Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:verootjoo schreef:AZ was toch juist niet geschikt voor 60+ers?
Maar wat is er eigenlijk met moderna gebeurd? Daar hoor ik niks meer van?
AZ gaat ook niet naar 60+ ers. Maar we hebben nog steeds de medewerkers van de gehandicaptenzorg en wijkverpleging. En daarnaast de 18-60 jarige met risico. Beide zouden met AZ gaan, maar nu die levering zo fors is ingekort moeten er dus keuzes gemaakt worden. En de keuze is dat de 18-60 jarige dus iets naar achteren gaan en iets gefaseerder worden gevaccineerd.
Als ik het goed zie gaat AZ nu volledig naar de medewerkers zorg, misschien een restje naar de 18-60 jarige met hoge indicatie. Die laatste groep gaat voornamelijk pfizer en moderna krijgen, maar moet dus even wachten op nieuwe leveringen.
Wat mij betreft goede ontwikkeling. De 18-60 jarige lopen meeste risico en krijgen het beste vaccin om überhaupt nauwelijks ziek te worden. Zorgmedewerkers een iets lagere bescherming maar wel zodanig dat ze alleen milde klachten zouden kunnen krijgen en dus niet lang uit de roulatie zijn.
Moderna is maar heel klein beetje maar die gaat op dit moment vooral naar de kleine instellingen toe, die niet met hoeveelheden van pfizer aan de gang kunnen. En volgens mij gaan HA er ook mee prikken voor niet-mobiele ouderen.
Thioro schreef:Wat vinden jullie van het idee van 'vaccinatiepaspoorten'? Meerdere landen denken er luidop over na maar in Denemarken en Ijsland voeren ze het blijkbaar daadwerkelijk in. Wil je op restaurant/theater/museum dan moet je bewijs van vaccinatie hebben.
Ik vind dat een hele, héle foute ontwikkeling.
Die sputnik lijkt idd toch niet zo slecht, al zal het niet makkelijk zijn om die Europees goedgekeurd te krijgen denk ik.
Citaat:De vaccinatiegraad voor de BMR (bof, mazelen, rodehond) is in Nederland laag vergeleken met andere EU-landen. De WHO-norm van 95% nodig om mazelen uit te bannen, wordt bij de vaccinatie op zuigelingenleeftijd nationaal niet gehaald. Dat geldt ook voor bijvoorbeeld Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië.
Thioro schreef:Wat vinden jullie van het idee van 'vaccinatiepaspoorten'? Meerdere landen denken er luidop over na maar in Denemarken en Ijsland voeren ze het blijkbaar daadwerkelijk in. Wil je op restaurant/theater/museum dan moet je bewijs van vaccinatie hebben.
Ik vind dat een hele, héle foute ontwikkeling.
Die sputnik lijkt idd toch niet zo slecht, al zal het niet makkelijk zijn om die Europees goedgekeurd te krijgen denk ik.
sureido schreef:Zou het wel oneerlijk vinden als het al is wanneer nog niet iedereen kan vaccineren. Mooi zuur, word je omdat je het minst risico loopt het langst ‘gestraft’
Nikass schreef:Ik vroeg mij vandaag af - en mogelijk is het totaal niet reëel hoor- zou het niet handig zijn om iedereen die op dit moment in het ziekenhuis komt voor reguliere behandeling, direct even in te enten?
Mensen zijn er toch... (en voor een deel zijn het mensen uit de risicogroep).
IMJ schreef:Ik ga met jou mee Vayo.
Maar heel veel mensen zijn er op tegen.
Pas als we zeker weten dat de groepsimmuniteit groot genoeg is kan je dat dan loslaten..
secricible schreef:We hebben op dit moment een vaccinatiebereidheid van 85% in NL. Ervaring leert dat het nog stijgt in het proces. Dan is er echt geen reden om nog mensen te weren na alle vaccinatierondes.
Alle antivaxxers kunnen straks weer fijn meeschuilen onder de paraplu en blijven roepen hoe corona echt ongevaarlijk was en is.
Graag gedaan.