Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 07:46

Cheytjuh ik weet hoe je je voelt. Verdriet is echt niet erg hoor en hoef je niet te verstoppen. Het is gewoon echt klote. Veel sterkte en geef niet op!

Suus jeetje wat spannend zo dat zolang weg blijft zou gek worden denk haha. Veel plezier met weekend weg.

Ik ga straks naar ziekenhuis voor wond controle.
16/6 heb ik afspraak weer voor uitstrijkje wat weer heel spannend word.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 10:58

Linsxdot, hopelijk gaat het een beetje na je operatie! Heb je zo'n ringkussen?

Suus-toes, wat vervelend :( Ben je normaal wel regelmatig? Niet fijn die onzekerheid

Tijger, lekker ontspannen op reis en even de stress weg, wie weet gebeurt het dan! ik duim alvast mee

Chertjuh, dat moet schrikken zijn als je zo'n nieuws krijgt. Ik snap het wel dat het "fijn" voelt, ik had dat ook met mijn bbm. In het begin dacht ik ook, oh jammer maar hey het lukt dus wel. Maar achteraf heb ik toch nog wel een dipje gehad, die gevoelens komen er toch vroeg of laat uit :(:) Niet te streng voor jezelf zijn

Hier een IUI gehad die niet gelukt is. Was wel te verwachten aangezien het eitje aan de geopereerde kant zat, dus waarschijnlijk niet opgepikt is door de resterende eileider. Mijn maandstonden zijn nog maar van zondag gestopt en gisteren bij de gyn geweest en ze kon niets vinden. Volgens mijn ovulatiesticks was mijn LH piek woensdag, maar dat kon niet volgens haar zo snel. Op echo zag ze nergens eitjes dus kreeg ik een labo. Daaruit blijkt dat mijn eisprong al geweest is. Ze kon het zelf niet geloven dat ik zo'n extreem korte cyclus heb. Dus geen pogingen deze ronde :(

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 12:26

Farjen; wat balen weer! En ontzettend rot dat de gyn je niet wilde geloven! Hopelijk nemen ze je de eerst volgende keer wel serieus als je wat aangeeft. Ik duim voor je voor de volgende ronde!

---------
En nog om even op je vraag te antwoorden.
Normaal heb ik wel een redelijk gelijkmatig cyclus. Kan er de dag niet precies op plannen, maar ongeveer weet ik het wel.Elke maand verspringt de menstruatie week weer een beetje. En het aantal dagen is niet helemaal vast.
Bijv. Febr; 13-20
Maart; 18-24
April; 20-26
Mei; niks dus....

En ben vanaf november gestopt met de pil.
Maar wel direct vanaf de eerste maand weer gewoon ongesteld geweest.
Dus echt heel raar dat het nu dus niet komt, en dus negatieve testen.

Gestoord word je er van ,. Ben bang dat het toch bloedprikken wordt volgende week..
We blijven nog even duimpjes draaien.

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 19:45

Na heel lang niks te hebben gepost, bewust als zelfbescherming, kan ik vandaag jullie "eindelijk" mededelen dat wij zwanger zijn waarbij er een kloppend hartje is gezien op 6 weken en 3 dagen. <3

Wij zijn onwijs blij, het is niet uit te leggen. Sinds 2020 de wens hopen te vervullen, een hele lange weg gehad en nu lopen wij het nieuwe avontuur tegemoed.

Het is ons gegund met de 3de terugplaatsing in het ICSI traject. Maar ondanks de bevestiging van vandaag dat het er goed uit ziet blijft het enorm spannend komende tijd.

Ik blijf nog even op de achtergrond, want ik heb gemerkt dat het de afgelopen tijd wel even rust heeft gebracht.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 19:48

Gefeliciteerd! *\o/*

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 19:51

Gefeliciteerd! *\o/*

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 22:07

Super! Gefeliciteerd CynThier!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:12

Super gefeliciteerd Cynthier *\o/* *\o/*

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:19

Gefeliciteerd cynthier **\O/**

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 14:08

Gefeliciteerd cynthier. Jullie engelen geduld en harde werken is eindelijk beloond *\o/*

Het is jullie zo gegund!!

