Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 12:11

Ja dam tot Dam vond ik ook erg druk. Ik heb bij de meeste evenementen geen kluisje ofzo nodig, m’n vriend houdt mn spullen dan bij zich.
Behalve afgelopen zondag toen liep ie zelf mee.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 13:39

Samantha_ schreef:
Ja dam tot Dam vond ik ook erg druk. Ik heb bij de meeste evenementen geen kluisje ofzo nodig, m’n vriend houdt mn spullen dan bij zich.
Behalve afgelopen zondag toen liep ie zelf mee.

Wij lopen zo goed als altijd samen. Vaak gaat mn moeder mee om ons te supporten met onze zoon, maar toen met de Bruggenloop hadden we nogal wat regen, dus dan slaat ze over. Dan is een kluisje wel handig!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 14:09

Ik ben altijd alleen met hardlopen. Dat is soms lastig met je spullen inderdaad.
Ik zou zondag met de 4 mijl bijvoorbeeld graag wat foto's maken van de finish. Dat betekent dat ik een complete camerarugzak mee zou moeten nemen met de run. Dat gaat ook weer niet.
Heb ook al 1 keer wegens een gat in m'n broek mijn huissleutel op moeten zoeken tijdens een run. Dus het liefst geef ik wat af, maar dat gaat vaak niet.
Bij de 4 mijl al helemaal niet, die eindigt niet waar die begint.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 14:49

Je kan toch met je mobiel een paar foto’s maken?
En bij veel evenementen staan ook fotografen, die maken genoeg foto’s van je.

Mn vriend loopt graag mee, maar niet zo vaak als ik wil haha en tot Max 10 km.
Daarom doen we de Zevenheuvelenloop ook savonds, is 7 km.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 15:07

Samantha_ schreef:

In dit geval wil ik dus graag een documentaire foto maken of een serie. En dat gaat helaas niet.
Dus iets meer dan een kiekje zeg maar. Het gaat me ook niet om een foto van mezelf. Ik ga daarom al wel naar de 4mijl4you, dat is in het donker. Hopelijk lukt het dan ook wat ik voor ogen heb. Maar dan is fotograferen lastiger en gaat het niet om hardlopers.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 15:29

Dit weekend doen zowel mijn vriend als ik mee in Eindhoven. Mijn vriend kwam gister thuis: "Ja ik heb jouw shirt voor dit weekend ook vast opgehaald". Trekt hij een shirt tevoorschijn dat echt spuuglelijk is, felle kleuren, emoticons, facebook duimpjes en nepgraffiti :r . Echt zo lelijk. Was echt teleurgesteld ;( , normaal heeft deze race een mooi blauw shirtje en daarom heb ik hem gekocht en als aandenken aan mij eerste race. Bleek een geintje, was het shirt van zijn werkgever die ze voor dit even hebben gemaakt omdat het een grote sponsor is, had ie me toch mooi even tuk := .

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 15:35

Hahaha Eef wat goed :') . Maar, heb je nu wel je mooie shirt gekregen?

Ik loop zondag ook de 4 mijl! Super veel zin in! :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 15:37

Nu willen we wel een foto zien van dat 'lelijke' shirt hoor, haha. Want misschien vinden sommigen het stiekem wel mooi. :D

En nog even terugkomend op de wedstrijdlicentie. Ik heb nog even wat nagevraagd:
Citaat:
En als je in het bezit bent van een wedstrijdlicentie dan heb je de rechten die iedereen heeft met een licentie, ongeacht je prestatie.

Kortom als je een wedstrijdlicentie wilt en dit helpt je om gemotiveerd mee te blijven doen met de wegwedstrijden dan is dit zeker niet raar.

Veel succes met beslissen en lopen!

Lies_sparkle, die in Groningen? Is toch niet bij jou in de buurt?

Jet_33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 15:53

Eef_Bam schreef:
Dit weekend doen zowel mijn vriend als ik mee in Eindhoven. Mijn vriend kwam gister thuis: "Ja ik heb jouw shirt voor dit weekend ook vast opgehaald". Trekt hij een shirt tevoorschijn dat echt spuuglelijk is, felle kleuren, emoticons, facebook duimpjes en nepgraffiti :r . Echt zo lelijk. Was echt teleurgesteld ;( , normaal heeft deze race een mooi blauw shirtje en daarom heb ik hem gekocht en als aandenken aan mij eerste race. Bleek een geintje, was het shirt van zijn werkgever die ze voor dit even hebben gemaakt omdat het een grote sponsor is, had ie me toch mooi even tuk := .

