Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:29

Hmmf jammer Kirsten :l

Ik ben gisteren dus geweest voor die kies, gaat vandaag gelukkig al wat beter, maar kon gisteren niet slikken zonder pijn, wt moest ik om de 3 seconde, slikken.. uiteindelijk in slaap gekomen. Nu wat koorts.. Zie al op tegen de andere, pff. Weet ook heelmaal niet meer of ik die operatie wel wil, misschien zeg ik na die beugel wel oke ik vind het goed zo.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:24

Wat balen Kirsten!

2 Weken geleden ben ik bij de othro geweest en werd dit keer geholpen door een andere orthodonist! erg vriendelijke vrouw die me ook verder kon helpen. Ze zou overleggen met de ortho die ik normaal heb voor de doorverwijzijng naar de KC. Gister gebeld en heb 4 maart een afpsraak bij de KC. Wel op kantoor bij de ortho, daar zijn een aantal avonden voor ingepland. Hopelijk kan ik nu verder geholpen worden en kunnen we eindelijk een datum gaan prikken. Beetje onduidelijk of het mijn eigen KC is aangezien ze met meerdere ziekenhuizen werken maar neem aan van wel. Is dit niet het geval dan nemen we zelf contact op met de KC. Moet de 4e toch naar de ortho toe voor de gewone controle dus afspraak met KC pakken we dan gewoon mee.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:26

Wat ontzettend balen Kirsten! Heb je aangegeven dat het erg belangrijk voor je is door de bruiloft van je broer? Ik zou echt proberen alles uit de kast te halen om misschien toch wat voor elkaar te krijgen.

Ik heb bij mijn ortho wel ervaren dat ik echt voor mijzelf op moest komen om dingen voor elkaar te krijgen. Totaal niet leuk maar achteraf fijn als je moeite loont. Sterkte met het hele traject!

Mijn gebeugel gaat vrij goed. Ik word inmiddels in mijn woonplaats behandeld ipv 2,5u treinen verderop, dus dit scheelt een hoop! Ik krijg ook veel complimenten dat mijn tanden al zoveel beter staan :)

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:07

Thnx allemaal voor de boost!
Ik ga ook zeker niet opgeven, vind het heel raar dat ik dinsdags krijg te horen we gaan proberen het te halen en extra gas erop zetten van de mannelijke ortho. en donderdags heb ik de vrouwelijke ortho (ook mede zijn vrouw) en die zegt weer dat het nog wel zeker een jaar kan gaan duren alles in totaal. 11 maart moet ik weer terug en dan ga ik weer ff iemand aan de tand voelen, vind dit ook geen doen van zaken! Mocht het echt zo zijn dat het augustus gaat worden, dan doen ze maar begin augustus, dan heb ik bijna 7 weken om te herstellen. Ze wist mij ook al te vertellen dat ik binnen 2 weken wel weer kon werken en alles, dacht bij mezelf je weet toch niet precies hoe alles op zijn beloop gaat??? Natuurlijk hoop ik dat alles snel geneest maar ik werk zelf bij de Epplejeck en zie mezelf toch echt niet 2 weken na me operatie alweer op de vloer staan, ben blij als ik dan weer normaal kan eten, laat staan praten! Geen fijn gevoel dus ook bij haar.
Wat fijn dat jij een datum hebt Iris! Ben jaloers! Ben benieuwd hoe het allemaal voor je gaat verlopen

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:57

Kirsten, ik snap heel goed je frustratie mar geloof me: iets langer beugelen en daarna een leeeevenlang plezier hebben van een stralend gebit is zoveel waard. Het laatste gedeelte staat ontzettend tegen maar er komt een einde aan. Alleen misschien niet zo snel als jij gehoopt had...

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:35

Natuurlijk heb je daar een punt Esther, ik begrijp echter ook maar al te goed Kirsten haar frustratie. Al helemaal als er elke keer wat anders wordt gezegd.

Je hebt zeker recht op duidelijkheid, dus ik zou daar gewoon op 'doorzeuren'. Mijn ervaring bij mijn orthodontist is dat ik echt zelf heel proactief moest zijn om zaken voor elkaar te krijgen. Naast dat ik hiermee de snelheid van het traject heb bevorderd, was het ook goed voor mijzelf om op deze manier voor mijzelf op te komen en meer duidelijkheid te hebben. Als ik er dan 3x naar vroeg kon het opeens wel....

Checken jullie trouwens altijd je ortho rekeningen of gaat dat rechtstreeks door naar jullie verzekering? Mijn behandeling werd deels vergoed dus ik heb altijd goed de rekeningen naast mijn begroting gelegd. Uiteindelijk is er tot drie keer toe! teveel geld in rekening gebracht. Nadat het ook op het nieuws was dat men vaak teveel bij een zorgverzekering declareert, heb ik het dus extra in de gaten gehouden. Mijn oplettendheid heeft mij mooi wat euro's bespaard! Dus wellicht verstandig (ookal wordt de behandeling vergeod) om te checken of alles wel goed wordt neergelegd bij je verzekering.