* kruipt terug onder de meeleessteen en duimt voor de rest :* *
Ik voel iig met jullie. Dus een hele dikke knuffel vanuit deze kant.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 23:29

Aaaah jongens ik ben vandaag al gebeld. Het embryo was niet aangedaan! *\o/* en omdat ik gister ongesteld ben geworden konden we gelijk door met de terugplaatsing… dus vanaf volgende week zaterdag mag ik ovulatietesten gaan doen :):). Bij een positieve test wordt de terugplaatsing 6 dagen later gedaan :oo

Ik had van een bokker al normale gekregen, maar gezien er maar 1 embryo is wil ik toch even kijken voor de clearblue, die zijn volgens mij wat duidelijker qua piek. Maar ik zie twee varianten staan, van 2 en voor 4 vruchtbare dagen. Weet iemand welke ik moet hebben en of het iets uitmaakt?

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 23:45

IMANDRA schreef:
Aaaah jongens ik ben vandaag al gebeld. Het embryo was niet aangedaan! *\o/* en omdat ik gister ongesteld ben geworden konden we gelijk door met de terugplaatsing… dus vanaf volgende week zaterdag mag ik ovulatietesten gaan doen :):). Bij een positieve test wordt de terugplaatsing 6 dagen later gedaan :oo

Ik had van een bokker al normale gekregen, maar gezien er maar 1 embryo is wil ik toch even kijken voor de clearblue, die zijn volgens mij wat duidelijker qua piek. Maar ik zie twee varianten staan, van 2 en voor 4 vruchtbare dagen. Weet iemand welke ik moet hebben en of het iets uitmaakt?

Ik moest in de tijd van IUI de testen van Clearblue gebruiken met 2 piekdagen.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 12:25

@Imandra : Ik heb betere ervaringen met de Clearblue, zou die zeker gebruiken :j
Superfijn, heel veel succes !! Duimen draaien hier voor jullie

@Farjen : Wat oliebol zeg , knuffel van hier! Zo zie je maar weer, elk lichaam en zelfs soms elke cyclus is anders.

Hier gisteren mijn baarmoedercheck gehad, en we zijn allen eigenlijk zeer verbaasd. Niks geen cystes meer, niets geen tekenen meer van de pcos, dus eigenlijk heel erg positief nieuws.
De gynaecoloog zei : Als ik je dossier niet kende dan zou ik zo op basis van de inwendige echo etc zeggen dat het een perfecte baarmoeder is om een baby in te laten ontwikkelen en groeien.

Nu gaan ze bloedtesten doen in mijn volgende cyclus om te checken op verloop van de eisprong en eventuele andere afwijkingen als schildklierwaardes etc, maar ik durf heel stiekem toch wat hoop te hebben :j .....

Was ook echt een fijne gynaecoloog , heel rustig en hij laat te totale regie bij ons, gaf mij ontzettend veel rust omdat de vorige gynaecoloog direct aanstuurde op een heftig traject.
Deze wil eerst wat ik wil : Uitzoeken wat nu echt precies het probleem is.

Ik weet dat we nog een lange weg hebben hoor, maar voorzichtig heel opgelucht hier en we hebben er gisteravond samen even heel hard op geproost. Na 12 jaar horen dat het hopeloos is en ontzettend veel cystes etc te hebben gehad, nu helemaal 'schoon' zijn was zo'n fantastisch gevoel :j

We gaan ervoor!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 12:29

Wat fijn Cheytjuh!

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 18:10

Dat is fijn nieuws!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 23:28

Farjen. Dat is heel erg balen. Hopenlijk hebben jullie de volgende cyclus meer geluk en er optijd bij.

Imamdra: Super fijn nieuws! Ik duim voor jullie!

Cheytjuh: Nou dat is het proosten wel waard! Fijn dat jullie een Gyn hebben die zich aanpast aan jullie.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 11:18

Tijdje niet gereageerd sorry.

Gefeliciteerd.

En wat fijn nieuws.

Hier merk ik steeds meer na 2/3 jaar dat het gunnen naar ander toe ook steeds minder word.
En dat ik steeds bozer en bozer word.
Nu al 3 mensen op fb aankondigen zwanger meteen eraf gegooid terwijl het hun factor bij mij nog hoog lag en ook die verdwenen is. Ik vind dat wel kwalijk en weet niet zo goed wat ik ermee moet

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 18:47

Hey meiden, nadat het begin april niet goed ging en ik van het zwanger worden echt even digitaal afstand moest nemen ipv in allerlei topic/fora mee te lezen ben ik ook hier in het topic een beetje op de achtergrond gestapt.