Ik heb het shirt ook gezien, wat een lelijk ding. Ben benieuwd wie daar in durft te lopen :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 15:58

Jet_33 schreef:
Eef_Bam schreef:

Ik heb het shirt ook gezien, wat een lelijk ding. Ben benieuwd wie daar in durft te lopen :')

Nu wil ik dat shirt ook zien. :+

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 16:31

Samantha_ schreef:

Momenteel loopt mijn man regelmatig alleen, omdat ik wat minder loopjes doe ivm mijn zwangerschap. Zevenheuvelenloop doen wij ook de avond, maar ook de dag :Y)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 17:01

Samantha_ schreef:
Die bruggen loop lijkt me ook leuk, is dat een aanrader?

Zag ook binnenkort halve marathon Gouda, iemand die al gelopen?

Die is leuk! Niet massaal en langs de Reeuwijkse Plassen.

Ik doe in november mee met de Maastunnelloop.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 17:54

Tiggs schreef:
Samantha_ schreef:
Die bruggen loop lijkt me ook leuk, is dat een aanrader?

Zag ook binnenkort halve marathon Gouda, iemand die al gelopen?

Die is leuk! Niet massaal en langs de Reeuwijkse Plassen.

Ik doe in november mee met de Maastunnelloop.

Die doet mijn man ook. Ik sla m dit jaar over, ivm de Zevenheuvelenloop de week erna. Heb m vorig jaar wel gelopen. Leuke route en uniek door de Maastunnel! Al blijft die roltrap een eng en gek ding hahaha. De week daarna doe ik wel de 10k tunnelloop in Vlaardingen. Die ging maandagavond in de verkoop en was gistereb al uitverkocht :wow:

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 18:11

Ja die tunnelloop zag ik ook voorbij komen, leuk!

Over de Maastunnel loop hoorde ik goede verhalen en de route ziet er ook echt tof uit.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 18:20

Nou ben ik ook wel benieuwd naar het lelijke shirt haha.
Maastunnelloop klinkt ook leuk!

Ik wou na marathon rustig aan doen en minder trainen en minder loopjes. Maar ik kan me niet inhouden haha.
Heb met m’n trainer ook afgesproken dat ik voor na marathon een schema krijg voor een snelle 10. En vanaf half januari een schema voor marathon Rotterdam.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 19:09

Ik moet eerst van die vage pijn in de heup af. Wandelen doet al pijn. En ineens voel ik de knie waar ik vorige week op gevallen ben ook. Zo vaag allemaal. Want het heeft niets met hardlopen te maken eigenlijk. Maar het betekent wel dat ik vanavond niet nog een rondje kan gaan, dus het wordt even fotograferen in het zwembad, maar geen loopgroep voor het zwembad aan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 19:29

Af en toe een lekkere rustweek pakken doet het lijf goed :j
Gratis tip van Goof.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 19:48

Rust is ook training.

Training van je geduld in ieder geval :+

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 20:24

Supervixen schreef:
Rust is ook training.

Training van je geduld in ieder geval :+

:D Inderdaad..

Vandaag naar de fysio geweest en voor het eerst dry needling gehad.. heel apart gevoel!
Zes naalden gehad.. nu echt een spierpijn gevoel in mijn bil.
Moest even twee dagen rust nemen en dan eens kijken hoe het voelt.
Hopelijk werkt dit…

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 20:44

IMAY1990, wauw, heb je 3,5 week elke dag gelopen! Wat voor afstanden liep je en hoe heb je het ervaren? Maar goed dat je even rust hebt genomen!

Supervixen, goede instelling voor de steam trail, het weer is volgens mij perfect dit weekend, dus lekker genieten!

Myka, dit weekend heb je je halve marathon toch? Heel veel succes! En fijn plan heb je voor erna!

Lisitano, finishen en patat eten klinkt top! :Y) Jij ook heel veel plezier!

Sall, lekker bezig, hopelijk is je spierpijn nu minder!

iirrssjee, leuk, veel plezier! Ben benieuwd hoe het gaat.

Leonie, ik kijk zelden naar mijn body battery, ik vind die niet zo veelzeggend. Jammer dat je horloge geen HRV aangeeft, die vind ik wel een goede indicatie geven.

Eef_bam, wel een goede grap! :') Ik ben nu ook wel nieuwsgierig naar het spuuglelijke shirt.

Veel mensen die een evenement hebben dit weekend, als ik iemand heb overgeslagen: veel plezier! :D

En aan alle kwakkelende mensen: beterschap. :(:) Ik heb al 1,5 week het gevoel dat ik ziek ga worden, maar het zet niet door, heel irritant. Ene dag wattig, de andere dag een kriebel in mijn keel en wat meer hoesten, ook weer kinkhoestsymptomen die op en neer gaan. Ik heb dan liever dat ik even een week goed ziek ben en het daarna klaar is. Mijn HRV gaat ook op en neer, maar blijft redelijk gebalanceerd gelukkig. Al zijn er ook periodes dat hij moet bijstellen, omdat ik gemiddeld een lagere of hogere hrv heb en dan lijkt het ongebalanceerd, terwijl hij dat niet is.

