Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tango1979

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 16:38

Gefeliciteerd Spikkel!!
MD: ik heb ripped gedaan na de shred. Ripped heeft dezelfde structuur (3 minuten kracht, 2 minuten cardio en 1 minuut buikspieren). En je doet niet 10 maar 7 dagen dezelfde workout, dus iets meer afwisseling.
Nu doe ik Br (Body Revolution) en die heeft een andere structuur: 1 dag voorkant lichaam krachttraining, 1 dag achterkant lichaam krachttraining, 1 dag cardio (en dan weer herhalen)
Voordeel van BR is veel afwisseling, nadeel is dat ik de cardiodag helemaal niet leuk vind :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:26

Heb vandaag niet gesport maar denk dat de onvoorziene stress wel voor paar kg's minder heeft gezorgd. Eerst telefoon krijgen dat je pony's net niet uitbreken door immens veel traktoren die langs je landje rijden en toeteren, om dan vervolgens te spurten naar een mogelijke koper van mijn vrachtwagen (lees = wrak op wielen). Klopte de wegbeschrijving naar het adres niet... om dan in de juiste straat te ontdekken dat er nergens geen vrachtwagen meer te bespeuren is.
Morgen gelijk bellen naar de verantwoordelijke, hoop echt zooooo erg dat ie niet weggehaald of gestolen is.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:01

Gefeliciteerd MD!!!! Dat heb je super gedaan! *\%/*

Wat een goed nieuws Spikkel!!! Proficiat!

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 00:15

Tango1979 schreef:
Gefeliciteerd Spikkel!!
MD: ik heb ripped gedaan na de shred. Ripped heeft dezelfde structuur (3 minuten kracht, 2 minuten cardio en 1 minuut buikspieren). En je doet niet 10 maar 7 dagen dezelfde workout, dus iets meer afwisseling.
Nu doe ik Br (Body Revolution) en die heeft een andere structuur: 1 dag voorkant lichaam krachttraining, 1 dag achterkant lichaam krachttraining, 1 dag cardio (en dan weer herhalen)
Voordeel van BR is veel afwisseling, nadeel is dat ik de cardiodag helemaal niet leuk vind :n

en had je na de ripped in 30 ook weer veel resultaat? :)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 06:49

*check even mijn meetlijst*
Ik heb de eerste maand met de Shred de meeste cm verloren. Ik denk dat je lichaam die eerste maand echt 'schrikt' ofzo :)
Met de maand Ripped toch nog 2 cm taille en 3 cm bij mijn heupen eraf. Op de foto's zie ik ook echt behoorlijk verschil.

Ik vind Ripped en BR fijne programma's omdat de workout rond de 30min duurt, dus kort genoeg dat je geen excuus hebt dat je te weinig tijd hebt :)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:51

Net eerste keer ripped in 30 gedaan alleen heb voorlopig geen tijd om deze elke dag te doen.
er wordt aangeraden 5/6 dagen in de week te doen maar heb echt maar 4 dagen in de week tijd voorlopig, is het dan ook effectief??
ik vond het trouwens niet zwaarder dan level 3 van de 30 DS.. tot nu toe haha!

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 07:22

MD: dat is het fijne als je van programma overstapt, de eerste (en soms 2) workout(s) zijn dan relatief makkelijk. Dan kan je dus net wat dieper gaan in de squads enzo :)
Ik vond de eerste week ripped ook wel meevallen (tweede week niet, in de cardio plank jacks en mountain climbers :oo ) En tuurlijk heb je ook resultaat bij 4 keer, alleen niet zoveel als bij 7x

Ik heb de shred en de ripped echt iedere dag gedaan, nu met BR doe ik meestal 5 dgn in de week. Dit weekend heb ik echter concoursen zaterdan en zondag, dus had vanaf woensdag niet meer gesport (ivm lesgeven, zelf extra les en voorbereidingen). Mezelf braaf voorgehouden dat ik zaterdag na concours zou sporten, maar daar had ik geen puf meer voor grrr.
Nou was ik vanochtend al om 6 u wakker, dus heb ik net mijn rondje Jillian gedaan :D

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:09

Ik moet helaas stoppen met Jillian -O- Mijn kamertje is gewoon te klein ervoor. Gelukkig zit ik een straat oversteken van een van de uni's sportscholen en kan ik daarheen en in m'n main building zit een sportschool, waar ook onder andere circuittraining wordt gegeven. Dus ik ga me daar maar uitleven :j
Ik blijf nog wel volgen en wanneer ik weer thuis ben ga ik opnieuw beginnen ^__^

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:47

Tango1979 schreef:
MD: dat is het fijne als je van programma overstapt, de eerste (en soms 2) workout(s) zijn dan relatief makkelijk. Dan kan je dus net wat dieper gaan in de squads enzo :)
Ik vond de eerste week ripped ook wel meevallen (tweede week niet, in de cardio plank jacks en mountain climbers :oo ) En tuurlijk heb je ook resultaat bij 4 keer, alleen niet zoveel als bij 7x

Ik heb de shred en de ripped echt iedere dag gedaan, nu met BR doe ik meestal 5 dgn in de week. Dit weekend heb ik echter concoursen zaterdan en zondag, dus had vanaf woensdag niet meer gesport (ivm lesgeven, zelf extra les en voorbereidingen). Mezelf braaf voorgehouden dat ik zaterdag na concours zou sporten, maar daar had ik geen puf meer voor grrr.
Nou was ik vanochtend al om 6 u wakker, dus heb ik net mijn rondje Jillian gedaan :D

knap hoor iedere dag!
nou op concours sport je ook toch :D ?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:07

:D :D :D

Afbeelding

Ze moeten nog wel in elkaar worden gezet hoor, lint en elastiek eraan. Maar ik moet ze eerst laten keuren donderdag bij mijn docente en dan kan mn moeder zich uitleven met de naaimachine. :')

Die meid van de danswinkel deed wel een beetje denigrerend. :roll: Ze keek alsof die schoen mijn gewicht niet kon houden en ze zat alleen maar te zeiken dat het nu een hype is omdat So you think you can dance op tv is. Nou sorry, ik doe niet aan hypes, ik doe alleen aan wat ík wil. :roll:
En ze vond m'n dansschool niet goed genoeg en daardoor zou ik blessures krijgen etc. Ik snap best dat je me wilt waarschuwen voor blessures en dat ik goede hulp moet krijgen, maar zij kan niet oordelen over hoe ik les krijgt. :roll: ik was met een vriendin en zei vond het ook al een beetje vreemd dat ze zo liep te oordelen over mij en mijn dansschool.

Maar goed, ik ben er blij mee. :D En als ik het niets vind kap ik er gewoon meer mee, ik doe het echt niet voor de hype :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:34

1 woord lieve Spikkel: die verkoopster was kei-jaloers. Of nou ja, dat zijn meer woorden :+

GEFELICITEERD!!! Het is een stiekeme droom van me om ballet te dansen (hoewel ik stijf ben als een hark, hihi), en als ik jouw schoentjes zie gaat mijn hart sneller slaan! Goed gedaan meid! Dans ze!!!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:39

Hahaha bedankt voor je opbeurende woorden. :D

Dansen is zo heerlijk he, wou dat ik 10 jaar eerder was begonnen. Maarja, moest zo nodig paardrijden. :D Maar ik ben nu 24, doe nu 4 jaar ballet en je ziet het; je bent nooit te oud om te leren! :)

Heb nu wel weer een extra drive om wat kilo's kwijt te raken. 80 kilo op de punt van je teen is minder prettig dan 70 denk ik :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:43

Wow wat gaaf, aan je verhalen dacht ik dat je al danste sinds je 10 was ofzo, het klinkt allemaal ontzettend professioneel en vergevorderd!

Zijn er veel mensen die zo 'laat' beginnen? Want ik durf niet zo goed én ik ben nou niet meteen de meest ritmische/flexibele persoon...

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:48

Hihi nee was het maar waar :D maar ik dans wel gemiddeld 4-6 uur in de week dus dan ga je ook heel snel met je ontwikkeling.

Ik zit in de volwassenlessen en er zijn zóveel mensen die 'laat' beginnen, echt waar :j ook gewoon voor de hobby maar sommige zijn ook superfanatiek. Ik zou het gewoon lekker proberen als je het wil! Flexibel en ritmisch word je vanzelf. :D
Ik weet niet waar je woont? Maar mijn dansschool is zeer toegankelijk voor de 'oudere' en beginnende mensen, zit in Rotterdam.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:58

Respect spikkel!!

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:20

Gaaf hoor Spikkel en weer een extra doel om naar te werken :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:03

Nou je bent in elk geval enorm gepassioneerd Spikkel, volgens mij heb jij een heel aardig niveau _/-\o_
Jammer genoeg is Rotterdam wel een beetje ver van België... Anders was ik nu al om!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:16

Dan ging ik mee, verdorie zeg! Mag je trots op zijn, hier streven zoveel dansers naar en lang niet iedereen kan/mag dit dacht ik?

Tot nu toe nog geen workout kunnen hervatten *zucht*. Doe niets anders dan laatste dagen heen en weer rennen voor vanalles en nog wat. Gisteren gewerkt, vandaag 4u gewerkt. Nouja, 4u buiten in de koude gestaan onder een carport van een kijkwoning waar ik hostess was. op hakken van 10cm, op kiezels. Voel m'n kuiten niet meer (en mijn ene voet ook niet). Morgen ga ik uitslapen, en dan weer 2 dagen hostess spelen, dit keer voor mensen van de Europese Commissie ergens in Brussel. Weer hele dag rechtstaan op stelten, lachen en mooi wezen (en pijn lijden haha). Dinsdagavond ook nog les paardrijden. Heb een hele nette wedstrijdkalender gezien voor recreanten op instapniveau, denk dat ik daar een paar van ga meerijden. In springen is paardje nog niet zo ver -> dat wordt keihard extra trainen. Alleen jammer dat het schoolprogramma zo verdomd zwaar is :( Dagelijks les van 8u30 tot 17u50, en zware vakken.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:19

Haha ja als ik iets doe dan doe ik het goed. :D ik trok er net even eentje aan, zonder bescherming of iets. Doet gewoon nu al zeer aan mn voet, gaat echt wat worden. :') Maar ik ben bang dat mn docente ze niet goed vindt, de zool is namelijk vrij hard en ik denk dat zij zachtere aanraad. Maar even afwachten donderdag!

Ooh dat klinkt ook lekker Varekaj, de hele dag op hoge hakken! :') Dat is ook echt niets voor mij. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:24

Ik loop liefst op sokken door het huis of van die comfi wollen sloffen in de winter, en anders platte schoenen. Probeer echt te vermijden dat ik nog sneakers koop :P
Af en toe een hakje kan wel, heb ook stelten in huis zoals deze maar die dan zijn om mooi te wezen wanneer we vooral neerzitten. Werk als hostess is als bijverdienste. Meestal leuke jobs, eerder sportief (zoals voor de landskampioen voetbal vorig seizoen, dit seizoen ook weer) of voor de OS. Heb zo verschillende atleten ontmoet, oa Harry Van Barneveldt en Gella Van de Caveye (waren beide succesvolle judoka's). Heel soms zit er wat anders tussen zoals deze jobs, en voor vandaag stond er specifiek in de briefing "zwarte pumps verplicht met minimale hakhoogte van 7,5cm". Helaas voor mezelf heb ik enkel 3cm, 5cm en 10cm. Auw.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:32

Oeeeh das hoog :') Ik heb voor school ook een paar keer gehost, bij de Spaanse rijschool o.a., maar gelukkig hoefde we alleen van die zwarte horecapumps aan!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:39

Jammer van de workouts Varekaj, maarre, volgens mij is je bijbaantje een workout op zich... Ik heb al blaren van een stel hakken aan te trekken op mijn proclamatie en door de kasseien-straatjes van Gent te slenteren :o Het is ook echt geen weer om buiten te staan zeg...

Een beetje offtopic, maar heb je vaak last van 'bepotelende mannen' en lompe opmerkingen, of valt dat reuze mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:47

Bij sportevenementen is er wel eens een lompe opmerking, verder heb ik daar nog geen last mee gehad eigenlijk. Zo doe ik bij de voetbal vaak de tickets van genodigden samen met een paar andere. Gebeurt wel eens dat een supporter gratis wat mag gaan drinken en dat ze dan zeggen "je mag mee hoor" of eens iemand die wat veel op heeft die even wat onzin verkoopt... De lolligste was gisteren tegen 1 van onze mannelijke medewerkers bij de tickets. Komt een kerel aan zijn loket, zegt ie vlakaf "zo, de bankdirecteur had gezegd dat er een mooie deerne of hostess mijn ticket zou hebben. Waarom tref ik jou hier dan aan? Dikke teleurstelling zeg, kan je niet iemand anders roepen?"
Wij als meiden natuurlijk met de slappe lach, jongen in kwestie was wat beteuterd :')
Soms zeggen ze ook wel eens "ik trakteer je eentje in de bar waar ik heen mag". Zijn ze dan trots op. Sorry meneer, ik sta straks tijdens de pauze zelf aan die tapkraan, en de drank is gratis... Weer beteuterde klant omdat ie door de mand valt :))

Mijn toekomstige job is ook sport hoor, studeer verpleegkunde. Hele dag door rondrennen en rechtstaan.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:50

Met zo'n opmerkingen kan ik ook nog wel lachen :+ Heb jaren in de horeca gewerkt, en door een flauwe opmerking terug te maken of eens te grinniken zijn die mannen ook weer content :P

Lijkt me echt een heel leuk bijbaantje!

Enne, verpleegkunde valt zeker weten onder sport...

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:54

Haha :+ Sommigen denken echt dat ze snugger zijn. :')