Na een flink turbulente april waarin eerst mijn auto flink aan puin werd gereden waar ik het met een hersenschudding vanaf bracht. Ik daardoor ineens een andere opdracht vanuit mn werk toegeschoven kreeg en ik druk was met de bruiloft van mn best vriend. Het hele zwanger worden verdween daardoor een beetje van de voorgrond.
Ik had zelfs ondanks mijn controle gedrag niet eens goed mijn ovulatie bijgehouden zoals ik de afgelopen maanden wel stipt deed.

30 april zou ik ongesteld moeten worden en toen ik dat 2 dagen later nog niet was heb ik een test gedaan en meer positief kon die niet worden!

Dol gelukkig met de uitslag heb ik paar dagen later een afspraak gemaakt voor de 1e vroege echo met 7 weken en 5 dagen.

Ondertussen al ruim een maand hier niets laten weten dus om niet ineens met zo’n deur in huis te vallen het topic ontstipt en laten gaan.

Helaas liep de echo anders als gehoopt, in 1e instantie werd ik gefeliciteerd met een mooie zwangerschap en zag ze een kloppend hartje maar ze kon het uitwendig niet lekker zien allemaal.
2 minuten na dat super mooie nieuws kwam de verloskundige tijdens de inwendige echo met het met meten niet verder als een 5 weken en 3 dagen zwangerschap en zonder kloppend hartje |(

Toen stopte mijn wereld even, mis tellen kon niet, want ondanks dat ik niet helemaal alles op de minuut had getest wist ik nog steeds wel wanneer ik geovuleerd had.

Uiteindelijk heeft het alle moeite en energie gekost om doorverwezen te mogen worden naar de gynaecoloog. (De verloskundige wou er echt niet aan, die bleef erbij dat ik verkeerd geteld zou hebben)

Uiteindelijk kon ik 1,5 week later toch bij de gynaecoloog terecht…
Tijdens bezoek aan de gynaecoloog werd direct bevestiging dat mijn telling echt juist was, de vrucht was inderdaad waarschijnlijk met 6 weken gestopt met groeien maar al het weefsel eromheen zat wel degelijk op de door mij uitgerekende termijn.

Conclusie; missed abortion….

Dat is nu 2 weken geleden, ik heb 2 weken geleden pillen ingenomen en de miskraam daarmee opgewekt.

Ik had al een gevoel dat niet alles weg was, ik heb nog steeds lichte bloeding en van de week kwamen er zelfs ineens weer stolsels los. vandaag tijdens de controle is gebleken dat niet al het weefsel mee is gekomen. Ik “mag” me nu woensdag melden en dan word er een curettage uitgevoerd…

Mijn gevoel gaat alle kant op maar ben vooral heel verdrietig en boos waarom het niet eens “gewoon” kan.

En nu? Ik weet het niet zo goed, het verlangen is hiermee alleen nog groter geworden maar word al misselijk van ellende van de gedachte opnieuw te moeten beginnen. Aan de andere kant kan ik niet wachten en wil niet tijd verliezen. Of te wel het is helemaal poedersuiker

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 18:58

Dieseltje dikke knuffel! Hoop straks alles weg is en je het rustig een plekje kan geven

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 19:21

LinsxDot schreef:
Dieseltje dikke knuffel! Hoop straks alles weg is en je het rustig een plekje kan geven

Dit ja :knuffel: :(:)

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:19

Dikke knuffel Dieseltje, wat een verhaal en wat klote zeg dat het niet zo heeft mogen zijn.
Dat dubbele gevoel snap ik, het is ook niet niks allemaal.
Heel veel sterkte, hoop dat alles straks weg is, je het de juiste plek kunt geven en daarmee ook de juiste beslissing

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 10:48

Wat heftig Diesel09! Heel veel sterkte gewenst

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:43

Dieseltje, gun jezelf de tijd en het verdriet om het verlies van deze zwangerschap. Je hoeft niet vandaag al te weten wat je wil :knuffel:

Eerst deze zure appel en daarna zie je wel.

