[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:22

Ik heb dat ... een beetje dan ... met pannekoeken. Njaa niet dat ik het niet lekker vind maar dat ik het nooit eet.
Vond het heerlijk, echt smullen xd Maar durf het niet meer te eten als ik denk aan de melk, het boter (en kaas en spek).
Dus in een restaurant, als me ma zegt: neem een pannekoek? dan denk ik de eerste seconde; lekker! En daarna krijg ik serieus de rillingen haha.
Helaasch heb ik dat niet met andere ''vette'' dingen. Vind alles wel lekker. Behalve frisdrank, dat is echt vies (uitgezonderd cola-light).

callum

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:20

ik ben serieus cola verslaafd.als ik dat eenmaal drink ga ik steeds meer drinken. dus dat drink ik niet meer. nu al 4 maanden niet meer. en hoe triest het ook klinkt ik heb daar echt afkickverschijnselen van gehad. trillen boos sacherijnig etc. dus dat is mijn nachtmerrie cola. de rest gaat wel. ben ook wel iemand die van een chippie houd en een snoepje. maar dat kan ik gelukkig laten liggen nu.

zit na nieuw jaar weer goed op schema. het valt me mee hoe makkelijk ik mijn gezonde eetpatroon weer op kan pakken. ben er blij mee.

@hannahaapje doe jij nog vasten?

verder zoveel respect voor de mensen die niet zijn aangekomen of zelfs afgevallen tijdens de feestdagen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:45

Haha Hannahaapje, ik moet altijd lachen om jouw producten waar jij rillingen van krijgt. Pannekoeken of een saucijzenbroodje haha. Ik krijg persoonlijk rillingen van cola light, zo ranzig :P

Callum, je moet daar ook echt van afkicken. Van de caffeïne en van de vele suikers. Ik denk dat dat een hele normale reactie is. Fijn dat je je nieuwe eetschema zo lekker op kunt pakken :j

Mars, goed dat je een moment hebt om naar uit te kijken. Mijn friet-dag is de zaterdag en dat is het hoogtepunt van de week :j

Denice, goed bezig!! En 10 kg, zou mooi zijn hè, maar vrees dat het iets minder gaat zijn ;)

Simone, buikgriep is een behoorlijke aanslag op je gewicht en meestal (helaas) niet blijvend ;)

Roosch, wat goed dat je ondanks de feestdagen toch een kilo kwijt was!!! *\o/* Misschien heb je het wel gezegd, maar hoe heb je de feestdagen precies doorstaan icm je dieet? Ik ben benieuwd wat voor effect de loopband heeft op je rug en hopelijk ook op je gewicht ;)

Rubyred, ik herken dat. Jezelf meer gunnen wanneer je meer hebt gesport. Ik durf dat ook wel eens te doen :')

Ik heb mijn gezonde eetpatroon zonder problemen terug op kunnen pakken, maar de hoeveelheid avondeten blijft teveel... Mijn vriend gaat na 6 jaar steeds beter koken en automatisch eet ik meer wanneer het lekker is ;)
Voor vanavond heb ik gelukkig een kleine hoeveelheid klaar staan en zo zou ik het eigenlijk altijd moeten doen := Maar als ik dat zie denk ik, kan ik daar van leven? :P

Hoe doen jullie dat met de hoeveelheid avondeten? Pakken jullie een kleiner bord? Scheppen maar 1 x op? Wegen af?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:51

Met avondeten let ik eigenlijk niet zo op, wij eten vaan aardappels, gebakken, vlees en groente. Ik eet denk ik 200 gram aardappels, een hele hoop groente en vlees, gewoon 1 zoals in een verpakking.

Mijn eten zit dan rond de 600 kcal en dat is toch prima? Anders houd ik het echt niet vol tot ik ga slapen.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:51

Oeeeh Roosch wat goed!

Ik was ook niet aangekomen met feestdagen. Maar had ook niet bijzonder veel of slecht gegeten.

Juist als ik gesport heb wil ik het niet verpesten, dus dan eet ik juist geen slechte dingen meer. Vandaar ook dat ik echt vanaf volgende week 1 of 2 avonden en 1 keer in het weekend moet gaan sporten.

Hoe klein zijn je porties dan Dais? Ik schep sowieso altijd maar 1 keer op en kook echt op maat. Of vries het na het maken in. Maar ik neem geen zielige portie ofzo. Dan krijg ik 's avonds alleen maar snaai zin. Maar bijvoorbeeld bij AGV betekent dat ongeveer 2 opscheplepels aardappels, 3 opscheplepels groenten en 1 vlees(vervanger).

