[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:19

Mars schreef:
JG: ik weet niet wanneer zij haar nacontrole heeft, maar daar zitten vaak een aantal weken tussen. Zeker als de HA hem gezet heeft en geen echo apparatuur voorhanden heeft. Ik moest ook een paar weken wachten en mocht er na controle pas vanuit gaan dat ie veilig was en goed geplaatst.

Geen idee of het bij de HA is gezet.
Controleren ze niet altijd na het plaatsen dan?

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:24

Mijn HA heeft geen echo apparatuur in ieder geval. Dus ik werd doorgestuurd naar het ziekenhuis en moest enkele weken wachten omdat hij soms nog wat zakt. In het zkh heeft de gyn dmv inwendige echo gecheckt of hij goed zat :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:30

Oh op die manier.

Bij mij is het direct gecontroleerd, hij zat goed, dus mocht gewoon seks zonder extra bescherming hebben.
7 weken later ben ik op controle gegaan en zat ie nog steeds goed.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:53

Bij mijn HA helaas ook geen echoapparatuur..
Moet over 6 weken een afspraak maken bij de gyn.

Mars; kon je daar gewoon de poli voor bellen? Want heb nl geen verwijsbrief gekregen ofzo :')

Maar de HA had liever dat ik 6 weken wachtte, vooral omdat ik eigenlijk dinsdag al met de pil moest beginnen maar nu dus pas woensdag mijn spiraaltje kreeg...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:03

Ik had wel een brief, maar moest ook zelf even bellen naar poli gynaecologie idd. :j
En verstandig hoor dat je even wacht, zekere voor het onzekere.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:05

Ja heb wel een brief, maar niet echt een aanvraag ofzo :=

Ja liever 6 weken condooms aanslepen dan straks alsnog met een kind te zitten _O- Hoewel mijn moeder het geniaal zou vinden, ik minder :') Net 4 maanden een relatie _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:06

Das idd best vroeg om al in de luiers te gaan zitten :P
Vriend en ik willen helemaal geen kinderen, dus ik wacht op de spiraal die gewoon 20 jaar werkt ofzo :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:08

Hahaha vriendje en ik wel, maar nog niet.. Ben 22, halverwege mijn opleiding dus tja niet het ultieme moment _O- Vriend is wel wat ouder, maar die snapt wel dat ik nog even wil wacht... Hij trouwens ook hoor := Gaat nog liever stappen in het weekend dan mee naar de voetbal _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:09

Heb onlangs nog een echo gehad voor iets anders, zegt die dokter ineens "Ik kan je ook gerust stellen dat je spiraal nog zit waar ie moet zitten" _O- _O-
(de beste man was een gastro-enteroloog)
"Eh, fijn van 'm, bedankt!" _O-

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:10

Hahaha ik moest ook eens mijn heup laten echo-en, maar toen lag ik te janken van de pijn, zegt ie man.. Euhm zal ik ook meteen even kijken of je zwanger bent :') Naja toen moest ik toch wel weer even lachen _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:14

Das wel leuk van die humor :D
Ik moest pas ook voor een echo van mijn gehele onderbuik, mens staarde alleen maar naar haar scherm, een kwartier lang... Ze zei echt totaal geen woord en zat alleen maar ernstig te kijken, na het onderzoek wilde ze niet zeggen of het goed was of niet, dat moest de arts doen. Nou, ik hield het niet meer, was als de dood dat ze de meest afschuwelijke dingen had gevonden bij me... Achteraf bleek dus niks aan de hand, maar man man, wat een stoicijns mens was dat zeg :')

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:35

verschrikkelijk mars, dat soort mensen. die hebben de plank een beetje misgeslagen denk ik.. ik bedoel, je werkt met mensen := ..
mijn gyn ging tijdens de echo alles uitleggen en laten zien, en het beeld stilzetten zodat het makkelijker uit te leggen was etc etc.

ik heb overigens nooit meer een na-controle gehad. ga er maar vanuit dat ie goed zit.

heb trouwens afgelopen dagen weer dat ik me emotioneel een beetje... labiel voel ofzo.
maandag een stage kennismakingsgesprek gehad en kreeg te horen dat de kans 50/50 was dat ik op een kinder afgdeling moet stage lopen ( en ik heb echt een pesthekel aan kinderen). was echt enorm emotioneel daardoor. niet op het moment zelf maar savonds/snachts/de volgende ochtend wel. sloeg echt nergens op. ik reageerde echt alsof ik te horen had gekregen dat ik nog maar een maand te leven had oid.
Ook echt enorme vreetbuien, houd maar niet op.
terwijl ik niet rond de tijd zit dat ik normaal ongesteld zou moeten worden oid.
echt een beetje vreemd.
het is niet zo erg als toen ik die nepvariant van de microgynon slikte maar wel echt dat het me opvalt nu. dat ik echt over mezelf denk van nou.. stel je niet aan!
hoop dat dit even een eenmalige actie was hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:48

Nou het ziekenhuis waar ik nu loop voor onderzoeken zijn ze ontzettend sympathiek en sociaal. Echt. Ik vermoed dat ik nog wel vaker zal moeten gaan en ben echt blij dat ik op deze campus terecht gekomen ben. Ben nog geen onvriendelijke dokter tegen gekomen.

