Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sweetsox

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:06

daar heb ik nog nooit van gehoord dat het niet kan. Ik ga van haar uit, eerst maar eens alles afwachten.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 08:21

Ik heb nogal een brede borst en daardoor was een kleinere cupmaat niet mogelijk.
Ik heb een half jaar na de operatie nog met de pc overlegd omdat ik ook graag een c/d cup wilde.
Zij gaf aan dat ze nooit iets kunnen beloven.
Ze kunnen je wensen meenemen maar tijdens de operatie zal pas duidelijk worden hoe of wat.
De pc gaf verder ook aan dat een c/d bij mij niet kon en niet mooi was omdat ik een brede borst had en dat je dan een "zwemmersborst" zou krijgen.

Daarnaast gaf ze ook aan dat ong een jaar na de operatie je borsten pas de definitieve vorm aannemen en dat het dus zo kan zijn dat het dan een cup maat scheelt.

Dat is bijna bij iedereen zo en heeft niks te maken met evt. zwangerschap/ aankomen in gewicht etc

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:26

ik bedoel waarom konden ze het me 15 jaar geleden beloven en uit voeren en nu niet. ik bedoel de ervaring is er al. tijdens mijn zwangerschap zijn mijn borsten pas veranderd en grotere cup geworden. Daarvoor was de vorm wel wat veranderd maar de maat niet.
Dus daarom ga ik gewoon er weer vanuit dat het de zelfde cup gaat worden. Was toen een grote c geworden. Dus dat zal nu ongeveer ook weer worden.

trouwens als het goed is krijg ik binnen een paar weken te horen of ik goedgekeurd word. Ga vanuit dat het niet het geval is omdat ik iets met het gewicht over de grens zit. Dus met het tweede gesprek zal ik het er wel over hebben. Nu wil ik vanwege de omstandigheden pas in ongeveer in december geopereerd wil worden. Dus ik heb nog tijd om af te vallen met of zonder goedkeuring.

Vind zo wie zo het informatie boekje wel erg weinig informatie bevatten.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:53

De zorg is ontzettend veel veranderd in 15 jaar, ook met oog op rechtszaken (die echt niet altijd in het nieuws komen). Als een arts jou belooft en/of de garantie geeft dat jij met een cup c uit de operatie komt en die ook houdt, en jij zit een jaar later met een cup d, dan kan jij bij wijze van spreken een rechtszaak tegen die arts aanspannen. Sorry, maar ik kan me geen arts bedenken die zijn handen zo voor een patiënt in het vuur wil steken. Je moet je niet blindstaren op wat er 15 (!!!) jaar geleden allemaal is gebeurd en gezegd, je moet je openstellen voor wat er nu gebeurt en wat er nu wordt gezegd. En dat kan je in alles meenemen (kan ook een goede levensles zijn, denk er eens over na). Overigens moet je niet zoveel verwachtingen hebben, dan kan het veel sneller uitdraaien op een teleurstelling en dat zou jammer zijn.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:58

@sweetsox, wat voor informatie wil je nog hebben dan? Je hebt het toch al een keer meegemaakt?

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:03

ik zeg alleen dat het dus wel mogelijk is bij mij om een cup c te krijgen. Ik vind de risico die ik heb omdat het de tweede keer is te groot om te gaan voor een een d of e cup.
Als ik dan een maat groei weet ik uit ervaring dat ik nog steeds veel last heb van mijn nek, schouders etc.

Dus ja ik vraag tegen die tijd wel wat voor cup ik zou krijgen wat ik mag verwachten. Wat de risico's zijn bij mij is groter en ik ga dat dan niet voor evenveel pijn nemen.
Dus max d cup moet ik eindigen, na dat genezings jaar. Snap je wat ik bedoel.

Ik vind persoonlijk de informatie in het boekje erg summier qua herstellingsperiode. Dat vind ik raar dat ze dat niet uitgebreider beschrijven. Vind dat daar veel meer duidelijkheid moet hebben.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:16

Maar (en misschien klinkt dit wel heel stom) blijf je niet zo aan de gang? Bedoel, je hebt het 15 jaar geleden laten doen, het is door hormonen aangegroeid (zie dat je rond de 30 bent). Als je straks in de overgang zit, waarbij ook vrij veel hormonen woekeren, heb je dan niet kans dat ze weer groeien? puur interesse :j

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:57

hebben ze mij niet verteld, dat het in de overgang weer aangroeit. je hormoon spiegel word dan minder en niet meer, denk dat dat het grote verschil maak.
ben iets ouder dan rond de dertig. Neem aan dat ze nu meer er van af weten. Maar vind gewoon de info er summier. Heb dit alleen gedaan vanwege de lichamelijke problemen en niet voor de mooiigheid want dat kan me nu even niet boeien. Die littekens zijn niet bepaald mooi, maar zou dol gelukkig zijn als ik van de pijn af ben. En dat ik gewoon kan paardrijden met goede sportbeha zonder pijn. Dat is voor mij super belangrijk. En wat mee genomen is dat ik niet 2 maten groter kleding hoef te kopen omdat mijn borsten er anders niet inpassen. En dat je gewoon keuze heb in bh's bikini etc. Dat is wel fijn.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:56

Sweetsox, ik weet niet of ik correct denk, maar ik krijg bij jou echt het idee dat je behoorlijk negatief bent... Dit is niet goed, dat is niet goed, dat zal wel niet goed gekeurd worden, dat kan niet, dat moet....
Ik snap best dat je eisen mag stellen en dat je sommige dingen wel en niet wilt.. Maar ik proef bij jou echt bij alles een negatieve ondertoon..