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:03

Hallo!!

Ben inmiddels 2 dagen Modifast verder.
De puddings zijn goed te doen, heb nog een pak met bananenshakes, die zijn echt super ranzig!!
De appel muesli gaat ook wel na wat extra kaneel dr door heen te gooien :=
Verder heb ik t idee dat ik de hele dag gigantisch uit mn mond stink :roll:
Ben zelf niet echt een water drinker, dus drink voornamelijk de hele dag cola light, crystal clear of iets in die richting.
De honger valt opzich mee, vooral rond 16.00 en s avonds laat en dan heb ik steeds een kopje boullion genomen.
Na 3 dagen moet t makkelijker gaan zeggen ze, dus ik ben heel benieuwd!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:06

Zo, de kaap van 70 is weer weg, dezemorgen met nuchtere maag stond het op 69.3 *\o/* .

Ik probeer met avondeten een beetje op te letten maar ik overdrijf niet. Als ik honger heb dan neem ik ook genoeg. Ga niet liggen sukkelen met miniporties waardoor ik later toch weer de kast induik om mijn tekort aan te vullen. Alleen dan bv veel meer groenten dan iets vettigs.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:08

Als ik normaal eet moet ik altijd 2 x opscheppen, dus ik doe altijd 2 x een beetje :=

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:09

Precies. Ik ben twee dagen lekker bezig en mijn gewicht schiet echt omlaag! Ineens 1,7 kilo minder, terwijl ik ook goed gegeten heb. Maar die eerste kilos gaan altijd snel en dat bewijst ook wel dat het echt nodig was. Nu nog 10.3 te gaan :P

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:11

Ik hang al drie dagen op 69,0. Wil eronder!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:15

Ja precies, die eerste kilo's gaan altijd snel, dat zijn de leukste dagen :') . Komt bij mij ook omdat mijn overgewicht grotendeels gewoon mijn eigen laksheid en verslaving aan chips en chocolade is. Kon gerust een heel pak cote d'or op een dag verslinden :o (als ik mijn maandstonden heb :D ). Maar opeens niet meer de hele tijd in de kast om toch nog maar hier een koekje met chocolade of daar een blaadje chips te pikken, zal de eerste dagen nog wel een shockeffect geven :D .

Ik eet ook redelijk avondbord maar ik heb wel redelijk snel genoeg met een bord. Ik ga alleen niet liggen afwegen dat ik maar honderd gram aardappelen mag hebben, of minstens zoveel gram groenten...sommige mensen doen het zo maar dan zou ik helemaal gek worden :+ . Als ik geen honderd gram maar 150 gram aardappelen nodig heb om verzadigd te zijn dan wil ik dat zonder schuldgevoel kunnen opeten :D .

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:18

Zo doe je goed in twee dagen

Ik blijf hangen tussen de 74 - 75 steeds bah

Ook weinig gesport de laasten weken invb knie

Kwa aardapels hoeveel Aardapel is genoeg voor je eigelijk?

Gister rijst gedaan lusten dat nooit maar probeer steeds iets nieuw
Wie weet vind je dingen toch lekker

Morgen ga ik als goed is me kickbike ophalen
En kan ik binnen kort met de step vereniging mee elke week trainen
Als me knie het toe laat te minsten

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:21

Ik weeg mijn eten af, 2/3 ons groenten, 150 gram vlees/vis en daarbij rijst of noodles. Eet wel heel mijn bord leeg en dat is af en toe wel een flink bord maar de hoeveelheid heb je wel nodig!
Tevens is het bij jullie voorgekomen dat menstruatie minder werd of wegbleeft? Wel last van buikkrampen maar geen menstruatie? ZO ja, hoelang duurde dit meestal?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:22

Ik ga zo weer naar mn paarden fietsen, maar laat mn fiets er staan en dan ga ik morgen weer terugfietsen. Zo fiets ik twee dagen een uurtje.

Gisteren gaan squashen met mn vriend, maar ik heb echt spierpijn zeg!

Ik heb dat nog nooit gehad Enjoy..klinkt ook niet echt goed.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:24

Klinkt mij ook helemaal niet goed Enjoy...misschien dat het een bijwerking is van iemand die echt héél veel afvalt? Ik weet het niet. Ik weet alleen dat dit gebeurd bij mensen met anorexia, omdat het lichaam te zwak is om een kind te baren. Voor zoiets zou ik toch naar de dokter gaan voor advies.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:25

Oooh ja dat kan ik me ook nog herinneren, in het begin ging ik echt als een trein. Na 10 kilo werd het wel echt een stuk moeilijker.