Vorige week moest ik een MNR (zo'n buis ding) laten doen en die radiologen waren ook al zo sympathiek (normaal heb ik altijd ruzie ivm mijn piercings)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:51

Ik heb vorige week ook meteen een echo gehad en toen zat het spiraaltje goed. Ik moet 8 mei weer voor controle.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:50

Ik liet laatst urine controleren, zat meer als zichtbaar bloed in.
Komt de assistente, stom ijskonijn om het op te halen.
Later komt ze terug, ja de dokter wil u nog even spreken over de uitslag, met een uber sirieus gezicht.
Wij onzeker in die wachtkamer, maar het ging er alleen om dat ik antibiotica kreeg en wat standaard vragen. :+

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:55

lisanne87 schreef:
Ik kom ook even binnenvallen met een vraag, ben benieuwd hoe jullie ervaring hier mee is.

Heb eerste paar jaren microgynon 30 geslikt (jaar of 4), maar aangezien ik hier toch wel heel emotioneel van werd, ben ik overgestapt. Normaal houd ik netjes de stopweek aan, maar eenmalig een keer doorgeslikt, ben er een half jaar emotioneel van van slag geweest :\

Overgestapt op de microgynon 20, maar merkte aan mezelf dat deze na een tijde (jaar of 2) toch ook 'teveel' werd. In de stopweek kan ik gewoon intens verdrietig zijn en janken om niks. Ik zit dan ook totaal niet lekker in m'n vel.

Twee maanden geleden overgestapt op de Yaz 24+4.. De dokter raadde mij deze aan, want vrouwen die last hebben van PMS zouden het hier beter op doen. Nou, nog niet veel van gemerkt :') Ik merk dat ik niet meer zo verdrietig ben, maar wel heel erg boos en geïrriteerd word van de pil.

Ik reageer blijkbaar erg hefig op de hormonen. Ik heb alles al een beetje bekeken, maar zou bijvoorbeeld geen implantaat of spiraaltje willen, omdat het dan voor mij voelt dat ik er geen controle meer over heb. Ik meen ook dat deze 5 jaar werkzaam zijn? Zo ja, dan is dat ook een reden waarom ik er niet voor zou kiezen.

Dus nu mijn vraag.. Hebben jullie deze ervaringen ook? Zo ja, op welke pil zijn jullie overgestapt?

Mmm ik zit met hetzelfde probleem. Ik word van de microgynon ook heeeel emotioneel... en wil nu dus overstappen. De dokter adviseerd mij: Yaz 24+4. Die heb jij nu dus ook.
Ik zit nogsteeds te twijfelen of ik dat moet doen. Maar proberen kan altijd. Heb je er veel last van?

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:24

Bij de Yaz ben ik ook nog wel verdrietig, maar niet meer zo intens als ik had bij de microgynon. Wel merk ik dat ik enorm boos en geïrriteerd word door de pil. Kan ook weinig hebben. En op de een of andere manier lijkt het of er een 'laagje' over m'n gevoelens komen, ze worden een beetje afgevlakt zeg maar. Wat dat betreft hebben mijn gevoelens dus niet meer grote uitschieters, maar dat is aan de ene kant ook nadelig. Zo zijn de kriebels voor m'n vriend ook een beetje afgevlakt en dat vind ik dus totaal niet tof :\

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:41

Spiraaltje hier zit prima :)
Wel het gevoel dat mijn darmen iets meer overstuur zijn dan normaal, maar goed das allemaal even wennen natuurlijk :j Alleen het gevoel dat er iets in mijn buik zit moet echt ngo even weggaan _O-
Heb nu het gevoel alsof mijn tampon verwisseld moet worden :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:44

Haha, dat had ik ook in het begin. :P
Durf je wel naar de wc toe? Ik was eerst ook bang dat hij er bij toiletbezoek uit zou vallen hihi!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:45

Haha naja plassen is geen probleem, maar zodra ik wat kracht zet denk ik oooh oliebol nee dat kan niet :+
_O- Mijn vriend zit me keihard uit te lachen de hele tijd :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:46

Hahaha, herkenbaar!
Maar je zult hem steeds minder voelen, dus die toiletangst gaat ook over gelukkig :j

Ik voel hem enkel nog wel eens rond de tijd dat ik ongesteld had moeten worden, dan geeft ie soms wat lichte kramp. Verder gelukkig helemaal niet meer.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:47

Bij mij is het nu vooral dat ik hem 's avonds veel voel, overdag nergens last van... Denk ik jaaaaaa kan weer seks hebben met vriendje en dan zit ik voor we naar bed gaan op de bank en dan begint ie weer :(

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:49

Ik twijfel ook om een spiraaltje te overwegen,maar na al die enge dingen hier :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:50

Enge dingen vallen toch wel mee?
De meesten hier hebben goede ervaringen ermee :j Ik vind het zelf echt een super fijne oplossing en zetten viel me ook alles mee.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:54

Voor de wat langere mirena gebruikers....Ik heb nu m'n 2de (in augustus 3 jaar) Nu was het bij de vorige en ook nu weer dat na 2,5 jaar ik weer meer (menstruatie)'klachten' krijg. De eerste 2,5 - 3 jaar weet ik niet eens meer wanneer het mijn periode zou moeten zijn. Nu begin ik te merken dat mn buik dan toch opzet, meer plassen en ook weer wat bloedingen. Daarbij ook weer sneller emo die dagen :') en trek in snoepen. Al deze dingen heb ik de eerste 2,5 - 3 jaar dus niet.

Vorige keer heb ik dit bij de HA nagevraagd. Het lijkt net alsof de werking verminderd zeg maar. Zij zij dat het verder geen kwaad kon qua bescherming-anticonceptie. Ze kon verder geen verklaring geven waarom de lichamelijke kenmerken/klachten wel weer opspelen.

Het is verder geen probleem, maar vind het wel opvallend dat ik het nu bij de 2de precies weer heb. Is dit herkenbaar? Kan iemand het verklaren?