Ik heb sinds zondag niet meer gelopen, wil mijn enkel even rust geven. Ik had na de singelloop eigenlijk geen last van mijn enkel, maar sinds de fysio afgelopen dinsdag opeens wel. -O- We deden oefeningen, maar dan wat zwaardere en andere. Sindsdien voelt mijn enkel pijnlijk bij draai- en strekbewegingen. Misschien toch iets te veel belasting bij elkaar, het lopen en de oefeningen. Gister niets gedaan, vandaag wel de oefeningen en wat rustige krachttraining. Maar het is zo suf, want tijdens de oefeningen heb ik geen last, net als bij het rennen, waardoor het heel moeilijk voelen is wanneer het te veel is. Dit weekend sta ik op de groep, ook niet echt tijd om te sporten, dus het is een rustweekje. Sinds dat ook goed voor je is. :D

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 21:10

Ik heb 1 dag 2km en 1 dag 2.5km gelopen, maar verder elke dag minstens 30 minuten. De meeste dagen, met uitzondering van de woensdagen waarop ik baantraining heb gedaan met mijn atletiekvereniging, de Garmin suggestie van een 30 tot 60 minuten. En in het weekend elke week een long run, variërend van 15 tot 20 km. Best een paar runs ook recovery runs, hartslag Z1 voor 30 á 35 minuten. Doel is dan ook echt om je aan het eind van het half uurtje beter te voelen dan aan het begin.

En eigenlijk viel het me qua belasting best mee, ik had maar 1 keer gewoon niet de energie om te gaan lopen, dat is de keer 2km. En afgelopen maandag had ik wel energie om door te blijven lopen, meer zelfs dan ik vooraf dacht dat ik zou hebben omdat ik zondag een race had gedaan, maar maakte ik me al wat zorgen over mijn been dus heb ik hem op 20 minuten recovery afgekapt.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 21:35

Leuk irisje, ik doe dezelfde loop. Goede weersvoorspelling inderdaad voor alsnog, hopelijk blijft het zo!
Jet, ook heel leuk om een urban trail te doen! Dat staat ook nog wel op mijn lijstje. :j
Samantha, had nog niet van de halve van Gouda gehoord, maar dat klinkt gezien de omgeving ook heel leuk!
Haha Eef, leuke vriend :') :')
Suliko, dankje! :D Wat stom dat je toch nog last van je enkel hebt gekregen…
Imay, dat klinkt wel als een interessante manier van trainen! Rust kan nooit geen kwaad denk ik.

Maastunnelloop had mij ook heel leuk geleken, jammer dat ook nog weekenden moet werken. :=
Ik heb voorlopig even wat spierpijn van paardrijden (wat ik normaal niet doe :') ), ben blij dat ik het niet korter op m'n halve marathon van zondag heb gedaan, nog net tijd om te herstellen. :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 21:46

Imay: is dat een bepaalde manier van trainen die je volgt?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 21:50

Ik ben ook wel benieuwd naar dat lelijke tshirt!

Maastunnelloop leek mij wel een toffe er ervaring, maar de 10km is nog iets te hoog gegrepen haha.

En af en toe een rustweek doet inderdaad goed..als het even niet zo best gaat, gooi ik er soms een rustweek in. Of 2 hihi en de keren daarna merk ik echt dat ik in betere doen ben en minder pijntjes heb gehad ofzo.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 22:25

Tiggs schreef:
Imay: is dat een bepaalde manier van trainen die je volgt?

Ik sport altijd veel, meestal een combo van fietsen, hardlopen en zwemmen though. Met het slechtere weer heb ik echter weinig zin in buiten fietsen en ik moet de fiets nog klaar maken voor het binnen seizoen. En met de marathon die er aan komt waar ik absoluut niet getraind genoeg voor ben besloot ik te kijken hoe mijn lichaam deze manier van meer volume lopen zou verteren. En al met al ben ik niet ontevreden, gezien ik afgelopen weekend een dik 10 mijl pr gelopen heb met echt het gevoel dat ik goed geraced heb en er meer dan genoeg energie en uithoudingsvermogen over was om echt nog een stuk verder te rennen. De marathon gaat zwaar worden, life got in the way of training op een cruciaal aantal weken, maar ik denk dat voor mij deze manier van trainen bij me past.