Sorry voor mijn negativiteit haha. Verder waren ze heel aardig bij mijn ortho. Alleen tegen 'geldklopperij' en onduidelijkheid kan ik niet zo goed :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:42

Iris, wat ben ik blij dat jij eindelijk een afspraak mer de KC gaat krijgen zeg...

Ik baal een beetje ;( had gedacht dat ik nu klaar zou zijn maar ws is een van de plaatjes gezakt en moet die eruit, dan mogen ze alles eruit halen (hadden ze ook gezegd, als je er last van krijgt halen we ze eruit)

Ik heb er dus last van. Van dat verzakte plaatje maar ook onder mijn neus, kan niet eens fatsoenlijk in mijn neus peuteren :+ niet dat dat nou een hobby is ofzo maar daar helemaal aan de onderkant van mijn neusopening zit dus een schroefje, die voel ik dus zitten.

Ook zit mijn neus erg dicht, net of ik standaard verkouden ben wat dus niet zo is.

Weer die narcose, weer mijn concentratie en geheugen naar zn grootje.

Maar ja, zoals mijn vriend zei, dan ben je er wel gewoon vanaf en kunnen ze evt ook gelijk je neus corrigeren. En je kunt dan nog 70 jaar lekker in je neus peuteren :')

Ik krijg trouwens ook niet echt een lekker duidelijk antwoord wanneer ik nou klaar ben, de een zegt je bent nog een jaar na de operatie aan het beugelen, en de ander zegt (orthos en assistentes) binnen 5/6 maanden ben je klaar na operatie, misschien zelfs sneller. Ik hou/hoop maar op september.....

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:43

Jeetje Prairy! Daarom ben ik zo blij dat ik toen gezegd heb dat ik geen beugel wilde, ik hoor zulke vervelende verhalen hier. Hetmis wel zo wat je vriend zegt datnals je iets aan je neus wilde laten doen je het gelijk kan doen met dat schroefje verwijderen.
Kan me voorstellen dat je baalt hoor!

Ik hoor hier zulke vervelende dingen over Ortho's en ik kan mee heel,goed voorstellen dat jullie willen weten waar je aan toe bent!

Kirsten ik zou er op staan dat ik alleen door de mannelijke geholpen zou worden hoor, je hebt best nog wat te vertellen hoor! Als ik ergens kwaad over kan worden is hetnals ze verhaaltjes op gaan hangen tegen me dus op je strepen staan!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:14

Die beugel heb ik geen problemen mee, behalve dat ik m spuugzat ben maar dat wist ik al een tijdje. Zijn de schroefjes en plaatjes die erin gezet zijn om mijn kaken op zijn plaats te houden tot er genoeg bot is waar ik last van heb.

Niks aan te doen....... Denk ik maar

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:38

Dat is helemaal rot! Heb gelukkig nooit iets gevoeld van de schroeven en plaatjes, zag ze wel duidelijk zitten op de foto bij de KC maar zitten mij best.
Maar wil je iets aan je neus laten doen Prairy?

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:20

Dankjewel allemaal voor de positieve vibe! Dat doet een mens goed. Ik moet 11 maart weer terug en dan ga ik ze weer even aan de tand voelen, heb al een keer eerder meegemaakt dat ik van kastje naar de muur werd gestuurd (vitamine b12 tekort wat niet erkend werd en ervoor zorgde dat ik bijna in een rolstoel zat) en dat gaat me nu niet nog een keer gebeuren! Voor nu laat ik het maar even zo totdat ik de volgende controle heb ik moet nu toch weer even verder met me vernieuwde opbeetplaat. Ze hebben het stuk nog groter gemaakt zodat ik me tanden niet meer achter het blokje kan zetten, pff wat kan een mens spierkrampen krijgen in hun kaken als je kaak in een bepaalde stand word geforceerd.. Ik heb ook even voor lekker wat afleiding gezorgd. Ik droom al heel lang over Amerika en in Maart is het eindelijk zover! :D Ik wou eerst in September gaan, maar dat gaat em nu dus absoluut niet worden als ik dan inderdaad geopereerd ga worden en ook met de winkel is het dan niet te combineren na oktober. Joepie ik kijk er zo naar uit! Eindelijk Orka's zien, is er iemand van hier al een keer eerder naar Seaworld geweest?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:24

Nee denk het niet, misschien 1 neusgat binnenin iets ruimer laten maken als dat kan, daar heb ik altijd al weinig lucht door gekregen en nu helemaal niets. Maar wil niet dat ze er iets voor gaan breken ofzo.

