[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yinka

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:01

Mariska,

Hoe lang staat er voor de tattoo? Misschien kan je het in sessies laten zetten. Mijn eerste tattoo is ook op mn ribben. 5 uur staat er voor. Eerste sessie was 2 uur en de tweede sessie wordt 3 uur. Zo is het goed vol te houden, ik werd niet over mn grens gejaagd.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:36

quibje schreef:
iedereen een tattoo in mijn beleving, maar als je de pijn er niet voor over hebt, dan begin er gewoon niet aan
ook al is het 2014 een tattoo doet pijn en een verdoving gebruiken daarvoor vind ik zo dom, dan wil je de tattoo gewoon niet, dan wil je gewoon ruig doen dat je er een hebt terwijl je de pijn er niet voor over hebt

en kimbers, ik heb liever de pijn ook niet, maar dat hoort er nu eenmaal bij

als iedereen met verdoving blijft doorgaan, gebeurd het straks echt dat mensen onder narcose gaan en met een sleeve wakker worden, dat kan toch niet

een tattoo heeft een bepaalde charme, je sluit vaak er iets mee af en je begint iets nieuws en als je dat doet zonder het te voelen, dan gaat je dat ook niet meer lukken
het is niet alleen dat er iets op je lijf staat, het gaat ook om het hele proces rondom de tattoo

en mensen die zich niet in mijn denkwijze kunnen vinden, dat mag, maar die zie ik allemaal als nieuwkomers in de tattoowereld en die verandert toch al teveel en niet altijd ten goede

Ergens kan ik mij wel in jou vinden.
Met mijn laatste tatt heb ik mijn ex afgesloten.
En van de een op de andere dag interesseerde het mij niet meer wat hij deed.
En dat beetje pijn Is gewoon door bijten.

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:56

Ik snap heel goed waarom ze de crème zou willen gebruiken. Ik snap ook heel goed wat quibje zegt. Ik ben er ook geen voorstander van.

Maar als je het doet wegens lichamelijke klachten, heeft ze volgens mij gezegd, dan snap ik het wel. Denk alleen wel dat de crème niet altijd zal werken. Ikzelf heb het ook gebruikt, dan wel niet voor een tattoo, maar het hielp niet.

Plus dat de pijn alleen aanwezig is op het moment dat de naald in de huid komt. Als de naald eruit is om bijvoorbeeld inkt te pakken, dan voel je echt even niks. Het is een schaafwond gevoel. Zalf erop, folie voor de eerste 2 dagen en je kan alles doen.

Ik weet niet hoe groot het stuk is dat je gaat laten zetten, maar vraag dan inderdaad om sessies. Voor mijn tattoo heb ik een uur moeten liggen, en dat was echt wel te doen. Tuurlijk deed het pijn, alle tattoo's zullen pijn doen. Hoort erbij.

Succes in ieder geval.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:39

Jeetje quibje, wat kom jij ontzettend elitair over. Alsof jij de "echte" stoere tattoodrager bent en de anderen maar mietjes zijn. Als mensen willen verdoven is dat toch hun goed recht? Wat heb jij daar dan over te miepen? Wat een belachelijke veralgemening, mensen die verdoven omdat ze niet tegen de pijn kunnen willen heus niet gewoon "stoer" doen met hun tattoo. Sommigen hebben nu eenmaal een lage pijngrens en dankzij de goede technologie en geneeskunde van onze tijd kan je het hele proces wat draaglijker maken door verdovende crèmes enz. De pijn niet kunnen verdragen heeft absoluut geen verband met het feit of je een tattoo oprecht wilt of niet, zoals jij beweert.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:51

Mijn tattoo is in de ik jeuk als de pest fase :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:12

Voor die fase ben ik het meest bang :') Nu is 'ie nog braaf :P

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:15

Haha vooral niet krabben ik smeer hem nu zo vaak want als ik smeer dan jeukt het niet zolang het vettig is jeukt het minder :')

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:21

Mijn tattoo is vorige week bijgewerkt en heb gelukkig nog geen last van jeuk. De 25 ste komt nr twee op m'n rug maar als die zo gaat jeuken als m'n eerste dan ga ik nog n helse week krijgen :+ bij mij werkte flink smeren niet heel erg tegen de jeuk

