Puisten deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:29

sadekeshia schreef:
nou eigenlijk, als ik de ''normale'' vloeibare make up op doe, maar wel gewoon van een goed merk, van maybelline of loreal ofzo. dan de dagen erna heb ik veel meer mee eters en ziet het er gewoon minder egaal uit. en dan moet ik vaak vaker schoonmaken omdat het vetter is.

Dat komt omdat dat foundations zijn met olie erin. Je zou eens een foundation moeten proberen die op waterbasis is. Een concealer als foundation gebruiken is ook niet echt een goed idee. Concealer is veel dikker en sluit de huid meer af, daarom gebruik je concealer altijd op kleine plekjes en niet voor het hele gezicht. Maar als dat voor jou prima werkt.. dan maakt het voor jou niet zoveel uit. Maar als je een gevoelige huid hebt is het niet verstandig. Net als foundations op olie basis. Schoon maken doe je altijd in de morgen en in de avond met een milde reiniging. Vaker dan 2x schoonmaken hoeft niet.

Mijn huid is ook weer heel onrustig. Gebruik geen nieuwe producten (naja wel een serum maar mijn huid was daarvoor al onrustig) Heb echt grote ontstekingen gehad en nu weer allemaal pigmentvlekjes/littekens. Mijn moeder heeft vanmiddag Clinique even better dark spot corector serum voor mij besteld. Kwam deze revieuw tegen: http://xmayaarix.blogspot.nl/2010/09/pr ... etter.html Als hij bij mij ook zo goed werkt ben ik meer dan tevreden :D

Gitana

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:32

Oh wat vervelend om een onrustige huid te hebben.
Ja ik kan mijn huid eigenlijk alleen maar schoonmaken met water en van der hoog schuim omdat ik voor verschrikkelijk veel producten allergisch ben :+
dat merk ik dan doordat mn hoofd dan ineens 3 dagen lang vet rood en warm en dik is, en ja dat duurt echt 3 dagen :')

Waar is die van clinique dan voor? pigmentvlekken? donkere vlekken denk ik dan? aangezien het dark spot corrector heet

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:46

Ja en voor littekentjes. En daar wil ik het vooral voor gaan gebruiken omdat ik door de acne wat littekens heb in mijn gezicht. Met make-up goed weg te werken. Nu in de winter vind ik het niet erg om wat meer make-up te gebruiken maar zometeen met het mooiere weer wil ik het weer wat afbouwen tot ik weer een foundation of BB cream met lichte dekking kan gebruiken.

Heb je Louis Widmer al eens geprobeerd? Ik kan bijna nergens tegen en Louis Widmer werkt heel goed bij mij. Je hebt ook vaak de keuze uit producten met of zonder parfum. En als je echt een mega extreem gevoelige huid hebt dan raad ik aan om Meditopics uit te proberen. Dit gebruiken de dermatologen ook bij erge huidproblemen. Deze is bijv. heel fijn: http://www.dermapro.nl/meditopics-huidr ... 200ml.html De creme in orange tube is ook erg fijn. En ook niet zo duur, 14,52 voor 100ml.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:48

Oh die meditopics heb ik nog nooit geprobeerd
louis widmer wel, was er ook allergisch voor, kreeg zelfs mn geld terug omdat ik allergisch was :+
ik heb zarqa ook nog nooit geprobeerd (of hoe schrijf je het)
maar op het moment ben ik erg blij met water en make up doekjes van de action *\o/*

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:57

Had je wel de producten zonder parfum? Mijn huid is ook heel gevoelig maar die van jou is dan nog erger -O- Meditopics is wel het proberen waard als je weer een keer opzoek gaat naar iets anders. Milder dan dit is niet te vinden volgens de dermatoloog. Ze hadden iig nog nooit een mee gemaakt dat iemand hier niet tegen kon.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:58

Oh oke dan zal ik er eens naar kijken!
Ik had zon wit busje met groene letters denk ik, het was schuim. i dont know :=

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:03

Glossi, voor acné littekens weet ik nog iets goed :)
de tri-acneal creme van avène. Werkt tegen de littekens en laat huidige puistjes perfect genezen, wel enkel aanbrengen op de huid waar nodig :)
Is te koop bij de apotheek en is hypoallergeen :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:09

Maar in Avene zit wel parfum dus weet niet of ik dat aan durf. Ik heb hier ook een creme van Avene liggen, coldcream volgens mij? Die moet je op plekjes smeren waar het heel droog is. Werkt wel maar mijn huid vind deze creme niet altijd leuk. Heel raar, soms kan ik hem wel gebruien en soms ook niet. Maar ga nu eerst het serum proberen en als dat niet werkt ga ik een proefje halen van de Avene creme. Hij klinkt wel fijn :j

sadekeshia, dat zal de skin appeal lijn zijn. Die wou ik een keer mee nemen en toen zei de dermatoloog dat ik dat beter niet kon doen omdat mijn huid zo gevoelig is. Toen kreeg ik die van meditopics mee. Nu gebruik ik die schuim wel af en toe en het gaat tot nu toe goed. Gebruik de een in de morgen de ander in de avond :+

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:10

ja skin appeal heette het! nou wat stom wat dat adviseerden zij mij daar toen haha.
maar ik denk dat ik het maar gewoon bij water hou want mijn huid is gewoon te moeilijk, zit in de familie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:27

Foundation op waterbasis gebruik ik; geloof het of niet maar als ik foundation gebruik blijft mijn huid zelfs beter. :') Win-win situatie.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:26

Mijn huid voelt ook beter met en na makeup. Maar ik gebruik BB Cream dus dat is wat anders dan foundation. Krijg als het goed is volgende week een foundation via de post dus ga dat ook weer eens proberen :+

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:00

Hé!
Ik kom even binnenvallen met een vraag, ik heb vanmiddag namelijk de garnier pureactive exfobrusher gekocht. Net gebruikt en mijn huid voelt heel lekker aan, heeft iemand ervaring met deze facewash?

