Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:04

Als het goed is krijg ik in de loop van de dag of uiterlijk morgenochtend mijn testresultaat.

Mijn vriend heeft afgelopen 2 weken meermaals met collega's gevlogen waarvan de partner danwel zij zelf positief bleken te zijn en inmiddels ben ik (zeker voor mijn doen) ook goed ziek.

Maandag nog niks aan de hand, dinsdag ineens 's morgens een nies vol met bloed(-klonters). Nouja, geen echte bloed- of snotneus daarna dus niet op gereageerd en gewoon de middagdienst gaan werken (essentiële beroepsgroep, geen koorts = werken). Tijdens de dienst voelde ik me steeds beroerder worden; loopneus zonder verstopping, hoofdpijn, draaierig, hoesten en een koortsig gevoel.

In overleg met mijn collega heb ik toen de supervisor geappt of ik woensdag moest gaan testen danwel thuisblijven. Supervisor was het er mee eens en ik ben dinsdag ook eerder naar huis gegaan.

Was nog niet thuis of het feestje begon echt. Koortsstuipen, hoesten, piepende ademhaling, etc. Gisteren heb ik buiten het testen om ook grotendeels slapend doorgebracht. 's Avonds begonnen mijn longen echt in de brand te staan en inmiddels piept en kraakt mijn ademhaling aan alle kanten. Aan praten hoef ik niet eens te denken, want zodra ik m'n mond open wil doen begin ik te hoesten -O-

Opzich ben ik niet bang om positief te testen, maar zou het wel echt heel banketstaaf vinden als ik onbewust collega's aangestoken heb :\

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:33

Dioxide schreef:
Als het goed is krijg ik in de loop van de dag of uiterlijk morgenochtend mijn testresultaat.

Mijn vriend heeft afgelopen 2 weken meermaals met collega's gevlogen waarvan de partner danwel zij zelf positief bleken te zijn en inmiddels ben ik (zeker voor mijn doen) ook goed ziek.

Maandag nog niks aan de hand, dinsdag ineens 's morgens een nies vol met bloed(-klonters). Nouja, geen echte bloed- of snotneus daarna dus niet op gereageerd en gewoon de middagdienst gaan werken (essentiële beroepsgroep, geen koorts = werken). Tijdens de dienst voelde ik me steeds beroerder worden; loopneus zonder verstopping, hoofdpijn, draaierig, hoesten en een koortsig gevoel.

In overleg met mijn collega heb ik toen de supervisor geappt of ik woensdag moest gaan testen danwel thuisblijven. Supervisor was het er mee eens en ik ben dinsdag ook eerder naar huis gegaan.

Was nog niet thuis of het feestje begon echt. Koortsstuipen, hoesten, piepende ademhaling, etc. Gisteren heb ik buiten het testen om ook grotendeels slapend doorgebracht. 's Avonds begonnen mijn longen echt in de brand te staan en inmiddels piept en kraakt mijn ademhaling aan alle kanten. Aan praten hoef ik niet eens te denken, want zodra ik m'n mond open wil doen begin ik te hoesten -O-

Opzich ben ik niet bang om positief te testen, maar zou het wel echt heel banketstaaf vinden als ik onbewust collega's aangestoken heb :

Oe dat klinkt rot, sterkte!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:58

Dioxide, sterkte en beterschap. Dat klinkt helemaal niet fijn.

Ik heb ook een afspraak gepland staan. Kan al binnen een paar uurtjes terecht.

Ik denk niet dat ik corona heb, ik herken mijn klachten.
Kou op de borst, daar zit het vast. Vooral als ik wakker word. Dan hoest ik een paar keer flink wat los (sorry) en de rest van de dag eigenlijk weinig klachten. Tot de volgende ochtend.

Ik kan zo niet gaan werken (vrijwilligerswerk met oudere collega's) en niet naar moeder in verpleeghuis. En thuis met man en kind is ook erg lastig.

Dus testen. Ik zag er eerder erg tegenop (wat angstig en gevoelig voor bloedneuzen) maar nu eigenlijk niet meer. Gaat vast goedkomen. En de duidelijkheid achteraf is fijn en praktisch.