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:25

Yasmine schreef:
Jeetje quibje, wat kom jij ontzettend elitair over. Alsof jij de "echte" stoere tattoodrager bent en de anderen maar mietjes zijn. Als mensen willen verdoven is dat toch hun goed recht? Wat heb jij daar dan over te miepen? Wat een belachelijke veralgemening, mensen die verdoven omdat ze niet tegen de pijn kunnen willen heus niet gewoon "stoer" doen met hun tattoo. Sommigen hebben nu eenmaal een lage pijngrens en dankzij de goede technologie en geneeskunde van onze tijd kan je het hele proces wat draaglijker maken door verdovende crèmes enz. De pijn niet kunnen verdragen heeft absoluut geen verband met het feit of je een tattoo oprecht wilt of niet, zoals jij beweert.

ik ben niet elitair bezig en ik ben niet de echte stoere tattoo drager

de technologie is niet goed, want de huid wordt moeilijker van verdoving en het moment dat de huid open ligt werkt het al niet meer, dus is het onzin dat het daardoor draaglijker wordt

ik vind gewoon dat verdoving niet de manier is die hoort bij een tattoo, er worden al 1000den jaren tattoo's gezet zonder en nu ineens kan men de pijn niet verdragen...tja, dan neem geen tattoo als je de pijn niet kan verdragen

en het is geen miepen, het is een verkondiging van mijn mening en ook ik heb daar recht op om die te uiten, zonder dat een ander mij elitair of wat dan ook noemt.

en ik beweer niet dat iemand die oprecht niet wil, ik zeg gewoon dat je de pijn moet doorstaan, die hoort erbij en als je dat niet kan handelen, tja, moet je er dan wel een pakken?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:01

Het gaat denk ik meer om de toon hoe het neergezet wordt :).

Anyway... Heeft iemand enig idee wanneer de lijnen in je huid niet meer zo te voelen zijn? Als ik eroverheen ga met mn hand, voel ik de lijnen nog wat zitten, terwijl bij iemand anders dat helemaal niet meer voel. Is dat het verschil tussen 4 jaar oude tattoo en eentje van nog geen 2 maanden, of..?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:03

Het kan nog wegzakken... maar het kan ook te diep gezet zijn.

Is bij mijn tattoo denk ik helaas dat laatste dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:03

Die van jou staat er dus 8 weken begrijp ik goed? Bij mij gingen met een paar weken de lijnen wel weg, nu zijn ze helemaal niet meer te voelen. Die van mij staat een half jaartje nu

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:13

Ja om en nabij... Het is niet te diep gezet gok ik hoor (geen idee, is mn eerste), ik voel het alleen als ik hard eroverheen duw zeg maar en alleen nog de dikke lijnen. De dunne lijntjes voelde ik op het begin ook, ook als ik er zachtjes overheen ging, maar dat is gelukkig weg. Maar dan vind ik het alsnog irritant :'). Das m'n "dingetje" :=

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:16

Lijkt hier wel een tenniswedstrijd. :D
(ik kijk van links naar rechts met spanning)
Ik ben het met beide eens.
Als je een tattoo wil hoort de pijn er gewoon bij.
De pijn is ook een proces wat er bij hoort. (net zoals dat bevallen pijn doet,dat onderga je ook)

Maar ik snap ook dat iemand met lage pijngrens verdoving wil.
Helemaal als er lichamelijke klachten bij zijn .

Mijn kuit tattoo deed WALGELIJK zeer,ik heb 2 uur mijn kaken op elkaar gehad en mijn vingers verkrampt in de stoelleuning gehad om het te kunnen doorstaan.
(ik heb ook drie kinderen gebaard zonder verdoving)
Voor MIJ persoonlijk hoorde de pijn er bij ,maar ik begrijp het als iemand daar anders over denkt.
Ieder zijn eigen keus.

Ik snap het wel wat quibje bedoeld.
Als ik iemand zie met een tattoo van nek tot kont,dan denk ik bij mezelf : respect. Omdat die de pijn heeft doorstaan.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:21

lrtj_ schreef:
Mijn tattoo is in de ik jeuk als de pest fase :')

OW erg hè. Ik word helemaal tureluurs van de jeuk. Vannacht voor de zekerheid lange mouwen aangetrokken, was zo bang dat ik in mijn slaap zou krabben. Ik probeer maar de hele mijn gedachte op wat anders te zetten. Ben ook nog midden op mijn tattoo geprikt door een mug eergisternacht. Alsof de jeuk nog niet erg genoeg was. Whaaaaaa