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:26

wendyP schreef:
Hé!
Ik kom even binnenvallen met een vraag, ik heb vanmiddag namelijk de garnier pureactive exfobrusher gekocht. Net gebruikt en mijn huid voelt heel lekker aan, heeft iemand ervaring met deze facewash?

is dat die met die borstelkop erop?
heb je hem al gebruikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 08:56

Even een vraagje. Ik heb al verschillende zalfjes gekregen van de huisarts.
Maar ik zit er weer onder. En vooral net rond mijn lippen. Wat dus gigantisch pijnlijk is.

Moet ik blijven aanklungelen bij de huisarts of vragen om een doorverwijzing naar dermatoloog?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 09:39

Ik zou een doorverwijzing vragen! Dat ze heel veel pijn doen klinkt niet fijn :(:)

Hebben jullie allemaal het nieuws gezien gister over de diane35? :=

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:11

sadekeshia schreef:
wendyP schreef:
Hé!

is dat die met die borstelkop erop?
heb je hem al gebruikt?

ja die ja! Heb hem nu een paar keer gebruikt en hij is heel fijn. Vooral omdat hij mijn huid niet zo uitdroogd als een andere facewash. Of hij echt helpt kan ik nog niet zeggen maar mijn huid voelt wel heerlijk zacht aan. Ik gebruik hierbij nog wel een vochtinbrengende creme. En sinds een tijdje bn ik ook gestopt met foundation. Gebruik alleen een beetje onder mijn oog en soms wat om een puistje te cammoufleren. Dacht altijd dat het toch niet uitmaakte maar het helpt zeker! Heb nu nauwelijks meer, slleen nog wat kleine bultjes. En af en toe een wat grotere.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:23

Ik heb het niet gezien.. Wat werd er dan over de Diane35 gezegd?

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:25

suusantana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:56

Ik kom hier even binnenvallen. Heb een tijd door gebruik van medicijnen hele erge acne, puisten en meeeters in mijn gezicht gehad. Nadat ik was gestopt met de medcijnen werd mijn huid maar niet beter. Uiteindelijk ben ik naar een huidtherapeute gegaan voor acnebehandelingen. De behandelingen worden gedeeltelijk vergoed door mijn ziektekostenverzekering. Via mijn huidtherapeute ben ik begonnen met Obagi producten. Deze zijn alleen via huidtherapeuten te krijgen. Door het gebruik van deze producten is mijn gezicht nu bijna helemaal gaaf. Ik ben er in elk geval super tevreden over.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:04

love_western schreef:
Even een vraagje. Ik heb al verschillende zalfjes gekregen van de huisarts.
Maar ik zit er weer onder. En vooral net rond mijn lippen. Wat dus gigantisch pijnlijk is.

Moet ik blijven aanklungelen bij de huisarts of vragen om een doorverwijzing naar dermatoloog?

Hej

Als het pijnlijke dikke bulten rondom de mond en kin zijn, heb je waarschijnlijk een beetje hetzelfde als ik.
Ik ben ook wel 50x naar de dokter geweest,
van alles gekregen, benzoylperoxide zalf, antibiotica kuur en zalf om erop te smeren
adviezen van je moet geen varkensvlees meer eten en heel veel fruit en heel veel drinken.
heb vitamine b pillen geslikt, theunisbloemolie capsules, diane pil geprobeerd,
heb zelf een week ALLEEN maar appels gegeten, helemaal niks anders.
en van niks werd het beter.
toen zei mijn dokter oke dan komt het dus waarschijnlijk echt van binnenuit en geeft je huid reactie op hormonen.
toen heb ik de yasmin geprobeerd en die onderdrukt het nu al 2,5 jaar lang heel goed.

dit is mijn verhaaltje, maar als je hetzelfde hebt dan komt het wss van binnenuit van je hormonen.
en dan heeft het dus echt geen zin om allerlei zalfjes erop te smeren want dan zal dan naar mijn idee niet helpen

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:17

Pff mijn huid is weer lekker prut..
heb niet echt puistjes ofzo maar mn huid ziet er gewoon ongezond uit, rode vlekken, grote poriën, grauw, gewoon lelijke huidtextuur

Denk dat ik eens een maandje ga stoppen met alle producten die ik gebruik,
gewoon het eens helemaal met rust laten en gewoon douchen met water, verder niks.
Lees daar hele verschillende ervaringen over op internet, ben benieuwd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:36

Ik heb vrij weinig puistjes in m'n gezicht, smeer nu elke avond voor het slapen gaan er zinkzalf op. Werkt heel erg fijn, huid is niet meer te droog, maar ook niet meer echt vet. Met wat foundation, poeder en blush zie ik er gewoon ook echt goed uit. Alleen, mijn huid is ook ontzettend grauw en bleek zonder iets.. beetje jammer weer :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:42

Door foundation en poeder op te doen, hebben de puistjes geen kans om weg te gaan, dus daar doe ik niet (veel) aan.
Hier ging het even goed, maar daarna niet meer :n

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:52

Wat bij mij zorgt dat m'n huid rustiger wordt is 's avonds niks meer eten. Vanaf een uur of 20:00. :) Een klein dingetje kan geen kwaad, maar in ieder geval geen chips, popcorn etc. meer.

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:51

werkt brandnetelthee ?
en bb -cream ? wat vinden jullie daarvan ?