijnbaar heeft die eerste groep een beter controle over het gewicht. Want afvallen op zich is natuurlijk feitelijk niet gezond alleen wel gewenst als je minder wil wegen.
4 dagen achter de rug van veel wandelen, hardlopen en fietsen in de eifel. Vele hoogte meters moeten verwerken. Vanavond een interval training op de baan. Wat betreft eten lijkt het hier goed te gaan.
Butterfly schreef:Mag ik me hier ook melden? Ik heb wel een doel: weer paardrijden!![]()
Ben gestart met een coach die mij in elk geval de komende 3 maanden wekelijks gaat begeleiden. Ik krijg van haar ook een voedingsschema en een trainingsschema
Voor ik weer op een paard zit moet er alleen wel 20 kilo afen dan zit ik direct op een gewicht waarvan ik me niet kan herinneren dat ik daar op zat
A_nouk schreef:Dames ben een aantal pagina's aardig stil geweest maar mag ik jullie vragen eens mee te kijken naar dit lijstje en er even mee op los te analyseren en veranderingen en variatie aan te dragen
O: Volkoren cracker met pure chocolade pasta - volkoren cracker met filet american
T: 1 Liga evergreen Crunch met chocolade
L: Twee grof volkoren boterhammen met blueband boter, rosbief en advocado, een volkoren boterham met kaas, komkommer ei en jonge bladsla
T: Appel en een volkoren boterham met kaas, komkommer ei en jonge bladsla
A: Mediterrane krieltjes, gebakken rosbief en jonge bladsla
T: paar snack augurkjes
Drinken:
Tot 12:00, 3 glazen dun aangemaakt cassis ranja
Tot 16:00, 2 glazen dun aangemaakte cassis ranja
Tot 21:00 glas water en glas crystal clear
A_nouk schreef:Dames ben een aantal pagina's aardig stil geweest maar mag ik jullie vragen eens mee te kijken naar dit lijstje en er even mee op los te analyseren en veranderingen en variatie aan te dragen
O: Volkoren cracker met pure chocolade pasta - volkoren cracker met filet american
T: 1 Liga evergreen Crunch met chocolade
L: Twee grof volkoren boterhammen met blueband boter, rosbief en advocado, een volkoren boterham met kaas, komkommer ei en jonge bladsla
T: Appel en een volkoren boterham met kaas, komkommer ei en jonge bladsla
A: Mediterrane krieltjes, gebakken rosbief en jonge bladsla
T: paar snack augurkjes
Drinken:
Tot 12:00, 3 glazen dun aangemaakt cassis ranja
Tot 16:00, 2 glazen dun aangemaakte cassis ranja
Tot 21:00 glas water en glas crystal clear
Citaat:O: twee volkoren boterhammen meteen naturel omelet.
T: snack a jack kaas
L: Een volkoren boterhammen met smeerkaas en jonge blad sla, en een volkoren boterham met naturel omelet.
T: appel en een Liga crunch
A: Andijvie stamppot met een eitje en rundergehakt
T: Cup a Soup asperge
Drinken : gelijkwaardig aan gisteren
Beweging : 3 kwartier met de hond de bossen in.
Citaat:Suiker 53,2 van 54,9
Eiwitten 64,9 van 74,1
Vitamine A 14,43 van 100%
Vitamine C 68 van 100%
Calcium 58,41 van 100%
Ijzer 3,57 van 100%
Calorieën 1468 van 1471
Vetten 47,7 van 47,9
Koolhydraten 196,7 van 184,6 = 12gram te veel