Als die dingen eruit zijn gaat het wel schelen, dat weet ik wel zeker. Ook aan zwelling die er anders toch blijft zitten.

Ik kan de schroefjes trouwens ook voelen zitten, zowel dus in mijn neus maar ook op mijn jukbeen en op mijn onderkaak. Heb jij dat ook?

Kirsten wat een gaaf plan zeg :)

Wat had jij voor klachten dan door die b12? Ik heb nl serieuze geheugen en concentratieproblemen en had op internet ook iets over b12 gelezen en heb nu een vutamine b complex van de apotheek gehad dat mijn vriend gehaald heeft. Mijn huisarts vond dat ik maar gewoon geheugen train spelletjes moest doen }:0

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:38

Heerlijk Kirsten, je hebt gelijk hoor, lekker genieten! Helaas kan ik je niks over Seaworld vertellen.

Ze hebben mijn neus niet gebroken, vraag niet hoe maar dat hoefde niet. Ik voel nergens schroefjes gelukkig en er zit toch aardig wat plaatwerk in op de foto's te zien. De KC heeft mijn bovenkaak met ijzerdraad tijdelijk vastgezet, die draden kwamen onder mijn bovenlip voor mijn tandvlees tevoorschijn en na zes weken werden die er uitgehaald, dus geen schroef in mijn jukbeen.

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 00:43

Ik had eigenlijk 3 kwart van alle problemen die op de symptomen lijst staan. Geheugen en concentratie problemen, menstruatie problemen, uitvalverschijnselen, spierspasmes en ga zo maar door. Op www.stichtingb12tekort.nl staat alles wat je erover moet weten. Veel artsen erkennen het niet en ben ook helemaal naar Lelystad moeten gaan totdat ik eindelijk gehoord werd. Ook bij mij werd gezegd het zit tussen je oren, ik ben nu 3 jaar met spuiten verder heb blijvende schade in de zenuwen van mijn ruggemerg op gelopen maar ik kan al zoveel weer! B12 werd vroeger ook wel de slaapziekte genoemd. Je gaat veel slapen raakt in een coma en op een gegeven dus ook dood. Heftig i know maar ik heb een super internist en zal voor de rest van me leven moeten spuiten maar dat maakt me niet uit.

wat vervelend dat je zo'n last hebt van die schroeven brrr moet er niet aandenken dat ik dat kan voelen maar agh alles went haha!

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 04:36

Ik ben ThankGod bijna klaar met me beugeltje.
Al zeer tevreden over het resultaat, vorige week is me ketting elastiek gesprongen :D
Sinds het weekend last van een uitstekend stuk draad bij me kies... hiephoi, hele snee in me wang..
a.s donderdag terug, en dan hopen dat ze hem eruit halen hihi.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:02

Kunnen ze niet tussendoor dat stuk draad afknippen CassieUltra?

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:30

Ja kon wel maar dacht moet toch morgen haha

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:14

Gewoon dikke prop wax erop en dan komt t goed :) Als t toch maar een paar dagen is...

Fijn dat je bijna klaar bent!!!

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:44

Wat fijn dat je bijna klaar bent! Wou dat ik al zover was haha! En idd gewoon een dikke wax prop erop gooien, en anders is het de dikste of een dunne draad? Die dunne kun je namelijk met een nagelknipper bijv afknippen. ;)

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:03

Ik heb helaas staaldraad! bahhhhh

links boven had ik nog wat ruimte.. en rechts onder zijn me kiezen aan de wandel dus loop met 1 elastiekje!
Is geen porrum ook... Vreselijk
als ik nu me kiezen dicht probeer te bijten lukt dat niet eens en heb gigantische auwie!

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:05

mmm balen Cassieultra!

je beugel zit er dus nog in..

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 04:09

Helaas wel.. hij zei wel dat ik echt bijna klaar ben!
13 maart weer terug, hopen dat ze hem er dan wel uithalen..
heb nu echt pijn en last, als ik dichtbijt kom ik alleen aan de linkerkant tegen elkaar.
en pijnstillers helpen dus echt niet! hihi

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:38

Ik heb een beetje ruzie... Met de verzekering. Schijnbaar is Leuven niet gecontracteerd en ik heb niet genoeg info gekregen (en stom genoeg ook niet op papier laten zetten) waardoor ik van de rekening van bijna 10.000 euro, maar 6.100 vergoed ga krijgen.

Dat is wel even slikken (en goed vloeken, sorry).

Daar gaan mn plannen voor dit jaar -O-

Mss dat ik nog iets extra krijg als ik een nog uitgebreider medisch verslag indien maar voor nu baal ik echt als een stekker.

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:40

WOOW! dat is gigantisch balen gatver! :(

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:55

Wow!!! Is dat even flink balen! Hopelijk valt er nog iets te regelen.