Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bonnelover schreef:Hallo allemaal, nieuw in dit topic. Wil nu toch ECHT wat aan mijn lijf gaan doen. Altijd te zwaar geweest. Twee maanden terug bij huisarts geweest en die kwam met GLI.Dit moet eerst 2 jaar voordat er wat anders mogelijk is volgens hem. Heb mee aangemeld, intakegesprekken gehad. En toen waren ze me vergeten. Heel verhaal maar was dus niet goed gegaan. En ik kon niet meer in deze groep mee doen. En moest dan maar in oktober beginnen.Mijn vraag aan jullie hebben jullie ook eerst dit moeten doen of op andere manier begonnen. Bmi is boven de 36. Ga wel naar de sportschool maar dat is meer voor mijn conditie. Tuurlijk zal ik op mijn eetpatroon moeten letten, maar zou fijn zijn als het met "iets" erbij wat sneller gaat. Zie op internet veel pillen, spuiten en middeltjes maar zoek wel iets wat mijn lijf minder maakt en niet alleen mijn portemonnee.Hoor graag jullie bevindingen. En top dat jullie, in iedergeval, goed bezig zijn!!
arabella2000 schreef:Bonnelover schreef:Hallo allemaal, nieuw in dit topic. Wil nu toch ECHT wat aan mijn lijf gaan doen. Altijd te zwaar geweest. Twee maanden terug bij huisarts geweest en die kwam met GLI.Dit moet eerst 2 jaar voordat er wat anders mogelijk is volgens hem. Heb mee aangemeld, intakegesprekken gehad. En toen waren ze me vergeten. Heel verhaal maar was dus niet goed gegaan. En ik kon niet meer in deze groep mee doen. En moest dan maar in oktober beginnen.Mijn vraag aan jullie hebben jullie ook eerst dit moeten doen of op andere manier begonnen. Bmi is boven de 36. Ga wel naar de sportschool maar dat is meer voor mijn conditie. Tuurlijk zal ik op mijn eetpatroon moeten letten, maar zou fijn zijn als het met "iets" erbij wat sneller gaat. Zie op internet veel pillen, spuiten en middeltjes maar zoek wel iets wat mijn lijf minder maakt en niet alleen mijn portemonnee.Hoor graag jullie bevindingen. En top dat jullie, in iedergeval, goed bezig zijn!!
Ik ben in maart of april langs de huisarts gegaan en kreeg de keuze:
Eerst 6mnd (of 1 jaar ) gli en daarna niets betalen
Of meteen aan de spuiten en zelf betalen.
Mijn huisarts gaf aan dat aangezien ik al heel lang met overgewicht kamp, het wrs een levenslange medicatie is. Ik heb jammer genoeg het geld niet om voor 2 personen de medicatie te betalen, dus hebben wjj gekozen voor de gli route.
Mijn man gaat aan de spuiten voor zijn eetstoornis (en ook overgewicht, maar van minder belang).
De eerste 14 weken van de gli zijn het meest intensieve, daarna valt het heel erg mee.
Je hebt namelijk 8x 1xpwr maand een bijeenkomst met 'theorie' en daarna 8x 1x per 2maanden.
En je hebt 13 bijeenkomsten sport. Die zijn 1x per week. En nog 1x terugkomen. Ook heb je in totaal 4 uur prive begleiding over de hele periode.
Ik vond de tijds investering nog wel meevallen, ookal vind ik het sporten in de zal echt 10x niets (trauma) en verwacht ik niet veel te leren bij de theorie bijeenkomsten.
Suzanne F. schreef:https://nos.nl/artikel/2573427-toename- ... medicijnen
Waarom brengen ze dit nou weer zo negatief in het nieuws? Ze blazen het zo enorm op dat het lijkt alsof ze gewoon willen dat mensen het niet gebruiken. Te hoge dosering? Dat wordt voorgeschreven toch in overleg? En als je teveel bijwerkingen krijgt dan ga je terug in dosis. Vergiftigingsverschijnselen….. hoe kan ik van een mug een olifant maken. En om hoeveel mensen gaat het? Echt sensatiezoekerij dit.
Schrijf er gewoon eens positief over. Interview mensen. En dan krijg je ook de realistische verhalen. Van bijwerkingen of mensen bij wie het niet het gewenste resultaat heeft. Maar er zijn zoveel positieve dingen te melden. En niet alleen op het cijfer van de weegschaal. Heel jammer dit.
Vanillia schreef:Helemaal eens Suzanne. Krijg echt jeuk van dit artikel. Voelt ook een beetje alsof je het met overgewicht nooit goed kan doen. Te dik zijn is niet goed, maar als er dat iets is wat helpt met afvallen klimt iedereen in de hoogste boom om te schreeuwen dat het niet goed is. Iedereen met overgewicht moet maar ‘gewoon gezonder eten en meer bewegen’. Als het zo simpel was was niemand te dik natuurlijk.
gomir schreef:Er zijn ook GLI programma's waar bewegen een minder belangrijke rol speelt duopenotti.
De aanleiding van het NOS bericht is inderdaad een nieuwsbericht van de NVIC (https://www.umcutrecht.nl/nieuws/vaker- ... kmedicatie). Zij werken o.a. met behulp van trendbewaking en spelen een belangrijke rol in bewaken van veiligheid en volksgezondheid. Ze brengen net zo goed naar buiten dat er problemen zijn met paddestoelen, bepaalde drugs, supplementen of stijgingen van vergiftigingen in een bepaalde patiëntengroep. Is totaal niet bedoeld om gebruikers in een kwaad daglicht te stellen, wel om bewustzijn m.b.t. bepaalde risico's te creëren.
Ik heb een van de meldingen gedaan. Iemand die online medicatie had gekocht en per ongeluk de hele multidose vial in 1x had geïnjecteerd. Die is nacht opgenomen geweest ter observatie met braken.
Ik had geen behandeladvies nodig van het vergiftigingencentrum, maar zag een potentieel risico op herhaling en heb dus wel een record aangemaakt ter documentatie.
Dees schreef:Ik vind het best knap dat je zo'n dure pen in 1x totaal leegdrukt in je eigen lijf.
Heel bijzonder.