Verder ga ik niet uitsluiten dat ik ooit ook nog een borstoperatie mag ondergaan.
Ben nu zo'n 4 jaar verder en heb weer een volle 85E, van een F/G naar een C gegaan... en nu dus weer op een E.
Nu heb ik er nog niet zoveel last van als 4 jaar geleden, maar mogelijk laat ik het ooit wel weer doen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:49

Bij mijn intake gaf de plastisch chirurg ook aan dat hij niet een precieze
cupmaat kan voorstellen .
Met name als men veel zijdelings borstweefsel/vet heeft zitten is het lastig
veel cupmaten te verkleinen /een mooie vorm te krijgen .
Of er veel vet of klier weefsel zit speelt ook mee .
Iig is mijn PC op mijn wensen ingegaan en heeft de borsten eerder aan de kleine dan
grote kant gehouden .

Any way ...zaterdag ga ik mijn eerste nieuwe bh scoren *\o/* .

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:25

Dat is zoooo'n fijn gevoel (tip, Hunkemöller 3=2 )!
Ook bikini's shoppen. Heeeerlijk <3

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:51

Veel plezier zaterdag! *\o/*

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:02

Thanks lady, s jiippiiiieee , verheug me er echt op .
Echt een mijlpaal ha ha .
Dat een mens zich zo kan verheugen over een nieuwe BH kopen ... Grijns
Hunkermueller had ik idd al gezien .
Gaat vast wel lukken , hoop een normale en sport BH te scoren . Voor meer ga ik met mijn schoonzus naar Nijmegen . Heb nog geld en waardebonnen van mijn verjaardag liggen .

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:05

Wat misschien een fijne tip is als het slapen zonder BH nog pijnlijk is: een topje-bh van de Hunkemöller. Ik kan nu na bijna een jaar nog steeds niet zonder BH slapen en dan is zo'n soort ding toch fijner dan een sportbh met sluitingen op de rug.

Deze:
http://www.hunkemoller.nl/nl_nl/top-bh- ... 901-1.html

Alleen heb ik er dan zo eentje met bredere bandjes.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 06:02

Thanks voor je tip Jorinda ... zo,n ding is altijd handig .
Ik slaap nu al bijna twee weken zonder BH , dat gaat goed .
Leg wel vaak een klein kussentje naast me als ik op mijn zij lig .
Vind het sowieso wel fijn "iets" vast te houden :=

Ik had vanuit de kliniek een sport BH met de sluiting voor , jij niet ?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 07:40

Ik had een compressievest, met sluiting voor. Worshipped that thing :')

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 08:24

Ik had vanuit het ziekenhuis zo'n elastisch bandeautop met klitteband. Ideaal ding!
Heb het heel lang gebruikt ook over mijn sportbh heen.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:02

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:57

Ik had een speciale sportbh die de sluiting aan de voorkant had. Dat had de pc mij voor de operatie al aangeraden.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:10

De Anita bh was wat ik in (en van) het ziekenhuis moest kopen. :P

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:44

Ik was eigenlijk verbaasd hoe beweeglijk mijn armen na de OP waren ...
Had wijde kleren mee naar mijn broer(was een week bij hem en z,n vrouw in huis) , maar
heb snel toch was anders thuis laten halen .
Liep erbij als ma Flodder :=

Hebben jullie nog voor/na foto,s ? :o

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:16

Zo ..vandaag om 15.00 uur gestopt met werken .
Tis namelijk 4 weken geleden dat ik de Bvk operatie heb gehad , en dat
Betekend het "Harnas" mag uit _O- en een normale BH aan .
Maar die moest ik natuurlijk eerst kopen .
Twee stuks gescoord ...85 B cup ...dat zal in 1 jaar wellicht een mooie C zijn ?
Maar dat hoeft niet ...ben nu al zooooo onwijs blij *\%/* .

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:05

Zo na 4 weken al! Ik heb hem echt zeker 2 maanden gedragen volgens mij. Daarna had ik de after sugery bh van de hema. Die draag ik nog weleens omdat die zo lekker zacht is!

Was het fijn? Ik vond het engste om snachts weer zonder bh te gaan slapen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:28

De speciale BH moest ik 2 weken dag en nacht dragen , daarna 2 weken overdag .
Vond heerlijk toen ik weer zonder mocht slapen .
De Hema after surgery BH klinkt wel interessant .
De BH, s heb ik vandaag pas gekocht ☺️ , dus nog niet gedragen . Heb wel naar zacht materiaal uitgezocht .

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:35

ik ben zeker niet een negatief persoon. Wel realistisch, kreeg van de week de brief waarin stond dat ik een te hoog bmi had.
2,3 kilo te zwaar om goed gekeurd te worden, precies wat ik dus al dacht.
Aan de andere kant wel een beetje boos om. Maar goed, je kan alleen dat afvallen en weer van voor af aan beginnen en dan krijg ik het wel vergoed.
Over de cup maat ja ik weet wel wat ik wil. Vorige keer was het mogelijk, dus dit keer ook vragen. Ben bang dat de D cup nog pijn zal veroorzaken. Zal het zeker met de pc er dit keer ook over hebben. Zit nu vooral te denken wanneer ik weer terug ga. eerst die kilootjes er af natuurlijk. Zit alleen nu nog heel erg te denken zal ik in de vakantie geopereerd willen worden of pas in december.

Voor mij met mijn werk heeft het alle twee zijn voordelen. Maar ja aan de andere kant is het misschien verstandiger nog een half jaar door te lopen met de pijn en dan pas geopereerd te worden. Zo dat ik misschien nog eerst wat kilo's kan afvallen