Dioxide

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:01

Succes Boras. Ik vond de test heel erg meevallen, zag er ook tegenop. Het kriebelde even in m'n neus neus alsof ik moest niezen en in m'n keel voelde ik bijna niet.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:32

Ik vond het testen ook heel erg meevallen na alle horror verhalen!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:06

Het viel mij ook mee. Nee, het was niet prettig. Maar pijn deed het niet.

Mijn tip: niet bewegen, dan kunnen ze er goed bij en is het heel snel voorbij :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:26

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij enorm tegen viel :')
Maar dat komt wellicht omdat ik mij voorbereid had door wattenstaafjes mijn eigen neus in te duwen, dus ik dacht: Dat valt reuze mee...
Daardoor was ik onaangenaam verrast tijdens de test zelf :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:34

De eerste keer vond ik het onaangenaam maar niet pijnlijk. De tweede keer deed echt zeer. Ik denk dat mn slijmvlies wat meer geïrriteerd was. Ik ben echt niet kleinzerig, maar die keer was niet tof. En ze deed nog wel zo voorzichtig...

Het kan dus blijkbaar enorm verschillen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:36

M_D_H schreef:
Maar dat komt wellicht omdat ik mij voorbereid had door wattenstaafjes mijn eigen neus in te duwen, dus ik dacht: Dat valt reuze mee...

Zelf wattenstaafjes in je neus geduwd? Iehw, dat zou ik echt niet durven, laat staan doen :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:52

Boras schreef:
M_D_H schreef:

Zelf wattenstaafjes in je neus geduwd? Iehw, dat zou ik echt niet durven, laat staan doen :D

Ik heb om de een of andere manier altijd verwacht dat ik een test moest doen.
Omdat ik nogal gestresst kan raken ivm onverwachte dingen en omdat ik goed voorbereid ben, is een goede voorbereiding het halve werk en minder stressvol voor mij als ik weet wat ik kan verwachten.
Dus ik wilde gewoon testen hoever een wattenstaafje zou gaan en of het pijn deed.
Verrassend genoeg deed dat helemaal geen pijn :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:02

M_D_H schreef:
Boras schreef:

Ik heb om de een of andere manier altijd verwacht dat ik een test moest doen.
Omdat ik nogal gestresst kan raken ivm onverwachte dingen en omdat ik goed voorbereid ben, is een goede voorbereiding het halve werk en minder stressvol voor mij als ik weet wat ik kan verwachten.
Dus ik wilde gewoon testen hoever een wattenstaafje zou gaan en of het pijn deed.
Verrassend genoeg deed dat helemaal geen pijn :+

Bij de volgende test zeg je gewoon "geef maar hier, ik doe het zelf wel even" :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 19:08

Ik heb vanmorgen getest omdat ik me wat bluh voelde en natuurlijk samen woon met positief iemand.
Gelukkig negatief.

Maar dat testen. Mijn neus doet nog zeer een kleinzerig ben ik niet. Was echt niet fijn bij mij iig..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 19:22

wendy1987 schreef:
Ik heb vanmorgen getest omdat ik me wat bluh voelde en natuurlijk samen woon met positief iemand.
Gelukkig negatief.

Maar dat testen. Mijn neus doet nog zeer een kleinzerig ben ik niet. Was echt niet fijn bij mij iig..

Het hangt er vanaf hoe de test wordt gedaan. Bij de laatste had ik het idee dat degene dwars door de neus heen ging :brr: Maar als ze bijna aaien (amper wat te voelen), vraag ik me af of ze wel een goede test afnemen. :\

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:04

Nou deze moet goed afgenomen zijn. Pfoe, wat een rot gevoel. Een eventueel volgende keer ga ik er toch minder soepel in denk... haha

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:16

Net een negatieve testuitslag gehad *\o/* Dus nu ben ik weer vrij, haha.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:09

wendy1987 schreef:
Gelukkig negatief.

Verschilt enorm per teststaafje.
Mijn dochter had de eerste keer zo'n lang wattenstaafje, toch wel een paar uur last gehad van dr neusholte (flink zeurend gevoel).
Andere keer hadden ze een dunner soort staafje, amper last gehad.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:26

senna21 schreef:
Het hangt er vanaf hoe de test wordt gedaan. Bij de laatste had ik het idee dat degene dwars door de neus heen ging :brr: Maar als ze bijna aaien (amper wat te voelen), vraag ik me af of ze wel een goede test afnemen. :

Ik voelde vrij weinig maar was wel positief ;)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 23:39

De eerste keer vond ik het vooral achter in mijn neus zo’n vervelend gevoel, beetje branderig gevoel aan overgehouden, net als dat je in de lach schiet wanneer je net een slok hebt genomen en er drinken door je neus naar buiten proest. Dat brand even, zo voelde het na die tijd ook. Ik was toen negatief.