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:31

Een piercing zetten doet ook pijn, bevallen (heb ik van horen zeggen) ook en een tattoo laten plaatsen ook. Vrouwen bevallen dikwijls vaker, omdat het lijf tijdens en na pijn iets met je doet waardoor je achteraf denkt 'ja, het deed wel pijn, maar het kan best nog een keer'.
Ik heb altijd pijn, kon er vannacht niet van slapen en het komt gewoon door de morfine heen op het moment, dus echt wel pijn. Maar ik verheug me wel weer op een tattoo, da's namelijk totaal andere pijn. Pijn waarvan ik precies weet waarom het er is, en waarvan ik weet dat het weer stopt en waarvan het na een paar dagen beurs gevoel weer helemaal weg gaat zijn. En ik krijg er tenminste iets fantastisch voor terug. :D
Mijn zus is een pieperd en gaat me mee voor haar eerste tattoo. Ik heb haar dus gewoon gezegd dat ze er vanuit moet gaan dat het harstikke zeer gaat doen, dan zul je zien dat het meevalt. +
En sowieso goed bij je artiest aangeven wat je wel en niet trekt, een goede artiest houdt echt wel rekening met je en anders, zoals hier ook al gezegd, in 2 keer laten zetten als je echt uren moet gaan zitten.

Omdat je met bijvoorbeeld die Emla zalf de pijn nooit helemaal weg zult halen en het zelfs maar de vraag is in hoeverre het helpt als je huid eenmaal 'open' is én er een risico is dat je huid de inkt niet goed opneemt zou ik mezelf dus heel goed afvragen of het dat wel waard is. Als het niet pakt moet je nog een keer, als je er al tegenop ziet, lijkt me dat risico ook geen fijn vooruitzicht.

Edit: bedacht me net nog dat mensen zeggen wel dat jeuk nog erger is dan pijn. En de jeuk na een tattoo duurt doorgaans langer dan de echte 'plaatsing-pijn'. Hmz.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:02

Ik vind de jeuk idd erger dan de pijn, maar als ik iets aan het doen ben vergeet ik de jeuk. Sta hier de hele dag te klussen, kokkerellen enz. Om maar niet aan de jeuk te denken.

Off-topic: Heb net met dochtertje lief groentechips gemaakt. Ben benieuwd of dat lekker is.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:37

quibje schreef:
ik ben niet elitair bezig en ik ben niet de echte stoere tattoo drager

de technologie is niet goed, want de huid wordt moeilijker van verdoving en het moment dat de huid open ligt werkt het al niet meer, dus is het onzin dat het daardoor draaglijker wordt

ik vind gewoon dat verdoving niet de manier is die hoort bij een tattoo, er worden al 1000den jaren tattoo's gezet zonder en nu ineens kan men de pijn niet verdragen...tja, dan neem geen tattoo als je de pijn niet kan verdragen

en het is geen miepen, het is een verkondiging van mijn mening en ook ik heb daar recht op om die te uiten, zonder dat een ander mij elitair of wat dan ook noemt.

en ik beweer niet dat iemand die oprecht niet wil, ik zeg gewoon dat je de pijn moet doorstaan, die hoort erbij en als je dat niet kan handelen, tja, moet je er dan wel een pakken?

Even wat frases vetgedrukt gemaakt. Zie je nu niet hoe je overkomt? De pijn "hoort erbij", anders moet je maar geen tattoo nemen en die pijn "moet" je doorstaan. En jij hebt recht op het verkondigen van je mening, maar Yasmine mag vervolgens niet háár mening (dat jij elitair overkomt) geven want dat is oneerlijk. Da's toch belachelijk? Iemand mag gewoon lekker zelf weten of ze die pijn willen of niet. Al slikken ze morfine van tevoren, wat kan jou het schelen? Hun tattoo is er niet minder mooi om, ze zijn er niet minder trots op of blij mee. Het is, ja heus, elitair om anderen te willen voorschrijven hoe ze iets moeten doen puur omdat jij een bepaalde mening bent toegedaan. Het is jouw mening, betrek hem dan ook op jezelf. Dat jij vindt dat die pijn erbij hoort, dat jij nooit een tattoo zou willen onder verdoving. Prima. Maar zeggen dat een ander eigenlijk geen tattoo zou moeten nemen omdat ze geen zin hebben in de pijn komt toch echt behoorlijk arrogant en onvriendelijk over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:51