Hmm en je menstruatie uit blijven door je dieet, dan ben je imo echt niet goed bezig. Dat is namelijk nogal een schreeuw van je lichaam!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:30

Ben blij dat ik niet de enige ben met een cola-light verslaving. Ik moet er ook vanaf, drink gerust 1 liter per dag naast m'n 1,5 liter water. Gisteravond was ik er gewoon misselijk van, blehh.

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:31

Las wel op internet dat dit voorkomt als je veel afgevallen bent, 16,5 kilo in 21 weken ik zelf. Eet veel gezonder als voorheen en eet iedere dag kiwi mandarijnen en snoep niet e.d. nu maandag had ik ongesteld moeten worden. Ik ben 1.69 en weeg nu 59,5 kg BMI is ok. Dus toch vreemd

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:32

Dais_ schreef:
Hoe doen jullie dat met de hoeveelheid avondeten? Pakken jullie een kleiner bord? Scheppen maar 1 x op? Wegen af?

Ik weeg altijd alles af.. keukenweegschaal is mn beste vriend geworden haha :))

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:40

Mag ik me ook hier aanmelden?

Wil ook graag afvallen en gebruik de wegmeter op mijn voedingscentrum.
Vandaag kom ik uit op 1009 kcal.
Te weinig maar wat kan ik er nog bij doen?

O: 1 broodje met gebraden gehakt en 2 koppen koffie
T: appel
L: 2 broodjes met leverpastei en sandwichspread
T: 2 rijstenwafels
A: stamppot andijvie
N: koffie

En dus 2 liter water.

Vet is aan de hoge kant, in het oranje
Verzadigd vet is ook aan de hoge kant, in het oranje
Koolhydraten is goed!
Eiwitten is te laag, in het rode
Vezels is goed!

De koffie is helemaal zwart ;)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:42

Sundral schreef:
Ben blij dat ik niet de enige ben met een cola-light verslaving. Ik moet er ook vanaf, drink gerust 1 liter per dag naast m'n 1,5 liter water. Gisteravond was ik er gewoon misselijk van, blehh.

Ik ken die ook haha. Maar ik heb gewoon mooie regeltjes voor mezelf. Doordeweeks mag ik 1 blikje of 2 glazen. En in het weekend mag ik zoveel ik wil.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:43

Welkom Malima!

Qua avondeten neem ik altijd een standaard stukje vlees zoals het verpakt is. Dan een flinke berg groenten en een normaal portie aardappelen. Je kunt beter iets meer gezond avondeten nemen dan dat je 's avonds weer gaat snaaien van de trek.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:44

Oke ja heb wel zo weegschaal ook

Maar moet vaak Aardapel schillen alleen voor me eigen
Vind 2 Aardapel eigelijk wel genoeg voor me eigen

En dan eigelijk ook geen jus natuurlijk
Ik kook vaak ook zonder zout

Maar omdat ik vaak voor me zelf moet maken doe ik kwa groenten zo kleine potje
Omdat je zo weinig neemt
Is Mischien wel ook niet heel goed

Vanaf volgende week ga ik ook echt weer goed opletten
Geen chippie en chocolade meer
En weer wat meer sporten hoop ik dat de laast kilo's er voor mei af zijn
Dan ben ik en jaar bezig geweest voor me doel gewicht

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:46

We hebben normaal spekjes door de andijvie maar dat is wel heel erg veel vet.
Op de wegmeter staan zoveel soorten spek, weet niet welke ik moet hebben.
Heb bij de 1009 kcal spekblokjes staan maar zijn 95kcal maar klopt vast niet...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:50

Enjoy_s schreef:
Las wel op internet dat dit voorkomt als je veel afgevallen bent, 16,5 kilo in 21 weken ik zelf. Eet veel gezonder als voorheen en eet iedere dag kiwi mandarijnen en snoep niet e.d. nu maandag had ik ongesteld moeten worden. Ik ben 1.69 en weeg nu 59,5 kg BMI is ok. Dus toch vreemd

Misschien dat je toch ergens met je dieet een essentieel voedingsstof te kort hebt? Dat je BMi ok is wil ook niet automatisch zeggen dat je overal genoeg van hebt. 16.5 kilo op 21..dat is als ik het vlug uitrekenen zo'n 700 gram per week gemiddeld? Dat lijkt me een redelijk gezond gemiddelde om af te vallen.

of je bent toch niet zwanger?