Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amaryllis schreef:Nee doelde op de post daar boven, don 't get me wrong
Ga even zitten om het op papier te zetten wat je nog mooier doen, misschien schept het wat overzicht voor je, wemkelover! Voor mij werkt het abc-systeem onverwacht goed (lijstje met prioriteits indeling)
Peppertree schreef:Heb ik ook Amaryllis. Al lukt het me (door oefenen) wel steeds beter om de lijstjes ook echt te gaan gebruiken. Al kan ik er soms zelfs als een berg tegenop zien om zelfs dat lijstje te gaan maken. Niet echt handig. Maar met dat ABC en dan ook een tijdsaanduiding erbij (en dan in de tijd die het werkelijk kost, niet de tijd die je zou willen dat het kost) gaat het steeds beter. Of tenminste...er zijn nu lijstjes die ik maak en die ik ook daadwerkelijk uitvoer. In plaats van alleen maar de grootste uitgebreidste planningen waar nooit wat van terecht komt.
anoukyrsa schreef:hee, ik ga hier even mijn verhaal neerzetten want ik weet dus echtniet wat ik ermee moet...
vorgjaar zat ik op 2 havo, in mijn klas zat een meisje (zij deed 2 havo voor de tweede keer, ik niet. ik kende haar eigenlijk helemaal niet) maar goed... ik had in het begin helemaal geen problemen met dr, af en toe praten we, goede vrienden ? nee..
na een tijdje begonnen me dingen aan dr op te vallen qua gedrag: als ze blij was, was ze echt blij, als ze boos was, was ze echt boos ! maar vooral dat die buien zo konden omslaan... ik zocht er niks achter, ik dacht dat ze altijd beetje moest overdrijven voor aandacht, zo kwam het tenminste over, en niet alleen op mij hoor, heb het er met meer mensen over gehad...
ondertussen was ik er al achter dat ik gewoon niks met haar had, en zij ookniet met mij trouwens... geen ruzie hoor, maar gewoon dat ''af en toe praten'' was er nietmeer, had er niet z'n probleem mee, haar gedrag begon me een beetje te irriteren, dat aandacht trekken enzo
het schooljaar was voorbij, ik haalde havo 3 niet, en zij ookniet... dus gingen we bijde naar theoretische leerweg 3, en toen... toen zaten wij twee bij elkaar in onze nieuwe klas... wij bijde kende er niemand, een beetje ''gedwongen'' om met elkaar om te gaan. het beviel eigenlijk best goed, zij had haar buien veel minder, als het wel zo was deed ik even afstand, het beviel prima... ik leerde er overheen kijken, en zij begon mij beter te leren kennen en kwam er achter dat ik toch best aardig ben![]()
al snel kwam ik erachter dat ze ADD had, ik had het al een keer ergens gelezen, later heeft ze het me ook gewoon verteld, nou ehh goed.. wat is ADD? hier ben ik een beetje achteraan gegaag (google is my best friend) en al redelijk snel kwam ik erachter dat daar die''buien'' daar vandaan komen, nou nu weet ik dus dat ze er niks aan kan doen, maar dat neemt nogsteeds niet weg dat het altijd redelijk vervelend is als ze weer haar momentje heeft.
alles liep zo zn gangetje, ik kende ondertussen al heel wat andere mensen van de nieuwe school (: maar ging nogsteeds veel met het meisje om, laatst had ze weer een ''aanval'' erger dan normaal, nou ehh, ik had al beetje rothumeur, en ik kon er echt even niet tegen, en er kwam een hele kortaffe opmerking uit me, ik weet niet precies wat zi maar HOPPA daar ging haar bui, ze was helemaal boos op me geworden... nou ehh.. daarna, toen school voorbij was wappte ze me helemaal boos: '' niet dat je sorry zegt, jij irriteerd me ook, bla blabla...'' dusjaa.. ik heb geen zin in hele ruzie, en dat we beter gewoon geen vrienden kunnen zijn, prima... maar toch probeerd ze contact te zoeken steeds...nou goed, maar ik weet eigenlijk niet goed hoe ik er op moet reageren... ervoor ''weglopen'' helpt niet want ze ging deze keer mn naam roepen enzo... (en zich vervolgens verstoppen(ze is 17 jaar?!?!)) dat leverde dus lachkick op totdat ik mn reactie gaf.. maargoed, jullie weten er waarschijnlijk meer van en kunnen mij helpen wat de beste reactie erop is?
respect als je t gelezen hebten alvast bedankt voor hulp (:
zonnebloem18 schreef:Ik had vorige week ook weer zo'n typisch moment.
Lag lekker in bed, vriend lag al te snappen en ik was zo wat aan het nadenken.
We proberen zwanger te worden en ik dacht aan een bakfiets, en aan de collega die een bakfiets heeft, die heeft een meisje uit China geadopteerd en mag binnenkort haar zoontje daar ophalen.
Die laten ze dan foto's zien van de dieren thuis, o ja er is nu ook een kat bij, dat dat goed is gegaan, geen gesproei ofzo.
O ja er heeft een kat tegen de voordeur gesproeid dat moet nog even schoon.
Tja hoe ga ik dat doen o ja mijn vriend had zo'n mooi oranje teiltje, dat is zijn kotsbak van toen hij nog vaak ziek was.
Bij mij heeft hij nog nooit overgegeven behalve bijna in de Efteling.
En ja dan ben ik zo ineens van kinderen, bakfiets naar sproeien, naar kotsen naar de Efteling.
Af en toe snap ik zelf niet hoe ik het kan bedenken.
Menino schreef:Dit is precies wat ik ook heb, in het dagelijks leven ben ik erg vlak, maar ik kan thuis wel heel blij of heel verdrietig zijn.Verder heb ik ADD, en dat van die buien heb ik echt totaal niet... Ik kom op anderen juist altijd heel vlak over omdat ik niet echt into emoties uiten ben
....