You do you! ♡♡♡

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:17

dieseltje09 schreef:
Hey meiden, nadat het begin april niet goed ging en ik van het zwanger worden echt even digitaal afstand moest nemen ipv in allerlei topic/fora mee te lezen ben ik ook hier in het topic een beetje op de achtergrond gestapt.

Na een flink turbulente april waarin eerst mijn auto flink aan puin werd gereden waar ik het met een hersenschudding vanaf bracht. Ik daardoor ineens een andere opdracht vanuit mn werk toegeschoven kreeg en ik druk was met de bruiloft van mn best vriend. Het hele zwanger worden verdween daardoor een beetje van de voorgrond.
Ik had zelfs ondanks mijn controle gedrag niet eens goed mijn ovulatie bijgehouden zoals ik de afgelopen maanden wel stipt deed.

30 april zou ik ongesteld moeten worden en toen ik dat 2 dagen later nog niet was heb ik een test gedaan en meer positief kon die niet worden!

Dol gelukkig met de uitslag heb ik paar dagen later een afspraak gemaakt voor de 1e vroege echo met 7 weken en 5 dagen.

Ondertussen al ruim een maand hier niets laten weten dus om niet ineens met zo’n deur in huis te vallen het topic ontstipt en laten gaan.

Helaas liep de echo anders als gehoopt, in 1e instantie werd ik gefeliciteerd met een mooie zwangerschap en zag ze een kloppend hartje maar ze kon het uitwendig niet lekker zien allemaal.
2 minuten na dat super mooie nieuws kwam de verloskundige tijdens de inwendige echo met het met meten niet verder als een 5 weken en 3 dagen zwangerschap en zonder kloppend hartje |(

Toen stopte mijn wereld even, mis tellen kon niet, want ondanks dat ik niet helemaal alles op de minuut had getest wist ik nog steeds wel wanneer ik geovuleerd had.

Uiteindelijk heeft het alle moeite en energie gekost om doorverwezen te mogen worden naar de gynaecoloog. (De verloskundige wou er echt niet aan, die bleef erbij dat ik verkeerd geteld zou hebben)

Uiteindelijk kon ik 1,5 week later toch bij de gynaecoloog terecht…
Tijdens bezoek aan de gynaecoloog werd direct bevestiging dat mijn telling echt juist was, de vrucht was inderdaad waarschijnlijk met 6 weken gestopt met groeien maar al het weefsel eromheen zat wel degelijk op de door mij uitgerekende termijn.

Conclusie; missed abortion….

Dat is nu 2 weken geleden, ik heb 2 weken geleden pillen ingenomen en de miskraam daarmee opgewekt.

Ik had al een gevoel dat niet alles weg was, ik heb nog steeds lichte bloeding en van de week kwamen er zelfs ineens weer stolsels los. vandaag tijdens de controle is gebleken dat niet al het weefsel mee is gekomen. Ik “mag” me nu woensdag melden en dan word er een curettage uitgevoerd…

Mijn gevoel gaat alle kant op maar ben vooral heel verdrietig en boos waarom het niet eens “gewoon” kan.

En nu? Ik weet het niet zo goed, het verlangen is hiermee alleen nog groter geworden maar word al misselijk van ellende van de gedachte opnieuw te moeten beginnen. Aan de andere kant kan ik niet wachten en wil niet tijd verliezen. Of te wel het is helemaal poedersuiker

Lieve Dieseltje,

Het is nu gewoon helemaal poedersuiker, laat alsjeblieft je verdriet er zijn en krop het niet op. Ik snap je gevoel heel erg goed, je verlangen word alleen maar groter alleen de angst voor opnieuw dit gevoel is er ook enorm.

Je hoeft zoals Urbanus zegt nog niet te kiezen, probeer eerst even deze rollercoaster door te komen met alle gevoelens en hormonen van dien. Weet dat elk gevoel er mag zijn en dat het nu gewoon poedersuiker is en dat je je daar niet voor hoeft te verontschuldigen.

Ik merk dat ik zelf toch weer wat meer op mezelf ben. Elke keer die teleurstelling van het is nog niet gelukt, het werkt niet maakt me onzeker. Ik blijf netjes mijn ovulatie testen doen en oefenen op het goede moment en daarom heen gelukkig ook:) Maar gvd wie had gedacht dat dit zo'n ding zou gaan worden....

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:43

Netjuh ook voor jou dikke knuffel!!