Mijn vriend heeft afgelopen 2 weken meermaals met collega's gevlogen waarvan de partner danwel zij zelf positief bleken te zijn en inmiddels ben ik (zeker voor mijn doen) ook goed ziek.
Maandag nog niks aan de hand, dinsdag ineens 's morgens een nies vol met bloed(-klonters). Nouja, geen echte bloed- of snotneus daarna dus niet op gereageerd en gewoon de middagdienst gaan werken (essentiële beroepsgroep, geen koorts = werken). Tijdens de dienst voelde ik me steeds beroerder worden; loopneus zonder verstopping, hoofdpijn, draaierig, hoesten en een koortsig gevoel.
In overleg met mijn collega heb ik toen de supervisor geappt of ik woensdag moest gaan testen danwel thuisblijven. Supervisor was het er mee eens en ik ben dinsdag ook eerder naar huis gegaan.
Was nog niet thuis of het feestje begon echt. Koortsstuipen, hoesten, piepende ademhaling, etc. Gisteren heb ik buiten het testen om ook grotendeels slapend doorgebracht. 's Avonds begonnen mijn longen echt in de brand te staan en inmiddels piept en kraakt mijn ademhaling aan alle kanten. Aan praten hoef ik niet eens te denken, want zodra ik m'n mond open wil doen begin ik te hoesten

Opzich ben ik niet bang om positief te testen, maar zou het wel echt heel banketstaaf vinden als ik onbewust collega's aangestoken heb