Ik kom ook even binnenvallen met een vraag, ben benieuwd hoe jullie ervaring hier mee is.
Heb eerste paar jaren microgynon 30 geslikt (jaar of 4), maar aangezien ik hier toch wel heel emotioneel van werd, ben ik overgestapt. Normaal houd ik netjes de stopweek aan, maar eenmalig een keer doorgeslikt, ben er een half jaar emotioneel van van slag geweest
Overgestapt op de microgynon 20, maar merkte aan mezelf dat deze na een tijde (jaar of 2) toch ook 'teveel' werd. In de stopweek kan ik gewoon intens verdrietig zijn en janken om niks. Ik zit dan ook totaal niet lekker in m'n vel.
Twee maanden geleden overgestapt op de Yaz 24+4.. De dokter raadde mij deze aan, want vrouwen die last hebben van PMS zouden het hier beter op doen. Nou, nog niet veel van gemerkt

Ik merk dat ik niet meer zo verdrietig ben, maar wel heel erg boos en geïrriteerd word van de pil.
Ik reageer blijkbaar erg hefig op de hormonen. Ik heb alles al een beetje bekeken, maar zou bijvoorbeeld geen implantaat of spiraaltje willen, omdat het dan voor mij voelt dat ik er geen controle meer over heb. Ik meen ook dat deze 5 jaar werkzaam zijn? Zo ja, dan is dat ook een reden waarom ik er niet voor zou kiezen.
Dus nu mijn vraag.. Hebben jullie deze ervaringen ook? Zo ja, op welke pil zijn jullie overgestapt?