Ik kan me eerlijk gezegd amper herinneren hoe veel pijn het zetten eigenlijk deed. Heb ook geen hoge pijngrens en ik weet nog dat de eerste prikjes even niet zo prettig waren, maar dat ik me daarna vrij snel kon aanpassen en dat ik er geen last meer van had :n

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:55

Wreckh, da's wel waar, voor jeuk kun je beter afleiding vinden. Al is pijn ook wel beter te verdragen als je bijvoorbeeld op je gemak bent. En de vorige keer kwam ik op een gegeven moment in een soort trance waardoor ik het uiteindelijk de bijna 4 uur op mijn rug met inkleuren gewoon heb volgehouden. Je lijf is sterker dan je zelf vaak denkt. En daarnaast reageert ieder mens anders, wat voor mij hels is, hoeft dat voor een ander niet te zijn.
Ik vond bijvoorbeeld het begin best goed te doen, maar naar mate de artiest vaker over de huid moest, zoals met het inkleuren, werd het steeds minder prettig.

Ik begrijp Quibje wel een beetje, je kunt gewoon niet pijnloos een tatoeage laten zetten. Als je die pijn er niet voor over hebt, moet je er niet aan beginnen. Juist omdat je niet halverwege kunt zeggen dat je wilt stoppen om nooit meer verder te gaan (nouja, kán wel.. zie:
:=, maar dat wil je natuurlijk niet).
Ook hulpmiddelen als Emla zalf zullen het niet pijnloos maken en ribben staan nou eenmaal bekend als gevoelig.

nb. ik hoop dat dit filmpje gespeeld is, maar vrees van niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:59

Als je zo bang bent voor de pijn zou je ook kunnen kijken naar een andere plek dan je ribben? Over het algemeen is dat geloof ik een van de pijnlijkste plekken namelijk. Ik heb op de bovenkant van mijn rug een stuk en ik viel op een gegeven moment bijna in slaap. Had aan het begin ook heel erg de realisatie dat ik toch niet kon stoppen, je kan moeilijk midden in een tattoo zeggen dat je het niet meer wilt, loop je de rest van je leven met een halve tattoo op je lijf. Het is sneller voorbij dan je denkt, en als hij eenmaal gezet is gaat de pijn ook gelijk over. Het trekt misschien nog wat, maar die van mij prikte aan het begin alleen als ik zweette.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 15:03

Dat filmpje zag ik pas ook, kwam er zowat niet meer uit _O-

Ik had echt bij de eerste lijn zoiets van jeetje, heb ik me daar nou zo druk om gemaakt?! Kon het echt heel makkelijk volhouden, alleen het laatste kwartiertje met kleur inkleuren vond ik echt allesbehalve fijn en toen wist ik me ook geen houding meer te geven. Maarja, toen hadden we de 3 uur ook alweer dik aangetikt.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 15:11

Ja, dat zitten was bij mij ook zo'n issue. Ik heb al moeite met zitten, maar ik moest ook nog achterstevoren op de stoel, omdat dat voor de artiest de handigste houding was. Nieuwe tattoo komt op mijn bovenbeen, hopelijk kan ik gewoon zitten of liggen.

Als dat filmpje echt is kan ik me niet voorstellen dat het nog wat geworden is met die tattoo. Zoals hij telkens zijn arm terugtrekt als de artiest de machine plaatst, lijkt me vlekken geven. :+

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:11

Dreamybol schreef:
Als je die pijn er niet voor over hebt, moet je er niet aan beginnen. Juist omdat je niet halverwege kunt zeggen dat je wilt stoppen om nooit meer verder te gaan

Maar dat zijn twee verschillende dingen. Als je bang bent dat je de pijn niet áánkan moet je er inderdaad beter niet aan beginnen, toch zeker niet met een groter werk of op een gevoelige plek. Maar als iemand gewoon zo min mogelijk pijn wil hebben en om die reden een verdovingscrème wil, nou en?

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:33

Hier zijn mijn zwarte lijnen ook nog erg dik. De ene keer dikker als de andere en soms voel je ze niet. Ik heb het idee dat het bij mij ligt aan het weer de warmte en of ik zweet of niet.

Ik vond de jeuk na een week echt veel erger als het zetten zelf. Ik heb niet echt om te zeggen pijn gevoeld. Fijn was anders. Heb mijn tattoo op m'n rechterzijde/ ribben staan. De volgende komt op m'n rug tussen m'n schouderbladen, ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren.