Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:12

Leuke en motiverende berichten weer allemaal, ook stoere foto's komen voorbij. En die tijden die worden gelopen, daar droom ik voorlopig nog maar even van. Knap hoor!!

Na een drukke werkdag les 26 gelopen. Het laatste blok was pittig, hartslag bleef onder de 160 maar kreeg wat last van de buik en kreeg de ene been zowat niet voor de ander. En volgende week zou ik dan de 5km moeten kunnen lopen, dat wordt nog een uitdaging :o . Het valt me op dat de spierpijn in de kuiten ook weer toeneemt, maar stiekem wel blij dat ik doorzet en dit al heb bereikt. Gezien mijn rug problemen al een klein wonder.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:24

Tough Mudder was een success!! *\o/* Wel veel zwaarder dan ik verwacht had en verschrikkelijk koud (veel mensen hadden onderkoeling), maar het lopen zelf ging me goed af en ik heb alle obstakels overwonnen, al dan niet met hulp van sterke mannen haha. Ik ben erg blij dat ik het gedaan heb, maar ik vind het eigenlijk te gevaarlijk om nog een keer te doen, dus nu richt ik meer weer op "gewoon" hardlopen.

Ik weet niet meer wie wat allemaal zei, maar ik ben ook banaan-fan! Werkt goed tegen kramp en ze hebben koolhydraten voor energie.

Moonfish, ik ben ook veel langzamer wanneer ik niet op asfalt loop. Ik had laatst voor het eerst een trail run wedstrijd en ik had echt het gevoel dat ik misschien een nieuw persoonlijk record zou zetten ... uiteindelijke tijd meer dan 29 minuten. :') Maar binnen het klassement wel hoog geeindigd dus het lag denk ik meer aan het terrein dan aan mij.

Wollie, ik vind de loopband echt een onding, maar dat komt omdat ik bang ben ervanaf te donderen dus ik loop altijd heel verkrampt ergens aan vast te houden. :+

Saskiaatje, afwisselen tussen hardlopen en de sportschool is toch juist goed? Ik zou er wel voor kiezen om 1 dag per week als rustdag te houden en dan helemaal niks doen of alleen wandelen ofzo.

Horse, lekker eigenwijs ben je ... had ik ook gedaan hoor. Ik heb afgelopen weekend 20km met een enkelbrace gelopen vanwege tendonitis. ;) Nu wel rustig aan doen he! Ik zou zelfs nog even rust nemen nadat je geen pijn meer hebt, voordat je te vroeg begint en dan straks nog langer niks kan doen. Heb je een orto of een sportarts die je daarmee begeleidt?

Natasha, compressie spul is zo fijn! Ik zweer bij mijn Experia sokken dus echt compressie sokken heb ik niet, maar ik heb van die compressie sleeves die om je kuiten zitten (soort van sokken zonder voet). Volgens mij helpt het echt, zeker bij langere afstanden. :j

Eliine en Wendy, wat een mooie tijden hebben jullie zeg! Dat geeft inderdaad weer motivatie. En nog zo fris bij de finish Eline! Ik heb dan altijd een boei als een tomaat.

Chanelle, dat is wel heel ambitious voor een beginnende hardloper. Hoe veel tijd heb je om te trainen? Te snel te hard willen lijdt meestal tot blessures he.

Caro, goed dat je zo doorzet hoor! Als je het heel zwaar krijgt tijdens je 5K kan je altijd nog iets terugnemen zonder te wandelen (dus langzamer dan je normale ren snelheid) en even goed op je ademhaling letten, dan kan je daarna vaak weer in je normale tempo verder wanneer je ademhaling onder controle is.

Mijn personal trainer zei dat er een baan hier vlak in de buurt is dus ik ga binnenkort ook maar wat interval training doen. Ik hoop deze zomer onder de 24 te lopen.

Anoniem

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:28

Gaaf die Tough Mudder Guinevere!!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:44

Zó! Ik heb vandaag een actief dagje gehad. Ik heb woensdag altijd vrij en vanmorgen eerst voor een rondje van 7.7 km gelopen in het Asselse bos (2e foto eerder). Daarvan heb ik trouwens 4,6 km in 1 stuk gelopen en dat was in 31 minuten, nog lang niet snel genoeg dus maar okeej, had ook niet echt alles uit de kast getrokken. Terug op de sportschool lekker even gestretcht, gesauna'd en gezwommen. Heerlijk! Dus ik was al helemaal blij.
En 's avonds weer terug naar de sportschool voor het wekelijkse loopclubje. Ik had verwacht dat het beroerd zou gaan met die ruim 7 km nog in de benen, maar het ging eigenlijk heel lekker. Vooral veel heuveltjes gelopen, rondjes van 3 en van 5 minuten. Ik kreeg nog een complimentje voor m'n looptechniek (ik wist niet eens dat ik die had joh!), dat was natuurlijk wel een egoboost. Veel nuttige tips gehad ook! Daarna natuurlijk nog even gezwommen (lekker voor m'n rug, die is niet zo best).
Dus was dik tevreden vandaag!

Eliine, wauw daar is het ook mooi zeg! Prachtige foto! Je loopt al een lekker tempo. Respect!

GarovdG, loop jij ook met 'Evy' (dat zie ik vaak voorbij komen, ik zou niet weten wat het is trouwens). Ik ben benieuwd of je 5 km lukt, het blijft een heel eind vind ik hoor! Succes!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 08:00

Wauw Guinevere, wat gaaf dat je die race hebt uitgelopen!

Carol, ik kon aan het einde van evy t/m 5 km geen 5 km lopen helaas, ik deed over 30 min toen 4,2 km. Nu in 34 min 5 km, dus heeft nog wel een maandje tussen gezeten! (maar ik heb ook korte beentjes, misschien ligt het daaraan)

Lekker gelopen Hannah!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 08:55

Korte beentjes zijn geen axcuus wollie :D Heb ik ook, maar een man van mijn loopgroep ook en die loopt tijden waar ik alleen maar van kan dromen. Aanleg helpt ook, en met de jaren word je ook sneller, roept iedereen om me heen.
@guinevere: goed gedaan zeg!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:18

Wendy schreef:
Korte beentjes zijn geen axcuus wollie :D Heb ik ook, maar een man van mijn loopgroep ook en die loopt tijden waar ik alleen maar van kan dromen. Aanleg helpt ook, en met de jaren word je ook sneller, roept iedereen om me heen.
@guinevere: goed gedaan zeg!

Niet ? -O-

:= jammer!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:19

Jammer he? Dat vond ik ook al hoor :D
Heb ik ook geen excuus meer waarom ik veel langzamer ben dan mijn man...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:41

Dinsdag weer een fijne training gedaan met de loopgroep op de atletiekbaan. Vooral het intervaldeel hebben mijn maatje en ik nogal fanatiek gedaan :') Hoe verstandig dat is twee dagen na een wedstrijd weet ik niet, het was wel lekker. Dat het weer beter wordt en dat het langer licht is, helpt me wel om toch weer standaard minstens 3 keer per week te lopen, zonder dat mijn paard er onder te lijden heeft, heerlijk :)
Nu kwam stiekum in me op om te beginnen met yoga meltdown van jillian michaels, omdat ik het idee heb dat dat ook ondersteunend kan zijn bij het lopen. Niet te vaak hoor (daar heb ik echt de tijd niet voor). Iemand ervaring met die specifieke workout?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:54

Ik heb hem 1 keer tussendoor gedaan toen ik ff iets anders wilde dan de shred, nou.... ik had 3 dagen spierpijn :') dus effectief is die zeker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:19

Hier zijn ook mensen die hardlopen én shredden,toch?
Misschien wil ik binnenkort(na weekje weg..)beginnen met shredden,naast 2x hardlopen per week en 1x pilates én ook nog paardrijden.
Doel vooral afvallen/strakker worden.
Hoe mixen jullie dit allemaal...kan je wel op 1 dag én hardlopen én shredden of slaan jullie dat dan een dag over ofzo//
(en paardrijden..?)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:17

Ik probeer dat ook te combineren :D ben zo ver nog niet, ik doe nu 2 paarden en de shred. Af en toe een rustdag in de shred als ik bv een drukke dag op het werk gehad heb, dan heb ik daar naast de paarden ook geen fut meer voor. Maar ik wil ook 1x per week naar de pilates les gaan en een paar keer hardlopen. Het zal een beetje om en om worden denken, alles te samen doen naast een fulltime job en huishouden is bijna niet haalbaar.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:31

Zo, ik meld me ook weer. Jullie gaan echt te snel voor mij om alles bij te houden. Heb het belachelijk druk gehad alweer. Deze week is voor mij wel de laatste week dat ik 7 dagen moet werken, na een half jaar lang bijna geen vrij gehad te hebben *\o/*

Ondertussen heb ikl es 9 en 10 gedaan. Vandaag zou ik eigenlijk les 11 moeten doen, maar ik ben de hele dag werken en moet vanavond nog naar mijn paard, dus ik schuif les 11 naar morgen (maandag,woensdag en vrijdag zijn normaal mijn vaste loopdagen, maar had deze week een beetje geschoven). Week 3 en 4 zijn het zelfde, en tot nu toe gaat het eigenlijk best goed. Ik merkte wel bij les 9 (voor het eerst 2x vier minuten en 1x vijf minuten) dat ik echt kapot was daarna, bij die andere lessen heb ik dat nog niet gehad.

Deze week ben ik ook even naar Decathlon geweest. Ik heb een nieuw ademend shirt gekocht en een kort broekje voor de warme dagen, plus een winddicht jasje voor de koudere dagen. Heb er dinsdag mee gelopen en het was echt hartstikke fijn! Heel licht qua gewicht en niet te warm/koud. Onderweg even snel een foto van mezelf geprobeerd te maken :d

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 6302_n.jpg

Voor zo ver ik gelezen heb is iedereen heel goed bezig, keep it up!

Vanaf volgende week hoop ik ook weer af en toe te kunnen gaan zwemmen (baantjes trekken). Onbedoeld ben ik de afgelopen tijd heel wat cm's kwijt geraakt (vooral rondom mijn heupen/buik) en ik wil toch proberen door te zetten en misschien nog een paar kilo's eraf te krijgen. Het is niet noodzakelijk, maar het kan altijd!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:37

Vandaag weer les 13 proberen te lopen maar die 2x 5 minuten zijn echt teveel van het goeie, dus ga denk ik maar weer terug naar les 9 of 10.. Jammer maar je kunt natuurlijk niet alles weer gelijk op het zelfde niveau hebben! Heb gelukkig totaal geen last van mijn arm!

Darkchrystal : Ik doe het om de dag! Dan pak ik den lesje insanity of shred mee (zonder het opdrukken natuurlijk :+)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:43

Guinevere, petje af dat je die Tough Mudder volbracht hebt! Ik vond het er maar eng uitzien in de filmpjes, zou het zelf niet durven (maar ik ben dan ook bang voor water :o ).

HF wat doe jij veel op 1 dag! Ik wordt al moe als ik het allemaal lees. Voor mij zijn paardrijden en rennen
op 1 dag dan toch echt wel een maximum aan activiteiten. Knap hoor!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:31

Guinevere, klinkt super stoer maar wel zwaar de tough mudder. Mijn tempo zit afhankelijk per training tussen de 8 en 8,5 km per uur.Gisteren ook geprobeerd het tempo in het laatste blok heel laag te leggen maar pijn in de buik hield aan en daarom toch 2x een extra wandelminuut ingelast.
HF: ambiteus, 2 x trainen op een dag. Na een training willen mijn benen graag minimaal een dag rust. Maar ik vind het nog elke keer leuk, hoor! En Evy, start to run, kun je downloaden.
Wollie: mijn rondje trainen zit nu gemiddeld volgens Runkeeper rond de 5,8 km en ik deed er maandag 42 minuten over.
Wendy, JM staat ook op mijn lijstje. Mijn bovenlijf mag wel strakker :D
MG: fijne kleding van de Decathlon, kom er ook graag :j
Zinn: ook een drukke agenda...
Renate, een x een stap terug is herkenbaar, zolang je maar doorgaat en niet opgeeft is het motto, toch?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:37

Guinevere: wow, respect voor de tough mudder tocht! Echt heel knap, het ziet er ontzettend zwaar uit :)

Darkchrystal: volgens mij doen de meesten die hardlopen en shredden het allebei om de dag. Dag 1 lopen, dag 2 shredden, dag 3 lopen, ... Maar helemaal zeker weet ik het niet. Ik wilde dit ook gaan doen, maar ik heb te weinig zelfdiscipline om het shredden ook bij te houden.

Ik heb vandaag een sportarmband gekocht waar ik mijn telefoon tijdens het lopen in kan doen. Hij matcht met mijn nieuwe ademende shirt van Nike en m'n oude hardloopbroek :D

Ik merk dat het lopen er bij mij met dit weer snel inschiet. Ik houd echt niet van warm weer, en met deze temperaturen zweet ik me al snel te pletter.
Meestal loop ik dan 's ochtends vroeg, maar dan heb ik niet altijd tijd...
Meer mensen die daar last van hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:40

Ik ben dan nog maar net begonnen met lopen maar ik functioneer sowieso op de ochtend beter,als het gaat om lichamelijke inspanning.
of eventueel 's avonds, als de warmte weg is.
Overdag zweet ik dan snel en krijg ik snel hoofdpijn.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:15

Ben r ook weer :wave: jee wat gat het hier hard zeg!!

Super guinevere die run en idd ik ben ook zo blij met mijn compressiesokken!! *\%/*
Die sleeves hadden ze bij de sportwinkel in mijn dorp niet dus ben eerst voor sokken gegaan..
Heb ze wel op internet gezien dus die komen er in de toekomst ook nog wel :+

Ik zie hele mooie plaatsen voorbij komen van bossen ed...als ik eraan denk zal ik morgen ook een omgevingsfoto maken :-)

Ik heb woensdag les 19 gelopen van Evy (2-4-5-6-7) en dat ging me prima af!
Morgen moet ik 5-6-7-8 maar denk dat ik eerst maar 2 minuten erbij doe als warming up..

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 12:43

Heb dus die 2 minuten opwarming maar ff extra meegepakt en wat een loop zeg!! pittig! Maar weer in de pocket! zondag op naar de 4 x 8 minuten..(+die 2 extra als warming up)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 12:45

Nu gaat het echt snel omhoog he natascha? Dat vond ik toen heel eng, maar ging wonderbaarlijk goed!!

even een vraagje: ik heb dinsdag een run van 5 km. Ik heb afgelopen maandag 5 km gerend, en wilde eigenlijk donderdag (gisteren dus) interval training doen en dan zaterdag klein rondje, dan zondag en maandag rust (evt. wel shredden) en dan dinsdag de run. Nu ben ik gisteren door omstandigheden niet kunnen gaan... wat nu, vandaag en zondag rennen en dan hetzelfde als ik voor donderdag en zaterdag had gepland? of donderdag gewoon helemaal overslaan en zaterdag klein rondje doen....

edit: typo

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:04

Ik vind dat je sowieso aardig wat in de planning hebt staan zo kort op een wedstrijd := Ik zou je interval laten voor wat het is en vandaag of zaterdag een rustig rondje doen. Over de intensiviteit van shredden kan ik niet meepraten dus daar kan ik je niet over adviseren. Al zou ik zeker de maandag geen sportactiviteiten inplannen.

Voor je het weet vind je die 'paar minuten' rennen een makkie natascha! Wacht maar af! Ik weet nog dat ik dacht dat mn hart het ging begeven na 8 minuten achter elkaar rennen :') En nu ren ik er al 35 aan 1 stuk!

Ik heb mn intervalles voor vandaag gecanceld, voel me niet fit en heb een druk weekend voor de boeg. Wel jammer, maar dit zijn wel de momenten dat ik mn fysio in mn achterhoofd hoor, die zegt dat ik niet door mag douwen als het niet gaat. En dankzij zijn wijze raad heb ik het wel tot de 5 km gered, dus ik doe verstandig en hou een dagje extra rust.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:10

Jullie praten te veel over compressiesokken, bokt geeft me nu ook al reclame d'r van :P
Zal vanmiddag even bijlezen, zit nu op telefoon, jullie gaan hard!
Vanmorgen m'n 8x2 intervaltraining gelopen en hij ging zo lekker! Had ik echt niet verwacht. Ga ook beter m'n voeten/benen optillen als ik harder moet.
Volgende week krijgen we 4x5 interval hopelijk gaat ie net zo lekker!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:14

Eliine schreef:
Ik vind dat je sowieso aardig wat in de planning hebt staan zo kort op een wedstrijd := Ik zou je interval laten voor wat het is en vandaag of zaterdag een rustig rondje doen. Over de intensiviteit van shredden kan ik niet meepraten dus daar kan ik je niet over adviseren. Al zou ik zeker de maandag geen sportactiviteiten inplannen.

Ja ik denk dat ik dat ook ga doen, alleen zaterdag nog klein rondje rennen en dan indd maandag helemaal rust! (vandaag en zondag pak ik wel rondje shred erbij, dat kan denk ik geen kwaad)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:37

Net les elf gerend, was hetzelfde als les acht vorige week. Deze keer ging het nog makkelijker dan vorige week, ik kon na afloop best nog een stukje rennen, maar ik had het al aardig warm omdat het hartstikke benauwd is, dus ben maar een extra stuk gaan wandelen erna :)

Ik hoop dat ik maandag les 12 kan gaan doen!