Een ruime week later weer laten testen en toen voelde ik bijna niets, helaas toen wel positief.

Beide keren viel me mee, maar de tweede keer was echt een fluitje van een cent.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:50

Hier gelukkig de uitslag negatief.

Wel zieker dan gisteren. Maar dat komt weer goed.

Succes en beterschap voor iedereen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 18:42

Ik was even niet actief hier vanwege erg druk met het werk, maar nu bijgelezen.

Ik schrik dat er zoveel mensen klachten blijven houden. Wij hebben in oktober corona gehad. Beiden wel erg ziek geweest, maar gelukkig geen zkh opname. 3 weken geleden zijn we weer begonnen met werken. Manlief is nog steeds heel moe, ligt nog eerder dan dochterlief in bed en hier nog steeds heel veel druk op de borst tot pijnlijk aan toe. Heb zware medicatie daartegen gekregen, maar zelfs daar gaat de pijn doorheen....

Vanochtend met fysio hier ook even over gehad en mocht het volgende week nog steeds zo heftig zijn dan laat ik wel een longfoto maken. Heb in het verleden longembolien en een ademstilstand gehad. Behoor tot de risicogroep dus ben niet helemaal zeker of mijn lichaam wel goed opknapt en die medicatie onderdrukt natuurlijk ook de pijn grotendeels waardoor ik waarschijnlijk over mijn grens ga... :o

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 18:53

Dioxide schreef:

Juig met jou klachten niet te vroeg. Maandag als gehele afdeling getest, collega's die in eerste instantie negatief werden getest zijn (omdat ze klachten bleven houden) een aantal dagen later positief getest.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 18:54

kaatje77 schreef:
Ik was even niet actief hier vanwege erg druk met het werk, maar nu bijgelezen.

Ik schrik dat er zoveel mensen klachten blijven houden. Wij hebben in oktober corona gehad. Beiden wel erg ziek geweest, maar gelukkig geen zkh opname. 3 weken geleden zijn we weer begonnen met werken. Manlief is nog steeds heel moe, ligt nog eerder dan dochterlief in bed en hier nog steeds heel veel druk op de borst tot pijnlijk aan toe. Heb zware medicatie daartegen gekregen, maar zelfs daar gaat de pijn doorheen....

Vanochtend met fysio hier ook even over gehad en mocht het volgende week nog steeds zo heftig zijn dan laat ik wel een longfoto maken. Heb in het verleden longembolien en een ademstilstand gehad. Behoor tot de risicogroep dus ben niet helemaal zeker of mijn lichaam wel goed opknapt en die medicatie onderdrukt natuurlijk ook de pijn grotendeels waardoor ik waarschijnlijk over mijn grens ga... :o

Maar wat doet pijn? Spieren? Of longbladen? Dat kan ook en daar moet je wel voorzichtig mee zijn

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 18:55

Dyphusion schreef:
Dioxide schreef:

Juig met jou klachten niet te vroeg. Maandag als gehele afdeling getest, collega's die in eerste instantie negatief werden getest zijn (omdat ze klachten bleven houden) een aantal dagen later positief getest.

Ja ik ken ook twee mensen
Negatief getest
Klachten bleven
Nieuwe test en positief

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 18:57

tokedri schreef:
Maar wat doet pijn? Spieren? Of longbladen? Dat kan ook en daar moet je wel voorzichtig mee zijn

Dokter luisterde elke paar dagen mijn longen en die waren schoon. Verder ook geen test of onderzoek gehad.
Weet wel dat het enorm pijn doet tot vervelend aan toe :+ en ik ben helemaal geen piepdoos :')

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 18:58

Oh over negatief en paar dagen positief heb ik ook van meerdere gehoord. Des te meer bij negatief toch met klachten in quarantaine gaan totdat de klachten over zijn :o